قانون جرایم رایانه‌ای

جرم رابطه نامشروع در فضای مجازی

جرم رابطه نامشروع در فضای مجازی , مجازات رابطه نامشروع , وکیل سایبری , مشاوره جرایم رایانه ای

رابطه نامشروع چیست؟

زنا به معنای ایجاد رابطه جنسی بین زن و مرد خارج از علقه زوجیت می گویند. این جرم  از جرایم حدی است و اثبات آن بسیار دشوار می باشد. اما رابطه نامشروع معمولا با دشواری کمتری اثبات می شود.

به موجب ماده ۶۳۷ قانون تعزیرات اسلامی روابط نامشروع یا اعمال منافی عفت مادون زنا اعمالی از قبیل بوسیدن، در آغوش گرفتن و … هستند؛ به نحوی که زنا رخ نداده باشد.

جرم رابطه نامشروع در فضای مجازی امکان دارد؟

با توجه به مثال های مذکور در نص ماده ۶۳۷ قانون تعزیرات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و هم چنین نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه به شماره ۹۳۷/۹۲/۷ مورخ ۹۲/۵/۲۳ که صرف خلوت کردن افراد نامحرم در اتومبیل یا غیره را رابطه نامشروع نمی داند؛ در مورد تحقق این جرم به صورت مجازی اختلاف نظراتی وجود دارد. اما رویه قضایی معمولا رابطه نامشروع در فضای مجازی را محقق دانسته و حکم به مجازات برای آن صادر می نماید.

جرم رابطه نامشروع در فضای مجازی , مجازات رابطه نامشروع , وکیل سایبری , مشاوره جرایم رایانه ای
جرم رابطه نامشروع در فضای مجازی 3

مجازات رابطه نامشروع در فضای مجازی چیست؟

بر خلاف زنا، در مورد رابطه نامشروع و مادون زنا تفکیکی میان مجازات افراد متاهل و مجرد نیست و مجازات این جرم چه به صورت سنتی و فیزیکی و یا مجازی تا ۹۹ ضربه شلاق می باشد. از آن رو که این مجازات مجازاتی تعزیری است در صورت وجود شرایط قانونی، قابل تخفیف و تعلیق توسط دادگاه است.

اثبات رابطه نامشروع در فضای مجازی با چه دلایلی ممکن است؟

۱- صرف نوشتن نامه و پیام عاشقانه میان افراد مجرد نمی تواند مصداق رابطه نامشروع باشد.

۲- رد و بدل شدن پیام های عاشقانه با فرد متاهل و هم چنین ارسال تصاویر نامناسب و الفاظ مستهجن رابطه نامشروع در نظر گرفته می شود.

۳- برای اثبات رابطه نامشروع امکان استعلام پیامک ها تا شش ماه قبل از طریق مخابرات وجود دارد. اما امکان استعلام پیام های موجود در تلگرام، واتس آپ، اینستاگرام و … وجود ندارد. در مواردی دیده شده که با وجود اسکرین شات ها و ارائه آنها از سوی شاکی، متهم اقرار نموده و محکوم شده است. در این جا دلیل اصلی اثبات جرم اقرار متهم است؛ زیرا همواره امکان انکار و عدم ارائه تلفن همراه برای متهم در این حالت وجود دارد.

۴- صدا و فیلم جز با شرایط به خصوصی نمی توانند مدرک محسوب شوند. این موضوع در یادداشتی قبلا بحث شده است.

۵- شاهد همواره از دلایل اثبات جرم است. البته در خصوص اثبات رابطه نامشروع در فضای مجازی معمولا شاهد کمتر وجود دارد و به طور کلی، اغلب در این دعاوی به خصوص در دعاوی میان زوجین شهود کمتر حاضر به ارائه شهادت می شوند.

۶- استعلام سوابق مکالمات نیز در کنار سایر ادله در اثبات این جرم می تواند موثر باشد.

باید در نظر داشت کلیه استعلام ها بر اساس صلاحدید قاضی و دستور وی امکان پذیر می باشد.

نکته: وکیل سایبری

۱- حتی در صورت اثبات رابطه نامشروع زوجه مهریه به وی تعلق می گیرد.

۲- در صورت عدم اطمینان از وجود رابطه نامشروع بهتر است اقدام به شکایت نکنید؛ زیرا در صورت به نتیجه نرسیدن به افترا محکوم خواهید شد. بهتر است قبل از هر گونه اقدام به شکایت و یا در صورت نیاز به دفاع از خود علیه چنین اتهاماتی حتما از مشاوره حقوقی استفاده کرده و یا وکیل بگیرید.

با ما تماس بگیرید.

  • مجازات رابطه نامشروع
  • وکیل سایبری
  • مشاوره جرایم رایانه ای
  • مجازات رابطه نامشروع در فضای مجازی

دوستان با دقت به حرف بنده گوش کنم برنامه ما به شما اجازه می دهد تا بتوانید تمام گوشی شخص مورد نظر را کنترل کنید از جمله شبکه های اجتماعی برای استفاده از برنامه ماه باید ثبت نام کنید بعد از ثبت نام استفاده از برنامه و فیلم های آموزشی و نوع فشرده سازی را با دقت نگاه کنید. برنامه SPY24 به شما قابلیت  برنامه واتساپ و اینستاگرام و تلگرام و غیره را در اختیار شما قرار میدهد.

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا