اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهآیا اینستاگرام من هک شده است؟!امنیت سایبری (Cyber Security)برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دوربرنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفونبهترین برنامه های هک گوشی اندرویدی آیفونکنترل گوشی از راه دور برنامه برای کنترل اعضای خانوادههک آیفونهک تلگرام و نظارت بر عملکرد

ردیابی گوشی آیفون با Find My iPhone

ردیابی گوشی آیفون با “Find My iPhone” قطعا اگر در حال خواندن این مقاله هستید ممکن است به دلیل این فکر باشد که اگر گوشی آی فون خود را گم کنید و یا بد تر اینکه اگر گوشی شما به سرقت برود، برای پیدا کردن آن چه باید بکنید؟

آی فون برای این مسئله از برنامه ای به اسم Find My iphone به معنی “گوشی آی فون من را پیدا کن” استفاده کرده است. با استفاده از این برنامه شما می توانید در صورت مفقودی گوشی آی فون خود به راحتی آن را ردیابی کنید که در ادامه در مورد این برنامه رد یابی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ردیابی گوشی آیفون با Find My iPhone
ردیابی گوشی آیفون با Find My iPhone

برنامه ردیابی گوشی آیفون Find My iphone و نحوه استفاده و فعال سازی آن

برای استفاده از این برنامه ردیابی گوشی های آی فون شما کافیست که این برنامه را در گوشی خود فعال کنید. تمامی مراحل مورد نیاز برای این کار از طریق سایت iCloud قابل انجام می باشد.

توجه داشته باشید که ردیابی Find My iphone فقط از سری گوشی های آی او اس 5 به بالا دارای این قابلیت می باشند. شرکت اپل در مسیر توسعه و تکامل محصولات خود هر بار با شناسایی نیاز کاربران خود و بازخورد هایی که از کاربران دریافت می نمود از نسخه آی او اس 5 به بالا به این مسئله نیز پاسخ داد.

بنابراین اگر گوشی شما از نسخه آی او اس 5 و یا بالا تر پشتیبانی می کند، در مرحله اول شما باید وارد قسمت تنظیمات settings گوشی خود شوید. حال از لیستی که در این پنجره برای شما باز شده است بر روی آیکون iCloud کلیک کنید. این آیکون معمولا به شکل یک ابر و به رنگ آبی می باشد.

در این قسمت شما می بایست که مشخصات گوشی آی فون خود یعنی اپل آیدی و رمز عبورتان را وارد کنید.

توجه داشته باشید که شما برای استفاده از قابلیت ردیابی گوشی Find My iphone نیازمند در اختیار داشتن یک اپل آیدی هستید و احتمالا از آن بی خبر باشید و نمی دانید که چطور باید برای خود یک اپل آیدی داشته باشید.

سایت های زیادی هستند که به شما کمک می کنند که به راحتی برای خود یک اپل آیدی بسازید.

بعد از آنکه از قسمت iCloud اپل آیدی و رمز عبور خود را وارد نمودید قسمت تنطیمات مربوط به آن بخش برای شما فعال می گردد.

در این تنظیمات باز شده برای شما گزینه های زیادی قابل نمایش و استفاده هستند که یکی از آنها Find My iphone می باشد.

برای فعال سازی این گزینه Find My iphone کافیست که در ابتدا اسلایدر مربوط در کنار آن را با لمس کردن فعال کنید.

در بعضی از نسخه ها احتمالا با فعال کردن گزینه Find My iphone ممکن است پاپ آپی برای شما بر روی صفحه نمایش داده شود که برای ادامه کار باید اجازه فعالیت را از شما دریافت کند و مطمعن شود که می خواهید این فرایند را روشن و ادامه دهید. به همین منظور می بایست بر روی گزینه Allow کلیک و یا تاچ کنید.

حال قبل از ادامه توضیحات مربوط به Find My iphone بهتر است که این قسمت را هم که مربوط به امنیت گوشی شما می باشد را با هم بررسی کنیم.

توصیه می شود که حتما از قسمت passcode lock یک کد قفل 4 عددی را تعیین کنید. این کد امنیتی موجب می شود که پس از خاموش شدن صفحه نمایش دیگر به راحتی و مستقیم دسترسی به محتویات داخل گوشی فراهم نباشد. و دستگاه گوشی شما برای ورود به آن قسمت یک کد 4 رقمی را می خواهد. فرض کنید که گوشی شما به سرقت رفته باشد و شما داخل گوشی خود محتویاتی دارید که نمی خواهید به دست کس دیگری بیوفتد. بنابراین فردی سارق و یا فرد یابنده گوشی شما نمی تواند بدون داشتن کد 4 رقمی به محتویات داخلی گوشی شما دسترسی داشته باشد.

ردیابی گوشی آیفون :

برای تعریف کردن این کد 4 رقمی به این صورت عمل کنید. ابتدا وارد قسمت تنظیمات  settings گوشی خود شوید و سپس بر روی گزینه general کلیک کنید. حال از قسمت passcode lock را انتخاب و در قسمت باز شده یک کد 4 رقمی را برای امنیت ورود به گوشی خود را تعریف کنید. 

توجه ئاشته باشید که این کد 4 رقمی را حتما طوری انتخاب کنید که همیشه به راحتی بتوانید آن را به یاد بیاورید و یا حداقل آن را در یک جای مطمعن خارج از گوشی خود یادداشت کنید.

در ادامه برگردیم به سرویس ردیابی Find My iphone که می بایست نحوه ردیابی گوشی خود را در زمان سرقت و یا مفقودی فرا گیرید. 

شما فرض کنید که گوشی شما مفقود شده است و اکنون هیچ دسترسی به گوشی خود ندارید.

در قدم اول برای پیدا کردن گوشی خود چه باید بکنید؟

شما می بایست در اولین اقدام به یک کامپیوتر و یا گوشی دیگری دسترسی داشته باشید تا با استفاده از مرورگر آن بتوانید در سایت iCould لاگین شوید.

بعد از وارد شدن به سایت iCould از شما می خواهد که اپل آیدی و رمز عبور خود را وارد کنید که در بالا در مورد آن صحبت کردیم.

بعد از وارد کردن این مشخصات می توانید با زدن دکمه لاگین، به سایت وارد شوید. به محض وارد شدن به سایت گزینه هایی برای شما به صورت آیکن نمایش داده می شود. یکی از این گزینه ها Find My iphone می باشد که به رنگ سبز و به شکل یک رادار نمایش داده شده است.

بر روی این گزینه کلیک کنید و مجددا مشخصات اپل آیدی و رمز عبورتان را در آن وارد نمایید.

با وارد کردن این اطلاعات، نقشه ایی بر روی کامپیوتر نمایش داده می شود و محل دقیق گوشی شما را نشان می دهد.

ممکن است که شما بیش از یک گوشی آی فون داشته باشید و یا در گذشته نیز گوشی های آی فون دیگری نیز داشته اید. با وارد شدن به سایت iCould در قسمت Devices می توانید گوشی مفقود شده را انتخاب کنید و سپس اقدام به ورود اطلاعات اپل آیدی و رمز عبور مربوط به آن گوشی کنید.

در این حالت صفحه ایی برای شما باز خواهد شد که در زیر عکس آی فون نمایش داده شده سه گزینه کاربردی برای شما فراهم شده است.

گزینه اول play sound این قابلیت را دارد که یک اهنگ را با صدای بلند پخش کند. کاربرد این گزینه برای مواقعی هست که شما مطمعن هستید که گوشی شما در همین حوالی اطراف شما باشد اما به دلایلی از دیدرستان خارج است. برای مثال بارها این موضوع برای کاربران سایت ما نیز رخ داده است که در یک روز طبیعت گردی، گوشی خود را لای چمن و گیاهان بلند گم کرده اند و به دلیل بزرگ بودن فضای آنجا، امکان پیدا کردن گوشی کمی دشوار بوده است و از شانس بدی هم که داشته اند، گوشی خود را بر روی سایلنت و یا ویبره گذاشته اند. بنابراین با این گزینه، گوشی شما اهنگی را با صدای بلند پخش می کند که شما متوجه موقعیت گوشی مفقودی خود شوید.

گزینه دوم  safe mode  یا lost mode نیز این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد که شما به راحتی بر روی گوشی خود رمز ورود به صفحه را تغییر دهید و یا اگر از قبل کد 4 رقمی را فعال نکرده باشید با استفاده از این گزینه، رمز 4 رقمی تعریف کنید تا خیالتان از این بابت راحت باشد که فرد یابنده یا سارق، دسترسی به اطلاعات شما نداشته باشد.

یکی از امکانات جالب این گزینه این می باشد که شما می توانید یک پیام متنی را تایپ کنید و بعد از ثبت پیام، این پیام متنی شما بر روی گوشی شما به یابنده نمایش داده می شود و شما می توانید پیامی حاوی شماره تماس خود و یا آدرس خود را بنویسید تا یابنده آن را برای شما پس بیاورد و یا به شماره شما تماس بگیرد. البته این گزینه فقط در مواقعی کاربردی خواهد بود که شما گوشی خود را در جایی مانند تاکسی و یا … گم کرده باشید و گوشی شما در حالت خوش بینانه آن، به سرقت نرفته باشد.

گزینه سوم Erase iphone برای مواقعی که مطمعن هستید که گوشیتان به سرقت رفته است و سارق قصد پس دادن آن را ندارد کاربردی می باشد.

نحوه پیدا کردن آدرس IP و مک آدرس لپ تاپ و گوشی ردیابی گوشی آیفون

شما با استفاده از این گزینه می توانید تمامی اطلاعات داخل گوشی خود را پاکسازی کنید. و خیالتان حداقل از این بابت راحت باشد که حداقل اطلاعات محرمانه شما به دست کس دیگری نیوفتد. در این حالت و با انتخاب این گزینه، گوشی شما در واقع ریسیت و به حالت تنظیمات کارخانه باز می گردد.

فقط به این نکته هم توجه داشته باشید که با فعال کردن این گزینه و بازگشت به تنظیمات اولیه کارخانه، گوشی شما از دسترسی ردیابی شما خارج می گردد و دیگر نمی توانید از ردیابی گوشی خود بر روی نقشه استفاده کنید. 

توجه داشته باشید که موقعیت مکانی نشاده داده شده برای شما به صورت آنی و لحظه ایی نمی باشد و این موقعیت مکانی بر روی نقشه به صورت 24 ساعت یک بار می باشد و ممکن است موقعیت مکانی که برای شما در حال نمایش می باشد مربوط به 24 ساعت گذشته باشد. از همین رو ممکن است با کمک نقشه موفق به ردیابی مکانی دقیق گوشی خود نشوید و در آن صورت می توانید از این گزینه سوم و ریسیت کردن گوشی در آخرین مرحله، اقدام کنید.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا