اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهآیا اینستاگرام من هک شده است؟!امنیت سایبری (Cyber Security)برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دوربرنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفونبهترین برنامه های هک گوشی اندرویدی آیفونکنترل گوشی از راه دور برنامه برای کنترل اعضای خانوادههک آیفونهک تلگرام و نظارت بر عملکرد

نحوه پیدا کردن آدرس IP و مک آدرس لپ تاپ و گوشی

آدرس IP چیست؟ به احتمال زیاد تا به حال با عنوان آدرس آی پی برخورد کرده اید و حداقل یک بار به گوشتان خورده است. لازم نیست که حتما در حوزه دیجیتال و کامپیوتر وارد شده باشید همین که یک موبایل داشته باشید، قطعا با این مسئله که آدرس آی پی شما چیست برخورد کرده اید. پیدا کردن آدرس IP مک آدرس لپ تاپ و گوشی  …؟ آدرس آی پی در حقیقت مخفف کلمه اینترنت پروتکل می باشد که برای تشخیص و مجزا کردن هر سیستم کامپیوتر و یا گوشی از همدیگر به کار می رود. همانطور که برای ارتباط تلفنی هر شخص می بایست دارای یک شماره تماس مختص به خودش باشد، در دنیای اینترنت نیز هر کامپیوتر می بایست برای اتصال اینترنتی با یک کامپیوتری دیگر آدرسی مختص به خود داشته باشد که به ان ادرس آی پی می گویند.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

این پروتکل اینترنتی در واقع نقاط اتصال مبدا و مقصد تمامی کامپیوتر های متصل به شبکه جهانی اینترنت را به صورت سیستماتیک کنترل می کند. یک آدرس آی پی به صورت مشخص از چهار قسمت تشکیل شده است که هر بخش از یک عدد تشکیل شده است و بین هر یک از این چهار بخش با یک نقطه از همدیگر جدا شده اند. هر بخش ممکن است عددی از صفر تا 225 باشد. در زیر یک نمونه از آدرس آی پی را مشاهده می کنید: 45.117.5.82 این آدرس دقیقا مانند یک آدرس پستی از اهمیت ویژه ایی برخوردار هستند و با وجود این آدرس شما می توانید داده هایی را به یک آدرس آی پی دیگر در یک وب سایت دیگر ارسال کنید. به طور مثال شما وقتی برای یک سایتی کامنت و نظر خود را می نویسید، با توجه به آی پی مقصد، کامنت شما برای سایت ارسال و در بخش نظرات آن ثبت می شود و متقابلا سایت مقصد نیز می داند که چه آی پی از مبدا این کامنت را بر روی سایتش قرار داده است.
نحوه پیدا کردن آدرس IP  و مک آدرس لپ تاپ و گوشی
نحوه پیدا کردن آدرس IP و مک آدرس لپ تاپ و گوشی

انواع آدرس آی پی

ما دو نوع آدرس آی پی داریم که حالت کلی و اصلی آن آدرس آی پی استاتیک نامیده می شود. این ادرس موقعیت مکانی و جغرافیایی شما و کامپیوتر شما را مشخص می کند و هر بار که از ارسال و یا دریافت داده ایی استفاده می کنید، در واقع با این آی پی ایستاتیک تبادل اطلاعات شما صورت می پذیرد. اما نوع دیگری از آی پی وجود دارد که به آنها DHCP  گفته می شوند. این آدرس ها دینامیک هستند و هر بار که به شبکه اینترنت از این طریق متصل می گردید، یک آدرس جدید و موقتی برای شما در نظر گرفته می شود. این آدرس ها در یک شبکه کامپیوتری متصل به هم ایجاد می شوند و هر بار که شما بخواهید از این سرویس به آی پی دسترسی داشته باشید، یک آی پی جدید را برای شما فعال می کند. بسیاری از کامنت مارکترها برای سئو سایت خود هر بار موقع ثبت نظر بر روی سایت خود، از این آی پی های دینامیکی استفاده می کنند و این به این معناست که افراد مختلفی با ادرس آی پی های مختلفی از سایت بازدید کردند و اقدام به ثبت نظر نیز کرده اند!

نحوه پیدا کردن آدرس آی پی ( IP ) گوشی های آندروید

برای پیدا کردن آدرس آی پی خود می توان به راحتی با سرچ فقط کلمه IP در گوگل به آی پی سیستم کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید. در گوشی های آندروید شما می توانید با دسترسی به قسمت تنطیمات یا همان settings و از گزینه اینترنت و شبکه و یا network & internet به قسمت وای فای رفته و از آنجا به آدرس آی پی خود دسترسی داشته باشید.
نحوه پیدا کردن آدرس آی پی ( IP ) گوشی های آندروید
نحوه پیدا کردن آدرس آی پی ( IP ) گوشی های آندروید

نحوه پیدا کردن آدرس آی پی ( IP ) گوشی های آی فون

اگر گوشی شما آی فون و از سیستم عامل IOS استفاده می کند شما می بایست به بخش تنظیمات و سپس وای فای بروید. در صورتی که به هیچ شبکه وای فایی متصل نیستید، شبکه وای فای خود را انتخاب و متصل شوید. بعد از متصل شدن به شبکه وای فای اکنون روی اسم شبکه ایی که آن را انتخاب کرده اید کلیک یا تاچ کنید. با این کار وارد تنطیمات مربوط به ان شبکه می شوید. در اینجا برای شما پنجره جدیدی باز می شود. شما در این قسمت زیر تیتر  IPv4 می توانید آدرس مربوط به IPv4 را مشاهده کنید و به همین منوال در زیر تیتر IPv6 قادر خواهید بود تا آدرس مربوط به IPv6  را نیزمشاهده کنید.

نحوه پیدا آدرس آی پی ( IP ) در ویندوز 10

پیدا کردن آدرس آی پی در ویندوز ۱۰ بسیار راحت و ساده می باشد. دسترسی به مشخصات شبکه ساده‌ تر و سریع ‌تر از نسخه‌ های قبلی و قدیمی ویندوز شده است. کافی است در قسمت نوتیفیکیشن‌ های ویندوز کامپیوتر خود (پایین و سمت راست صفحه)، روی آیکون وای‌ فای کلیک کنید و بعد گزینه‌ی Network Settings را انتخاب نمایید.   سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود، روی گزینه‌ی Advanced Options کلیک کنید. (می‌توانید از این مسیر هم به این قسمت دسترسی داشته باشید: در قسمت تنظیمات یا Settings به بخش Network & Internet و از آن به Wi-Fi بروید.) در این قسمت به سمت پایین اسکرول کنید و در قسمت Properties مشخّصات شبکه را ببینید.  

نحوه پیدا کردن آدرس آی پی ( IP )در ویندوز

برای پیدا کردن آدرس آی پی ابزار های آنلاین مختلفی برای راحتی کاربران و یک سری استفاده های دیگر طراحی و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است که در زیر اسم چند مورد از این ابزارهای انلاین را برای شما قرار می دهیم. WhatIsMyIPAddress IP Chicken Trace My IP My IP Address البته برای پیدا کردن آدرس آی پی خود چنانکه فقط می خواهید شماره آدرس را برای خود داشته باشید نیازی به این سایت ها هم ندارید. تنها کافی است عبارت My IP Address را در گوگل تایپ کنید تا به سادگی آدرس آی پی شما را در اختیارتان قرار دهد. البته از طریق سیستم عامل ویندوز هم می توانید آدرس آی پی را مشاهده کنید. تنها کافی است روی گزینه ویندوز راست کلیک کنید و سپس گزینه Command Prompt را انتخاب نمایید. باکس مشکی رنگی نمایان می شود. داخل آن ipconfig/all را تایپ کنید و سپس اینتر را بزنید. اطلاعات ساختاری و پایه آی پی را حالا می توانید مشاهده نمایید.  

مک آدرس چیست؟

در دستگاه هایی مانند لپ تاپ و کامپیوتر آی پی دستگاه را مک آدرس می گویند. نکته جالب در مورد کامپیوتر های بدون کیس مانند لپ تاپ ها این است که این کامپیوتر ها دارای دو آدرس آی پی هستند و دلیل آن هم این است که لپ تاپ ها به دو طریق امکان متصل شدن به اینترنت را دارند. در حالت سنتی و قدیمی آن مثل سایر کامپیوتر ها، لپ تاپ هم قابلیت اتصال به شبکه اینترنت به وسیله کابل LAN را دارا هستند که برای آن یک کارت شبکه با آدرس آی پی مشخصی تعریف شده است. و آدرس آی پی دوم آن مربوط به اینترنت وای فای آن می باشد که کامپیوتر های خانگی کیس دار، این قابلیت را ندارند. لازم به ذکر است که اگر شما بخواهید برای کیس کامپیوتر خود گیرنده وای فای تهیه کنید که به صورت یک فلش کوچک به یو اس پی کامپیوتر متصل می گردد، در حقیقت شما با استفاده از آن، در حال استفاده از یک آی پی جدید به جز آی پی سیمی خط تلفن خود هستید.

نحوه پیدا کردن مک ادرس

در سیستم های مک کاربران برای پیدا کردن آدرس آی پی خود می بایست از روش زیر استفاده کنند. ابتدا گزینهUtilities  را در Applications پیدا کرده و  Terminalرا باز کنید. سپسifconfig | grep “inet ” | grep -v 127.0.0.1  را تایپ کنید و یا از همینجا این عبارت را کپی کرده و در ان قسمت وارد کنید. در این قسمت مشاهده می کنید که آدرس آی پی داخلی شما با inet مشخص شده است.    Terminal را با کلید های  Ctrl+Alt+T باز کنید.  hostname –I را تایپ کنید. آی پی شما با زدن اینتر مشخص خواهد شد.   

نحوه پیدا کردن آدرس آی پی ( IP ) در سیستم های لینوکس

در یک سیستم عامل لینوکس، شما می‌توانید به راحتی  به این اطلاعات مربوط به آدرس آی پی از طریق قسمت نوتیفیکیشن ‌ها دسترسی داشته باشید. خوب شما ابتدا در سیستم لینوکس خود آیکون شبکه اینترنت را پیدا کنید، روی آن کلیک کنید و گزینه Connection Information را انتخاب و سپس روی آن کلیک کنید. پنجره ‌ای باز می ‌شود که می‌توانید آدرس و مشخصات آی ‌پی و آدرس مک سیستم خود را در آن مشاهده کنید. در سیستم های لینوکس hardware address همان آدرس مک است.   می‌توانید از طریق ترمینال هم به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. کافی است فرمان ipconfig را در ترمینال اجرا کنید. در تصویر زیر، اطلاعاتی که در قسمت eth0  به نمایش درآمده، همان اطّلاعاتی است که به دنبالش هستیم.   فرایند کلی برای دیدن آدرس آی‌پی در دستگاه‌های دیگر مانند کنسول‌های بازی و ست‌تاپ باکس‌ها هم به همین منوال است. یعنی باید به منوی تنظیمات یا Settings بروید، بخش Status را پیدا کنید و وارد قسمت Network یا About شوید و در آنجا دنبال مشخصات شبکه بگردید. مک آدرس لپ تاپ و گوشی

استعلام تعداد سیم کارت ‌های مشترکین اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل مک آدرس لپ تاپ و گوشی

SPY24 Support Cell

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا