برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

ترموکس چیست و چه کاربردی دارد؟

در این مطلب ما به معرفی برنامه ترموکس چیست؛ می پردازیم. آیا تا به حال نام اپلیکیشن محبوب و کاربردی Termux در جایی به گوش شما خورده است؟ آیا تا به امروز از این اپ پرطرفدار و شناخته شده ی اندرویدی به منظور انجام حملات هک کردن یا تست نفوذ استفاده کرده اید؟ با ما تا انتهای این مطلب از سایت اسپای 24 همراه باشید تا نگاهی مختصر به کاربرد های امنیتی بی شمار این اپلیکیشن محبوب بیندازیم و تا حدودی با نحوه ی استفاده از اپلیکیشن ترموکس و مهم ترین مزیت ها و معایب این برنامه آشنایی پیدا کنیم.

ترموکس چیست؟

اپلیکیشن termux در حقیقت یک نسخه ی شبیه سازی شده از سیستم عامل لینوکس می باشد؛ اگر شما تا به حال نام سیستم عامل لینوکس را در جایی نشنیده اید باید بگوییم که سیستم عامل لینوکس یکی از انواع مختلف سیستم عامل های متن باز می باشد. ویژگی متن باز بودن این سیستم عامل ویژگی شاخص و مهم آن است که شباهت فراوانی به سیستم عامل اندروید دارد. قدرت سیستم عامل لینوکس زیاد است و این سیستم عامل طرفداران مخصوص به خود را دارد. اپلیکیشن termux با این هدف ایجاد شده است که یک نسخه ی شبیه سازی شده از محیط این سیستم عامل محبوب باشد.

ترموکس چیست

محیط برنامه termux چگونه است؟

در ادامه از مطلب تر موکس چیست، به توضیح محیط برنامه ای آن می پردازیم. برای آموزش استفاده از اپ termux و آشنایی با محیط ترموکس می توانیم محیط این برنامه را شبیه به محیط CMD ویندوز در نظر بگیریم اما این شباهت به چه معنا می باشد؟ در واقع به عبارت دیگر می توان این طور گفت که ما در محیط اپ termux هیچ نوعی از ابزار های گرافیکی را نداریم و اساسا محیط این برنامه به هیچ وجه گرافیکی نمی باشد.

شما در هنگام استفاده از این اپلیکیشن باید تنها از طریق دستور های نوشتاری از این برنامه استفاده کنید و به اهداف خود دست یابید. یعنی همان طور که در محیط CMD ویندوز شما باید دستور های خود را صورت نوشتاری تایپ کنید تا اقدامات مورد نظر شما انجام شود، در برنامه ی محبوب termux نیز لازم است که به منظور دستیابی به اهداف خود در هر مرحله دستورات نوشتاری مورد نظر خود را در محیط این اپلیکیشن وارد کنید.

کاربرد ترموکس

کاربرد ترموکس چیست؟

در این قسمت از مطلب می خواهیم در خصوص کاربرد ترموکس صحبت کنیم و این که چه عاملی سبب شده است که این اپلیکیشن توانسته است کاربران بسیار زیادی را از نقاط مختلف جهان به خود جذب کند. در حقیقت این برنامه ی پرطرفدار به منظور ایجاد حملات هکری و کرک کردن سیستم های مختلف کامپیوتری، شبکه های وای فای و حتی شبکه های اجتماعی و اپ های مختلف مورد استفاده ی کاربران خود قرار می گیرد. به عنوان مثال برخی از کاربران این اپ از ترموکس به منظور هک کردن واتساپ، تلگرام یا اینستاگرام استفاده می کنند، برخی دیگر از کاربران به دنبال مقاصد هکری بزرگ تری مثل هک کردن شبکه های وای فای و سیستم های اینترنتی مختلف و حتی وب سایت ها هستند.

برنامه ترموکس چیست

آیا کار با ترموکس به تسلط و آشنایی با علم برنامه نویسی نیاز دارد؟

ممکن است تا به حال این سوال در ذهن تعداد بسیاری از کاربران به وجود آمده باشد که آیا استفاده از اپلیکیشن ترموکس نیازمند آشنایی کامل و تسلط صد در صد بر روی برنامه نویسی و کد نویسی می باشد یا خیر؟ در حقیقت ما در پاسخ به این پرسش مطرح شده از سوی کاربران می توانیم این گونه پاسخ دهیم که بله، درست است که اگر شما تسلط بالایی بر روی علم برنامه نویسی داشته باشید، به طور قطع استفاده از برنامه ترموکس برای شما بسیار آسان تر خواهد بود اما این موضوع به معنای آن نیست که اگر یک شخص هیچ اطلاعاتی از شیوه ی کد نویسی نداشته باشد پس هرگز نمی تواند از این برنامه ی کاربردی و محبوب استفاده کند.

همان طور که در قسمت های قبلی این مطلب از ترموکس چیست؛ به این موضوع اشاره کرده ایم، در سال های اخیر استفاده از این برنامه ی محبوب و شناخته شده در سرتاسر جهان بسیار رایج شده است و در حال حاضر کاربران بسیاری در اقصی نقاط دنیا در حال استفاده از این اپلیکیشن پرطرفدار هستند.

بدیهی است که تمامی این کاربران به طور کامل با علم برنامه نویسی آشنایی ندارند و بر روی شیوه های کد نویسی تسلط صد در صد ندارند اما با این حال، شما می توانید در وب سایت های مختلف اینترنتی و نیز شبکه های اجتماعی مختلف از جمله یوتیوب و اینستاگرام ویدیو های آموزشی زیادی مشاهده کنید که در آن مراحل مختلف استفاده از ترموکس به صورت قدم به قدم و با جزئیات توضیح داده شده است. کافی است شما مطابق با این ویدیو های آموزشی عمل کنید تا ببینید استفاده از این اپ می تواند بسیار ساده و کاربردی باشد.

termux چیست

برای دانلود برنامه termux به چه صورت باید اقدام کرد؟

اگر به دنبال استفاده از این برنامه ی کاربردی و شناخته شده ی اندرویدی هستید، می توانید برنامه ی محبوب termux را از منبع های مختلفی دریافت کرده و بر روی گوشی تلفن همراه یا سیستم کامپیوتری خود نصب کنید. شما می توانید به منظور دانلود کردن ترموکس اندروید از طریق فروشگاه گوگل پلی نیز اقدام کنید که یک منبع معتبر جهت دسترسی به این برنامه ی محبوب می باشد یا اگر از سیستم عامل های دیگری از جمله سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید، این برنامه ی کاربردی را می توانید از وب سایت های معتبر اینترنتی دانلود کنید و بر روی گوشی هوشمند و یا سیستم کامپیوتری مورد استفاده ی خود نصب کنید.

ترموکس

مهم ترین مزیت های استفاده از ترموکس چیست؟

در این قسمت از مطلب قصد داریم که مهم ترین مزیت های استفاده از برنامه ی محبوب termux را با یکدیگر بررسی کنیم. یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از اپلیکیشن termux این است که این برنامه ی کاربردی می تواند به حافظه ی داخلی یک گوشی تلفن همراه هوشمند دسترسی پیدا کند، از طرف دیگر شما با به کارگیری این اپ می توانید فایل های مختلف را از طریق ادیتور های گوناگون از جمله ادیتور های vim و یا nano و غیره ویرایش کنید. یکی دیگر از مهم ترین مزیت های استفاده از اپ termux این است که این برنامه ی محبوب می تواند به شما قابلیت استفاده از git ها را بدهد و می توانید به راحتی گیت های متنوع را مدیریت کنید.

ترموکس چیست: همان طور که می دانید یکی از مهم ترین کاربرد ها و مزیت های استفاده از ترموکس این است که شما می توانید از این اپ برای انجام دادن تست امنیت و نفوذ نیز استفاده کنید که در حقیقت یکی از اصلی ترین کاربرد های این برنامه ی پرطرفدار اندرویدی به شمار می رود.

ترموکس

مهم ترین معایب استفاده از برنامه ی termux

در این قسمت از مطلب ترموکس چیست؛ قصد داریم چند مورد از مهم ترین معایب و نواقص این اپ کاربردی و محبوب را نیز برای شما عنوان کنیم.

  1. نکته ی مهمی که در خصوص محیط این برنامه ی امنیتی اندرویدی قابل ذکر می باشد این است که محیط termux یک محیط گرافیکی نیست و کاملا تحت کنترل دستور های نوشتاری شما عمل می کند.
  2. شما هنگامی که از برنامه ی ترموکس استفاده می کنید به روت دسترسی نخواهید داشت و این موضوع ممکن است در انجام برخی از کارها استفاده از این برنامه را برای شما کمی دشوار کند.
  3. شما برخی از دستورات از جمله دستور notify-send و غیره را نمی توانید در محیط termux به اجرا درآورید.

به طور کلی از برنامه termux برای انجام کارهای هک مانند هک اینستاگرام، واتساپ و تلگرام استفاده می کنند. در این مطلب از سایت اسپای 24 شما را با این موضوع که ترموکس چیست و کاربرد آن چه می باشد. در ضمن در مورد مزیت و معایب آن توضیح داده ایم. 

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا