اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش شناخت انواع هک و روش های مقابله

نحوه پیگیری مرسولات پستی

اگر چه ممکن است امروزه دیگر استفاده از پست مانند گذشته نباشد اما باز هم برای ارسال برخی از محصولات راهی جز پست وجود نخواهد داشت. البته این روزها نیز با توجه به افزایش خریدهای اینترنتی از پست نیز استفاده های بیشتری خواهد شد. هنوز هم در بسیاری از زمینه ها تنها راه برای ارسال محصولات استفاده از پست می باشد.در رابطه با محصولات پست شده یکی از مهم ترین موارد چگونگی ردیابی محصولات پستی است.  نحوه پیگیری مرسولات پستی ….

 فارغ از نوع محصول پست شده تاخیر در ارسال آن ها موضوعی اجتناب ناپذیر می باشد که گاهی اوقات رخ خواهد داد. لذا در چنین شرایطی طبیعی است که ما بخواهیم به نحوی وضعیت بسته پستی خود را مورد بررسی قرار دهیم. 

به منظور پیگیری و یا رهگیری مرسولات پستی راه های مختلفی وجود دارد. که در ادامه با آن ها به طور کامل آشنا خواهیم شد: ۴ روش پیگیری بسته و مرسولات پستی پیشتاز و معمولی

امکان رهگیری از طریق بارکد

در زمان تحویل بسته به اداره پست، در ازای آن به شما یک رسید حاوی شماره بارکد داده خواهد شد که به طور معمول این شماره 10 تا 20 رقمی می باشد. این شماره بارکد تنها برای محصولات ارسال شده با پست پیشتاز می باشد و به نوع بسته پستی شما ارتباطی نخواهد داشت. 

رهگیری پست پیشتاز
رهگیری پست پیشتاز

حال شما می توانید به کمک این شماره از طریق مراجعه به سایت مرتبط با پیگیری مرسولات پستی (https://tracking.post.ir) وضعیت مرسوله را بررسی نمایید. در واقع با ورود به این سایت شما بایستی در بخش مورد نظر شماره مرسوله را وارد کنید و به راحتی از آخرین وضعیت و جزئیات ارسال بسته خود اطلاع پیدا نمایید. 

نحوه پیگیری مرسولات پستی
نحوه پیگیری مرسولات پستی
  • پیگیری با پیامک

گاهی ممکن است به دلیل عدم دسترسی به اینترنت امکان رهگیری از طریق سایت برای شما ممکن نباشد.  در چنین حالتی می توانید از طریق پیامک وضعیت بسته خود را بررسی نمایید. به منظور انجام این کار حرف R را همراه با کد 10 یا 20 رقمی مرسوله خود در قسمت متن یک پیامک جدید تایپ کرده و اقدام به ارسال آن به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ نمایید.  خیلی زود پیامک وضعیت بسته و راهنمای آن به دستتان خواهد رسید. 

  • مرسولات سازمانی

سومین راه برای رهگیری مرسولات پستی مربوط به بسته ارسالی یا دریافتی شامل شناسنامه، کارت خودرو، گواهینامه، مرسولات نظام وظیفه و ابلاغیه دیوان عدالت اداری می باشد. در چنین حالتی شما بایستی از طریق najatracking.post.ir وارد سامانه مخصوص رهگیری مرسولات سازمانی گردید. حال پس از تعیین نوع سند خود اطلاعات مرتبط با سند مربوطه را وارد نمایید. 

به عنوان نمونه در صورتی که سند مربوطه گواهینامه شما می باشد بایستی حتما شماره کارت ملی خود را وارد کنید و برای رهگیری کارت سوخت، شماره VIN خودرو نیاز می باشد. پس از تایید اطلاعات نتیجه برای شما قابل رویت خواهد بود. 

  • ستاره مربع ها

یکی دیگر از راه ها، به منظور پیگیری گواهینامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه و.. استفاده از کد ستاره ۱۱۰ مربع (*۱۱۰#) می باشد. حال در مرحله بعدی پس از انتخاب گزینه پلیس+10 گزینه وضعیت مدارک را انتخاب نمایید. در آخر نیز پس از تعیین نوع مدرک وضعیت بسته ارسالی خود را مورد بررسی قرار دهید. 

نحوه پیگیری مرسولات پستی

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا