فناوری

نفوذ به گوشی های هوشمند چگونه ممکن است ؟

نفوذ به گوشی های هوشمند چگونه ممکن است ؟ امروزه تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده است که همه ما می دانیم تقریبا هرکاری را ممکن ساخته است. بنابراین شاید کمی مسخره به نظر برسد که بخواهیم بپرسیم آیا هک و نفوذ به گوشی های هوشنمد ممکن است یا نه، چرا که گوشی ها و یا هر دستگاه الکترونیکی دیگر ساخته ی دست بشر است و هیچوقت بی نقص نمی شود و از آن طرف نیز همین سازندگان می توانند نواقص دستگاه های دیگر را پیدا کنند و به آن ها نفوذ کنند.

اما سوالی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که چگونه می توان به گوشی ها و دیگر دستگاه های هوشمند نفوذ کرد؟ آیا همه می توانند این کار را انجام دهند؟ در پاسخ باید بگوییم که هرکسی نمی تواند این کار را انجام دهد، اما با یادگیری و کسب مهارت های خاص می توان به راحتی این کار را انجام داد. حال ما در این مطلب قصد داریم به طور مفصل به سوالی که چگونه می توان هک و نفوذ به گوشی های هوشمند را انجام داد پاسخ دهیم و روش های هک گوشی های هوشمند را توضیح دهیم.

نفوذ به گوشی های
نفوذ به گوشی های

نفوذ به گوشی های هوشمند

هک چیست و هک گوشی به چه معناست ؟

به عقیده برخی از کارشناسان، پدیده هک یا نفوذ غیر مجاز از پیش از ظهور کامپیوتر ها وجود داشته و تنها مربوط به سیستم های هوشمند نمی باشد، این کارشناسان هر نوع دسترسی بدون اجازه به اطلاعات خصوصی و طبقه بندی شده را هم ردیف با هک می دانند. به هر حال بعد از ظهور اولین کامپیوترها هک نیز شکل تازه ای به خود گرفته است.
هک گوشی به معنی دسترسی غیر مجاز به اطلاعات طبقه بندی گوشی، اعم از پیام ها، شنود مکالمات، موقعیت مکانی، گالری، لیست تماس ها و هر نوع اطلاعات دیگری است که کاملا به صورت مخفی بوده و مالک گوشی از آن اطلاعی نداشته باشد.
امروزه همانقدر که امنیت دستگاه های تلفن همراه افزایش پیدا کرده است، روش های نفوذ و هک نیز پیشرفت داشته است و روش های جدیدی برای هک گوشی افراد مختلف معرفی شده است که برخی از آن ها اصلا پیچیده نبوده و چند مرحله ساده دارند که هر کسی می تواند آن را انجام دهد.

روش های هک و نفوذ به گوشی

روش های مختلفی برای هک تلفن همراه دیگران وجود دارد که بسته به گوشی و لایه های امنیتی که شخص دارنده موبایل برای حفظ امنیت اطلاعاتش از آن ها استفاده می کند، ممکن است متفاوت باشد. یک نکته را همیشه به یاد داشته باشید: “همه دستگاه های کامپیوتری قابلیت هک شدن را دارند! تنها باید روش این کار را پیدا کرد.
پس به صرف اینکه شما از یک دستگاه ایمن استفاده می کنید و یا از نرم افزارهای محافظتی همچون آنتی ویروس استفاده می کنید، نباید شما را نسبت به امنیت اطلاعاتتان مغرور کند. در ادامه تعدادی از روش های پرکاربرد در زمینه هک و نفوذ به گوشی را توضیح خواهیم داد.

هک گوشی از طریق بلوتوث

همه ما با فناوری بلوتوث آشنا هستیم و سال هاست که با گوشی های موبایل و سایر دستگاه ها از آن استفاده می کنیم. در گذشته از بلوتوث برای انتقال فایل استفاده می شد اما امروزه از این فناوری بیشتر برای اتصال دستگاه های همجوار و گجت ها به تلفن همراه استفاده می شود.
بلوتوث به همان اندازه که کاربردی است به همان اندازه نیز ناامن است. حملات مبتنی بر بلوتوث آنقدر زیاد هستند که خود دسته بندی های مختلفی را شامل می شوند و اخیرا یک روش خاص برای هک از طریق بلوتوث نیز کشف شده است.

  • Bluejacking: حمله ای که در آن حمله کننده فقط می تواند تعداد بی شمار
  • درخواست به گوشی شما ارسال کند و در نقش اسپم ظاهر شود.
  • Bluesnarfing: در این حمله هکر با استفاده از نرم افزارهای خاص از
  • Bluetooth OBEX به اطلاعاتی از دستگاه شما می تواند دسترسی پیدا کند.
  • Bluebugging: حمله ای خطرناک که امروزه اکثر دستگاه های تلفن همراه به روش مقابله با آن مجهز شده اند.
  • در این حمله هکر می تواند کنترل همه یا قسمتی از گوشی را بدست بگیرد.

نفوذ از طریق وای فای

یکی از محبوب ترین روش های هک و نفوذ به سیستم های هوشمند، استفاده از نقاط اتصال وای فای می باشد. این حمله بیشتر در مکان هایی رخ می دهد که در آن وای فای رایگان یا عمومی وجود دارد. در این نوع حمله، هکر با بهره گیری از نرم افزارهای خاص، در شبکه وای فای ظاهر می شود و برای سایر کسانی که در آن شبکه هستند پیام هایی ارسال می کند و از طریق این پیام ها آسیب پذیری مناسب را پیدا کرده و دستگاه مورد نظر خود را هک می کند.
برنامه هایی مانند Droidsheep از جمله برنامه هایی هستند که به طور خاص برای شنود ترافیک شبکه از آن بهره می گیرند و معمولا در شبکه های وای فای عمومی، مورد استفاده هکرها قرار می گیرند تا بتوانند به تمامی پیام های ارسالی در کانال دسترسی پیدا کرده و در نهایت پیام های رمز نشده را دریافت کنند.

هک گوشی با بدافزار

یکی از ساده ترین روش های نفوذ به سیستم های هوشمند، استفاده از بدافزارها می باشد. بدافزارها خود انواع و اقسام گونانی دارند، اما بدافزاری که در اینجا از آن صحبت می کنیم در واقع برنامه یا نرم افزاری است که به هر طریقی روی گوشی موبایل شخص قربانی نصب شده و بعد از آن شروع به جاسوسی و ارسال اطلاعات برای هکر می کند.
بدافزارها گاهی خاص منظوره و گاهی همه منظوره طراحی می شوند. برنامه ها یا همان بدافزارهای همه منظوره برای هک و دسترسی به اطلاعات کل گوشی طراحی می شوند،اما بدافزارهای خاص منظوره برای هک برنامه ای خاص مثلا هک تلگرام طراحی و به کار گرفته می شوند.
برنامه SPY24 نمونه ای از همین برنامه هاست که به شکل برنامه همه منظوره طراحی شده و در اختیار کاربران عزیز قرار گرفته است.
نرم افزار هک SPY24 توسط سامانه کنترل فرزند با هدف مراقبت از فرزندان در فضای مجازی طراحی شده و در اختیار والدین عزیز قرار گرفته است تا بتوانند با توجه به محیط نا مطمئن شبکه های مجازی و محیط بیرون از خانه بر فعالیت های فرزندان خود نظارت داشته باشند .
این نرم افزار امکان نظارت بر پیامکها، لیست تماس ها، تصاویر موجود در گالری و مشاهده فعالیت های فرزند در شبکه های مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام را به شما می دهد.

این برنامه در دو نسخه ساخته شده است :

1-نسخه اول را میتوان بروی گوشی فرزند نصب کرد و به محض اتمام فرایند نصب آیکون مخفی خواهد شد که باهوشترین فرزندان هم قادر به پیدا کردن آن نمیباشند .

2- نسخه دوم نرم افزار هک گوشی spy24 این است که والدین با استفاده از شماره موبایل و سریال گوشی اقدام به نظارت برگوشی فرزندان خود کنند تا به راحتی در برابر خطرات اجتماعی جلوگیری کنند. همچنین در آخرین نسخه این برنامه که با نام spy24 منتشر شده است، شما می توانید نرم افزار را با آیکون دلخواه خود مثلا تلگرام بدون فیلترشکن برای فرزندتان ارسال کنید و از او بخواهید تا برروی لینک ارسالی شما کلیک نماید.

به محض کلیک فرزند، نرم افزار به طور خودکار نصب شده و سپس از لیست برنامه های موبایل او پنهان می شود تا فرزندتان متوجه عملکرد برنامه نشود. با استفاده از این نسخه شما در واقع هک با لینک را انجام داده اید. قابلیت های منحصر به فردی که در این نسخه به برنامه اضافه شده است، قابلیت شنود مکالمات و مشاهده تصاویر اطراف توسط دوربین گوشی فرزند می باشد. برای دانلود و کسب اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می توانید برروی لینک قرمز  رنگ زیر کلیک نمایید.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا