امنیت سایبری (Cyber Security)

چگونه بفهمیم گوشی سامسونگ هک شده است؟

چگونه بفهمیم گوشی سامسونگ هک شده است؟

ببینید اگر تلفن همراه شما رفتار یا عملکرد مشکوک یا نامناسبی و غیر معمولی راانجام می دهد این یک هشدار است که ممکن است تلفن شما هک شده باشد . از کجا باید فهمید که گوشی سامسونگ ما هک شده یا خیر. در این مقاله ما به شما میگوییم چگونه بفهمیم گوشی سامسونگ هک شده است؟

 چگونه بفهمیم گوشی سامسونگ هک شده است؟

علایمی که نشان می دهد که گوشی سامسونگ ما هک شده می تواند به شرح زیر باشد .

  • دقت درهشدارها و پاپ‌آپ‌های عجیب یا غیرمعمول: اگر محتوای فلش‌کننده یا نامناسب و تبلیغات یا محتوای بزرگسالان و دارای رتبه X را مشاهده کردید که ناخواسته بوده است نمایانگر آن است که ممکن است گوشی شما هک شده باشد.
  • اگر با پیام‌ها یا برخی تماس‌هایی که انجام نداده‌اید مواجه شدید: امکان دارد شما با پیام‌های متنی یا درخواست‌هایی مواجه شوید که خودتان انجام نداده‌اید، احتمال داردکه تلفن شما نیز هک شود.
  • مشاهده استفاده بیشتر از حد انتظار از داده تلفن همراه: علت های زیادی برای افزایش ناگهانی استفاده از داده تلفن همراه وجود دارد. اما اگر رفتار گوشی شما برای مدت طولانی ثابت می ماند و شما علت آن نبوده اید وقت آن است که امکان هک را بررسی کنید.
  • مواجه شدن بابرنامه‌هایی که نمی‌شناسید یا دانلود آن‌ها را در تلفن هوشمندتان به خاطر نمی‌آورید: تلفن‌های هوشمند جدید اغلب با برخی از فایل‌ها و برنامه‌های از پیش دانلود شده محبوب همراه به طور خودکار هستند. با این حال، اگر پس از خرید گوشی هوشمند با برخی از پوشه‌ها و برنامه‌های جدید و نا شناخته مواجه شدید، این احتمال برای گوشی شما وجود دارد که بدافزار یا هک در آن دخیل باشد.
  • برخوردباتخلیه ناگهانی باتری افزایش یافت: اگر متوجه شدید که باتری گوشی شما سریعتر از حد معمول و بدون علت تخلیه می شود، می تواند یکی از نشانه های هک شدن گوشی شما باشد
  • اگر متوجه شدید تلفن شما داغ می شود – اگر همراه با تخلیه باتری، تلفن شما نیز در حین استفاده مرتبا داغ می شود. ممکن است اتصال اینترنت و داده های شما با سرعت بیشتری نسبت به معمول استفاده شودکه می تواند نشانه هک باشد.

 

  • مشاهده عملکرد ضعیف تلفن‌های همراه – از دیگر علایم هک اینست که گاهی اوقات، تلفن شما به آرامی شروع به بارگیری صفحات می‌کند و در حین استفاده از برخی وب‌سایت‌ها ممکن است که خراب بشودبهتر است بدانید گوشی هایی که هک می شوند به درستی خاموش نمی شوند. همچنین اگر هنگام ارسال و دریافت پیامک نیز با تاخیر مواجه شدید، این نیز می تواند از  نشانه های هک گوشی باشد.

 

اگر مراقب این موارد کوچک بودیدوگوشی خود را از هر گونه هک دور نگه داشتید و تردیدهای خود را در مورد نحوه اطلاع از هک شدن گوشی خود برطرف کردید. بهتر است بدانید هکرها می توانند به روش های مختلفی به تلفن مورد نظر دسترسی داشته باشند. برای مثال، بعضی از راه هایی که به هکرها اجازه دسترسی می دهد عبارتند از:

 

چگونه بفهمیم گوشی سامسونگ هک شده است؟ اولین خطراگریک برنامه نامناسب یا ضعیف را دانلود کرد

  • برای محدود کردن دانلود یک برنامه اشتباه یا نامناسب که ممکن است دارای ویروس باشد و به هکرها فرصت دهد، فقط برنامه‌های را دانلود کنید که از فروشگاه Google Playارایه می شود.

 

  • همواره باید لیست برنامه‌نویس برنامه‌هایی را که دانلود می‌کنید تأیید کنید. بررسی تمام جزئیات برنامه مربوطه ضروری بوده و برای مثال، اگر جیمیل را دانلود می‌کنید، برنامه باید حتما در فهرست Google LLC باشد.

 

  • قبل از نصب باید بررسی های برنامه را حتما بخوانید. حداکثر بازخورد مشاهده شده باید برای نصب مطلوب باشد.

 

How to Hack Mobile Phones From Computer for Beginners

چگونه بفهمیم گوشی سامسونگ هک شده است؟ مورد بعدی اگر روی یک لینک نامناسب کلیک کرده اید

  • اگر متوجه ایمیلی شدید از طرف شخصی که نمی‌شناسید، دقت کنید روی هیچ یک از پیوندهای پیوست شده کلیک نکنید یا پیوست‌ها را دانلود نکنید. این احتمال وجود دارد که آنها از ویروسی تشکیل شده باشند که می تواند هک ها را تقویت کند.

 

  • اگر در حال مرور آنلاین هستید و در پیوندی در دسترس هستید که فکر می‌کنید ممکن است نامناسب یا مشکوک است حتماً قبل از کلیک کردن بر روی آن ، بررسی لازم را به عمل اورید.

چگونه بفهمیم گوشی سامسونگ هک شده است؟. اگر تلفن شما هک شد چه باید کرد؟

  1. حتما برنامه های مشکوک را حذف کنید
  2. مطمئن شوید که نرم افزار ضد بدافزارو آنتی ویروس را روی گوشی هوشمند خود اجرا کنید.
  3. گوشی خود را ریست کنید به بازنشانی کارخانه درآورید
  4. بایستی برخی از رمزهای عبور ضروری را تغییر دهید
  5. روش احراز هویت چند عاملی را در تلفن هوشمند خود فعال کنید
  6. رمزهای عبور خود را مرتبا تغییر دهید

چگونه بفهمیم گوشی سامسونگ هک شده است؟  راه ها و روش هایی که می توانند با آن تلفن شما را هک نمایند.

 

روش ثبت کلید – ثبت کلید شامل دانلود یک برنامه جاسوسی به تلفن مورد نظر و دسترسی به داده های تلفن از طریق رمزگذاری می باشد که از این نوع نرم افزار زمانی استفاده می شود که هکر گوشی مورد نظر را به صورت فیزیکی در اختیار داشته باشید.

استفاده ازTrojan – Trojan  نوعی بدافزار است که در گوشی نصب شده و برای استخراج برخی از داده های حیاتی از گوشی مورد نظر استفاده می شود. یک هکر با آن می تواند اطلاعات کارت اعتباری، اطلاعات کارت بدهی یا سایر اطلاعات شخصی را استخراج کند. هکرها می توانند از تکنیک هایی مانند فیشینگ برای نصب بدافزار تروجان در داخل گوشی مورد نظر استفاده می کنند.

به کار گیری روش  Adaptive Mobile – این روش هک پیچیده‌تر و حرفه ای تر  از فیشینگ است زیرا با ارسال یک نماد به دستگاه مورد نظر، یک سیم کارت را هدف هک  قرار می‌دهد. اگر پیام باز شود و کلیک شود، هکرها می توانند از دستگاه هک شده جاسوسی کنند و حتی اطلاعات خاصی را تعیین کنند.

 

روش حمله فیشینگ – فیشینگ به روش هکرها اشاره دارد که در آن آنها با جعل نام یک شرکت یا یک فرد قابل اعتماد و یا طعمه های تشویقی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد برخی از داده های شخصی، جعل هویت می کنند. هکرها معمولا از این روش با ارسال برخی کدها، ایمیل ها و پیام های رسمی و غیر رسمی استفاده می کنند. هنگامی که شخص مورد نظر روی این لینک یا ایمیل کلیک کند هکرها  می توانند به تلفن شما دسترسی پیدا می کنند. URL یا پیوندی که ایمیل حاوی آن است آلوده به ویروسی است که به تلفن مورد نظر دسترسی می دهد.

 

هک کردن از طریق شماره تلفن همراه – برای اینکه با استفاده از شماره تلفن آماده هک شوید، می خواهید نکات فنی هک تلفن را بدانید. سیگنالینگ SS7 به سیستمی اطلاق می‌شود که شبکه‌های تلفن را به هم متصل نمی‌کند، اما برای استفاده از این تکنیک برای هک تلفن‌ها، باید به آن دسترسی داشت. ضبط تماس ها، ارسال تماس ها، خواندن پیام ها، یافتن مکان های خاص دستگاه اغلب با کمک SS7 انجام می شود.

چگونه بفهمیم گوشی سامسونگ هک شده است ؟ هک مورد علاقه .خانواده ها هم می توانند گوش های سامسونگ فزرندانشان را برای کنترل بیشتر هک کنند. آنها با استفاده از نرم افزارSPY24این توانایی را خواهند داشت که انواع تماس ها و پیام ها و فیلم ها و سایت هایی که فرزندشان مشاهده می کنند را از طریق این نرم افزار کنترل نمایند. رفت آمد فرزندانشان و محل هایی که تردد کرده اند را نیز می توانند رد یابی کنند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به سایت مربوطه مراجعه نمایید

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

دکمه بازگشت به بالا