اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش کامل صفرتا صد اندرویدآموزش کامل هک و امنیت شبکه رایگانبرنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفونبهترین برنامه های هک گوشی اندرویدی آیفونهک تلگرام و نظارت بر عملکرد

آموزش بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ (آرشیو چت) iOS و اندروید

برنامه واتساپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به روش‌های مختلفی از گفتگوها یا چت های خود با سایر کاربران بکاپ تهیه کنند. به این صورت هر زمان که تمایل داشته باشید، قادر به دستیابی مجدد به آرشیو گفتگوهایتان خواهید بود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ (آرشیو چت) بپردازیم.

با spy24 همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ (آرشیو چت)

واتساپ یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های پیام رسان فعلی محسوب می‌شود که علاوه بر امکان ارسال و دریافت پیام‌های متنی از قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری رایگان از طریق اینترنت هم پشتیبانی می‌کند.

با این حال تجربه نشان داده که کاربران بیشتر از این برنامه به منظور رد و بدل پیام متنی استفاده کرده‌اند، بنابراین بی‌شک شما هم آرشیو طولانی از گفتگوها را در اکانت واتساپ خود به همراه دارید که شاید بنا به هر دلیل تمایل نداشته باشید هیچ‌وقت برخی از آن‌ها حذف شده و از دست بروند!

به نظر شما چگونه می‌توانیم با از دست رفتن پیام‌ها، گفتگوها یا همان آرشیو چت در واتساپ وارد عمل شویم؟

یکی از روش‌های بسیار عالی که بدین منظور می‌توانید از آن استفاده کنید مربوط به بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ می‌شود!

خوشبختانه واتساپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده تا در صورت تمایل از آرشیو گفتگوهای خود در واتساپ فایل بکاپ یا پشتیبان تهیه کنند.

اگر تمایل داشته باشید که از آرشیو کل گفتگوهای خود در واتساپ بکاپ تهیه کنید، به دو روش قادر به انجام این عمل خواهید بود.

اگر هم تمایل دارید که از پیام های رد و بدل شده در یک گفتگو (چت) بکاپ تهیه کنید، می‌توانید از یک روش اختصاصی دیگر استفاده نمایید که در ادامه مقاله توضیحات بیشتری در مورد آن ارائه خواهیم کرد.

بنابراین در این مقاله قصد داریم که در رابطه با روش های بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ صحبت کنیم و روش های مختلف انجام این عمل را به شما عزیزان آموزش دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان spy24 تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل spy24 باشید.

هرگونه سوال در رابطه با این مطلب و مشکلات نرم‌افزاری موبایل خود دارید، با همکاران ما در شرکت همراه‌رایانه تماس بگیرید
شماره تماس از سراسر کشور

نحوه بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ (آرشیو چت)

اگر تمایل دارید که از کل گفتگوهای خود در واتساپ یا به بیان دیگر آرشیو چت های خود در این اپلیکیشن پیام رسان فایل بکاپ تهیه کنید، به دو روش مختلف قادر به انجام این عمل خواهید بود. روش اول مربوط به بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ در حافظه داخلی گوشی می‌شود. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  • از منوی اصلی برنامه گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Chats را انتخاب نمایید.
  • گزینه Chat Backup را انتخاب کنید.
  • حال کافیست که گزینه سبز رنگ BACK UP را لمس کنید. به این صورت واتساپ به طور اتوماتیک شروع به بکاپ گیری از آرشیو چت شما در حافظه داخلی دستگاه می‌کند.

اگر دقت داشته باشید در بخش فوقانی صفحه و زیر گزینه Last Backup اطلاعات و جزئیات مربوط به آخرین بکاپی که از آرشیو گفتگوهای خود در واتساپ گرفته‌اید نمایش داده می‌شود. اطلاعات موجود در کنار گزینه Local نشان دهنده آخرین بکاپی است که از این طریق در حافظه داخلی دستگاه ذخیره کرده‌اید. در زیر این گزینه، عبارت Google Drive را مشاهده می‌کنید. بنابراین شما با استفاده از سرویس ذخیره‌سازی ابری گوگل درایو هم قادر به بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ خواهید بود. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  • از منوی اصلی برنامه گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Chats را انتخاب نمایید.
  • گزینه Chat Backup را انتخاب کنید.
  • در زیرشاخه‌ای که با عنوان Google Drive Settings مشخص شده است، گزینه Back up to Google Drive را لمس کنید و زمان مد نظرتان برای بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ را مشخص نمایید.

نکته: شما می‌توانید تنظیمات این بخش را به گونه‌ای بهینه‌سازی کنید که واتساپ به طور اتوماتیک در بازه‌های زمانی مشخص از آرشیو گفتگوهای شما در گوگل درایو فایل بکاپ تهیه کند. بازه‌های زمانی که در این بخش قابل انتخاب هستند شامل روزانه (Daily)، هفتگی (Weekly) و ماهانه (Monthly) می‌شوند. با انتخاب گزینه Never بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ در گوگل درایو به کل غیر فعال می‌شود. با انتخاب گزینه Only when I ta “Back Up” هم تنظیمات این بخش به گونه‌ای انجام می‌شوند که فقط با لمس گزینه سبز رنگ BACK UP از جانب شما علاوه بر بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ در حافظه داخلی دستگاه یک کپی از آن در سرویس گوگل درایو هم ذخیره خواهد شد. بنابراین با انتخاب این گزینه قابلیت بکاپ گیری اتوماتیک در گوگل درایو غیر فعال شده و به حالت دستی تغییر شکل می‌دهد. پس تنظیمات این بخش را بنا به شرایط مورد نیازتان اعمال کنید.

  • گزینه Account را لمس کنید و اکانت گوگل مد نظرتان برای ذخیره فایل بکاپ آرشیو گفتگوهای واتساپ در آن انتخاب کنید. می‌توانید با لمس گزینه Add account یک اکانت جدید را برای این کار فعال کنید.
  • گزینه Back up over را لمس کنید. این گزینه شرایط مساعد ارتباطی به منظور بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ را مشخص می‌کند. با انتخاب گزینه Wi-Fi Only، بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ فقط در شرایط وصل بودن به شبکه وای فای مقدور می‌شود. با انتخاب گزینه Wi-Fi or Cellular، بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ در هر دو شرایط وصل بودن به وای فای و موبایل دیتا (Mobile Data) امکانپذیر خواهد شد.
  • گزینه آخر هم Include Videos نام دارد که با فعال سازی آن، فایل بکاپی که از آرشیو گفتگوهای واتساپ شما تهیه می‌شود حاوی ویدیو هم خواهد بود. اگر تیک این گزینه را نزنید در بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ به ویدیوها توجه نشده و از آن‌ها صرف نظر می‌شود.

بنابراین به این صورت شما می‌توانید نسبت به بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ وارد عمل شوید. از آنجایی که بکاپ گرفتن از طریق اینترنت و سرویس گوگل درایو منجر به مصرف شدن حجم بسته اینترنتی شما می‌شود، توصیه می‌کنیم که با انتخاب گزینه Never برای آپشن Back Up to Google Drive آن را غیر فعال کنید. در این شرایط هر زمان که تمایل به بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ داشتید، کافیست که به مسیر مد نظر مراجعه کرده و گزینه سبز رنگ BACK UP را لمس کنید تا بکاپی از گفتگوهای واتساپ شما در حافظه داخلی دستگاه گرفته شود.

بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ با استفاده از ایمیل

این روش فقط در شرایطی کاربرد دارد که تمایل داشته باشید از پیام‌های رد و بدل شده یک پنجره گفتگو یا چت فایل بکاپ تهیه کنید. در این روش فایل بکاپ با فرمت .txt ایجاد و قابل ارسال از طریق ایمیل می‌شود. برای استفاده از این روش مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  • به پنجره گفتگوی مد نظرتان مراجعه کنید.
  • آیکون سه نقطه موجود در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید.
  • گزینه More را انتخاب کنید.
  • گزینه Email Chat را لمس نمایید.
  • در ین شرایط احتمالا برنامه ایمیل گوشی اندرویدی شما اجرا می‌شود. در غیر این صورت باید برنامه ایمیل مد نظرتان را انتخاب کنید.
  • آدرس ایمیل گیرنده را وارد کرده و ایمیل را برای وی ارسال کنید.

ایمیلی که برای آدرس ایمیل وارد شده ارسال می‌شود حاوی یک فایل .txt خواهد بود که شامل پیام‌های رد و بدل شده در آن پنجره گفتگو می‌شود. بنابراین این روش هم می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ به شمار آید.

حتما بخوانید: تعمیر یا تعویض دوربین گلکسی جی ۳ ۲۰۱۶ | spy24

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ (آرشیو چت ها) پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان spy24.ir تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

نوشته آموزش بکاپ گیری از گفتگوهای واتساپ (آرشیو چت) اولین بار در spy24. پدیدار شد.

بکاپ گیری واتساپ آموزش بکاپ گیری
بکاپ گیری واتساپ

آموزش بکاپ گیری :

مردم برای استفاده از واتس اپ دلایل مختلفی دارند. بعضی به خاطر رایگان بودن و سادگی استفاده (و البته در ایران دسترسی آزاد) به سراغش می‌روند. بعضی از آن به عنوان وسیله کار استفاده می‌کنند و عده‌ای دیگر، برای گپ و گفتگو با دوستان و آشنایان. تفاوتی نمی‌کند برای چه به سراغ واتس اپ رفته‌اید، در هر صورت شکی نیست اطلاعات مهمی در حساب کاربری‌تان دارید که اگر از بین بروند، برایتان دردسر ساز می‌شود.

برای همین است که در این مقاله، نحوه بکاپ گرفتن از واتساپ را با هم مرور می‌کنیم؛ روش‌هایی ساده برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات تا خیال‌تان بابت آن‌ها راحت باشد. همچنین پس از آموزش تهیه بکاپ، نحوه بازگردانی اطلاعات را نیز به شما توضیح خواهیم داد. از شما دعوت می‌کنیم که تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بکاپ گرفتن برای مهاجرت از iOS به اندروید و بر عکس آموزش بکاپ گیری

اگر قصد دارید که به زودی از اندروید به iOS مهاجرت کرده و پیام‌های واتس‌ اپ را هم با خود ببرید، متأسفانه باید بگوییم که خیلی خوش شانس نیستید. چرا که با تهیه بکاپ در نسخه اندروید واتس اپ، فایل‌های شما در گوگل درایو ذخیره می‌شوند.

همچنین نسخه اندروید برای بازگردانی پیام‌ها هم به گوگل درایو متکی است. با این وجود، نسخه iOS اپلیکیشن این دو کار را در فضای ابری اختصاصی اپل یعنی آی کلاود انجام می‌دهد.

حتی اگر اپلیکیشن iOS گوگل درایو را هم داشته باشید، نمی‌توانید فایل‌های نسخه اندروید اپلیکیشن را بازگردانید. نسخه آیفون و آیپد واتس اپ فقط با آی کلاود کار می‌کند.

چگونه از گفتگوهای واتس اپ در گوگل درایو پشتیبان بگیریم؟ آموزش بکاپ گیری

خوشبختانه واتس اپ به طور خودکار و روزانه پیام‌های شما را در حافظه گوشی ذخیره می‌کند. اما بسته به تنظیماتی که در نظر گرفته‌اید، امکان تهیه نسخه پشتیبان در گوگل درایو را هم خواهید داشت. در این صورت، حتی اگر قصد پاک کردن اپلیکیشن واتس اپ را داشته باشید هم پیام‌هایتان از دست نمی‌روند. بنابراین پیش از حذف اپلیکیشن حتما یک نسخه پشتیبان از فایل‌های آن تهیه کنید.

برای تهیه بکاپ یا نسخه پشتیبان، گوگل درایو راهی ساده و قابل اطمینان است. به لطف درایو می‌توانید از یک گوشی اندرویدی به گوشی دیگر جابجا شده و پیام‌ها و فایل‌های واتس اپ را هم با خودتان ببرید. ضمنا اگر واتس اپ دچار مشکل شده و کرش کند به طوری که ناچار به حذف و نصب مجددش باشید، اینجا هم نسخه پشتیبان می‌تواند به کمک‌تان بیاید.

در ادامه مراحل تهیه پشتیبان در گوگل درایو را با هم دنبال خواهیم کرد:

۱) اپلیکیشن واتس اپ را اجرا کنید.

۲) روی آیکن منو در گوشه بالا و سمت راست اپلیکیشن اشاره کنید. آیکن به شکل سه نقطه عمودی است.

۳) وارد Settings شوید.

۴) به بخش Chats بروید.

۵) روی Chat backup اشاره کنید.

۶) روی Google Drive Settings اشاره کرده تا بتوانید بازه زمانی پشتیبان‌گیری را تعیین کنید.

۷) روی گزینه Account اشاره کنید.

۸) حساب کاربری که قصد تهیه پشتیبان از آن دارید را برگزینید.

  • روی یکی از حساب‌های لیست اشاره کنید.
  • برای ساخت یک حساب جدید روی گزینه Add account ضربه بزنید.
  • آموزش بکاپ گیری

۹) گزینه Allow را بزنید.

۱۰) روی Back up over اشاره کنید.

  • با اشاره روی دایره کنار وای فای می‌توانید پشتیبان‌گیری را فقط با وای فای انجام بدهید.

۱۱) روی باکس Include Videos برای گرفتن پشتیبان از پیام‌های ویدیویی اشاره کنید.

۱۲) در نهایت روی Back Up اشاره کنید تا تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌ها آغاز شود.

حالا که از همه چیز بکاپ گرفته شده، هر بار که واتس اپ را نصب مجدد می‌کنید قادر به بازگردانی چت‌ها خواهید بود، تفاوتی نمی‌کند روی چه دستگاهی باشد. توجه داشته باشید که واتس اپ در عین تهیه پشتیبان از فایل‌ها در گوگل درایو، نسخه دیگری را هم در حافظه داخلی گوشی شما ذخیره می‌کند. بنابراین باید انتظار پر شدن حافظه را هم داشته باشید.

بسته به تعداد فایل‌ها و میزان چت‌های شما، فرآیند تهیه بکاپ ممکن است اندکی زمان‌بر باشد. بنابراین ایده بدی نیست که حین انجام این کار گوشی را به شارژ بزنید. نکته خوب در مورد پشتیبان‌های واتس اپ اینجاست که با گرفتن هر پشتیبان، فایل جدیدی ایجاد نمی‌شود بلکه اطلاعات جدید به پشتیبان قبلی اضافه خواهد شد.

چگونه نسخه‌های پشتیبان واتس اپ در گوگل درایو را بازگردانی کنیم؟

بسیار عالی، از همه چیز بکاپ گرفته‌اید و حالا خیالتان راحت است. اگر می‌خواهید گوشی خود را عوض کنید، نیاز به نصب مجدد واتس اپ دارید. بعد از دانلود و نصب، نوبت به بازگردانی فایل‌های پشتیبان می‌رسد. نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

۱) اپلیکیشن واتس اپ را اجرا کنید.

۲) روی Agree and continue اشاره کنید.

۳) با اشاره روی Continue به واتس اپ اجازه دسترسی به مخاطبین دفترچه تلفن‌تان را بدهید. در صورت عدم تمایل، روی Not now اشاره کنید.

۴) کد کشور و شماره تلفن‌تان را وارد کنید.

۵) کد تأیید ۶ رقمی دریافتی در پیامک را در فیلد خالی بنویسید.

۶) روی Continue اشاره کنید تا اجازه دسترسی به پشتیبان‌های گوگل درایو برای واتس اپ صادر شود.

۷) روی Give permission ضربه بزنید تا واتس اپ برای دانلود پشتیبان از گوگل درایو شروع به جستجو کند.

۸) حساب کاربری که فایل پشتیبان شما در آن است را انتخاب کنید.

۹) گزینه Restore را بزنید.

۱۰) در نهایت پروفایل کاربری‌تان را مجددا تنظیم کنید.

حالا می‌توانید به تمام گفتگوهایتان در واتس اپ روی تمام دیوایس‌های اندرویدی دسترسی داشته باشید. تمام کاری که لازم است انجام دهید، ورود به حساب کاربری است.

چند نکته مهم

  • بهتر است در کنار تهیه نسخه پشتیبان در فضاهای ابری، همیشه از پیام‌های مهم‌تان در کامپیوتر هم نسخه پشتیبان داشته باشید.
  • پاک کردن و نصب متوالی واتس اپ می‌تواند به طور موقت منجر به مسدود شدن حساب کاربری‌تان شود.
  • اگر تمایلی به پشتیبان گرفتن در گوگل درایو نداشتید، می‌توانید از اطلاعات مهم واتس اپ در حافظه SD هم پشتیبان تهیه کرده و به گوشی جدیدتان منتقل کنید. اطلاعات واتس اپ معمولا در مسیر sdcard/WhatsApp/Databases ذخیره می‌شوند که با یک اپلیکیشن فایل منیجر می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.
  • برای تهیه پشتیبان از چت‌های واتس اپ در ایمیل، کافیست وارد صفحه چت شده و با انتخاب آیکن سه نقطه و ورود به بخش More، روی گزینه Export Chat اشاره کنید. در این صورت می‌توانید تمام محتوای گفتگو (شامل فایل‌ها) را به ایمیل خود بفرستید.
منبع:

Android Central

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا