امنیت سایبری (Cyber Security)هک تلگرام و نظارت بر عملکرد

چگونه بفهمیم تلگرام طلایی هک شده است.

چگونه بفهمیم تلگرام طلایی هک شده است.

هکر ها علاقه مند هستند که به نرم افزارها و برنامه های موفق و مشهور و پر درآمد حمله کنند. این یک اصل برای هکرها است سود بیشتر . اما ما از کجا بفهمیم که نرم افزار های ما هک شده اند یا خیر لذا در این مقاله می خواهیم بدانیم در واقع هیچ راه ساده و مستقیمی وجود ندارد که بتوانید تشخیص دهید که اکنون اپلیکیشن تلگرام طلایی شما هک شده یا به خطر افتاده است. اما چندین علامت و نشانه  وجود دارد که می توانید انجام دهید و سپس به نتیجه برسید که هک شده است یا خیر.

 

نشانه های که با آن می توان متوجه شد تلگرام طلایی شما هک شده است عبارتند از:

  1. برنامه تلگرام طلایی شما متن ها، تصاویر، فیلم های ناخواستهای را برای تمام یا بعضی مخاطبین شما ارسال می کند
  2. عدم امکان اینکه دسترسی به برنامه های  شما صورت بگیرد.
  3. برنامه تلگرام طلایی شما هر بار که می خواهید از آن استفاده کنید درخواست می کند وارد شوید.
  4. اگر تلگرام طلایی اغلب از شما می خواهد که اطلاعات تماس خود (تلفن و ایمیل) را دوباره تأیید کنید.
  5. هنگامی که اعلانی از خود برنامه دریافت می کنید مبنی بر اینکه برنامه تلگرام طلایی شما از مکان دیگری وارد شده است..
  6. می توانید به صورت دستی بررسی کنید که چند دستگاه به حساب شما وارد شده اند.

فرآیند بررسی دستگاه های ثبت شده:

اگر از امنیت حساب خود می ترسید، به بررسی Active Sessions اکانت تلگرام طلایی خود ادامه دهید. اگر نمی دانید چگونه مراحل را دنبال کنید!

مرحله 01: به تنظیمات اکانت تلگرام طلایی خود بروید

مرحله 02: به تنظیمات رفته  حریم خصوصی و امنیت را کلیک کنید

مرحله 03: وارد Active Sessions شوید

مرحله 04: روی Show All Sessions کلیک کنید

مرحله آخر: جلسات جاری و جلسات فعال را خواهید دید

حالا تایید کنید که کدام دستگاه شماست و کدام نیست!

 

how to hack telegram

چگونه بفهمیم تلگرام طلایی هک شده است.در صورت هک شدن اکانت تلگرام طلایی چه باید کرد؟

i) تأیید دو مرحله ای را فعال کنید

روش احراز هویت دو عاملی که به تلگرام طلایی اجازه می دهد از طریق ارسال یک کد تایید به ایمیل شما مرتبط با حساب تلگرام طلایی شما، دسترسی شما را تایید کند.

این مراحل را دنبال کنید

برنامه تلگرام طلایی را باز کنید و وارد شوید.

دکمه “menu” در گوشه سمت راست بالا کلیک نمایید.

به “تنظیمات” رفته و سپس گزینه “حریم خصوصی و امنیت” را انتخاب کنید

روی «تأیید دو مرحله‌ای» ضربه بزنید.

یک رمز عبور قوی شاما کاراکترهای بیش از 10 کاراکتر و ترکیبی از اعداد و حروف کوچک و بزرگ و نماد  ایجاد کنید و دوباره آن را برای تایید وارد کنید.

یک راهنمایی برای رمز عبور ایجاد کنید.

آدرس ایمیل خود را وارد کنید و کلیک کنید

به صندوق ورودی خود رفته ایمیل را باز  و روی “پیوند تایید” کلیک کنید.

برای خواندن: صفحه فرود Elementor – راهنمای گام به گام

ii) نظارت / خاتمه جلسات فعال تلگرام طلایی

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های امنیتی که در تلگرام طلایی منحصربه‌فرد است، امکان نظارت و خاتمه جلسه در برنامه تلگرام طلایی شما است.

این به شما امکان می دهد تا ببینید کدام دستگاه ها، آدرس IP و مکان دستگاه هایی که به برنامه تلگرام طلایی شما متصل هستند. به این ترتیب اگر دستگاه نا شناخته ای را مشاهده کردید و با کارکرد آن آشنا نیستید، به سادگی گزینه terminate را بزنید.

این ویژگی در قسمت تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > امنیت > جلسات فعال قرار گرفته است و به آن می توان دست یافت.

iii) یک قفل رمز عبور مطمئن تنظیم کنید

این قابلیتی است که به شما امکان می دهد اپلیکیشن تلگرام طلایی خود را قفل کنید.  توجه کنید که هنگامی این رمز عبور اضافی را تنظیم می کنید، یک نمادبا شکل  قفل در صفحات چت ظاهر می شود. شما فقط باید روی قفل ضربه بزنید و قفل برنامه تلگرام طلایی خود را باز کنید.

توجه واحتیاط: اگر شما رمز عبور را فراموش کرده‌اید، باید برنامه را حذف و بار دیگر آن را نصب نمایید و همه چت‌های مخفی حذف می‌شوند.

iv) رمز عبور ایمیل خود را دوباره بازنشانی کنید

هنگامی که یک مهاجم به ایمیل شما که برای راه اندازی برنامه تلگرام طلایی خود استفاده کرده اید دسترسی پیدا کند، نیمی از راه را وارد حساب شما می کند. چرا، تمام کدهای احراز هویت به ایمیل شما ارسال می شود و این خطر ناک است.

بنابراین، هنگامی که متوجه هک تلگرام خود شدید، مطمئن شوید که رمز عبور خود از جمله شناسه ایمیل خود را بازنشانی کنید. دقت کنید لطفا از رمز عبوری که در جاهای دیگر استفاده کرده اید در اینجا استفاده نکنید. اگر می توانید از یک ابزار مدیریت رمز عبور استفاده کنید تا به راحتی رمزهای عبور ایمن ایجاد کرده و آنها را ذخیره نمایید.

روش های هک تلگرام طلایی با استفاده از شماره تلفن شما

فرض کنید می خواهید وارد اکانت تلگرام طلایی خود شوید. چه مراحلی را دنبال می کنید؟ وارد تلگرام طلایی می شوید، لاگین می کنید، شماره تلفن و رمز عبور خود را وارد می کنید. تلگرام طلایی یک کد تایید یا کد OTP را به شماره تلفن شما ارسال می کند. شماره تلفن خود را وارد کرده و وارد حساب کاربری خود می شوید.

بنابراین شخص دیگری برای ورود به حساب کاربری شما باید چه کاری انجام دهد؟ درسته، همون کاری که کردی یک هکر سعی می کند به حساب شما وارد شود اما بدون رمز عبور شما. او سعی خواهد کرد حساب شما را بازیابی کند. مراحل ورود به حساب کاربری:

OTP را به شماره تلفن خود ارسال کنید

کد را وارد کنید

رمز عبور جدید ایجاد کنید

انجام شده!

چه چیزی جا افتاده؟ بله، چگونه هکرها OTP شما را دریافت خواهند کرد؟

بیایید به عنوان مثال متفاوت صحبت کنیم. فکر کنید اطلاعات دولتی یا دولتی می خواهند به حساب تلگرام طلایی شما دسترسی داشته باشند. از آنجایی که دولت اپراتورهای تلفن همراه شما را کنترل می کند، آنها به سرور دسترسی دارند. OTP از سرور شما ارسال شد. اگر به نوعی به سرور دسترسی داشته باشند، می توانند هر کاری انجام دهند.

بنابراین، الان دیگر پذیرش نظریه هک کمی آسان است. هکرها OTP شما را دور می زنند واین روش را خنثی و به حساب شما وارد می شوند. خودشه!

استفاده از اکانت تلگرام طلایی

اگر یکی از نزدیکان شما تلفن شما یا هر دستگاهی را داشته باشد که وارد اکانت تلگرام طلایی شما شده اید، اگر بخواهد می تواند به حساب شما دسترسی داشته باشد.` آنها قادر خواهند بود  از هر ربات هک یا هوش مصنوعی یا هر چیزی مانند فیشینگ اکانت شما استفاده کنند.

این بدان معنا نیست که یک هکر باید دوست شما یا یکی از نزدیکان شما باشد! ممکن است فردی خارجی باشد که به تلفن یا دستگاه شما دسترسی دارد.

مثلاً از حساب کاربری خود در رایانه خود با استفاده از دسکتاپ تلگرام طلایی استفاده می کنید. و به این صورت هکرها به رایانه شما دسترسی دارند، بنابراین تلگرام طلایی شما نیز امن نخواهد بود و باید اقدامی کرد .

چگونه اکانت تلگرام طلایی هک شده را حذف کنیم

اگر در هر دستگاه دیگری به اکانت تلگرام طلایی خود دسترسی دارید، می توانید به راحتی به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کرده و آن را حذف کنید. نسخه دسکتاپ و برنامه تلگرام طلایی دارای قابلیت حذف فوری حساب نیست. اما اگر از نسخه وب تلگرام طلایی استفاده می کنید، می توانید بلافاصله حساب کاربری خود را حذف کنید.

از برنامه تلگرام طلایی و نسخه دسکتاپ می توانید یک دوره حذف خودکار حساب کاربری مانند 1 ماه، 2 ماه، 3 و 6 ماه تنظیم کنید. فرض کنید 1 ماه را انتخاب کرده اید، یعنی اگر به مدت 1 ماه وارد حساب کاربری خود نشوید، اکانت تلگرام طلایی شما، داده های تلگرام طلایی مانند تصاویر، ویدیوهایی که برای شخصی ارسال کرده اید، همه چیز حذف می شود.

برنامه مراقبت از والدین می تواند بانصب بر روی گوشی فرزندتان و خودتان این امکان را به شما بدهد که از ارتباطات تلگرامی فرزندانتان مطلع شوید و از سایر امکانات آن استفاده نمایید.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا