هک ایمیل

هک ایمیل چگونه انجام می شود ؟ ( اسپای 24)

هک ایمیل چگونه انجام می شود ؟ spy24 ایمیل یا همان پست الکترونیک، از مهمترین اطلاعاتی است که هنگام فعالیت در فضای مجازی آن احتیاج داریم. ایمیل در واقع یک آدرس اینترنتی است که ارتباطات و انتقال پیام ها را در فضای مجازی برای ما راحت تر می کند.

پست الکترونیکی در فضای مجازی در واقع نقش آدرس پستی در فضای واقعی را برای ما ایفا می کند. بیشتر ما ایمیل را با سرویس های یاهو و گوگل که جیمیل نامیده می شود، می شناسیم و هر کدام از ما حداقل یک آدرس ایمیل با پسوند یاهو یا جیمیل داریم. همانطور که می دانید بسیاری از اطلاعات مهم شما در اینترنت و فضای مجازی به آدرس ایمیلتان ارسال می شود، بنابراین حفظ امنیت ایمیل بسیار مهم می باشد.

هرچند که شرکت های یاهو و گوگل لایه های حفاظتی زیادی را برای آدرس پست الکترونیکی کاربران خود قرار داده اند، اما با همه این ها بازهم روش هایی برای هک ایمیل و دور زدن لایه های حفاظتی آن وجود دارد.

ازهمین رو در این مطلب قصد داریم به طور مفصل درباره امنیت ایمیل و روش های هک ایمیل صحبت کنیم.

امنیت ایمیل چه قدر است ؟جلوگیری از هک ایمیل

در واقع خیلی از مردم سراسر دنیا هنوز هم برای بخش عمده‌ای از ارتباطات خودشان به ایمیل متکی هستند. در سال 1395، 205 میلیارد ایمیل مختلف در هر روزه تبادل می‌شد. در سال 1396، چهار و نیم میلیارد حساب کاربری ایمیل وجود داشت و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این عدد تا سال 1399 رشد 30 درصدی داشته باشد.

نه تنها ایمیل همچنان زنده و پابرجاست بلکه در حال حاضر به دلیل استفاده‌ روزافزون از گوشی‌های هوشمند، استفاده از ایمیل هم شدت گرفته است. ا یمیل در واقع به هویت ما در فضای مجازی گره خورده؛ ما از ایمیل برای ایجاد حساب کاربری در پلتفرم‌های مختلف، تائید لاگین، پیگیری‌های مختلف، دریافت هشدار از سرویس‌های مختلف، شکایت از موضوعات گوناگون و به اشتراک گذاشتن اطلاعات استفاده می‌کنیم. بنابراین جای تعجب ندارد که هکرها به دنبال روش‌هایی برای هک ایمیل افراد باشند.

اما مشکلات مربوط به امنیت ایمیل دو منشا دارند:

اول کاربرانی که توجه کافی به امنیت رمزعبورشان ندارند (استفاده از کلمات عبور ضعیف، استفاده از یک کلمه عبور در چند پلتفرم) و دوم شرکت‌هایی که نسبت به اطلاعات محرمانه کاربرانشان بی‌تفاوت هستند (ذخیره کردن کلمات عبور کاربران به‌صورت متن ساده و غیره). وقتی این اشتباهات هم‌زمان با هم تکرار شوند، آسیب‌هایی جبران‌ناپذیر به کاربران و سازمان‌ها وارد می‌شود.

حذف جیمیل و اکانت گوگل به همراه آموزش مرحله به مرحله

حذف جیمیل و اکانت گوگل به همراه آموزش مرحله به مرحله

همین عدم توجه افراد به افزایش امنیت ایمیل باعث شده است تا راهکارهای مختلفی برای هک جیمیل و نفوذ به حساب کاربری گوگل ایجاد شود. یکی از این راهکارها استفاده از رمز عبور ایمیل افراد می باشد که هکرها آن را با استفاده از روش های مختلف به دست می آورند. از همین رو در ادامه انواع روش هایی که هکرها برای هک ایمیل و به دست آوردن رمز آن استفاده می کنند را معرفی خواهیم کرد.

روش های هک جیمیل

همانطور که گفتیم روش های بسیاری برای دستیابی هکرها به رمز عبور افراد وجود دارد که یکی از مهم ترین و شایع ترین این روش ها استفاده از مهندسی اجتماعی می باشد که بسیاری از حساب های جیمیل با همین روش هک شده است. در ادامه توضیحات بیشتری درباره این شیوه و دیگر شیوه های هک ایمیل خواهیم داد.

مهندسی اجتماعی

در این شیوه معمولا هکر از ابزار و یا برنامه ای برای هک و دسترسی به رمز عبور فرد مورد نظر استفاده نمی کند بلکه سعی می کند تا با جلب اعتماد و ایجاد زمینه برای به دست آوردن پسورد، کاربر را مجاب کند تا خودش پسورد را در اختیار هکر قرار دهد.

برای نمونه می توان به این مورد اشاره کرد که هکرها با ساخت یک حساب کاربری تحت عنوان یاهو و ارسال پیامی با این حساب و با محتوی این که حساب شما دچار مشکلی در قسمت امنیت شده است و احتمالا ایمیل شما هک شده است، از کاربر می خواهد که روی لینکی که ارسال شده کلیک نماید، این لینک کاربر را به صفحه ای که به طور جعلی از پیش طراحی شده است هدایت می کند و سپس در این صفحه از او رمز عبور را درخواست می کند و فرد قربانی پس از وارد کردن رمز عبور در واقع به طور ناخواسته باعث هک ایمیل خود شده است و تمام اطلاعاتش را در اختیار هکر قرار می دهد.

استفاده از تروجان و یا کیلاگر برای هک ایمیل

برنامه هایی تحت عنوان کیلاگر توسط عده ای طراحی و نوشته شده است که کار آنها ذخیره تمام کاراکترهایی است که با کیپورد دستگاهی که برروی آن نصب هستند، تایپ می شود.

برنامه های دیگری نیز به نام تروجان وجود دارند که این برنامه ها با عنوان یک برنامه کاربردی معرفی می شوند اما پس از نصب شروع به فعالیت های مخربانه و ارسال اطلاعات دستگاه برای دستگاهی دیگر می کند.

یکی از شایع ترین شیوه های هک ایمیل استفاده از کیلاگر و یا تروجان ها است که با استفاده از این برنامه ها و دستیابی به تمام اطلاعات موجود در گوشی یا کامپیوتر، هکر می تواند به راحتی به پسورد جیمیل فرد قربانی دسترسی پیدا کند.

هک ایمیل با استفاده از لینک های آلوده

روش دیگری که هکر ها برای هک ایمیل افراد به کار می گیرند، استفاده از لینک های آلوده ای است که توسط ایمیل و یا پیامک و یا شبکه های اجتماعی برای فرد قربانی ارسال می کنند. لینک هایی که توسط هکرها برای کاربران ارسال می شود معمولاهمراه با متنی توجیه کننده می باشند که بتواند کاربر را مجاب به کلیک برروی لینک نماید که این لینک ها نیز شامل یک صفحه ای جعلی و یا یک بدافزار و تروجان هستند که پس از کلیک برروی این لینک ها بدافزار طراحی شده برروی دستگاه فرد قربانی نصب می شود و تمام اطلاعات موجود در گوشی یا کامپیوتر او را برای هکر ارسال می کند.

هک ایمیل با حدس پسورد

بسیاری از افراد رمز عبور خاص خود را دارند که برروی تمامی حساب های کاربری و یا هرجایی که نیاز به وجود رمز می باشد آن را قرار می دهند. این موضوع کار را برای هکرها آسان تر کرده و آنها به راحتی می توانند پسورد ایمیل فردی که با این روش رمز گذاری می کند را بیابند. معمولا هکرهایی از این روش استفاده می کنند که خودشان دارای یک سرویس اینترنتی باشند که کاربرانی در آن ثبتنام کرده و رمز عبور و نام کاربری دارند. از آنجایی که در اکثر فرم های ثبتنام از افراد آدرس ایمیل خواسته می شود، هکر به بسیاری آدرس ایمیل دسترسی پیدا می کند. همانطور که گفتیم هکر با توجه به رمز عبورهایی که کاربران وارد کرده اند می تواند پسورد ایمیل آن ها را حدس بزند که معمولا هم از هر چند نفر موفق به هک ایمیل یک نفر از آنها می شود.

جلوگیری از هک ایمیل

تا به اینجا با روش های مختلف هک ایمیل توسط هکرها آشنا شدید، در ادامه به برخی نکات ساده اما مهم امنیتی می پردازیم که تا آنجا که امکان دارد باید برای حفظ امنیت و جلوگیری از هک ایمیل خود بدانید.

اطلاعات حساس

در صورتی که می خواهید اطلاعات شخصی و مهم خود، مانند آدرس، شماره تلفن و یا تصاویر خانوادگی را برای شخص یا شرکتی ارسال ارسال نمایید، قبل از هر چیز مطمئن شوید که آدرس ایمیلی که وارد کرده اید، صحیح است و می خواهید برای همان آدرس اطلاعاتتان را ارسال کنید. علاوه بر این اطلاعات حساس، مانند رمزهای عبور، شماره حساب های بانکی و اعداد امنیتی خود را از طریق ایمیل ارسال نکنید و یا حداقل آنها را در فایلی بنویسید، روی آنها رمز بگذارید و فایل را ارسال کنید و سپس، از طریقی دیگر، رمز آن فایل را نیز به در اختیار فرد موردنظر قرار دهید.

فیشینگ

کلاهبرداری فیشینگ معمولا از طریق پیامهایی که به ایمیل ها ارسال می شود، صورت می پذیرد و قربانیان به صورت مستقیم اطلاعات حساس و محرمانه خود را در وب سایت های جعلی که در ظاهر کاملا شبیه به وب سایت های سالم و قانونی می باشد وارد می نمایند. حقه ی فیشینگ یکی از تکنیک های مهندسی اجتماعی برای فریب کاربران می باشد که از ضعف امنیتی یک وب سایت برای انجام عملیات مجرمانه خود استفاده می کنند.

به هیچ وجه به پیام ها و ایمیل هایی که از شما درخواست می کنند تا اطلاعات مهمی همچون رمز عبور خود را برای آن ها ارسال کنید، توجه نکنید. اگر به صفحه ای برای وارد کردن رمز عبور خود هدایت شدید، حتما به آدرس آن در بالای صفحه توجه کنید و مطمئن شوید که به آدرس درستی هدایت شده اید و صفحه نمایش داده شده، فیشینگ نباشد.

ایمیل های ناخواسته

ایمیل هایی که به طور ناخواسته و ناشناخته برای شما ارسال می شوند، اسپم نامیده می شوند که معمولا حاوی بدافزار یا ویروس هستند. این بدافزارها بدون متوجه شدن شما برروی سیستمتان نصب می شوند و شروع به جاسوسی از اطلاعات شما می کنند.

برای حفظ امنیت ایمیل خود در مقابل اسپم ها، می توانید یک نرم افزار کنترل اسپم را بر روی سیستم خود نصب کنید.

استفاده از پسوردهای مناسب

از بکارگیری رمزهای ساده و پسوردهای چند حرفی برای حساب جیمیل خود به شدت پرهیز کنید. سعی کنید همواره از پسوردهای مطمئن استفاده کرده و حدالامکان از عبارات جمله ای به جای کلمه استفاده کنید. رمز عبور شما باید حاوی حروف، اعداد و نشانه ها باشد و حدالامکان تعداد آن از 16 کاراکتر بیشتر باشد.

رمزها تنها زمانی دسترسی غریبه ها به منابع موجود را محدود می کند که حدس زدن آن به سادگی امکان پذیر نباشد. پسورد خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و از رمز عبور ایمیل خود در هیچ جای دیگر استفاده نکنید.

پرهیز از وای فای عمومی 

از اتصال به وای فای عمومی و رایگان پرهیز کنید، یا حداقل هنگامی که متصل به شبکه عمومی هستید به هیچ عنوان ایمیل خود را باز نکنید. متاسفانه، وای فای عمومی می تواند بسیار نا امن باشد و بستر خوبی را برای هکرهایی که در کمین اطلاعات شما هستند، باز کند.

روش های هک جیمیل

روش های هک جیمیل

آیا جیمیل هک میشود؟ بررسی امنیت جیمیل

سرویس جیمیل گوگل در حال حاضر از اصلی ترین سرویس های پست الکترونیکی است که کاربران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد. با این حال گاهی اوقات سوال هایی در اربطه با میزان امنیت آن مطرح می شود که با توجه به اهمیت حفظ حریم شخصی افراد باید پاسخی در خور به آن داده شود. در این مطلب SPY24 ضمن بررسی روش هایی که از طریق آن ها امکان نفوذ به جیمیل وجود دارد به معرفی شیوه های حفاظت از جیمیل نیز پرداخته ایم.

How Secure Is Gmail?

آیا جیمیل امن است؟ آیا می توانیم با خیال راحت به ارسال ایمیل های شخصی و کاری خود در آن بپردازیم؟ روش های نفوذ به جیمیل و راه های جلوگیری از آن چیست؟ در این مطلب SPY24 سعی می کنیم تا جای ممکن با پاسخ دادن به این سوال ها به بالا بردن امنیت جیمیل شما کمک کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه جیمیل هک میشود؟

حتما شما هم با مطالبی چون آموزش تصویری هک جیمیل با گوشی در اینترنت مواجه شده اید. اما آیا هک جیمیل امکان پذیر است؟ متاسفانه باید جواب مثبت به این سوال داد. هک یک حساب کاربری جیمیل از راه های متعددی می تواند صورت گیرد. برای مثال استفاده از برنامه های Key Logger یا شیوه های مهندسی اجتماعی که شامل جمع آوری اطلاعات مختلف راجع به یک شخص جهت دستیابی به حساب های کاربری وی است، ضعف هایی که در افزونه ها و همچنین خود مروگر ها وجود دارد، مواردی چون انواع ویروس ها و تروجان ها و همچنین ضعف امنیتی موسوم به Zero Day در جیمیل که در واقع اشاره به هر نوع هکی که می تواند بر روی جیمیل اعمال شود دارد. موارد دیگری هم در رابطه با روش های هک شدن جیمیل وجود دارد که در ادامه به شکل مفصل تری به آن ها پرداخته شده است.

هک جیمیل با فیشینگ

از حملات فیشینگ برای دسترسی به داده های شما و نیز به کنترل گرفتن کامپیوتر شما استفاده می شود. هکرهایی که از این شیوه برای هک رمز جیمیل با گوشی یا کامپیوتر استفاده می کنند به شما یک ایمیل به همراه ضمیمه ای در آن می فرستند. اگر این ایمیل باز شود آن ها می توانند به کامپیوتر شما دسترسی پیدا کنند. البته جیمیل را می توان از این لحاظ بهتر از سرویس های دیگر نظیر Office365 یا یاهو دانست. زیرا در جلوگیری از ایمیل های اسپم و فیشینگ قوی تر است. زیرا از الگوریتم های یادگیری ماشین برای شناسایی این ایمیل ها استفاده می کند.

حمله بویش برای هک جیمیل دیگران

هکرها می توانند فعالیت های شما در وب را زیر نظر داشته باشند. مخصوصا اگر در حال استفاده از اینترنت عمومی (نظیر اینترنت کافی شاپ یا فرودگاه) باشید. از سال ۲۰۱۴ جیمیل شروع به استفاده از پروتکل امن HTTPS نمود. بدین ترتیب هکرها دیگر نمی توانند از آن حملات برای ردگیری فعالیت های شما استفاده کنند. شما می توانید با نگاه به آدرس اینترنتی خود در نوار آدرس مرورگر متوجه شوید که در حال استفاده از HTTPS هستید یا خیر.

حدس رمز عبور

یکی از راه های متداول برای دسترسی به اطلاعات شما از سوی هکرها حدس زدن رمز عبور شما است. خوشبختانه جیمیل از طریق سه راه به شما کمک می کند که از رمز عبوری مطمئن برخورددار باشید:

  • احراز هویت دو مرحله ای باعث می شود که علاوه بر وارد کردن رمز عبور، نیاز به تایید ورود به حساب از طریق دستگاه های دیگر نظیر تلفن همراه هم باشد. این کار با ارسال پیامک یا اعلانات در دستگاه های دیگر رخ می دهد. البته از این روش در سرویس های دیگر هم استفاده می شود. ولی جیمیل این کار را بهتر از همه انجام می دهد.
  • اگر شخصی سعی کند با حدس رمزهای مختلف وارد حساب شما در جیمیل شود، جیمیل دسترسی وی را مسدود خواهد کرد.
  • با استفاده از جیمیل می توانید کوچکترین فعالیت های انجام شده در حساب جیمیل خود را هم دنبال کرده و مورد بررسی قرار دهید.

حملات XSS جهت هک جیمیل

در این حملات، هکرها از ضعف های موجود در صفحات وب جهت تزریق اسکریپت های نوشته شده توسط خودشان در آن ها استفاده می کنند. از این رو شاید کار چندانی از سوی شما برای جلوگیری از این نوع حملات بر نیاید و این توسعه دهندگان وبسایت ها هستند که باید حواسشان به این موضوع باشد. گرچه بهتر است شما هم هیچگونه کدی را که به هر طریقی به دست شما رسیده است نباید در مروگر خود مورد استفاده قرار دهید. زیرا می تواند یک تله برای به دام انداختن شما و نفوذ به حساب کاربری جیمیل باشد.

بررسی روش های رایج هک واتساپ را نیز می توانید در SPY24 مطالعه نمایید.

اگر ایمیل هک شود چه میشود؟

به طور کلی سه راه برای فهمیدن اینکه آیا حساب کاربری شما هک شده است یا خیر وجود دارد که در ادامه به صورت مختصر به آن ها می پردازیم:

بررسی فعالیت های اخیر

در صورت هک شدن جیمیل شما با استفاده از قابلیت last account activity می توانید به اطلاعاتی از قبیل مکان دقیق، آدرس آی پی و نیز زمان کار با حساب جیمیل خود دست پیدا کنید. در این قابلیت، اطلاعات مربوط به ۱۰ ورود اخیر به حساب کاربری را مشاهده می کنید. پس به راحتی می توانید از این طریق به نظارت و ردیابی فعالیت های اخیر در حساب جیمیل خود بپردازید. برای استفاده از ای قابلیت باید روی گزینه last account activity در پایین صفحه جیمیل کلیک کنید.

بررسی ایمیل های ارسال شده

هکرها معمولا همه ایمیل های موجود در حساب کاربری را به ایمیل خود ارسال می کنند. نکته ای که توسط بسیاری از افراد توجهی به آن نمی شود. بنابراین حتما لیست ایمیل های ارسال شده را بررسی کنید.

تنظیمات POP و IMAP در جیمیل

با فعال کردن امکان POP و IMAP می توانید از هر نرم افزار و کلاینت دیگری که از این پروتکل ها پشتیبانی می کند می توانید به ایمیل خود دسترسی داشته باشید. مساله این است که هر کسی با داشتن رمز عبور حساب جیمیل شما می تواند به راحتی دستگاه های دیگری را با استفاده از POP و IMAP برای دریافت ایمیل های شما معرفی کند. بنابراین اگر از این ویژگی ها استفاده نمی کنید بهتر است آن ها را غیر فعال کنید.

شیوه های بالا بردن امنیت جیمیل

در ادامه به روش هایی اشاره خواهیم داشت که با استفاده از آن ها می توانید به افزایش امنیت ایمیل خود بپردازید.

بروز رسانی مرورگر

همواره برای تامین بیشتر امنیت خود، مرورگر را آپدیت کنید. وقتی مرورگر از آخرین اصلاحات امنیتی سود نبرده باشد همیشه در برابر انواع حملات هکرها و نرم افزارهای جاسوسی آسیب پذیر است. در واقع چنین مرورگری شیوه دسترسی به ایمیل را نیز برای هکرها آسان تر می کند. بنابراین همیشه مرورگر خود را به آخرین نسخه موجود به روزرسانی کنید.

استفاده از قابلیت Safe Browsing

قابلیت Safe Browsing راهی ساده برای تشخیص فعالیت ها و نیز لینک های مشکوک ارسال شده به ایمیل است. با فعال کردن این قابلیت، هر گونه فعالیت مشکوکی در حساب کاربری شما به اطلاعتان خواهد رسید. برای مثال اگر روی لینکی مشکوک کلیک کنید، یک اخطار جدی به شما داده می شود تا شما را از عواقبی که باز کردن این لینک می تواند داشته باشد آگاه کند.

جلوگیری از هک رمز جیمیل با گوشی

با استفاده از برنامه های اندروید و اپل جیمیل می توانید به راحتی آن را علاوه بر کامپیوتر، در گوشی همراه خود نیز همواره در اختیار داشته باشید. اتصال بین این برنامه ها و جیمیل از طریق پروتکل رمزنگاری SSL صورت می گیرد. این یعنی هکرها نمی توانند به این سادگی ها به اطلاعات شما دسترسی داشته یا فعالیت هایتان را شنود نمایند. حتی اگر در حال استفاده از یک وای فای عمومی باشید. البته در هنگام استفاده از این برنامه ها موارد زیر را حتما رعایت کنید:

  • از آن با استفاده از یک رمز عبور قوی محافظت کنید.
  • از فعال بودن قابلیت encryption در موبایل خود اطمنان حاصل کنید.
  • همواره از برنامه هایی که در هنگام گم شدن موبایل می توانند در ردیابی آن به شما کمک کنند استفاده نمایید.

تشریح بخش امنیت جیمیل

جیمیل در اقدامی جالب همه موارد امنیتی مورد نیاز که بهتر است توسط شما انجام شوند را لیست کرده است. در واقع جیمیل یک چک لیست امنیتی به شما ارائه می کند. با استفاده از این قابلیت می توانید از امنیت رمز عبور جیمیل خود مطمئن شوید.

همچنین می توانید دستگاه هایی که در حال استفاده از این حساب کاربری هستند را مشاهده نمایید.

ضمنا می توانید برنامه هایی که از این حساب کاربری استفاده کرده اند را نیز مشاهده کنید.

کاربر اینستاگرام هستید؟ اگر نگران امنیت خود در این شبکه اجتماعی میباشد می توانید مطلب میزان امنیت اینستاگرام را نیز مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به بررسی امنیت سرویس جیمیل پرداختیم. آیا شما تجربه ای از هک شدن حساب کاربری جیمیل خود دارید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و سایر تجربیات خود در زمینه امنیت جیمیل را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا