آموزش کامل هک و امنیت شبکه رایگاناخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینامنیت سایبری (Cyber Security)

آشنایی با انواع کارت گرافیک رمز ارز انویدیا

رمز ارز انویدیا به نوعی کارت گرافیک گفته می شود که به منظور استخراج ارزهای دیجیتالی از بازار معاملات فضای مجازی کاربرد دارد. در این بخش قصد داریم تا اطلاعاتی را هر چند به صورت مختصر اما مفید در خصوص رمز ارزها و سری های مختلف کارت گرافیک انویدیا با شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم، تا پایان این متن همراه ما باشید.

 آشنایی با انواع کارت گرافیک رمز ارز انویدیا

رمز ارز چیست و چگونه می‌توان از آن کسب درآمد کرد؟

چندین سال است که در دنیای فناوری به منظور نقل و انتقال دیتاهای حساس در معاملات مختلفی که در بستر فضای مجازی رخ می دهد از پروتکل های امنیتی بر پایه اصول ریاضی و مهندسی کامپیوتر نظیر رمز گرافیکی و یا کدهای فوق العاده پیچیده استفاده می شود که به آن ها رمز ارز یا کریپتوکارنسی گفته می شود. این نوع رمز ارزها یا همان شکل مجازی پول از نفوذ و دسترسی سایرین به دیتای مهم و حساس جلوگیری کرده و معاملات امنی را در بستر فضای مجازی فراهم می کنند. هویت افراد استفاده کننده از رمز ارزها به واسطه پروتکل های امنیتی که برای آن تعریف شده، پنهان می ماند و امکان ردیابی و دسترسی به اطلاعات شخصی افراد برای هر دولت یا شخصی دیگر تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد.

رمز ارز چیست و چگونه می‌توان از آن کسب درآمد کرد؟

نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص رمز ارزها، عدم کنترل مقامات دولتی و بانک ها بر روی فعالیت ها و ارزش های این بازار است، چرا که کنترل و ارزیابی رمزها تنها از طریق همان کدهای پیچیده توسط توسعه دهندگان ممکن است. امروزه از طریق معامله و فروش ارزهای دیجیتال به برخی از مارکت ها و صرافی های خاص نظیر بایننس میتوان کسب درامد کرد و به ازای آن، ارزهای واقعی همچون دلار، پوند، یورو و …. دریافت کرد. البته که هین این نقل و انتقال ممکن است که هکرها به واسطه بدافزارها پول شما را بلوکه کرده و چیزی از این معامله عایدتان نشود.

خصیصه های کلیدی رمز ارزها

اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی بخشی از مهمترین خصیصه های رمز ارز را مورد بررسی قرار دهیم، میتوان هر یک از موارد مطرح شده در قسمت ذیل را برای آن برشمرد :

خصیصه های کلیدی رمز ارزها

دیجیتالی بودن نه به صورت سکه یا اسکناس و  امکان معامله آن ها تنها بر روی کامپیوتر

غیر متمرکز بودن شبکه و عدم برخورداری از سرور مرکزی

امکان داد و ستد افراد با یکدیگر بدون واسطه و به صورت همتا به همتا در فضایی آنلاین

امکان معامله رمز ارزها به صورت ناشناس و با ارائه یک نام مستعار

عدم نیاز به وجود اشخاص ثالث معتمد برای نظارت و کنترل بر دارایی ها

اختصاص یک کد ویژه به هر کاربر برای ممانعت از دسترسی سایرین (اطلاعات رمزنگاری شده)

جهانی و بدون مرز بودن ارزهای رمزنگاری شده بر خلاف ارز قیات ( ارز مختص هر کشور)

و …..

انواع رمز ارز ها

امروزه شاهد رشد رو افزون رمز ارزها یا همان پول های دیجیتالی در جهان هستیم که برخی از مهمترین انواع مختلف آن بر اساس کاربردشان در بازار معاملات فضای مجازی به صورت زیر بیان شده اند :

انواع رمز ارز ها

  • بیت کوین
  • آلت کوین
  • توکن ها
  • اتریوم و یا اتریوم کلاسیک
  • بیت تیوب
  • بیت کوین گلد
  • مونرو
  • اوبیک
  • بایننس کوین
  • و …..

آشنایی با رمز ارز انویدیا

امروزه با توجه به رشد و پیشرفت سریع فناوری شاهد تولید دستگاه ها و تشکیلات الکترونیکی بسیار سریع و جدیدتر از قبل هستیم که به رونق بازار ماینینگ ارز دیجیتال با تمام مشکلات خود رونقی دو چندان خواهد بخشید. اما با این وجود باز هم عده ای از کاربران هستند که به دلیل قیمت بالای دستگاه های استخراج ارز جدید از روش های قدیمی تر نظیر استفاده از کارت گرافیک در زمینه ماینینگ بهره ببرند. اکنون ممکن است که این سوال برایتان پیش آمده باشد که چه کارت گرافیکی را باید بخریم؟ در پاسخ به این سوال قبل از هر چیزی باید گفت که بازه سرمایه گذاری کاربران در این حوزه مهمترین عامل به شمار می آید، چرا که کلیه ماینر پیش از رسیدن به سود نیاز به سرمایه گذاری مبلغی قابل توجه دارند.  از همین رو در طی چند سال اخیر کاربران فعال در حوزه معاملات ارزهای رمزنگاری شده با فراز و نشیب های متعددی رو به رو شده اند. الگوریتم هایی نظیر ETHASH و   ETHEREUM این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا با استخراج انواع مختلف رمز ارز بتوانند به سود آوری قابل توجهی در این فضای نوین معاملات مجازی دست یابند. البته که کسب سود از این راه به طور معمول نیازمند استفاده 24 ساعته از دکل های استخراج با بهره گیری از چندین کارت گرافیک بوده که به آن نیز عنوان مزارع استخراج را اطلاق کرده اند. امروزه از  نسخه های پردازنده گرافیکی مختلفی برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده بهره می برند که هر یک از آن ها از قابلیت و عملکرد با یکدیگر قابل قیاس هستند. کارت های گرافیک جدید به دلیل پردازش بهتر و کارآمدتر خود در مقایسه با نسخه های قبل و نیاز به فضا و انرژی کافی؛ شرایط بهتری را برای کسب سود فراهم خواهند کرد. در ادامه شما را با یکی از شناخته شده ترین سری های کارت گرافیک رمز ارز انویدیا آشنا خواهیم کرد :

آشنایی با رمز ارز انویدیا

رمز ارز انویدیا یکی از محبوب ترین محصولات شرکت انویدیا  (NVIDIA)بوده که میتوان عملکرد سری های مختلف کارت گرافیک آن را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داد.

انواع کارت گرافیک رمز ارز انویدیا

در بررسی انواع مختلف کارت گرافیک رمز ارز انویدیا میتوان به دو سری مختلف آن یعنی «GTX 1660 SUPER» و «GTX 1660 TI» اشاره کرد که قادر هستند به خوبی بین هَش ریت  (HASH RATE)، هزینه‌ها و قدرت ارائه دهنده تعادل برقرار کنند. البته به لحاظ برتری در قدرت نمایش باید گفت که سری TI  3060  بعنوان بهترین نوع از کارت گرافیک رمز ارز انویدیا شناخته می شود. این در حالی است که نسخه 1660 SUPERو 1660 TI  نیز با توجه به عملکرد مطلوب و  قیمت پایین تر خود پاسخگوی نیاز شما خواهد بود، هرچند شاهد TDP پایین‌تری در این سری از کارت گرافیک های رمز ارز انویدیا باشیم. شاید در مقایسه سری 3060 TIبا 1660 SUPER و TI بد نباشد که به این موضوع  اشاره کنیم، امروزه استخراج ارزهای دیجیتال با این نسخه به دلیل عملکرد سه گانه و دو برابری TDP خود به یکی از گزینه های ارزشمند برای علاقمندان این حوزه تبدیل گشته است. در ادامه شما را با نام چند نمونه  از محبوب ترین کارت گرافیک رمز ارز انویدیا که به منظور استخراج اتر  به کار می روند؛ آشنا خواهیم کرد :

انواع کارت گرافیک رمز ارز انویدیا

  • مدل Nvidia GTX1660 Super

زمان زیادی از عرضه و رونمایی این کارت گرافیک در بازار نمی گذرد و تکنولوژی بکار گرفته شده برای ساخت آن نیز همچنان به روز و کار آمد است. این نوع کارت گرافیک با وجود حافظه 6 گیگابایتی خود به همراه معماری تورینگ باعث اجرای فرکانس کاتک در سطح بالاتری شده و به نسبت از میزان برق کمتری استفاده خواهد کرد. همچنین از نظر عملکرد در رتبه بالاتری از مدل GTX 1660 جای می گیرد.

  • مدل Nvidia RTX2060 Super

این مدل از کارت گرافیک رمز ارز انویدیا از حدود 8 گیگابایت حافظه برخوردار بوده و بجز این مورد هیچ تفاوت قابل توجهی با RTX 2060 ندارد. البته که به منظور پایداری، ایمنی این کارت گرافیک جهت ماینینگ ارز دیجیتال، در طراحی آن از 5 الگوریتم مختلف نظیر  GrinCuckarooD29، DaggerHashimoto، GrinCuckatoo31 X16Rv2 و BeamV2 استفاده شده است.

  • مدل Nvidia P106-100

یکی از سری های اختصاصی رمز ارز انویدیا برای ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال را میتوان به Nvidia P106-100 نسبت داد. تکنولوژی مورد استفاده برای این سری از کارت گرافیک Nvidia بر اساس Nvidia GP106 GPU یا Geforce GTX 1060 طراحی شده و میتوان آن را صرف نظر برخی از جزئیات مشابه مدل GeForce GTX 1060 دانست. این سری از کارت گرافیک های انویدیا به یک کارت حافظه 6 گیگابایتی مجهز بوده و اثری از خروجی ویدئو و پنل پشتی بر روی آن یافت نمی شود.

  • مدل Nvidia RTX 2080 Ti
  • مدل Nvidia RTX 2060 Super

جدیدترین نسخه های کارت گرافیک شرکت انویدیا

شرکت انویدیا در حال تلاش برای تولید و عرضه دو نمونه از بهترین نسخه های کارت گرافیک خود است که به لحاظ توان و کارکرد قابل قیاس با نمونه های قبلی نیستند. این دو نمونه به صورت موارد ذیل مطرح شده است :

  • مدل GeForce RTX3000 Nvidia با توان هش چیزی در حدود ۸۱ تا ۸۹ مگاهش در ثانیه
  • مدل GeForce RTX3090 Nvidia با توان هش چیزی در حدود 120 تا 122 مگاهش در ثانیه

نکات قابل توجه در انتخاب کارت گرافیک رمز ارز انویدیا

هنگام خرید و انتخاب هر نوع کارت گرافیک از جمله رمز ارز انویدیا برای دکل های استخراج ارز دیجیتال باید به فاکتورها و عوامل تاثیرگذار مختلفی از جمله قیمت، کیفیت و توان ها توجه دقیق داشت. به طور مثال ولتاژ پایین کارت گرافیک باعث خنک نگاه داشتن سیستم شما به هنگام مصرف انرژی تا حد کم برای استخراج ارزهای دیجیتالی می شود و این امر در کارایی و اثربخشی نتیجه و سودآوری پروژه شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. برخی دیگر از نمونه های کارت گرافیک نیز برای تامین انرژی مورد نیاز خود نیاز به اتصال به منبع تغذیه ای کارآمد با ولتاژی بسیار بالا دارد.


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا