برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

نحوه ی پیدا کردن مک آدرس لپ تاپ

مک آدرس لپ تاپ یک کد یا یک شناسه است برای شناسایی هویت دستگاه مثل شماره شناسنامه یا شماره کارت ملی. در واقع مک آدرس توسط کارخانه تولید کننده بر روی دستگاه قرار می گیرد و هیچ دو دستگاهی کد یکسان ندارند. دستگاه لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر و … دارای یک آی دی یکتای جداگانه ای هستند.

مک آدرس چیست؟

یکی از تفاوت های مک آدرس و آی پی در این است که شما به سادگی می توانید آدرس آی پی خود را تغییر دهید به صورتی که قابل شناسایی نباشد. اما مک آدرس یک کد سخت افزاری است به هیچ وجه قابل تغییر نیست حتی اگر هم آن را تغییر دهید باز هم قابل شناسایی است. با مک آدرس به راحتی کارخانه و مقصد ارسال لپ تاپ، کامپیوتر و… شناسایی می شود.

پلیس سایبری برای پیدا کردن مجرمین شبکه از مک آدرس استفاده می کنند. یکی از روش هایی که توسط آن می توان به آسانی مطالب موجود در شبکه را بدست آورد از طریق تغییر مک آدرس می باشد مک آدرس به اسم آدرس فیزیکی نیز شناخته می شود. روش کلی سرقت اطلاعات به این صورت است که شما آدرس فیزیکی دستگاه خود را جایگزین آدرس فیزیکی شبکه می کنید، بدین ترتیب زمانی که اطلاعات و پکت ها به مک آدرس اصلی یا سوئیچ فرستاده می شود بعد از تغییراتی را ایجاد می کنید تمام اطلاعات به مک آدرس شما فرستاده می شود. بسته هایی که برای مک آدرس هکر فرستاده می شود ممکن است حاوی یوزرنیم، پسورد و سایر اطلاعات مهم در شبکه باشد. 

مک آدرس

مک آدرس یا آدرس فیزیکی

آدرس های مک فقط محدود به یک کد شناسه سخت افزاری نمی شود بلکه آدرس هایی که مربوط به کنترل دسترسی به مدیا می شود نیز در دسته ی آدرس های مک قرار می گیرد. به عنوان مثال کارت پی سی آی یا کارت وای فای یک کد شناسایی جداگانه و پیش فرض در شبکه دارند. نحوه ی عملکرد این کارت ها به صورت پیش فرض تعیین شده اند.

یکی از وظایف مک آدرس شناسایی آداپتور فعال در یک شبکه و تفاوت آن با یک آداپتور دیگر است علاوه بر این قادر است سایر دستگاه های متصل بر شبکه را شناسایی کند. برخی از ادارات آدرس مک برای کنترل فعالیت های انجام شده در شبکه را دارند. یک آدرس فیزیکی عمومی به همه ی کاربرانی که از مودم شبکه همگانی استفاده می کنند داده می شود. مانند شماره های کارت اعتباری این شماره ها کاملا حساب شده می باشند و به راحتی قابل پیگیری و شناسایی هستند. این کد ها را اصولا بر روی بدنه ی دستگاه یا قسمتی از سخت افزار اصلی آن قرار داده می شود. البته برخی از مودم ها را می توان به سفارش کاربران یک کد شناسایی بر روی آن قرار داد که توسط کاربر انتخاب شده باشد.

مک آدرس

ویژگی مک آدرس

کد شناسایی یا آدرس فیزیکی مودم ها همیشه بر روی بدنه ی اصلی آنها حک نمی شود به همین دلیل عموما آدرس فیزیکی داخلی مک به عنوان آدرس اصلی در نظر گرفته می شود. آدرس مک در مودم ها عموما به سه حالت می باشند و هر حرف یا کاراکتری که به مک آدرس اضافه شود بیانگر یک مفهوم خاص می باشد. هر چقدر مقدار بیت یک آدرس بیشتر باشد به همان نسبت آدرسی که ایجاد می شود بکر تر و بهتر می باشد. چنانچه آدرس شما دارای بیت بالاتری باشد با یک نسبت مشخص شما می توانید تعداد آدرس هایی با خطای کمتر، عدم تشابه و تک را بین سایر آدرس های معمولی ایجاد کنید.

آدرس هایی با ظاهر EUI-64 بسیار پرکاربرد هستند. آدرس های MAC-48 و EUI-64 از لحاظ ساختاری مشابه یکدیگر هستند اما نوعی تفاوت از پیش تعیین شده دارند. همانطور که می دانید شکل ظاهری، بدنه ی شبکه و نحوه ی مدیریت آن یک زبان خاصی را دارد از این رو دانستن بسیاری از نکات امنیتی و ویژگی هایی که در شبکه ی اینترنت و وای فای وجود دارد. سبب می شود که شما استفاده ی بهتر و اصولی تر از این دستگاه ها داشته باشید.

مک آدرس

چگونه می توان آدرس مک لپ تاپ را پیدا کنیم

 پیدا کردن آدرس‌مک در ویندوز ده به دو روش صورت می گیر که عبارت از :

·        روش اول: ابتدا وارد قسمت نوتیفیکیشن شوید سپس وارد وای فای شوید در قسمت نتورک گزینه ی اینترنت ستینگ  را انتخاب کنید.

·        روش دوم: در این روش از قسمت کنترل پنل وارد نتورک شرینگ سنتر شوید و گزینه اینترنت ستینگ را انتخاب کنید سپس کانکشن مورد نظر خود را انتخاب کنید در انتها گزینه ی هاردویر را انتخاب کنید.در این قسمت شما می توانید برخی از اطلاعات سیستم خود را مشاهده کنید. در این قسمت اکثر آدرس های ویندوز ده در دسترس است.

مک آدرس

پیدا کردن آدرس مک ویندوز هفت و هشت

·         اول: به قسمت کنترل پنل بروید و از آن جا گزینه ی نتورک و شرینگ سنتر را بزنید. گزینه ی تغییر تنظیمات آداپتور را انتخاب کنید بدین ترتیب مسیر اصلی اتصال سیستم مشخص می شود کلید راست موس را لمس کنید و گزینه ی وضعیت را انتخاب کنید وارد قسمت دتایل شوید بدین ترتیب پنجره ای برای شما نمایش داده می شود که کلیه ی اطلاعات مورد نیاز برای شما به نمایش گذاشته می شود.

·        دوم: کلید تغییر را باز کنید کلمه ی ipconfig/all را تایپ کنید سپس اینتر را بزنید پنجره ای برای شما باز می شود که تمام اطلاعات مورد نیاز شما در آن قرار دارد.

مک آدرس

پیدا کردن آدرس مک در لپ تاپ آیفون و آی پد

برای پیدا کردن آدرس فیزیکی دستگاه هایی که با سیستم عامل آ یو اس کار می کنند وارد قسمت تنظیمات دستگاه خود شوید و بعد گزینه ی وای فای را انتخاب کنید سپس روی گزینه ی آی کلیک کنید آنگاه اطلاعات مورد نیاز خود را می توانید بدست آورید.

 پیدا کردن ادرس مک از طریق دستور getma:

·         اول در ویندوز سون: در قسمت شروع  بروی گزینه ی جستجو کلیک کنید و کلمه ی cmd را جستجو کنید برای سایر ویندوزها باید از کلید ترکیبی win+R استفاده کرد سپس پنجره ای برای شما باز می شود باید کلمه get mac را تایپ کنید و کلید اکی را لمس کنید

·        دوم: زمانی که گزینه ی تغییرات باز کردید کلمه getmac را تایپ کنید و کلید اکی را لمس کنید.

پیدا کردن آدرس مک از روش آ آی او: این روش وقتی مورد استفاده قرار می گیرد که سعی دارید اطلاعات بیشتری بدست آورید

·         اول: کلید ترکیبی win+R را انتخاب کنید بعد از باز شدن پنجره مورد نظر کلمه CMD را تایپ کنید و گزینه اکی را انتخاب کنید.

·         دوم: پس از باز شدن پنجره ی command prompt  کلمه ی ipconfig/all را تایپ و کلید اکی را فشار دهید.

مک آدرس

پیدا کردن آدرس مک لپ تاپ با فرمان دیوایس منیجر

پیدا کردن آدرس فیزیکی با فرمان Device manager : بدست آوردن آدرس فیزیکی با این روش مخصوص برخی از کارت شبکه ها به عنوان مثال کارت شبکه ی Ethernet می باشد. در قسمت Device manager وارد آداپتور نتورک شوید بعد از پیدا کردن کارت شبکه وارد قسمت ویژگی ها  شوید و با انتخاب گزینه ی اطلاعات ادرس مک مورد نظرتان را پیدا خواهید کرد. در بخش دیگر می توانید گزینه ی دیتیل را انتخاب کنید و مجدد در قسمت ویژگی ها گزینه ی دستگاه نمونه را انتخاب کنید در انتها گزینه ی ارزش را انتخاب کنید بدین ترتیب می توانید اطلاعات سخت افزاری را بدست آورید.به کمک Device manager می توانید آدرس مک را تغییر بدهید همچنین می توانید لپ تاپ یا کامپیوتر خود را از طریق شبکه روشن کنید.

پیدا کردن ادرس مک با رجیستری: با استفاده از این روش نمی توانید به طور دقیق آدرس فیزیکی را پیدا کنید اما با این روش می توانید آدرس فیزیکی را تغییر دهید. در این روش کلید ترکیبی Win+R را انتخاب کنید سپس کلمه ی Regedit را تایپ کنید و کلید اکی را فشار دهید. سپس فایل های مختلف را جستجو کنید تا گزینه ی Mac  یا نتورک آدرس را پیدا کنید.


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا