آموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهامنیت سایبری (Cyber Security)

هک سایت امتحان آنلاین

هک سایت امتحان آنلاین

ابتدا باید بررسی کنیم که آیا امکان هک کردن سایت مورد نظر ممکن می باشد یا خیر. بدین منظور نرم افزارهایی وجود دارند که به صورت رایگان در اختیار همه قرار میگیرند و با کمک آن ها می توان میزان امنیت و اطمینان آن  سایت ها را سنجید.

 نرم افزارهایی  مانند Ettercap برا اسنیف کردن شبکه به کار می روند. به این معنی که ترافیکی که از یک شبکه عبور می کند را بررسی می کند و داده هایی را که رمز نگاری نشده اند مانند یوزر نیم و پسورد را به راحتی  سرقت می کنند.

نرم افزار دیگری به نام نرم‌افزار خودکار تزریق SQL به نام هویج نیز وجود دارد  کار این ازار این است که به متخصصان امنیت کمک می کند تا میزان نفوذ SQL را روی یک صفحه وب پیدا کنند.

هویج یا Havij  این امکان را به کاربر می دهد  تا با استفاده از آن بتواند دیتابیس متصل به برنامه آسیب پذیر را پیدا کند. یوزر ها و پسورد های دیتابیس را به دست آورد و ستون ها و جداول را پیدا کند. با این روش، کسی که از هویج استفاده می کند می تواند با اجرای دستورات SQL به سیستم دسترسی پیدا کرده و روی آن دستوراتی را اجرا نماید.

این نرم افزار یک نرم افزار موفقیت آمیز است .درصد موفقیت نرم افزار هویج ۹۵ درصد است و می تواند سایت های اسیب پذیر را به خوبی شناسایی کند.

ویژگی های بارزی که این نرم افزار دارد شامل:

قابلیت پیدا کردن صفحه های لاگین ادمین

قابلیت شکستن انواع هش های مهم

قابلیت ازمایش SQL injection

Union based, Error based

پشتیبانی از انواع پایگاه داده mysql, oracke  و Mssql

روش های ساده تری نیز برای هک کردن سایت امتحان آنلاین وجود دارند که با انجام آنها امکان دسترسی به سایت را پیدا میکنید.این روش با   با استفاده از کد HTML می باشد ، در این روش  ابتدا سایت مورد نظر را بر روی مرورگر سیستم خود باز کنید.

سپس برای مشاهده کد HTML  سایت، کلید های ctrl + U را فشار دهید. سپس با کمک کلید  سرچ (crtl + F) عبارت password  را جست و جو کنید.

اگر نتیجه ای نداشت، جست و جو را با کلمات مشتق از password مثل pass ادامه دهید و تا رسیدن به نتیجه تکرار کنید.

سپس همین جست و جو را برای دیگر کلمات کلیدی مثل login, username, user و سایر مشتقات آن ها انجام دهید شاید که به اطلاعات ورود دسترسی پیدا کنید.  برای اینکه بتوانید به بخش مدیر یا همان ادمین دسترسی داشته باشید، کلماتی مثل root  یا admin را جست و جو کنید.

اگر پس از انجام دادن این جست و جوها اطلاعاتی به دست نیاوردید، تب کد را ببندید و برای ورود به سایت یک نام کاربری، ایمیل و یک پسورد اشتباه تایپ کنید و دکمه ی ورود به سیستم را فشار دهید.

آن گاه مجددا صفحه ی  HTML  سایت را باز کنید و دوباره جست و جو های قبلی را تکرار کنید. از هر گونه اطلاعاتی که ممکن است در ورود به سیستم کارآمد باشد استفاده کنید تا شاید بتوانید وارد شوید.

باید بدانید که  اکثر سایت های حرفه ای از قابلت های این کد برای نگهداری رمزها و یوزرنیم ها استفاده می کنند و این روش برای اکثر آن ها جواب نمی دهد؛ مگر این که سایت هم چنان در حال توسعه باشد و تکمیل نشده باشد. 

هک سایت امتحان آنلاین

آیا هک سایت امتحان آنلاین امکان پذیر است؟

هک کردن سایت آزمون آنلاین  همواره برای دانش آموزان و  دانشجویان حائض اهمیت  بوده  است تا بتوانند  به سوالات دسترسی پیدا کنند نمرات خود را تغییر دهند. البته باید گفت که مهمترین چیزی که وجود دارد، زمان  بیشتر به مطالعه  دروس بسیار اثر بخش تر از تلاش برای هک سایت آزمون آنلاین  است. اما با این حال همچنان عده ای به انجام این کار علاقمند هستند.

سیستم های آزمون های  آنلاین بخصوص آزمون های دانشگاهی  ایران دارای امنیت بسیار بالایی هستند که هک کردن آن ها را سخت می کند اما این به معنی نفوذ ناپذیر بودن سایت ها نیست.

اگر کسی بتواند این سایت ها را هک کند و بتواند به آزمون ها دسترسی پیدا کند. تمامی این موارد توسط پلیس فتا شناسایی می شوند  و دارای  جریمه هستند.

این هکرها  تصور می کردند که با تغییر آی پی و استفاده از وی پی ان می توانند رد خود را بپوشانند اما پلیس فتا موفق به ردیابی آن ها میشود.

زمانی که نوبت به برگزاری آزمون های آنلاین می رسد، اکثر موسسات آموزشی با مشکل تقلب توسط دانش آموزان مواجه هستند. این به یک مشکل وظیفه ای تبدیل شده است، به خصوص با استفاده از نرم افزار پروکتور یا برنامه هایی مانند زوم یا google meet برای رسیدگی به امتحانات آنلاین.

در حالی که پروکتورینگ استفاده می شود، حفره هایی وجود دارد که دانش آموزان از آنها سوء استفاده می کنند. ما طرفدار یا تشویق به هک و سرقت  نیستیم و این پست برای اهداف اطلاعاتی است. اگر به این فکر می کنید که چگونه در آزمون های آنلاین تقلب کنید، از اینکه چقدر سخت می شود شگفت زده خواهید شد.

 دانش‌آموزان دریافته‌اند که هک کردن  در سایت های  آزمون‌های آنلاین، آزمون‌ها  با اطلاعات صحیح چقدر آسان است. در حالی که تقلب در امتحانات پروکتوری سخت است،

جمع بندی

برای این که بدانیم چگونه می توان سایت را هک کرد، ابتدا نیاز است بدانیم چه مواردی باعث بالا رفتن آسیب پذیری سایت می شوند.

قابلیت هایی مثل امکان گذاشتن نظر، گذاشتن پست در بلاگ ها، فرم هایی که در آن ها از کاربران آدرس ایمیل دریافت می شود و برای آن ها در بازه های زمانی مختلف ایمیل هایی ارسال می کند.

برای هک کردن نیاز است حفره های امنیتی در این موارد و یا دیگر موارد پیش طراحی شده را بدانیم و با استفاده از این نقاط ضعف به اطلاعات حیاتی سایت و شرکت ها دسترسی پیدا کنیم.

همان طور که در مطالب بالا گفتیم، هک کردن سایت های ایرانی و آموزش این موضوع، بر خلاف قوانین است و با افراد سوء استفاده کننده  به شدت برخورد می شود.

توصیه می شود آن وقتی را که  برای یاد گیری و پیاده سازی هک بر روی سامانه های آزمون صرف می شود را بر روی مطالعه و یاد گیری صحیح دروس خود صرف کنید. در آینده اگر قصد ورود به حوزه ی امنیت و هک را داشتید می توانید دوره های network + و certified ethical hacker را بگذرانید.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا