اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهفناوری

روشِ هک کردن گوشی های اندرویدی با وارد کردن یک رمز عبور بسیار طولانی

هک کردن گوشی های اندرویدی با وارد کردن یک کلمه عبور بسیار طولانی در واقع آخرین مشکل امنیتی که گوشی های اندرویدی با آن مواجه هستند را می توان یک حماقت محض نامید.

همانگونه که همه ما می دانیم باز کردن قفل گوشی، نیاز به یک رمز عبور دارد ولی راهی وجود دارد که می توان با استفاده از آن و بدون نیاز به دانستن رمز عبود، وارد صفحه اصلی گوشی شد.

برای این کار فقط کافیست یک رمز بسیار طولانی را وارد کنید.

این کار باعث می شود تا سیستم عامل اوورلود شده و شما مستقیما به صفحه اصلی تلفن هدایت شوید.

“رشته” کاراکترها به صورت نمایی رشد می کنند، و به زودی به حدود 40960 کاراکتر می رسد.

سپس اپلیکیشن دوربین گوشی را باز کنید، در اینصورت گوشی از شما رمز عبور درخواست می کند.

هک کردن گوشی

هک کردن گوشی

در این حالت رشته کاراکترهای فوق العاده طولانی را چندین بار پیست کنید تا سیستم متوقف شود (بر اساس ویدئوی گاردن، به نظر می رسد 163840 کاراکتر کافی باشد.) پس از حدود 5 دقیقه انتظار، گوشی مستقیما به صفحه اصلی باز شده می رود.

گاردن در ماه اگوست درباره این آسیب پذیری به شرکت گوگل (GOOGL, Tech30) هشدار داده بود، بنابراین، شرکت گوگل یک پچ برای این مشکل منتشر کرد. ولی گوشی ها تا زمانی که با آخرین پچ نرم افزاری به روز نشوند، آسیب پذیر خواهند بود.

روشِ هک – شرکت گوگل 

هک کردن گوشی اندروید

هک کردن یا رخنه کردن در واقع از نظر معنی سود بردن از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل یک مشکل در کامپیوتر می‌باشد. در علوم مربوط به رایانه معنی هک گاه مساوی معنی کرک (crack) که رمزگشایی است نیز عنوان می‌شود. میتوان گفت در بین مردم هک کردن به معنی نفوذ به یک سیستم رایانه‌ای و گوشی های همراه است؛ و کرک نیز به معنی رمزگشایی است و کراکر (به انگلیسی: Cracker) به فرد گشاینده رمز می‌گویند.

گستردگی واژهٔ هک کردن فقط مختص به کامپیوتر نیست منحصر به کامپیوتر نیستو توسط افراد با تخصص‌های گوناگون در زمینه‌هایی از قبیل موسیقی، نقاشی و… نیز به کار می‌رود که به معنی دگرگونی‌های هوشمندانه و خلاقانه فرد در آن زمینه می‌باشد.هک در واقع افزایش سطح دسترسی به یک مجموعه از راه غیرمعمول یا غیرقانونی است.

هک کردن گوشی های اندروید

با توجه به شواهد میتوان گفت گوشی های اندرویدی آخرین مشکل امنیتی که در مورد هک اندروید وجود دارد هنوز هم حل نشده است .برای باز کردن و نفوذ به گوشی نیاز به یک رمز عبور دارد اما متاسفانه باید گفت چند راه برای نفوذ به گوشی هنوز چند روش وجود دارد که یکی از آنها این است بدون نیاز به دانستن رمز عبود، وارد صفحه اصلی گوشی شد.برای این کار فقط کافیست یک رمز بسیار طولانی را وارد کنید. این کار باعث می شود تا سیستم عامل اوورلود شده و شما مستقیما به صفحه اصلی تلفن هدایت شوید. اگر چه این روشِ هک اندکی وقت گیر است، ولی با این وجود می توان آن را به سادگی انجام داد. برای دانستن جزئیات بیشتر، با سکان آکادمی همراه باشید.راه دیگری که این بار خوشبختانه از آن برای مراقبت از فرزندان استفاده شده است که آن روش ss7 نام دارد که در برنامه ای با نام SPY24 از طریق شماره موبایل و سریال گوشی والدین میتوانند به گوشی فرزندان خود نفوذ کنند که در 3 نسخه فارسی، عربی و انگلیسی ساخته شده است که نسخه فارسی آن در وبسایت کنترل فرزند ارائه میشود.والدین از این برنامه برای نظارت و کنترل فرزندان در فضای مجازی، شنود مکالمات و دریافت موقعیت مکانی استفاده میکنند.

هک کردن از زبان کارشناس امنیتی

انتشار داده شده که در آن آقای آقای جان گاردن -محقق امنیت کامپیوتری- این آسیب پذیری را مستند کرده و ویدئویی از این روشِ هک کردن را منتشر کرد. این روش فقط بر روی گوشی هایی که از نسخه ی Lollipop استفاده می کنند، اثر می گذارد و اساساً یک بازی کپی پیست است. برای این کار باید در صفحه ی قفل شده، گزینه ی “تماس اضطراری” را باز کنید. چند کاراکتر تایپ نموده و این کاراکترها را چندین بار کپی و پیست نمایید. “رشته” کاراکترها به صورت نمایی رشد می کنند، و به زودی به حدود 40960 کاراکتر می رسد.

سپس اپلیکیشن دوربین گوشی را باز کنید، در اینصورت گوشی از شما رمز عبور درخواست می کند. در این حالت رشته کاراکترهای فوق العاده طولانی را چندین بار پیست کنید تا سیستم متوقف شود (بر اساس ویدئوی گاردن، به نظر می رسد 163840 کاراکتر کافی باشد.) پس از حدود 5 دقیقه انتظار، گوشی مستقیما به صفحه اصلی باز شده می رود.

در هشداری که به کمپانی گوگل ، گاردن در ماه اگوس داده بود،شرکت گوگل یک پچ برای این مشکل منتشر کرد. ولی گوشی ها تا زمانی که با آخرین پچ نرم افزاری به روز نشوند، آسیب پذیر خواهند بود.

در حال حاضر این پچ برای گوشی های خود گوگل -مدل های مختلف Nexus- در دسترس است ولی در مورد این که چه زمانی این پچ برای دستگاه های اندرویدی که توسط سامسونگ، ال جی و … ساخته می شوند در دسترس خواهد بود، سخنی گفته نشده است.

گوگل به این نقص اعتراف کرده و گفته است که با این روش، کسی که گوشی شما هک کرده است، “اطلاعات مخاطبان، لیست تماس ها، پیام های متنی، و داده های دیگری که در حالت عادی محافظت شده هستند را می تواند مشاهده نماید.

هک شدن موضوعی خطرناک است و باعث می‌شود که اطلاعات شخصی افراد در دسترس عده دیگری قرار گیرد. دلایلی وجود دارند که باعث می‌شوند تلفن‌های هوشمند در برابر حمله هکر‌ها چندان ایمن نباشند و به همین دلیل کاربران باید اقداماتی را انجام دهند تا در برابر مشکلات امنیتی ایمن بمانند.

اگر از جمله افرادی هستید که اغلب تلفن همراهتان را در منزل جا می‌گذارید، حتما متوجه شده‌اید که این دستگاه چقدر پر استفاده است. افراد به صورت متوسط روزانه ۱۱۰ بار موبایلشان را چک می‌کنند. تلفن‌های همراه برای اغلب کار‌ها کاربرد دارند. برای مثال افراد می‌توانند از طریق آن خودرویی را برای رفتن به جایی از طریق Uber سفارش دهند یا هزینه‌ی خریدشان را در آمازون پرداخت کنند.

تلفن‌های همراه نا امن یکی از هفت دلیل عمده بروز مشکلات امنیتی هستند و شماره موبایل تنها موردی است که هکر‌ها برای شروع حمله به دستگاهتان نیاز دارند. هکر‌ها با استفاده از شماره موبایل می‌توانند پیام حاوی لینک مخربی را به کاربر ارسال کنند. با کلیک روی این لینک، هکر‌ها می‌توانند به پیامک‌هایتان دسترسی داشته باشند و مکالمات صوتی‌تان را گوش کنند. حتی امکان مسیریابی گوشی نیز برایشان فراهم می‌شود.

تلفن‌های هوشمند وسیله با ارزشی برای هکر‌ها هستند و از نظر آن‌ها ارزش این محصول بیشتر از لپ‌تاپ یا کامپیوتر‌های شخصی است. زیرا این ابزار وسیله‌ای محوری برای هکر‌ها به حساب می‌آید و از طریق آن می‌توانند به سیستم‌های حفاظت شده‌ای نظیر بانک‌ها و زیر ساخت‌های ملی دسترسی یابند. هکر‌ها می‌توانند ترافیک‌های مخرب را نیز تغییر مسیر دهند که در جریان آن هکر رد خودش را تاحدودی پاک می‌کند و به نظر می‌رسد که تمام این اقدامات مخرب توسط کاربر صورت گرفته است.

موضوع مهم این است که اغلب تلفن‌های هوشمند ۲۴ ساعته آمده هک شدن هستند. البته این در حالی است که برخی دیوار‌های امنیتی نیز برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است. این مشکل امنیتی در حالی است که اکنون بسیاری از تلفن‌های هوشمند قدرت پردازشی بیشتری نسبت به کامپیوتری دارند که فرود آپولو ۱۱ روی ماه را انجام داد. پس با این اوصاف هکر‌ها گزینه مناسبی را برای حمله انتخاب کرده‌اند.

قفل کردن گوشی گزینه مناسبی برای مقابله با هکر‌ها نیست

کاربران اشتباهی که دارند این است که ارائه دهندگان خدمات موبایلی باید امنیتی سایبری را برای حفظ منافع کاربران گسترش دهند. اما اگر شرح وظایف و خدماتشان را مطالعه کنید، متوجه می‌شوید که محافظت از اطلاعاتتان وظیفه‌ای است که باید به شخصه اقدام کنید. این همانند حالتی است که با لپ‌تاپتان در حال مرور صفحات اینترنتی هستید و باید مراقب حملات هکر‌ها باشید.

اگر حین مطالعه این مقاله فکر می‌کنید که به زودی اپلیکیشن آنتی ویروسی را روی تلفن هوشمندتان نصب کنید باید بگوییم که همین حالا مطالعه مقاله را متوقف و آنتی ویروسی را روی دستگاهتان نصب کنید. باید بدین نکته نیز توجه داشت که آنتی ویروس‌های زیادی وجود دارند که بسیار کاربردی و البته رایگان هستند. البته برای نصب اپلیکیشن‌ها نیز باید از طریق منابع آشنا و تایید شده‌ای نظیر گوگل‌پلی یا فروشگاه نرم‌افزاری اپل و مایکروسافت وارد عمل شوید. هرگز نباید موبایلتان را جیلبریک یا روت کنید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که نباید روی لینک‌هایی که از منابع ناآشنا دریافت کرده‌اید، کلیک کنید. رمزگذاری تمام اطلاعات موجود روی گوشی نیز گزینه مناسبی است و همچنین می‌توانید با نصب کردن اپلیکیشن‌های مانیتورینگ تمام فعالیت‌های انجام شده روی گوشی را مشاهده کنید. بهتر است که اقدامات امنیتی مناسبی را روی تلفن همراهتان انجام دهید تا از مشکلات امنیتی دور بمانید.

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا