فناوری

آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون روت با ویدیو نصب Kali LINUX

آموزش نصب کالی روی اندروید ، برای آشنایی بیشتر با نصب سیستم عامل محبوب کالی بر روی گوشی های اندرویدی ، همراه ما باشید. هک و امنیت نصب لینوکس بجای اندروید

درود بر تمام کاربران همیشگی سایت آموزش هک و امنیت SPY24 سیستم عامل اندروید ، که امروزه فراگیر ترین سیستم عامل دنیا است ، خود از مشتقات لینوکس است.

شما با نصب ترموکس می توانید یک ترمینال مشابه لینوکس را در اندروید خود بالا بیاورید اما در آموزش امروز قصد داریم پا را فراتر بگذاریم و سیستم عامل کالی را بر روی آن نصب کنیم.

آموزش نصب کالی روی اندروید : نصب لینوکس بجای اندروید بدلیل متن باز بودن سیستم عامل، امکانات مختلفی به برنامه نویسان و هکر ها ارایه می دهد.

امکاناتی مانند بوت چند گانه، تغییرات در سیستم عامل و ….

سیستم عامل کالی لینوکس ، لینوکس مخصوص هکر ها و امنیت کاران است. این سیستم عامل که جانشین سیستم عامل BackTrack  بود توانست بخوبی در دل هکر ها و امنیت کاران جا باز کند.

هنگامی که کالی لینوکس را نصب می کنید بصورت اتوماتیک بیش از ۶۰۰ ابزار هک و امنیت در آن وجود دارد.

نسخه های سبک تری از کالی وجود دارد که بعد از نصب این ابزار ها در آن وجود ندارد اما با استفاده از ترمینال تمامی ابزار ها براحتی نصب می شوند.

لازم به ذکر است برای نصب کالی روی اندروید با این روش ، گوشی شما باید روت باشد گوشی های اندرویدی : نصب لینوکس بجای اندروید

آموزش نصب کالی روی اندروید هک و امنیت نصب لینوکس بجای اندروید

 

آموزش نصب کالی روی اندروید

در آموزش پیش رو از ۲ ابزار استفاده می شود.

آموزش نصب کالی روی اندروید

در این روش بصورت اتوماتیک فایل کالی لینوکس توسط برنامه دانلود می شود هرچند که امکان دانلود دستی و معرفی آن به برنامه وجود دارد، اما اجازه بدید خود برنامه آن را دانلود کند چون گاهی پیش آمده هنگام مسیر دهی مشکلاتی به وجود آمده است.

تنها با چند کلیک، یک دستگاه اندرویدی می تواند به یک ابزار تست نفوذ تبدیل شود که قادر به اجرای ابزارهایی مانند Nmap ، Nikto و Netcat باشد. نصب کالی لینوکس در اندروید بدون روت UserLAnd بوسیله یک برنامه ایجاد شده توسط UserLAnd Technologies است، این برنامه کاملاً رایگان آندروید نصب و راه اندازی توزیع های لینوکس را سریع و بی دردسر و بدون هیچ گونه روت کردن فراهم می کند. با این آموزش می توانید یک سیستم عامل ARM64 Debian را در کنار سیستم عامل فعلی اندروید اجرا کنید.

معماری لینوکس مورد نصب

این معماری ARM که گاهی به عنوان “ARCH64” خوانده می شود ، همان معماری است که توسط ایمیج های Kali Linux Raspberry Pi ARM استفاده می شود و این امر باعث می شود وارد کردن مخزن ابزار کالی آسان شود. مهمتر از همه ، تیم UserLAnd اخیراً یک سیستم فایل اختصاصی Kali را اضافه کرده است ، بنابراین وارد کردن مخازن برای همه کاربران ضروری نخواهد بود. همه سیستم های پرونده ایجاد شده به راحتی در دسترس هستند. در حالی که بسیاری از ابزارهای Kali بدون مشکل کار می کنند ،

UserLAnd هنوز یک پروژه جدید است و ممکن است باعث شود برخی از ابزارها (مانند Nmap) هنگام اجرای دستورات خاص از بین بروند یا از کار بیفتند. گفتنی است ، این موضوعات به احتمال زیاد در آینده نزدیک حل خواهد شد ، UserLAnd از اسکریپت ها و اجرایی سفارشی استفاده می کند که به آن امکان ایجاد سیستم های پرونده Debian و Ubuntu را می دهد. یکی از نمونه های آن PRoot ، یک نرم افزار منبع باز است که قابلیت های مشابه chroot را پیاده سازی می کند.

افزایش کارآیی UserLand

PRoot به شما امکان می دهد برنامه هایی را با یک فهرست اصلی روت اجرا کنید ، به طور معمول ، یک برنامه کاربردی فضای کاربر از طریق تماس های سیستم مستقیماً با هسته ارتباط برقرار می کند. با استفاده از UserLAnd ، PRoot در پس زمینه در حال اجرا است ، این مکالمات سیستم را تفسیر می کند و در صورت لزوم آنها را برای تقلید کاربران و مجوزها در سیستم فایلها انجام می دهد و آنها را دستکاری می کند.

ما با نصب یک سرویس دهنده SSH ، که برنامه اصلی تعامل با سیستم عامل Debian خواهد بود ، شروع خواهیم کرد. سپس برخی از نکات مربوط به راه اندازی سیستم عامل را وارد می کنم و مخزن Kali Linux را وارد می کنم تا واقعاً Android را به یک وسیله تست نفوذ تبدیل کنم.

قدم اختیاری: نصب یک برنامه ssh

UserLAnd به تازگی عملکرد داخلی SSH را اضافه کرده است ، بنابراین این مرحله دیگر لازم نیست. با این حال ، نرم افزار های SSH شخص ثالث هنوز هم می توانند در صورت ترجیح استفاده شوند. ConnectBot یک سرویس گیرنده منبع باز SSH است که برای تلفن های هوشمند اندرویدی طراحی شده است و به شما امکان می دهد با سرورهای SSH ایمن ارتباط برقرار کنید. این روش اصلی تعامل با سیستم عامل جدید UserLAnd Debian خواهد بود. اگر از Google Play استفاده نمی کنید یا به آنها دسترسی ندارید ، ConnectBot از طریق مخزن F-Droid در دسترس است.

  • Play Store Link: ConnectBot 
  • F-Droid Link: ConnectBot
  • هک و امنیت
  • نصب لینوکس بجای اندروید

قدم اول : نصب برنامه UserLAnd

برای نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون روت باید ابتدا برنامه زیر را نصب کنید،ما لینک آن را برای شما قرار داده ایم و می توانید با استفاده از Google Play یا F-Droid این کار را انجام دهید.

  • Play Store Link: UserLAnd 
  • F-Droid Link: UserLAnd
  • هک و امنیت
  • نصب لینوکس بجای اندروید

قدم دوم:ساخت سیستم فایل جدید

برای نصب کالی لینوکس در اندروید بدون روت پس از اتمام نصب ، UserLAnd را باز کنید و زبانه “برنامه ها” را مشاهده کنید. برگه را ریفرش کنید و چند دقیقه صبر کنید تا توزیع ها بروز شوند.

اخیراً سیستم عامل Kali Linux به لیست توزیع های موجود اضافه شده است. “کالی” یا “دبیان” را انتخاب کنید و برنامه UserLAnd سریعاً برای اعتبارسنجی ورود اقدام می کند. یک نام کاربری ، رمز عبور و رمز عبور VNC ایجاد کنید. “گذرواژه” امکان نصب به سرور SSH را از زمان نصب سیستم فایل را شروع می کند. “رمز عبور VNC” در این آموزش استفاده نمی شود اما برای ادامه نصب لازم است.

سپس UserLAnd افزونه ها اسکریپت های لازم را از مخزن GitHub خود که برای ایجاد سیستم های فایل استفاده می شود بارگیری می کند. مدت زمان بارگیری و استخراج دارایی های مورد نیاز بر اساس CPU اندروید و سرعت اتصال به اینترنت متفاوت خواهد بود.

طی بعضی از آزمایشات مراحل نصب تا ۲۰ دقیقه طول کشید ، بنابراین صبور باشید. در اولین تلاش ما برای نصب ، UserLAnd خطای “نمی توان سیستم فایل را استخراج کرد. مشکلی پیش آمد” بازگشت. اما حذف و نصب مجدد برنامه UserLAnd مشکل را برطرف کرد. اگر این خطا همچنان ادامه داشت ، در گیت هاب گزارش دهید.

قدم سوم: ارتباط با سیستم عامل هک و امنیت

پس از اتمام نصب ، به برگه “Sessions” بروید و گزینه تازه ایجاد شده را انتخاب کنید. UserLAnd به طور خودکار تلاش خواهد کرد ConnectBot را باز کند و از شما می پرسد “مطمئن هستید که می خواهید اتصال را ادامه دهید؟” “بله” را ضربه بزنید و رمز عبور ایجاد شده در مرحله قبل را وارد کنید.

قدم چهارم : بروزرسانی سیستم عامل

اولین کاری که پس از نصب سیستم عامل جدید بر روی گوشی اندرویدی خود انجام می دهید ، اطمینان از بروزرسانی کامل سیستم است.در مرحله بعدی ، از دستور آپدیت استفاده کنید.

apt-get update && apt-get dist-upgrade

قدم پنجم: نصب ابزارهای لازم هک و امنیت

این سیستم فایل جدید ، بصورت پیش فرض نرم افزار زیادی را شامل نمی شود. در زیر چند بسته پیشنهادی برای کاربران روزمره دبیان و کالی پیشنهاد شده است.

Screen

. screen – Screen یک multiplexer ترمینال است که به کاربران امکان می دهد همزمان چندین جلسه ترمینال را اجرا و متناوب کنند. این یکی از مهمترین بسته هایی است که می توانید هنگام استفاده از UserLAnd نصب کنید. تلفن های Android جلسات طولانی مدت SSH را به خوبی انجام نمی دهند و تمایل دارند بدون هیچ دلیل مشخص اتصالات را قطع کنند. چنین قطعی می تواند باعث شود که فرامین در حال اجرا از بین بروند. برای حفظ جلسات پوسته مداوم از Screen استفاده کنید.

Net-Tools

net-tool – Net-Tools مجموعه ای از ابزارهای حاوی ifconfig ، netstat ، مسیر و چندین برنامه کاربردی دیگر در شبکه های مفید است.

Netcat

netcat – Netcat یک ابزار غنی از ویژگی های UNIX است که به عنوان ابزاری مطمئن برای ایجاد اتصالات TCP و UDP طراحی شده است. از Netcat می توان برای ایجاد و تعامل با درهای پشتی macOS ساده استفاده کرد.

Neofetch

neofetch – Neofetch یک ابزار جمع آوری اطلاعات سیستم کراس پلتفرم است. مشخصات سیستم را به راحتی در کنار آرم توزیع نمایش می دهد.

GnuPG

gnupg – GnuPG (که گاهی به آن gpg گفته می شود) عموما برای رمزگذاری پرونده ها و ایمن سازی ارتباطات ایمیل استفاده می شود. برخی از اسکریپت های نصب کننده (مانند Metasploit) برای وارد کردن کلیدهای امضای نرم افزار خود از gpg استفاده می کنند. نصب دستی Metasploit بدون gpg امکان پذیر است ، اما این روند را پیچیده تر می کند.

Curl

curl – cURL یک ابزار خط فرمان است که قادر به بارگیری فایل ها بر روی HTTP و سایر پروتکل های محبوب است. این یک ابزار مفید برای بارگیری فایل ها از طریق اینترنت است.

Wget

wget – مانند cURL ، wget یک ابزار خط فرمان است که برای بارگیری فایل ها از اینترنت استفاده می شود. برخی از توسعه دهندگان wget را بیش از cURL ترجیح می دهند ، بنابراین نگه داشتن نصب و در دسترس بودن این برنامه مفید است.

Git

git – Git یک نرم افزار کنترل نسخه محبوب است و معمولاً برای کلون (بارگیری) پروژه های GitHub استفاده می شود.

Nano

nano – Nano ویرایشگر متن خط فرمان است. Nano ویرایش پرونده ها را از طریق SSH راحت تر انجام می دهد. اگر Vim یا Emacs ارجحیت دارد ، آن ویرایشگران متن را به جای آن (یا علاوه بر نانو) بارگیری کنید.

apt-get update && apt-get install net-tools netcat neofetch gnupg curl wget git nano screen

قدم ششم:اضافه کردن مخازن کالی لینوکس

اگر سیستم عامل Kali را در مرحله دوم نصب کردید ، این مرحله قابل چشم پوشی است. برای کاربران سیستم عامل Debian ، وارد کردن مخزن Kali به توزیع شما الزامی نیست. با این وجود ، نصب سریع برنامه هایی مانند sqlmap ، Commix ، Bettercap ، Nikto ، dnsmap و صدها بسته امکان پذیر در مخازن پیش فرض Debian امکان پذیر نیست.

برای شروع وارد کردن مخزن Kali Linux ، از نانو استفاده کنید تا مخزن کالی را به پرونده /etc/apt/source.list اضافه کنید.

nano /etc/apt/sources.list

خط زیر را به قسمت زیر فایل اضافه کنید (در شکل زیر) ، سپس از Ctrl + X برای خارج کردن و ذخیره تغییرات استفاده کنید. ConnectBot دارای دکمه های روی صفحه نمایش برای کلیدهایی مانند Ctrl و Shift است. از طرف دیگر ، صفحه کلید بلوتوث یا برنامه صفحه کلید هکر برای خروج از پایانه نانو مفید خواهد بود.

deb http://http.kali.org/kali kali-rolling main contrib non-free

سپس با استفاده از دستور wget ، کلید امضای Kali را اضافه کنید.

wget -q -O - https://www.kali.org/archive-key.asc | apt-key add -

در صورت موفقیت آمیز بودن این دستور ، ترمینال “OK” برمی گردد (در شکل زیر). در آخر ، حافظه مخفیAPT را با استفاده از دستور آپدیت apt-get به روز کنید.

نتیجه

با استفاده از UserLAnd ، نصب کالی لینوکس در اندروید بدون روت و تبدیل اندروید به دستگاه های تست نفوذ آسان است. در حالی که اندروید نسبت به Raspberry Pi از پردازش کند تری برخوردار است ، اما هنوز یک ابزار تهاجمی عالی و پنهان قادر به اجرای نرم افزار کالی می باشد.

نصب کالی لینوکس بر روی اندروید

در این مقاله قصد دارم به صورت مرحله به مرحله نصب کردن کالی لینوکس رو بر روی گوشی های اندروید آموزش بدم و امیدوارم براتون مفید باشه

اول از همه یه نکته ای رو باید متذکر بشم و اونم اینه که به هزار و یک دلیل ممکنه وسط نصب یهو برنامه ی linux deploy دچار مشکل بشه و نتونین ادامه بدین :دی اصلا هم مشکلی نیست… من خودم مجبور شدم یک بار کامل فکتوری ریست کنم تا بتونم دوباره نصبش کنم :دی

۱- اول از همه باید گوشیتون روت شده باشه

۲- نصب برنامه ی busybox

۳- نصب برنامه ی Linux Deploy (باید به این برنامه سطح دسترسی روت بدین)

برای نصب کالی روی رم گوشیتون به حدود ۲ گیگ فضا نیاز دارین ولی هیچ برنامه و ابزاری روش نصب نشده!!! برای نصب ابزار های کامل به حدود ۲۰ گیگ فضا نیاز دارین که خیالتون راحت باشه… یه رم ۳۲ گیگ به نظرم کافیه

۴- برنامه ی AOMEI Partition Assistant رو روی ویندوز نصب کنین و رم گوشیتون رو به کامپیوتر متصل کنین

من خودم رم رو به ۲ پارتیشن تبدیل کردم… یکی با حجم ۹ گیگابایت و فرمت FAT32 و دیگری با حجم ۲۰ گیگابایت و فرمت EXT4

نصب کالی لینوکس بر روی اندروید هک و امنیت نصب لینوکس بجای اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون روت با ویدیو نصب Kali LINUX 9

توضیح اینکه اول باید Delete Partiotion کنید و بعد Create Partition کنید و قسمت بالا سمت چپ روی استارت کلیک کنید تا مراحل پارتیشن بندی رو انجام بده

نکته: پارتیشنی که با فرمت EXT4 ساختین نه تو ویندوز بالا میاد و نه میتونین توی گوشی اندرویدتون ببینیدش… نترسین! مشکلی پیش نیومده!!!

۵- برنامه ی Linux Deploy رو اجرا کنید

در منو روی status کلیک کنید: هک و امنیت

نصب کالی لینوکس بجای اندروید هک و امنیت نصب لینوکس بجای اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون روت با ویدیو نصب Kali LINUX 10

همونطور که در تصویر میبینین من دور مسیر و اسم SD Ram خودم خط کشیدم… این قسمت تنها قیمتیه که میشه ببینین واقعا پارتیشن EXT4 تشکیل شده یا نه

2- نصب برنامه ی busybox هک و امنیت نصب لینوکس بجای اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون روت با ویدیو نصب Kali LINUX 11

حالا در قسمت پایین و سمت راست روی Properties کلیک کنید و مراحل رو طبق عکس های زیر پیش برین و دقت کنین که مسیر پارتیشن EXT4 رو دقیق و درست وارد کنید

آموزش کار با کالی لینوکس اندروید هک و امنیت نصب لینوکس بجای اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون روت با ویدیو نصب Kali LINUX 12

نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون نیاز به روت هک و امنیت نصب لینوکس بجای اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون روت با ویدیو نصب Kali LINUX 13

آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون روت هک و امنیت نصب لینوکس بجای اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون روت با ویدیو نصب Kali LINUX 14

۶- بعد از تنظیمات Properties روی Install کلیک کنید و صبر کنید تا نصب بشه

۷- نکته مهم: بعد از نصب روی Configure کلیک نکنید از برنامه خارج بشید… گوشیتون رو Restart کنید و بعد از باز کردن برنامه روی Start کلیک کنید.

۸- حالا میتونید هم از روی گوشی خودتون و هم از روی لپ تاپ توسط برنامه ی VNC به کالی Log on کنید و همونطور که در قسمت Properties وارد کردید نام کاربری شما root رمز عبورتون toor هستش

همونطور که میبینین کالی شما خیلی شیک و مجلسی بالا اومده و تنها مشکلش نبود هرگونه ابزار و برنامه ی نفوذ بر روی اونه که کاملا آدم رو شوکه میکنه!

۹- در این قسمت برای نصب برنامه ها بهتره اول یک نگاهی به Metapackage ها بندازین که من خودم top10 رو پیشنهاد میکنم:

-sudo apt-get update

-sudo apt-get install kali-linux-top10

موفق باشید.

حالا لینوکس کالی روی دستگاه اندرویدی شما نصب می شود و می توانید از کار با آن لذت ببرید. ضمنا در ویدیوی زیر هم می توانید روند انجام این کار را به صورت دقیق تر مشاهده نمایید:

آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون روت

سلام خدمت کاربران عزیز مجله آی تی یکی از سوالات متداول این است که چگونه کالی لینوکس را روی تلفن اندرویدی نصب کنیم؟ آیا این اصلاً امکان پذیر شدنی هست؟؟ آیا گوشی نیاز به روت دارد یا خیر؟ همانطور که می دانید سیستم عامل Kali Linux یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها در جهان در زمینه هک و امنیت شبکه است ، از سیستم عامل Kali Linux برای تست نفوذ ، جرم شناسی و سایر عملیات امنیتی شبکه استفاده می شود. خوب ، امروز ما می خواهیم سیستم عامل Kali Linux را روی تلفن Android نصب کنیم و بعد از این آموزش ، اکنون می توانید تست نفوذ را با تلفن خود انجام دهید.

ابزار های استفاده شده در فیلم آموزشی

ابزار های مورد نیازی که در فیلم آموزشی استفاده شده است که برای دانلود هر کدوم میتونید رو آن کلیک کنید.

شاید واسه شما سوال پیش بیاد که این نرم افزار ها چی هستن و چیکار میکنن خوب ما دونه به دونه به شما میگیم که این نرم افزار ها برای چی هستن.

نرم افزار ترموکس ( termux ):  برای شما در مقالات قبل توضیح دادم که ترموکس چی هست و چیکار میکنه و برای خوندنش میتونی روی termux کلیک کنید بخونید.

نرم افزار VNC Viewer: ما از این نرم افزار برای اتصال از راه دور به دسک تاپ استفاده می کنیم ، به این معنی که می خواهیم به صورت گرافیکی به کالی لینوکس خود دسترسی پیدا کنیم.

نرم افزار AnLinux : ما از این نرم افزار برای نصب سیستم عامل های لینوکس روی تلفن استفاده می کنیم.

فیلم آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون روت

  • نصب لینوکس بجای اندروید
  • آموزش نصب کالی

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا