امنیت سایبری (Cyber Security)

هک حساب بانکی مسدود شده

هک حساب بانکی مسدود شده

حساب بانکی مسدود شده را اگر تعریف کنیم مشخص خواهد شد که آیا امکان هک کردن این گونه حسابها وجود دارد یا خیر؟ این عمل هک آیا در زمان انسداد است ویا زمان خروج از انسداد.. هک حساب بانکی مسدود شده

 

قبل از شروع به بیان نحوه و چگونگی هک حساب های بانکی مسدود شده باید به این مطلب بپردازیم که اصولا مسدود شدن حساب یعنی چه و به چه علتهایی ممکن است صورت بگیرد و برای این کارها چه کسانی مجاز هستند دستور آن را صادر نمایند.

هک حساب بانکی مسدود شده حساب بانکی چه زمانی مسدود یا توقیف می شود و این کار یعنی چه؟

توقیف یا انسداد حساب بانکی به معنای بازداشت وجوهی است که یک فرد حقیقی و یا حقوقی  در یک بانک دارد. و مفهومش این است که صاحب حساب نمی تواند در پول های خودش در داخل آن بانک دخل و تصرف داشته باشد

هک حساب بانکی مسدود شده علت مسدود شدن حساب بانکی

مسدود شدن حساب بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی  می تواند به دلایل گوناگونی داشته باشد که در اینجا به دلایل آن می پردازیم:  

اولین دلیل این امرمقررات داخلی بانک ها است و آنهم در صورتی انجام می شود که حسابی دارای مشخصات ناقص باشد یا هویت صاحب حساب مشخص و روشن  نباشد  در این حالت بانک می تواند اقدام به مسدود کردن حساب مورد نظر بنماید.همینطور اگر حسابی مدتها بدون استفاده قرار گرفته باشد .

دومین دلیل انسداد حسابها ضمانت وام است. در قوانین ما در صورتی که شخصی ضامن فردی دیگر جهت اخذ وام گردد و وام گیرنده به تعهدات خود یعنی باز پرداخت اقساط وام  اقدام نکند بانک حساب ضامن را مسدود می کند  تا بتواند از محل آن طلب خود را وصول نماید.

سومین مورد برای انسداد حساب کشیدن چک بلامحل است، در صورتی که فردی چک بلامحل صادر کند توسط بانک به مدت 7 سال از تاریخ آخرین چک برگشتی  حسابش مسدود خواهد شد.

چهارمین دلیل انسداد حساب دستور مرجع قضایی است که یکی از طرق انسداد حساب بانکی محسوب می شود وقتی که حق خواهان یا شاکی در معرض تضییع باشد در این حالت مرجع قضایی که می تواند شعبه بدوی یا تجدیدنظر و یا حتی دادسرا شورای حل اختلاف و یا پلیس فتا  و اداره ثبت می توانند با شرایطی دستور این کار را صادر نمایند..

هک حساب بانکی مسدود شده مراحل رفع توقیف حساب بانکی

 رفع مسدود شدن حساب بانکی در اکثر موارد باید با دستور قضایی ویا صدور دستور از جایی که دستور انسداد را داده اند باشد.

هک حساب بانکی مسدود شده به چه روش هایی ممکن است.

برای هک حسابهای مسدود شده سه راه وجود دارد

هک حساب های بانک که کار بسیار مشکلی است و کار هکر های حرفه ای است که توانایی هک حسابهای بانکهای بزرگ و جهانی را هم دارند و با یک پله تخفیف هک اطلاعات صاحبان حساب که می تواند باعث سواستفاده هکرهای دیگر واقع شود و حسابهای مختلف را دستکاری کرده و یا تخلیه نمایند در هر صورت انجام هک یک بانک در سه مرحله شناسایی و نفوذ و سرقت  صورت می گیرد. شناسایی افرادی که قابلیت خطا را دارند به طور مثال کارمندی که علاقه به موسیقی دارد و پورت یو اس پی سیستمش باز است و در قابل یک دوست تعدادی آهنگ به همراه یک تروجان به فلش وی وارد و با استفاده ایشان از فلش تروجان فعال شده و نفوذ شکل می گیردوو دست آخر انجام هک کامل که بهتر است همان لفظ سرقت را بکار ببریم.

دومین مورد ی که احتمال هک در آن می رود هک دستورات الکترونیکی حسابهای مسدود شده است که آنهم کاری بسیار مشکل است که فقط از عهده هکرهای تمام حرفه ای است.

سومین مورد که محتمل ترین نوع هک حسابهای مسدود شده است با روشهای زیر اطلاعات صاحبان حساب را دریافت و اقدام به هک حساب آنها در زمان رفع انسدادمی نمایند.

فیشینگ را در مقالاه های قبلی توضیح داده ایم در کشورهای دیگر فیشینگ را اختصاصی برای وکلا به کار می برند زیرا اینان دارای اطلاعات زیادی در باره انواع موکلان خود دارند هک کردن گوشی و یا رایانه شخصی وکلا می تواند اطلاعات ذیقیمتی را در اختیار هکرها قرار دهد با توجه به اینکه تا زمان رفع انسداد صاحب اصلی حساب از وضعیت آن بی اطلاع است یک هکر دقیق می تواند با خیال راحت با این روش یعنی فیشینگ ضمن بدست آوردن اطلاعات زمان برای پوششش کارهای خود را نیز خواهد داشت. در فیشینگ با ایجاد یک پنجره جعلی سعی در متقاعد کردن فرد به دادن اطلاعات می نمایند با توجه به اینکه وکلا و موکلین آنها در بیشتر موارد دارای مشغو لیات ذهنی هستند و با مهندسی اجتماعی و فیشینگ احتمال به خطا رفتن آنها بوده و اطلاعات بانکی لو برود و هکر از آن استفاده کند.

ارسال تروجانها برای موکلان و وکلا که یا ذینفع در دریافت حساب هستند و یا صاحب حساب با اعلان خبر خوش ممکن است که لینک های مخرب ارسالی هکر  را فعال نمایند . همواره در لحظات بحرانی است که خطاهای ما و خطاهای انسانی صورت می گیرد و هکرها از آن برای تخلیه حساب استفاده می کنند. در واقع می توان تروجانها را طوری فعال کرد کهبه محض ارسال اطلاعات موکل به وکیل فعال شده و یا حتی زمان پرداخت حق الزحمه انان می توان اطلاعات بدست آورد.  در فیشینگ می توان با ابزارهای دیگری مانند ارسال تروجانها به گوشی وکلا و یا سیستم های آنها اطلاعات زیادی را بدست آورد.

کی لاگرها: نرم افزار هایی وجود دارند که توانایی این را دارند که هراطلاعاتی را که  شما بر روی دستگاه خود تایپ می کنید ضبط کرده و برای هکر اراسال نمایند .این روش  در برخورد با کارمند های بی انضباط که به پورت یو اس پی دسترسی دارند کاملا مفید خواهد بود البته از دید هکر ها در سازمانهای دولتی و بانکها بایستی کیبور و موس وایر لس حذف شوند که یک مورد کاملا امنیتی برای حفظ اطلاعات ما است.

ترفند  حملات Man-in-the-Middle (MITM)

در اینگونه حملات مرد میانه میدان می تواند مابین بانک و کاربر و یا بین وکیل و موکل قرار بگیرد و با شنود اطلاعات از آن سو استفاده نمایند.

برای جلوگیری از انسداد حساب توسط شیطنت بچه های کوچک دارای گوشی هوشمند بهتر است با استفادهاز نرم افزار SPY24 آنها را کنترل نماییم تا نتوانند اطلاعات ما را به غریبه ها دادهو یا در دام تروجانها و یا سایر مجرمان فضای مجازی قرار بگیرند.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

دکمه بازگشت به بالا