بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست و چه امکاناتی دارد؟ بیزینس پروفایل اینستاگرام و هر آنچه که باید درباره آن بدانید بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟ و برای چه کسانی مناسب است؟
مزایای بیزنس پروفایل اینستاگرام چه مزایایی دارد؟ چگونه بیزنس پروفایل اینستاگرام را فعال کنیم؟
چگونه اکانت خود را از حالت بیزنس خارج کنیم؟ چگونه دکمه تماس اینستاگرام را فعال کنیم؟
چطور از بیزنس پروفایل برای پیشرفت در اینستاگرام استفاده کنیم؟
اینسایت اینستاگرام چیست؟ Reach در اینستاگرام به چه معناست؟
Impression ایمپرشن اینستاگرام چیست؟
و بسیاری نکات مهم دیگر در مورد بیزنس پروفایل اینستاگرام که در این مطلب با اونها آشنا خواهیم شد
بدون شک شما هم عبارت بیزنس پروفایل اینستاگرام رو شنیدید و حتما کم و بیش اطلاعاتی هم در موردش دارید حتما تا به حال با پیج هایی برخورد کردید که مانند تصویر زیر که دکمه ای یا دکمه هایی در بالای صفحه برای تماس با مالک پیج از طریق تماس تلفنی یا ایمیل وجود داشته باشد یا آدرس پیج به صورت لینک در بیو موجود باشه که با کلیک روی اون وارد نقشه گوگل مپ شده و محل دقیق فروشگاه رو روی نقشه نشون بده بیزنس پروفایل اینستاگرام قابلیتی هستش که در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و امکانات جالبی رو برای پیج های فروشگاهی و تجاری به همراه داشت که قبلا و در حالت عادی وجود نداشتن امکاناتی از قبیل ساخت تبلیغات هدفمند، ایجاد دکمه های ارتباطی که بالاتر گفتم و در تصویر بالا هم مشخصه، ارائه آمار و اطلاعات ارزشمند در مورد رفتار فالورها و آنالیز پیج و پستها و بررسی نتایج و همینطور داشتن آدرس قابل کلیک که محل دقیق شما را در گوگل مپ نمایش میدهد آمار استفاده از بیزنس پروفایل اینستاگرام طبق آماری که خود اینستاگرام اعلام کرده تا سال ۲۰۱۷ در سراسر جهان بیش از ۲۵ میلیون بیزنس پروفایل اینستاگرام ایجاده شده و بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از کاربران فعال اینستاگرام حداقل یک پیج بیزنسی رو در روز مشاهده می کنن ۸۰ درصد کاربران حداقل یک بیزنس رو در اینستاگرام دنبال می کنن ۶۰ درصد کاربران اینستاگرام گفتن که محصولات جدید رو از طریق اینستاگرام شناختن یک سوم استوری هایی که دیده میشه مربوط به پیج های بیزنسی اینستاگرام هستن که البته به گفته اینستاگرام این آمار مربوط به سال ۲۰۱۷ هستن و تا به امروز حتما افزایش بیشتری داشتن خب قطعا این آمار و ارقام میتونه برای هر بیزنسی جذاب و سرنوشت ساز باشه چرا که بیزنس ها همیشه جایی فعالیت می کنن که افراد بیشتری حضور دارن بنابر این هر روز شاهد افزایش پیج های تجاری در اینستاگرام هستیم البته نا گفته نماند اگر فعالیت تجاری در اینستاگرام ندارید هم میتونید پیجتون رو به بیزنس پروفایل اینستاگرام تبدیل کنید و از امکانات اون برای رسیدن به اهدافتون استفاده کنیدخب بعد از این مقدمه حالا ببینیم چطور میشه این قابلیت ها رو فعال کرد تا بعد برسیم به بررسی امکانات بیزنس پروفایل
تبدیل کردن پیج به اکانت بیزنسی امکاناتی را برای شما فعال میکند که در حالت عادی در دسترس نیستند اصلی ترین امکانات عبارتند از:
که اینستاگرام به صورت کاملا رایگان در قالب بیزنس پروفایل در بخش اینسایت اینستاگرام در اختیار شما قرار میده جزء بزرگترین مزایای اکانت بیزنسی بوده و هست صرف نظر از اینکه پیج و فعالیت شما در اینستاگرام تجاری هست یا شخصی، این اطلاعات برای رسیدن به اهداف شما و موفقیت در اینستاگرام بسیار ضروری است اطلاعاتی که در قسمت اینسایت اینستاگرام قرار دارد البته اعداد و ارقامی مثل تعداد لایک، تعداد ویو، تعداد کامنت ها، تعداد فالورها و فالوینگ ها یا تعداد پست ها جزء ابتدایی ترین آماری هست که در تمام اکانت های اینستاگرام در دسترس است اما خیلی قابل تحلیل و آنالیز نیستن به عنوان مثال وقتی شما یک کمپین تبلیغاتی اینستاگرام راه اندازی میکنید دوست دارید بازخورد اون رو دقیقا متوجه بشید و با توجه به اثر بخشی اون کمپین میتونید برای کمپین های بعدی هم برنامه ریزی کنید خوشبختانه با اضافه شدن قابلیت بیزنس پروفایل اینستاگرام میشه گفت این نقص تا حدودی برطرف شد هر چند کمی ضعیفه و هنوزم جای کار داره مثلا این اطلاعات فقط مربوط به ۷ روز گذشته است!
اما به هر حال در بیزنس پروفایل شما اطلاعاتی در اختیار دارید که خیلی میتونه برای رشد پیج کمکتون کنه اطلاعاتی مثل میانگین سنی فالورهاتون، کشور و شهر محل زندگی فالورها، اینکه چند درصد فالورهاتون خانم و چند درصد آقا هستن، فالورها در چه روزها و چه ساعت هایی بیشتر آنلاین هستن، اینکه هر پست شما چندبار دیده شده، چند نفر با دیدن هر پست اقدام به فالو کردن شما کردن، و اطلاعات دیگه ای از این قبیل بسیار ارزشمند هستن و بر اساس اونها میشه اقداماتی رو انجام داد که برای رشد هر چه بهتر پیج، افزایش فالور اینستاگرام، افزایش فروش در اینستاگرام بسیار مفید باشه
مزیت بزرگ دیگه ای که بیزنس اکانت اینستاگرام در اختیار شما قرار میده فعال کردن قابلیت شاپ هستش که قبلا فقط برای اکانت های وریفای شده که تیک آبی داشتن قابل استفاده بود اما امروز در دسترس عموم قرار گرفته که گزینه بسیار مناسبی برای پیج های فروشگاهی اینستاگرم هستش و تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش داره شاپ در اینستاگرام به این صورت هستش که شما میتونید عکسی از محصول رو در اینستاگرام منتشر کنید و مشتری فقط با یک کلیک روی عکس مستقیما به صفحه خرید اون محصول در سایتتون هدایت بشه و به راحتی خریدش رو انجام بده که در مطلب دیگه ای به صورت کامل به آموزش این مورد خواهیم پرداخت اگر جزو کسب و کارهایی هستید که باید مخاطب شما مستقیم تماس گرفته و اطلاعاتی از شما دریافت کند با فعال کردن دکمه تماس طبق چیزی که در ویدیوی بالا گفتم اینکار رو برای مخاطب آسان میکنیدحالا در ویدیوی زیر توضیحات کاملتری در مورد این دکمه ها دادم که می تونید ببینید
یکی دیگر از مزایای مهم پیج بیزنسی این است که در تعداد کاراکتر متن بیوگرافی شما صرفه جویی زیادی میشود به این صورت که اطلاعاتی از قبیل شماره تماس، ایمیل و آدرس را دیگر نیازی نیست در بیو اینستاگرام وارد کنید در نتیجه میتوانید نهایت استفاده از بیو را داشته باشید و اطلاعات ارزشمندتری در اختیار کاربران خود قرار دهید همچنین اجازه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام از دیگر مزایایی که بیزنس پروفایل هستش که البته اگر بیش از ۱۰ هزار فالور داشته باشید با بیزنسی کردن اکانت اینستاگرام میتونید از امتیاز استفاده کنید این قابلیت قبلا فقط در اختیار افرادی بود که تیک آبی اینستاگرام رو داشتن و همچنین در صورت فعال کردن اکانت بیزنسی با استفاده از گزینه پروموشن که در ویدیوی بالا هم اشاره شد میتونید از امکان تبلیغات اینستاگرام هم استفاده کنید به این صورت که یکی از پستهای خودتون رو انتخاب میکنید و با پرداخت هزینه اون به اینستاگرام ازش میخواین که پست شما رو با اون هشتگهایی که براش قرار دادید در صدر نتایج جستجو به کاربران نمایش بده که البته این کار در ایران بخاطر محدودیتهای پرداخت کمی مشکل هست
با توجه به توضیحات بالا و صحبتهایی که تو ویدیوی بالا شد فکر میکنم متوجه شده باشید که بیزنس پروفایل برای چه کسانی مناسب است ولی برای اطمینان بیشتر اگر دوست دارید کاربران اینستاگرام با یک کلیک بتونن با شماره یا ایمیل شما تماس بگیرن اگر دوست دارید از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید منظورم تبلیغات رسمی خود اینستاگرامه اگه دوست دارید مکان دقیق شما در گوگل مپ برای کاربران نمایش داده بشه و از همه مهمتر اگه دوست دارید آمار و اطلاعات جالبی از رفتار کاربران و بازخورد پستهاتون داشته باشید پس تبدیل پیج به بیزنس پروفایل اینستاگرام برای شما مناسب است اینسایت اینستاگرام چیست؟
به گفته سایت اینستاگرام به وسیله اینسایت Insights اینستاگرام میتوانید اطلاعات بیشتری درباره فالورها به دست آورید اینسایت (Insights) در واقع امکانی هستش که اینستاگرام در اختیار بیزنس پیج ها یا پیج های تجاری قرار داده است که اطلاعات جالب و با ارزشی در مورد فالور ها و رفتارشان در پیج به شما ارائه میکند و همینطور آماری هم در مورد پستهای شما ارائه میکند
اطلاعاتی مثل تعداد فالور هایی که در چند وقت گذشته به دست آوردید جنسیت فالور ها، کشور و شهر زندگی آنها، میانگین سنی فالورها اینکه در چه روزها و چه ساعاتی در اینستاگرام آنلاین بوده اند چند نفر با دیدن پستهای شما از پروفایلتان هم دیدن کردن کدام پست شما بیشتری بازدید از پروفایل را به همراه داشته چند نفر از پروفایل شما بازدید کردن چند نفر روی لینک در بیو اینستاگرام کلیک کردن اطلاعات اینسایت اینستاگرام قطعا برای هر بیزنس و هر پیجی می تونه سرنوشت ساز باشه این بستگی به خودتون داره که از اطلاعات اینسایت اینستاگرام به چه شکل استفاده کنید مثلا اگه کمی تیزهوشی و خلاقیت به خرج بدید متوجه میشید که کدوم پست شما بیشترین جذابیت رو برای مخاطب داشته و میتونید با تولید محتوای نزدیکتر به سلیقه مخاطب اون رو هر چه بیشتر جذب خودتون کنید یا اینکه با استفاده از این آمار زمان طلایی ارسال پست رو انتخاب کنید تا بیشترین نرخ تعامل رو داشته باشید
ریچ در اینستاگرام نشادن دهنده تعداد نفراتی هستش که پستهای شما را دیده اند در واقع هر بازدید کننده جدیدی که به پیج شما سر بزند یک ریچ به حساب می آید
مثلا در تصویر بالا در هفته گذشته (از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آپریل) ۱۱۲ شخص متفاوت از پیج مورد نظر بازدید کردند یعنی اگر یک نفر چندبار از پیج شما دیدن کند چیزی به آمار ریچ در اینستاگرام اضافه نخواهد شد و زیر Reach اون عدد مثبت ۹۸ رو هم که می بینید نشون میده که پیج رو به رشد بوده و و نسبت به یک هفته قبل (یعنی ۱۳ تا ۱۹ آپریل) ۹۸ نفر به تعداد افراد جدیدی که از پیج و پروفایل شما بازدید کرده اند اضافه شده
ایمپرشن در اینستاگرام نشان دهنده تعداد بازدید های صورت گرفته از پیج است صرف نظر از اینکه ممکن است بازدید کننده ها اشخاص تکراری باشن!
بر خلاف ریچ در اینستاگرام اگر یک شخص مثلا ۱۰ بار از پیج شما بازدید کند آمار ایمپرشن ۱۰ عدد بیشتر خواهد شد در حالی که چیزی به آمار Reach اینستاگرام اضافه نمیشه در تصویر بالا در هفت روز گذشته (از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آپریل) ۲۰۲ بار از پیج مورد نظر بازدید شده است اما ریچ ۱۱۲ نفر است پس در نتیجه تعدادی از این ۱۱۲ نفر برای چندمین بار برگشتن و پستهای مختلف پیج رو نگاه کردن و ایمپرشن هم برای این پیج رو به رشد بوده چون زیر Impressions عدد مثبت ۱۷۷ ثبت شده و این یعنی این پیج نسبت به هفته قبل (یعنی ۱۳ تا ۱۹ آپریل) ۱۷۷ بار بیشتر دیده شده از همین آمار مختصر میشه اینطور نتیجه گرفت که این پیج مسیر درستی در پیش گرفته و کارهایی که در دو هفته اخیر انجام داده نتیجه بخش بوده خب می بینی چقدر لذتبخشه که بدونی داری در مسیر درست قدم بر میداری و نتایج مثبتی میگیری!
ازتون دعوت میکنم کلیپ زیر رو هم ببینید تا هرچه بیشتر با اینسایت اینستاگرام جزئیات اون آشنا بشید چطور از بیزنس پروفایل اینستاگرام برای پیشرفت در اینستاگرام استفاده کنیم؟
با توجه به توضیحاتی که داده شد دیگه به اندازه کافی با امکانات بیزنس اکانت اینستاگرام آشانا شدم شما به راحتی بعد از مدتی که پیجتون رو به بیزنس اکانت تبدیل کردید میتونید از آماری که در اختیار شما قرار میده به راحتی برای بهبود پیجتون استفاده کنید
به عنوان مثال متوجه خواهید شد که فالوراهای شما غالبا در چه روزها و ساعاتی آنلاین هستن و این زمان ها زمان طلایی برای ارسال پست در اینستاگرام خواهند بود طوری که بیشترین بازدید کننده را در دقایق ابتدایی ارسال پست خواهید داشت چیزی که در الگوریتم جدید اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است حالا اگر پست شما انگیزه کافی برای تعامل را ایجاد کند و در همان دقایق ابتدایی لایک و کامنت مناسبی دریافت کند، پست شما به راحتی در صفحه اکسپلور اینستاگرام قرار خواهد گرفت مثال دیگر از استفاده از آمار بیزنس اکانت این است که به راحتی متوجه خواهید شد که کدام پست شما بیشترین نرخ تعامل را داشته و در نتیجه با سلیقه فالورهایتان بیشتر آشنا شده با کمی تیز هوشی میتوانید پست های بیشتری در آن زمینه و مشابه آن تولید کنید تا نتایج بهتری بگیرید و همینطور با ارائه نقشه دقیق مکان فیزیکی فروشگاه خود هم می توانید اعتماد بیشتری جلب کنید و بسادگی فالورهایی که در نزدیکی شما قرار دارند را جذب کنید و تمام اینها در کنار هم با کمی چاشنی خلاقیت در تولید محتوا میتواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی افزایش فروش در اینستاگرام شما شود خب تبدیل پیج به بیزنس پروفایل اینستاگرام و امکانات و مزایای اون رو هم بررسی کردیم، اینسایت اینستاگرام و مزایا و امکانتش رو دیدیم امیدوارم براتون مفید بوده باشه شما هم اگه تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال میشم با من و سایر دوستان در میان بگذارید
یا اگه سوالی دارید فقط کافیه پایین همین مطلب کامنت بزارید
مزایای بیزنس پروفایل اینستاگرام
پیج بیزینس اینستاگرام یا بیزینس پروفایل چیست و چه امکاناتی دارد؟
وقتی در حال گشت و گذار در اینستاگرام هستید با پیچ هایی مواجه میشوید که علاوه بر دکمه های معمول همهٔ پیج های اینستاگرام، دکمه های تماس و مسیریابی و ایمیل هم در بالای آن ها قرار دارد. این پیجها در حقیقت از حالت عادی به حالت بیزینس تبدیل شده اند. پیج بیزینس اینستاگرام به نوعی از پیجها گفته میشود که در اختیار کسب و کارها است و اطلاعات بیشتری را نسبت به حساب های عادی در اختیار صاحبان کسب و کار قرار میدهد.
برای داشتن یک پیج بیزینس اینستاگرام، لازم است تا اقداماتی انجام دهید. اولین گام داشتن یک حساب کاربری عادی است. بعد از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام وارد پیج خود شوید. در منوی بالای پیج خود، گزینه تنظیمات یا (Options) را انتخاب کنید. این بخش مربوط به تنظیمات حساب کاربری اینستاگرام شماست. با کمی اسکرول به سمت پایین روی گزینه «Switch to Business Profile» ضربه بزنید.
با این کار شما وارد مراحل تبدیل حساب کاربری خود به یک پیج بیزینسی شده اید. در ابتدا اینستاگرام ورود شما را به «Instagram Business Tools» خوش آمد و میگوید و برخی از امکانات ویژه اینستاگرام برای کسب و کارها را به شما گوشزد میکند. امکاناتی مثل قابلیت افزودن شماره تماس، ایمیل و مکان دقیق کسب و کار شما روی نقشه از جمله امکانات یک پروفایل بیزینسی در اینستاگرام است.
بعد از مشاهاده پیغام های راهنما، از شما خواسته میشود تا یک پیج فیسبوک را به عنوان پیج کسب و کار خود انتخاب کنید. برای این کار لازم است تا با استفاده از نرمافزارهای تغییر آیپی وارد حساب فیسبوک خود شوید و یک پیج فیسبوک را تحت مدیریت سما است را به حساب کاربری اینستاگرام خود متصل کنید. بعد از اتصال پیج اینستاگرام و فیسبوک خود، اطلاعات تکمیلی مثل ایمیل و شماره تماس از شما پرسیده میشود که پر کردن این قسمتها برای شما اختیاری است. در صورتی که مکان مشخصی برای کسب و کار خود در پیج فیسبوک در نظر گرفته باشید. یک دکمه مسیر یاب به بالای پیج اینستاگرام شما اضافه خواهد شد.
کمپانی فیسبوک در آوریل ۲۰۱۲ با پرداخت مبلغ یک ملیون دلار، مالکیت اینستاگرام را به دست آورده است. اینستاگرام امروز یکی از زیر مجموعه های فیسبوک به حساب میآید و بسیاری از بسترهای هر دو سرویس اینستاگرام و فیسبوک با هم مشترک هستند. فیسبوک به عنوان کمپانی مادر اینستاگرام، تمام تلاش خود را کرده تا کسب و کارهای فعال در اینستاگرام را با خود همگام کند. به همین جهت هر کسب و کاری برای اثبات فعالیت بیزینسی خود لازم است تا در فیسبوک هم پیج بیزینسی داشته باشد. بسیاری از اطلاعات کسب و کار شما مثل موقعیت مکانی، نوع و کسب و کار و … از داخل پیج فیسبوک شما خوانده شده و در اینستاگرام به نمایش در میآید.
بعد از تبدیل یک پیج عادی اینستاگرام به یک بیزینش پیج، شما به تمامی ابزارهای مخصوص کسب و کار در اینستاگرام دسترسی پیدا خواهید کرد. علاوه بر دکمه های ارتباطی در بالای صفحه اینستاگرام، اطلاعات آماری دقیق و منحصر به فردی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
در پایین هر پست قسمتی تحت عنوان «View Insight» اضافه خواهد شد که با مراجعه به این قسمت اطلاعات دقیقتری از از میزان تاثیرگذاری پست شما به نمایش در خواهد آمد. لیت کامل این اطلاعات به شرح زیر است:
به طور کلی شما با تبدیل یک پیج عادی به یک بیزینس پیج در اینستاگرام، اولین گام را برای بهرهبردای از امکانات اینستاگرام برای کسب و کارها برداشته اید! بسته به موقعیت جغرافیایی و فعالیت پیج شما، اینستاگرام امکاناتی را در اختیار پیج شما قرار میدهد.
به طور مثال، پیجهای بیزینسی که بیش از ۱۰ هزار فالوئر داشته باشند، میتوانند به استوریهای خود یک لینک خارجی هم اضافه کنند که کاربر با کشیدن انگشت خود از پایین صفحه استوری به بالا، به صفحه فرود مد نظر صاحب پیج هدایت میشود. این امکان در حالی که امکان لینک به خارج از اینستاگرام بسیار محدود است، میتواند فرصت بسیار بزرگی برای کسب و کارها و حتی اشخاص تاثیرگذار باشد.
پیجهای بیزینسی در پایین هر پست خود، دکمهٔ آبی رنگی با عنوان «Promote» میبینند که با استفاده از آن و طی کردن مراحل احراض هویت میتوانند از امکانات تبلیعاتی اینستاگرام اسپانسر استفاده کنند. اینستاگرام اسپانسر اصطلاحی است که این شبکه اجتماعی برای تبلیغ محتوای یک پست در ازای دریافت هزینه، در اختیار کسب و کارها قرار داده است
اینستاگرام امکانات در حال رشد زیادی را برای کسب و کارها در نظر گرفته که بعضی از آنها در مرحله آزمایشی است و فقط برای بعضی از کشورها فعال است. از جمله این امکانات میتوان به instagram shopping اشاره کرد. اینستاگرام شاپینگ امکانی است که فروشگاههای اینترنتی میتوانند لینک صفحه فروش محصول یا محصولات خود را به یک عکس اضافه کنند. برای دیدن نمونههایی از این تگها میتوانید به پیج اینستاگرام برند ویکتوریا سکرت سر بزنید.البته در شرایطی میتوانید لینکهای مربوط به اینستاگرام شاپینگ را ببنید که پیج خود شما هم از نوع بیزینس باشد.
که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.
سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعالسازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.