آموزش شناخت انواع هک و روش های مقابله

هک

هک می تواند یک تلاش قانونی یا غیرقانونی برای دسترسی و بهره برداری از یک سیستم کامپیوتری یا شبکه خصوصی باشد. به عبارت ساده، حمله زمانی رخ می دهد که شخصی به نام هکر می تواند سیستم امنیتی کامپیوتر شما را دور بزند و به اطلاعات موجود در آن دسترسی پیدا کند.

هک چیست؟

بهتر است برای توضیح بهتر هک با یک مثال توضیح دهیم. فرض کنید برای تفریح ​​با دوست خود به خارج از شهر می روید و عکس های قدیمی خود را در حساب Google Drive او مشاهده می کنید. در حالی که دوست شما در حال ورود به حساب کاربری خود است، به طور اتفاقی رمز عبور او را یاد می گیرید و از روی کنجکاوی یا وسوسه، اگر وارد حساب کاربری او شوید و پس از بازگشت به خانه و غیبت او ایمیل و عکس های او را بررسی کنید، در واقع یک دوست هستید. مبارک هکر.شما خوش شانس هستید و عمل شما هک نامیده می شود که از نظر قانونی جرم است.

تاریخچه هک

این اصطلاح در واقع به فیلم علمی تخیلی آمریکایی Tron محصول 1982 اشاره دارد که در آن قهرمان داستان از تلاش های خود برای دسترسی به سیستم کامپیوتری یک شرکت برای هک شدن می گوید. پس از آن و فیلم دیگری به نام WarGames که یک سال بعد اکران شد، گروهی از هکرها به سیستم‌های کامپیوتری در ایالات متحده و کانادا، از جمله آزمایشگاه‌های ملی لوس آلاموس، مرکز سرطان اسلون-کترینگ، و بانک سکیوریتی به اقیانوس آرام حمله کردند.

مدت کوتاهی بعد، مجله نیوزویک مقاله ای با عنوان هکرهای جوان منتشر کرد که برای همیشه در ذهن کاربران سیستم های کامپیوتری ماندگار شد. پس از آن، کنگره وارد عمل شد و یک سری قوانین جرایم سایبری را تصویب کرد که یکی از آنها هک کردن سیستم های کامپیوتری بود.

هکر کیست؟

هکر شخصی است که از دانش و مهارت خود برای یافتن آسیب پذیری ها و آسیب پذیری ها در سیستم های رایانه ای استفاده می کند. او برای این فعالیت ها با سیستم های کامپیوتری و شبکه های کامپیوتری مختلف آشنا می شود و نقاط ضعف موجود در آنها را کشف می کند. یک هکر معمولاً در برنامه نویسی نیز مهارت دارد.

به همین دلیل در مثال بالا از عبارت lucky hacker استفاده کردیم. زیرا هکرها در کار کامپیوتری بسیار باهوش و ماهر هستند. در واقع، شکستن یک سیستم امنیتی به هوش و تخصص بیشتری نسبت به ساختن آن نیاز دارد. این به این دلیل است که هکرها اغلب به سیستم هایی نفوذ می کنند که چندین تیم متخصص در تلاش و برنامه ریزی برای ایمن سازی آن هستند.

اهداف هک کردن سیستم های کامپیوتری

هکرها ممکن است اهداف متفاوتی نسبت به هک کردن سیستم های کامپیوتری داشته باشند. برخی برای سرگرمی و هیجان این کار را انجام می دهند، برخی می خواهند مشهور شوند و در یک شرکت هک شده شغلی پیدا کنند، برخی برای سازمان های غیرقانونی کار می کنند و برای پول این کار را انجام می دهند. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به اختصار به آنها می پردازیم.

WhatsApp Image 2022 05 11 at 3.42.19 PM

هک برای کسب درآمد

در بیشتر موارد هک، هکرها از بانکداری آنلاین، فروشگاه های آنلاین و غیره برای به دست آوردن اطلاعات یا تراکنش های مالی مربوطه استفاده می کنند. برای دسترسی به اطلاعات محرمانه مانند سال‌ها همچنین شاهد WannaCry، بزرگترین حمله باج‌افزاری بودیم که طی آن میلیون‌ها سیستم در سراسر جهان هک شدند و کاربران مجبور شدند برای بازگرداندن رایانه‌های خود باج بپردازند.

هک برای قطع خدمات

بسیاری از هکرها سعی می کنند خودشان را معرفی کنند و اعلام قدرت کنند. در بیشتر موارد، آنها فقط می خواهند اطلاعات را از بین ببرند و سپس برای تبلیغ خود بیانیه ای را در وب سایت هک شده ارسال کنند. البته گاهی این کار به دستور شخص دیگری انجام می شود. در این زمینه، خدمات مقصد به طور کلی قطع شده و دیگر در موقعیتی برای ارائه خدمات نیستند.

هک کردن برای بیان یک نکته

هکرهایی که در این دسته قرار می گیرند بسیار جالب هستند. آنها به پول یا اطلاعات اهمیت نمی دهند و اطلاعات را از بین می برند تا نکته ای را بیان کنند. به این ترتیب، هکرها به پیامی در وب سایت حمله می کنند تا پیام خود را منتشر کنند و به شما اطلاع دهند که چرا کاری را انجام می دهند.

هک برای سرقت یا استراق سمع

یکی از دلایل اصلی هک کردن، سرقت یا استراق سمع اطلاعات توسط هکرها. این اطلاعات ممکن است شامل رمز عبور و نام کاربری، اطلاعات کارمند، شخصی یا بانکی باشد. اغلب اوقات، هکرها این اطلاعات را برای جعل هویت شخصی شما به دست می آورند و سپس از آن برای انتقال پول، دریافت وام و موارد مشابه استفاده می کنند. هکرها سعی می کنند با استفاده از این اطلاعات شما را به عنوان یک کلاهبردار شناسایی کنند. بیشتر این هکرها در دارک وب فعال هستند.

اهداف خاص مانند هکتیسم و ​​آرمان گرایی و انگیزه های سیاسی

بسیاری از هکرها نیز با هدف خاصی به سیستم ها حمله می کنند. برخی آرمان گرا هستند و این عمل غیرقانونی را برای افشای بی عدالتی انجام می دهند، برخی با انگیزه سیاسی یا علیه دولت. برای مثال یکی از این گروه ها Anonymous نام دارد. Anonymous یک گروه هکریستی است که به دلیل به چالش کشیدن و سرنگونی بسیاری از دولت ها در سراسر جهان محبوبیت زیادی به دست آورده است.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا