اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهآیا اینستاگرام من هک شده است؟!امنیت سایبری (Cyber Security)برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دوربرنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفونبهترین برنامه های هک گوشی اندرویدی آیفونکنترل گوشی از راه دور برنامه برای کنترل اعضای خانوادههک آیفونهک تلگرام و نظارت بر عملکرد

ردیابی شماره موبایل روی نقشه رایگان

ردیابی شماره موبایل تا به حال برایتان پیش آمده که درمورد اینکه ” یک شخص خاص در حال حاضر کجا است ” کنجکاو شده باشید؟ 

شاید ردیابی کسی که برایتان مهم است دغدغه ذهنی بیشتر روزهای شما باشد. اگر اینطور است بدانید که تکنولوژی به کمک شما آمده است. با پیشرفت تکنولوژی هر روز شاهد ارائه یک خدمت جدید به مردم هستیم. البته این تکنولوژی‌ها همیشه قبل از اینکه در بین مردم متداول شود، ابتدا در اختیار نیروهای نظامی قرار می‌گیرد و بعد از مدت‌ها، کم کم به جامعه‌ی مردم عادی قدم می‌گذارد. گوشی موبایل، دوربین مداربسته، فلزیاب و گنج یاب نمونه‌هایی از وسایلی هستند که در ابتدا در انحصار نیروهای نظامی و امنیتی قرار داشتند و پس از سال‌ها به عموم مردم نیز عرضه شدند.

اکنون نیز مدتی است که یکی از تکنولوژی‌های مورد استفاده در سازمان‌های نظامی، به‌صورت آزمایشی و از طریق اینترنت در اختیار عموم قرار گرفته است و آن تکنولوژی ردیابی شماره موبایل می‌باشد. این تکنولوژی به شما کمک می‌کند که موقعیت مکانی فرد مورد نظرتان را از طریق شماره موبایلش پیدا کنید. البته فرد یا افراد مورد نظر باید حتما موبایل داشته باشند. نیروهای نظامی و امنیتی با کمک  این تکنولوژی می‌توانند افراد را در هر لحظه ردیابی کنند و اکنون این امکان در دسترس عموم قرار گرفته است.

اگر مایلید بدانید که این سازوکار چگونه عمل می‌کند با ما همراه باشید. در ادامه در مورد تکنولوژی‌های ردیابی شماره موبایل توضیحاتی ارائه می‌کنیم. در دنیای امروز دو نوع تکنولوژی برای ردیابی شماره موبایل وجود دارد که یکی از آن‌ها بر اساس مکان یاب GPS ، و دیگری بر اساس شبکه اپراتورهای ارائه دهنده سیم‌کارت (ارتباطات سیار) می‌باشد.

ردیابی شماره موبایل روی نقشه
ردیابی شماره موبایل روی نقشه

ردیابی شماره موبایل از طریق مکان یاب (GPS)

سامانه موقعیت یابی جهانی یا همان (GPS) فناوری است که در آن ماهواره‌هایی که دائماً در مدار مشخصی در حرکت هستند، به‌طور پیوسته سیگنال‌هایی را به سمت زمین می‌فرستند. وضعیت قرارگیری این ماهواره‌ها به‌گونه‌ای است که در هر سطحی از زمین که باشیم حداقل ۴ ماهواره بالای سر ما قرار گرفته دارد.

در داخل گوشی‌های موبایل یک چیپ سخت افزاری مخصوص این سیستم وجود دارد که سیگنال‌ها را دریافت می‌کند. از آنجایی که سه پارامتر مکان ارسال، مکان دریافت و فاصله همیشه به یکدیگر وابسته هستند، قادرند با در دست داشتن مکان ماهواره و فاصله (که از دیتاهای موجود در سیگنال‌ها محاسبه می‌گردد)، موقعیت مکانی دقیق هر یک از ما را ردیابی کنند.

در واقع مکان یابی از طریق GPS هیچ ربطی به شبکه‌ی موبایل یا شماره موبایل نداشته و هر دستگاه گیرنده این سیگنال‌ها قادر است این مکان یابی را انجام دهد. ناگفته نماند که امکان مشاهده موقعیت هر دستگاه، تا زمانی که خود آن دستگاه موقعیتش را در اختیار ما قرار ندهد وجود نخواهد داشت. در گوشی‌های موبایل هوشمند هم که امروز به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز این قضیه صدق می‌کند. تا زمانی که شخص اطلاعات مکانی GPS اش را برای کسی نفرستد موقعیتش برای دیگران قابل مشاهده نخواهد بود.

ردیابی گوشی آیفون و اندروید همسر

ردیابی گوشی موبایل از طریق سیم‌کارت

در این روش برای ردیابی از سیم‌کارت‌های موبایل استفاده می‌شود. در این روش سیگنال‌های رادیویی که در بین دکل‌های مخابراتی و موبایل‌ها رد و بدل می‌شوند، مورد تحلیل قرار گرفته و موقعیت مکانی فرد مشخص می‌شود. 

در این تکنولوژی نوع متفاوتی از ردیابی را مشاهده می‌کنیم که به سیم کارت و اپراتور ارائه دهنده آن وابسته است و به تکنولوژی‌هایی نظیر GPS و غیره ربطی ندارد. در موقعیت یابی از طریق سیم‌کارت (رادیویی)، سیگنال‌های ارسالی از یک منبع، توسط حداقل دو دریافت کننده (دکل های مخابراتی یا اپراتورها) آنالیز می‌گردد و نتایجی ارائه می‌دهد.

یکی از این روش‌ها موقعیت یابی هزلولی نام دارد که با توجه به تاخیر بین دریافت سیگنال توسط دو دکل از یک منبع (گوشی موبایل) و محاسبه فاصله هر کدام از آن‌ها با منبع سیگنال، یک هزلول بدست خواهد آمد. با وجود سه دکل، مختصات طول (X) و عرض (Y) جغرافیایی گوشی مورد نظر پیدا می‌شود و با وجود دکل چهارم مختصات ارتفاع (Z) آن نیز به‌دست خواهد آمد. اگر تعداد بیشتری دکل وجود داشته باشد، مختصات پیدا شده، دقیق‌تر خواهد بود.

این روش یکی از روش‌های مورد استفاده نیروهای پلیس برای ردیابی افراد متهم از طریق شماره موبایل آن‌ها است.

ردیابی شماره موبایل
ردیابی شماره موبایل

 

اپلیکیشن‌های ردیابی شماره موبایل

امروزه اپلیکیشن‌هایی وارد بازار شده‌اند که از طریق آن‌ها می‌توانید گوشی موبایل فرزندان و عزیزانتان را ردیابی کنید. با توجه به استقبال گسترده مردم از این برنامه‌ها، تعداد آن‌ها روز به روز در حال افزایش است. متاسفانه امروزه نا امنی در سطح شهرها گسترش پیدا کرده و به همین دلیل پدر و مادرها دائماً نگران حال فرزندان خود هستند. به خصوص در مورد کودکانی که به مدرسه می‌روند و به علت شاغل بودن والدینشان، برای رفت و آمد از سرویس یا وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، این نگرانی به شکل شدیدتری وجود دارد. 

با برنامه‌های ردیابی شماره موبایل اشخاص بر روی نقشه، محل دقیق افرادی که با شما تماس تلفنی می‌گیرند بر روی نقشه برای شما قابل مشاهده است. همچنین شما قادر هستید شناسه، موقعیت مکانی و از همه مهم تر، نام فردی که با شما تماس گرفته را هم به‌دست بیاورید.

یکی دیگر از امکانات مفید این اپلیکیشن‌ها این است که کاربر قادر است موقعیت مکانی گوشی موبایل گم شده و یا ربوده شده خود را هم به‌طور دقیق بر روی نقشه ردیابی کند. همچنین می‌تواند شماره تلفن فرد مورد نظر را در فضای جستجویی که در بعضی از این برنامه‌ها وجود دارد وارد کرده و به راحتی همه جزئیات مربوط به هویت صاحب خط و محل دقیق آن شماره را پیدا کند.

همچنین این اپلیکیشن‌ها امکانات دیگری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که از جمله آ‌ن‌ها می‌توان به مواردی نظیر ثبت شماره‌های جدید در حافظه اپلیکیشن، ردیابی زنده شماره موبایل اشخاص بر روی نقشه، نمایش  مکان افراد تماس گیرنده به صورت دقیق و نقطه‌ای، نمایش  مکان افراد تماس گیرنده به صورت نام کشور، شهر و خیابان فرد تماس گیرنده و دارا بودن نقشه ساده و ماهواره گوگل مپ اشاره کرد.

لازم به ذکر است که هر تکنولوژی که در دسترس عموم قرار می‌گیرد می‌تواند هم به ‌صورت درست و هم به ‌صورت نادرست مورد استفاده قرار گیرد. لذا بهتر است که در هنگام استفاده از اینگونه برنامه‌ها، به حریم شخصی افراد احترام بگذاریم و رعایت اخلاق را از یاد نبریم.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا