امنیت سایبری (Cyber Security)هک ایمیل

چگونه بفهمیم ایمیل یاهو هک شده است ؟

چگونه بفهمیم ایمیل  یاهو هک شده است ؟

سیستم ایمیل یاهو چندین بار قربانی هکرها شده است. آخرین هک انبوه حساب های یاهو بین سال های 2015 تا 2016 اتفاق افتاده است. 

کاربران یاهو باید در حصول اطمینان از ایمن بودن حساب هایشان احتیاط بیشتری داشته باشند. یاهو چندین بار هک شده است و احتمالاً ایده خوبی است که از یاهو به عنوان یک سیستم ایمیل خودداری کنید. بسیاری از سیستم های دیگر در دسترس هستند و نه تنها ایمن تر هستند، بلکه مدرن تر هستند و برای عملکرد ارائه می شوند. AnsonAlex.com استفاده از Gmail یک ارائه دهنده ایمیل رایگان را برای کسانی که به دنبال دور شدن از ایمیل یاهو هستند توصیه می کند.

امنیت خوب رایانه می تواند به محافظت از حساب شما کمک کند.

خواه یک ایمیل شخصی باشد یا یک حساب تجاری، هک شدن ایمیل شما یک احتمال ترسناک است. هکرها می توانند به سرعت به هر چیزی که شما ارسال کرده اید دسترسی پیدا کنند – مانند رمز عبور، شماره حساب، یا اطلاعات بانکی – به علاوه، آنها می توانند از حساب شما برای ارسال ویروس ها به رایانه های دیگر و سپس هک آنها استفاده کنند.

در این مجموعه سه قسمتی، ما در مورد چگونگی تعیین اینکه آیا هک شده اید، چگونه هکرها را گزارش دهید و آنها را از حساب های خود خارج کنید، و در نهایت، چگونه در برابر آنها در آینده محافظت کنید، بحث می کنیم.

برای شروع، چگونه متوجه می شوید که ایمیل شما هک شده است؟ اولین نکته این است که اگر شخصی در مخاطبین شما به شما اطلاع دهد که یک ایمیل عجیب از شما دریافت کرده است. از آنها بخواهید که عکس آن را برای شما ارسال کنند. اگر آن را نمی شناسید، هک شده اید.

بیایید کارآگاهی انجام دهیم. آیا رمز عبور شما تغییر کرده است اما یادتان نمی آید این کار را انجام دهید؟ این یک مشکل است. اولین کاری که یک هکر معمولا انجام می دهد این است که رمز عبور شما را تغییر می دهد و ایمیل تماس را تغییر می دهد تا نتوانید به حساب خود بازگردید.

برنامه ایمیل خود را باز کنید و پیام های خود را بررسی کنید. به وضعیت خوانده شده/خوانده نشده توجه کنید تا ببینید آیا پیام هایی خوانده شده است که خواندن آنها را به خاطر نمی آورید. در پوشه ارسال شده نگاه کنید تا ببینید آیا چیزی وجود دارد که شما ارسال نکرده اید. ایمیل های حذف شده نیز می توانند سرنخ هایی به شما بدهند. همچنین بررسی کنید که آیا ایمیل‌های درخواستی برای بازنشانی رمز عبور برای وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد که به خاطر ندارید ارسال کرده باشید. هکر ممکن است سعی کند به حساب های دیگر شما وارد شود.

اگر ایمیل‌های غیرمنتظره دیگری از بانک یا سایر مشاغل رسمی دارید، ممکن است هکری تلاش کند شما را وادار کند که اطلاعات بیشتری درباره خودتان فاش کنید. قبل از پاسخ دادن، با بانک خود تماس بگیرید و در مورد پیام بپرسید.

همچنین می توانید فعالیت اخیر حساب خود را بررسی کنید (اگر سرویسی از جمله Yahoo!، Google یا Microsoft دارید). آنها سابقه دسترسی به ایمیل شما را خواهند داشت، از جمله تاریخ، سیستم عامل کاربر، نوع دستگاه تلفن همراه و آدرس پروتکل اینترنت (IP). اگر اطلاعات غیرقابل تشخیصی را در آنجا می‌بینید، می‌تواند شواهدی از هک کردن خارج باشد.

یک وب سایت شخص ثالث نیز می تواند بررسی نهایی را انجام دهد تا ببیند آیا ایمیل شما در معرض خطر قرار گرفته است یا خیر. آیا من Pwned شده ام؟ اگر ایمیل شما به دلیل نقض داده ها در پایگاه داده ای قرار گرفته باشد (به صورت رایگان) به شما اطلاع می دهد. با این حال، فوراً خیلی نگران نباشید. به تاریخ ها نگاه کنید – ممکن است یک نقض قدیمی را گزارش کنید که قبلاً رمز عبور خود را تغییر داده اید.

اگر هیچ اطلاعات مشکوکی در این سایت‌ها نمی‌بینید، اگرچه هنوز فکر می‌کنید هک شده‌اید، ممکن است یک کار داخلی باشد. اگر یک رایانه خارجی این هک را انجام نمی دهد (که توسط شخصی که از IP دیگری به ایمیل شما دسترسی دارد نشان داده می شود)، در این صورت شخصی مستقیماً وارد رایانه شما می شود تا آن را هک کند. این ممکن است شخصی در خانه یا محل کار شما یا یک مکان عمومی باشد که ممکن است رایانه خود را بدون مراقبت رها کرده باشید. همیشه وقتی از رایانه خود فاصله می گیرید از سیستم خارج شوید و اگر اتاق را ترک کردید آن را کنار نگذارید.

اگر این علائم را می بینید، متاسفانه ایمیل شما احتمالا هک شده است. بسته به شدت حمله، ممکن است بتوانید در عرض چند روز از شر هکرها خلاص شوید و حساب های خود را پاکسازی کنید. با قسمت دوم این مجموعه همراه باشید، جایی که ما در مورد نحوه گزارش هکرها و نحوه راه اندازی مجدد حساب های خود صحبت می کنیم.

سوالی در مورد هک ایمیل یا امنیت اینترنت دارید؟ برای موضوعات بیشتر وبلاگ ما را مرور کنید یا با ما تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانیم به کسب و کار شما کمک کنیم در برابر هکرها محافظت شود.

چگونه بفهمیم ایمیل  یاهو هک شده است؟چگونه متوجه شویم که آیا شخصی به ایمیل Outlook من دسترسی دارد یا خیر

چه مشتری کسب و کار کوچک یاهو باشید و چه کاربر سرویس ایمیل رایگان مبتنی بر وب یاهو، هک شدن حساب ایمیل شما می تواند تأثیر مخربی بر تجارت و زندگی شخصی شما داشته باشد. به خصوص اگر حساب‌های دیگری به آدرس ایمیل یاهو خود متصل هستید (مانند حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، ورود به وب‌سایت‌ها، خدماتی مانند PayPal یا ویترین فروشگاه eBay). مهم است که به محض مشکوک شدن به هک شدن حساب یاهو خود اقدام کنید.

yahoo mail password hacking

چگونه بفهمیم ایمیل  یاهو هک شده است؟بررسی ورودهای اخیر و پیام های ارسال شده

  • با نام کاربری و رمز عبور خود وارد یاهو شوید. بلافاصله رمز عبور خود را تغییر دهید.
  • به صفحه “اطلاعات حساب” بروید — می توانید با نگه داشتن نشانگر ماوس خود بر روی نماد آواتار یاهو خود در نزدیکی سمت راست صفحه، منتظر بمانید تا منوی کشویی ظاهر شود و سپس روی “اطلاعات حساب” کلیک کنید. ارتباط دادن. ممکن است لازم باشد رمز عبور خود را تأیید کنید.
  • بر روی پیوند “مشاهده فعالیت های ورود اخیر خود” کلیک کنید. این شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که ورودهای اخیر به حسابتان را همراه با تاریخ فهرست می‌کند. مکان واقعی که ورود از آن وارد شده است. و شماره IP رایانه ای که وارد شده است. همه ورودهای فهرست شده را بخوانید. اطلاعات را با اطلاعات خود مقایسه کنید. اگر از کشور، منطقه یا شهر دیگری وارد سیستم شوید (و نه کشوری که شما بازدید کرده اید) این می تواند به این معنی باشد که شخص دیگری به حساب یاهو شما وارد شده است.
  • صندوق پستی یاهو خود را باز کنید. به پوشه پیام های ارسال شده بروید. با این کار لیستی از پیام هایی که از حساب شما ارسال شده است را به شما نشان می دهد. اگر پیام هایی وجود دارد که شما ارسال نکرده اید، ممکن است حساب شما هک شده باشد. پوشه سطل زباله خود را نیز بررسی کنید، زیرا پیام هایی که ارسال شده اند اما بعداً حذف شده اند ممکن است همچنان در سطل زباله باشند.
  • نرم افزار امنیتی را برای بررسی کدهای مخربی اجرا کنید که ممکن است به اطلاعات ورود شما به سرقت برود. اگر نرم افزار امنیتی روی رایانه خود ندارید، یک ابزار ضد بدافزار مانند Microsoft Security Essentials را دانلود و نصب کنید.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا