آموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلههک وای فای

کارت شبکه های مناسب تست نفوذ وایرلس Wireless Network

کارت شبکه های لازم برای هک شبکه های وایرلس امروزه با گسترش استفاده از شبکه های وایرلس و محبوبیت آن در بین مردم، نیاز به تامین امنیت در این شبکه ها تبدیل به یک امر مهم شده است. هر کسی که می خواهد امنیت شبکه WiFi خود را آزمایش کند، نیاز به چند ابزار دارد که در ادامه به توضیح هر کدام میپردازیم. در این آموزش به معرفی کارت شبکه مناسب تست نفوذ می پردازیم که قابلیت پکت اینجکشن دارند با ما همراه در ادامه این اموزش هک و امنیت همراه باشید.

کارت شبکه های مناسب تست نفوذ وایرلس Wireless Network
کارت شبکه های مناسب تست نفوذ وایرلس Wireless Network

معرفی کارت شبکه مناسب تست نفوذ

در اموزش های قبل به این موضوع پرداخته ایم که چطور میتوان بر روی یک دستگاه وایرلس تست نفوذ انجام داد که این کار نیاز به ابزار های مختلفی دارد و در برخی از روش های تست نفوذ نیاز به تجهیزات سخت افزاری پیدا می کنید برای مثال باید یک کارت شبکه مناسب برای انجام حمله داشته باشید یا یک سیستم با منابع مناسب برای کرک پسورد در اینجای کار برای منابع سیستم نیازی به تحقیق زیادی نداریم اما در بحث کارت شبکه مسائلی مانند قابلیت های ان پیش می اید که در این اموزش به ان میپردازیم.

کارت شبکه در بحث هک وایرلس مهم ترین نقش را دارد و باید قابلیت ارسال پکت یا پکت اینجکشن داشته باشد به طور کلی در یکی از مهم ترین روش های حمله به دستگاه وایرلس نفوذگر سعی میکند با ارسال پکت دستگاه متصل به مودم ان را از حالت اتصال خارج کند تا بتواند پسورد دستگاه را به صورت رمزنگاری شده بگیرد و در مراحل بعدی ان را کرک کند

انتخاب کارت شبکه های مناسب تست نفوذ

برای انتخاب کارت شبکه مناسب تست نفوذ مهم ترین چیز برای یک متخصص امنیت داشتن قابلیت پکت اینجکشن است که به طور کلی باید حالت monitor mode داشته باشد متاسفانه بیشتر کارت شبکه ها که در بازار هستند این امکان را ندارد فقط مدل های خاصی از بعضی از برند ها این امکان را دارند که در ادامه به معرفی ان ها خواهیم پرداخت

برای تست نفوذ در کالی لینوکس میتوانید از دستگاه هایی که دارای چیپست زیر هستند استفاده نمایید

  • Realtek RTL8812AU
  • Ralink RT3572
  • Realtek 8187L
  • Ralink RT3070
  • Atheros AR9271

کارت شبکه الفا ( Alfa AWUS036NH )

این کارت شبکه از بهترین کارت شبکه های این شرکت است و قابلیت انجام حمله با استفاده از ان را خواهید داشت که در ان چیپست RT3070 قرار داده شده که میتوانید ان را تهیه کنید این شرکت کارت شبکه های مختلفی دارد که این قابلیت را دارند و بسته به نیاز خود میتوانید هر کدام را انتخاب کنید اما این نسخه معرفی شده یکی از بهترین ان ها است.

کارت شبکه مناسب تست نفوذ TP-LINK

TP-LINK یکی از بهترین شرکت های تجهیزات شبکه است اما متاسفانه بیشتر کارت شبکه های ان قابلیت مانیتور مود ندارند و فقط یکی از مدل های ان یعنی TL-WN722N دارای این قابلیت است لازم است بدانید که در نسخه های جدید ان متاسفانه چیپست ان تغیر کرده و این امکان را ندارد و باید نسخه قدیمی ان را پیدا کنید مزیت این کارت شبکه این است که قیمت مناسب تری دارد و در ایران هم میتوانید ان را پیدا کنید

 مدل Alfa AWUS036NEH

این نسخه از کارت شبکه الفا به صورت کوچک تر و قابل حمل است که میتوانید از ان در هر جایی استفاده کنید برای مثال اگر رزبری پای دارید میتوانید از این نسخه که کوچک است استفاده کنید برای اشنایی با اسن دستگاه میتوانید اموزش رزبری پای چیست را مشاهده کنید از نظر قیمت این مدل کمی از مدل قبلی معرفی شده الفا ارزان تر است و از طریق پورت USB متصل می شود.

کارت شبکه الفا نسخه AWUS036ACH

یکی از بهترین کارت شبکه مناسب تست نفوذ این نسخه شرکت الفا است و قابلیت مانیتور مود را دارد با استفاده از این مدل به لطف دو انتن بودن ان میتوانید برد بیشتری را اسکن کنید و با سرعت بسیار بالا تری تست نفوذ انجام دهید و از a/b/g/n هم پشتیبانی می کند نکته بسیار جالب در رابطه با ان این است که از usb 3 پیشتیبانی می کند در صورت خرید این دستگاه میتوانید با دستور زیر بسته نصبی مورد نیاز ان را در کالی لینوکس نصب کنید

apt install realtek-rtl88xxau-dkms

نکته : متاسفانه قیمت این دستگاه نسبت به مدل اول معرفی شده حدود دو برابر است.

پیشنهاد می شود بعد از خرید هر کدام از این مدل ها برای داشتن تارگت اسکن بهتر با برد بیشتر

یک انتن قوی تر تهیه کنید و به ان منصل کنید تا بتوانید تست نفوذ بسیار قوی تری داشته باشید.

نسخه تقلبی

متاسفانه در ایران و کشور های اطراف نسخه های تقلبی کارت شبکه های الفا به شدت زیاد است

در هنگام خرید حتما دقت داشته باشید نسخه های تقلبی را تهیه نکنید

حتی اگر یکی از کارت شبکه های مناسب تست نفوذ باشد

چرا که به هیچ عنوان برای تست نفوذ کاربرد نخواهند داشت

راه های تشخیص کارت شبکه های تقلبی

  • نسخه های تقلبی اغلب دارای برد های سبز رنگ هستند
  • جنس بنده و پلاستیک ان ها کیفیت پایین تری دارد
  • با بازکردن ان چیبست های ان را چک کنید با مدل های معرفی شده بالا

این آداپتور چهار آنتن مهارت‌های شمارا به یک سطح کاملاً جدید می‌برد. در حال حاضر این کارت شبکه گران ترین و قدرتمندترین کارت شبکه برای تست نفوذ است. از استانداردهای IEEE 802.11ac/a/n/g/b پشتیبانی می‌کند. این بدان معنی است که می‌تواند دو باند 2.4GHz و 5GHz را مدیریت کند و سرعت 600 مگابیت در ثانیه برای 2.4GHz و تا 1300 مگابیت در ثانیه برای 5GHz داشته باشد.

  • Alfa AWUS036ACH (chipset: Realtek RTL8812AU)
  • Alfa AWUS036AC (chipset: Realtek RTL8812AU)
  • Panda Wireless PAU09 N600 (chipset: Ralink RT5572)
  • ASUS USB-AC68 (chipset: Realtek RTL8814AU)
  • TP-LINK Archer T9UH (chipset: Realtek RTL8814AU)
  • Edimax AC600 USB (chipset: Realtek RTL8811AU)
  • Tenda U12 (chipset: Realtek RTL8812AU)

آداپتورهای Dual Band (2.4GHz & 5.0GHz) Wireless 802.11a/b/g/n

Alfa AWUS052NH (chipset: Ralink RT3572)

این آداپتور از نظر دریافت برد و عملکرد در لیست اول این بخش قرار دارد.

Alfa AWUS036NHA (chipset: Atheros AR9271)

تا پیش از تولید آداپتورهای سری ac، آداپتور Alfa AWUS036NHA بهترین پیشنهاد برای خرید کارت وایرلس بود. این کارت از ویژگی Mimo (چند ورودی و چند خروجی) استفاده می‌کند که به ما امکان افزایش پهنای باند در کانال های مختلف را می‌دهد.

  • Alfa AWUS051NH (rev v2, chipset: Ralink RT3572)
  • آداپتورهای Single-band (2.4GHz) wireless 802.11 b/g/n
  • Alfa AWUS036NEH (chipset: Ralink RT3070)
  • TP-LINK TL-WN722N (rev v1, chipset: Atheros AR9271)

این یکی از محبوب‌ترین آداپتورها برای پنتستر‌های مبتدی و حرفه‌ای هست. با قیمتی ارزان و عملکرد مناسب، جمع‌وجور و قابل‌حمل یک ماژول بسیار کاربردی و مفید است. آنتن آن قابلیت جابجایی دارد و اگر شما می‌خواهید محدوده بالاتری را داشته باشید، می‌توانید آنتنی با Dbi بزرگ‌تر متصل کنید.

ورژن 1 این آداپتور بخوبی در کالی پشتیبانی می‌شود، اما در ورژن های 2 و 3 باید درایور آن را در کالی نصب کنید.

 

پایدار باشید.

  • kalilinux
  • Aircrack-ng
  • USB Adapter / Dongles

سیستم عامل kalilinux

کالی لینوکس به دلیل دارا بودن ابزار‌های رایگان و فروان تست نفوذ، توسط هکر‌ها، برای انجام تست نفوذ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم‌عامل، توسط تیم امنیتی سازندگان بک ترک، ایجاد شد.

همچنین کالی در بسیاری از پلتفرم‌ها مانند VMware ،virtual box ،Android  و… قابل اجراست.

ابزار Aircrack-ng

Aircrack-ng یک مجموعه کامل از ابزارها برای ارزیابی امنیت شبکه های وایرلس WiFi است. این ابزار در زمینه های مختلف امنیتی تمرکز دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  1. نظارت(Monitoring): ضبط بسته و خروجی گرفتن از داده ها به صورت فایل های متنی برای پردازش بیشتر
  2. حمله(Attacking): شناسایی اکسس پوینت های مخفی، ایجادنقاط دسترسی جعلی ،طریق تزریق بسته
  3. تست(Testing): بررسی کارت شبکه ها به منظور داشتن قابلیت تزریق بسته و …
  4. شکستن پسورد(Cracking): کرک کردن پسورد پروتکل های امنیتیWEP و (WPA PSK (WPA 1 and 2

کارت شبکه مناسب(USB Adapter / Dongles)

کارت شبکه‌ یک قطعه‌ی سخت افزاری برای برقراری ارتباط از طریق امواج رادیویی با شبکه‌ی بی‌سیم است. در بحث تست نفوذ حالت های کاری کارت شبکه‌ی بی‌سیم خیلی مهم است. اکثر کارت شبکه ها فقط از یک حالت خاص(Managed Mode) پشتیبانی میکنند که در بحث تست نفوذ کاربرد ندارد. یک کارت شبکه مناسب برای تست نفوذ باید از حالت Monitor Mode نیز پیروی کند. برای درک بهتر در ادامه به توضیح هر کدام از این حالت ها میپردازم.

  1. Monitor Mode: حالت شنود در کارت‌های شبکه‌ی بی‌سیم، امکان مشاهده‌ی همه‌ی ترافیک رادیویی موجود در فضا را فراهم می‌سازد.
  2. Managed Mode حالت مدیریت شده در کارت‌های شبکه‌ی بی‌سیم فقط امکان مشاهده‌ و برقراری ارتباط با امواج رادیویی منتشر شده از یک منبع منحصر به فرد را فراهم می‌سازد.

پس لازم است است که یک آداپتور USB خوب پیدا کنیم که به حالت مانیتور برود و مواردی را که برای تست نفوذ لازم است را انجام دهد.از آنجایی که بسیاری از دانگل ها حالت مانیتور را پشتیبانی نمیکنند، پس باید در انتخاب یک کارت شبکه مناسب دقت زیادی کرد. در ادامه به مواردی اشاره خواهم کرد که این امر را برای شما راحت تر میکند.

حال به این سوال میرسیم که چه چیزی باعث می شود یک دانگل سازگار با Kali باشد؟(حالت مانیتور داشته باشد)

جواب این سوال در این است که این دانگل از چه نوع Chipset استفاده میکند و چه نوع Driverهایی برای آن نوشته شده است.

chipsetهای شناسایی شده برای عمل تست نفوذ

در زیر به چیپست هایی خواهیم پرداخت که برای عمل تست نفوذ مناسب بوده و بر اساس تجربه شناسایی شده اند و فقط وجود یکی از آنها در کارت شبکه شما کافی است تا کارت شبکه شما مناسب برای تست نفوذ شبکه های وایرلس باشد.

  • Atheros AR9271
  • Ralink RT3070
  • Ralink RT3572
  • Ralink RT5572
  • Realtek RTL8812AU
  • Ralink RT5370N
  • هک وای فای

آموزش خرید کارت شبکه مناسب تست نفوذ

خب دوستان همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم باید کارت شبکه ما از اون chipsetها پشتیبانی کند تا مناسب تست نفوذ باشد.

حال ما میخواهیم یک کارت شبکه مناسب تهیه کنیم. کافی است تا در بین فروشگاه های اینترنتی مناسب نام کارت شبکه خود را پیدا کنیم و سپس بررسی کنیم که آیا از چیپست های گفته شده پشتیبانی میکند یا نه؟ برای این کار میتوانید از موتور جستجوی گوگل استفاده کنید و بر اساس نتیجه های به دست آمده قابلیت های کارت شبکه خود را بخوانید.

همچنین شما میتوانید از وبسایت wikidevi برای بررسی قابلیت های کارت شبکه خود استفاده کنید کافی است تا نام کارت شبکه خود را داخل آن سرچ کنید و قابلیت های آن را مشاهده کنید.

مطابق تصویر بالا میتوانید ببینید که کارت شبکه الفا AWUS051NH v2 از قابلیت مانیتور پشتیبانی میکند و یک کارت شبکه مناسب برای تست نفوذ شبکه های ویرلس میباشد.

امیدوارم که این مطلب هم براتون مفید واقع شده باشه. حتما زیر مطلب نظرات خودتون رو برام بنویسید.

کارت شبکه های مناسب تست نفوذ Wireless


» باسلام، با یک آموزش دیگر در زمینه معرفی کارت شبکه های مناسب تست نفوذ Wireless با شما دوستان عزیز هستیم..

~ USB Adapter چیست ؟ هک وای فای

» یو اس بی آداپتر یا دانگل یک کارت شبکه طراحی شده برای اتصال به وای فا هست، زمانی هست که سیستم شما Wireless ندارد یا Wireless مناسبی ندارد در اینجا USB Adapter ها هستند که مورد استفاده قرار میگیریند !


~ کارت شبکه مناسب کدام ها هستند ؟ هک وای فای

» در خرید دانگل باید دقت داشت که حتما حالت مانیتور مد داشته باشه وگرنه قابلیت مانیتورینگ پکتها را ندارد. به موردی دیگری که در هنگام خرید باید توجه کرد نوع Chipset دانگل مورد نظر هست که آیا این چیپ ست برای عمل Wireless Pentesting مناسب هست یا خیر

 Chipset های مناسب در زمینه تست نفوذ ؟

  1. Ralink RT3070
  2. Ralink RT5370N
  3. Atheros AR9271
  4. RTL8812AU
  5. Ralink RT3572
  6. Ralink RT5572

~ USB Adapter های مناسب در زمینه تست نفوذ ؟

  1. Alfa AWUS036NH
  2. Alfa AWUS036NHA
  3. TP-Link TL-WN722N V1
  4. Alfa AWUS036ACH
  5. Panda PAU09
  6. Panda PAU05

» همچنین دوستان عزیز برای دانستن چیپست یو اس بی اداپتر مورد نظر میتوانند به سایت  wikidevi بروند و همانند تصویر زیر چیپست یو اس بی آداپتر مورد نظر را بررسی کنند.



~ ابزارهای مورد استفاده در زمینه تست نفوذ وایرلس ها ؟

» بهترین ابزار در این زمینه خانواده Aircrack-ng هست که این ابزار به طور پیشفرض در توزیع کالی لینوکس نصب شده اما دوستان عزیز برای استفاده در توزیع های دیگر میتوانند این ابزار را دانلود کنند. ( این ابزار برای Windows نیز موجود هست ) !

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا