اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش کامل هک و امنیت شبکه رایگانامنیت سایبری (Cyber Security)

آشنایی با نحوه ارتقا امنیت فایرفاکس

در صوتی که از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید و به دنبال این هستید که در مورد امنیت فایرفاکس اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله ما را همراهی کنید، با توجه به این که بسیاری از موارد اینترنتی توسط مرورگر انجام می‌شود، لذا توجه به امنیت آن بسیار حائز اهمیت است.

فایرفاکس

در صورتی که روزانه کارهای زیادی را با اینترنت انجام می‌دهید و یا دنبال وب گردی هستید حتماً با مرورگرهای مختلف از جمله فایرفاکس آشنایی دارید، فایر فاکس یا همان موزیلا یکی از مرورگرهای مشهور است که زیر مجموعه موزیلا می‌باشد. این مرورگر متن باز است.

این مرورگر بصورت رسمی برای ویندوز سون، لینوکس، مک او اس و سیستم‌های عامل هوشمند از جمله اندروید و آی او اس قابل دسترسی است. در شروع فعالیت مرورگر موزیلا برای افرادی که از لینوکس استفاده می‌کردند بیشتر محبوبیت داشت ولی با گذشت زمان، مشکلات امنیتی در مرورگر مشهور و پیش فرض اینترنت اکسپلور مشهود شد و کاربران در سایر سیستم عامل‌ها از جمله ویندوز نیز از فایرفاکس استفاده کردند با وجود این که فایرفاکس نصب پیش فرض روی سیستم عامل‌ها ندارد اما در چند سال به عنوان محبوب‌ترین مرورگر مطرح بوده است.

 آشنایی با نحوه ارتقا امنیت فایرفاکس

امنیت فایرفاکس

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در مورد مرورگرهای مختلف وجود دارد معمولاً مربوط به امنیت آن‌ها است، همان طور که گفته شد فایرفاکس بصورت متن باز می‌باشد که نشان دهنده احترام به حریم خصوصی کاربران است. بارها پژوهشگران حوزه اینترنت و امنیت ویرایش‌هایی را بر روی آن انجام داده‌اند به دلیل متن باز بودن آن، سازمانی به منظور انتفاغ شدن از آن وجود ندارد و کاربران نیز نیازی به ردیابی نخواهند داشت.

قرارگیری قیمت بیت کوین در سرازیری سقوط

علاوه بر متن باز بودن این مرورگر و اطمینان از امنیت آن، افزونه‌های مختلفی نیز برای فایرفاکس وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها امنیت را ارتقا بخشید، همچنین بصورت دستی می‌توان تنظیمات امنیتی فایرفاکس را فعال کرد تا امنیت مرورگر به حداکثر برسد که به این موارد اشاره خواهد شد.

امنیت فایرفاکس

امنیت فایرفاکس و دریافت مرورگر فایرفاکس از سایت اصلی

اولین توصیه که در مورد امنیت فایرفاکس باید در دستور کار قرار گیرد این است که حتماً برای دانلود این مرورگر به سایت اصلی آن یعنی موزیلا مراجعه کنید. برای دانلود فایرفاکس حتی المقدور از سایر سایت‌ها اقدام نکنید و در صورت دانلود نیز به سایت‌های نامعتبر مراجعه نکنید چرا که امنیت شما را به خطر خواهد انداخت.

برای بسیاری از مرورگرها از جمله موزیلا فایرفاکس گاها نسخه‌های بتا نیز منتشر می‌شود که توصیه می‌شود که از این نسخه‌ها نیز استفاده نشود چرا که در اکثر موارد نسخه‌های بتا مشکلات امنیتی دارند و ممکن است که شما را دچار مشکلات فراوانی کنند.

 فعال کردن قابلیت Master Password برای ارتقا امنیت فایرفاکس

یکی از مهم ویژگی‌هایی که به منظور ارتقا امنیت موزیلا فایرفاکس وجود دارد مربوط به قابلیت مستر پسوورد است، با استفاده از این ویژگی به شما این امکان داده می‌شود تا بتوانید بر روی مرورگر خود رمز بگذارید. در صورتی که این ویژگی در سیستم شما فعال شود در هر بازه زمانی با ظاهر شدن صفحه ورودی رمز تعیین شده درخواست می‌شود در صورتی که رمز به درستی وارد نشود صفحه مرورگر نمایش داده نخواهد شد. فعال سازی این ویژگی گام مهمی در حفظ امنیت مرورگر موزیلا محسوب می‌شود. به منظور فعالسازی مستر پسوورد لازم است که بصورت دستی مسیر ذیل را طی کنید:

  • در ابتدا وارد بخش تنظیمات مرور گر خود شوید.
  • از منوی جانبی قسمت Privacy & Security را برگزینید.
  • از طریق ماوس و یا اسکرول به قسمت پایین صفحه آمده و به قسمت Logins & Passwords بروید.
  • در ادامه تیک Use a master password یا همان فعالسازی رمزگذاری پیشرفته را فعال کنید.
  • سپس در صفحه‌ای که برای شما نمایش داده می‌شود رمز دلخواه را وارد کنید و در پایان دکمه تأیید را بزنید تا رمزنگاری پیشرفته برای مرورگر شما فعال شود.

 فعال کردن قابلیت Master Password برای ارتقا امنیت فایرفاکس

امنیت فایرفاکس با حالت Private Browsing

یکی دیگر از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید تا حدودی به امنیت فایرفاکس اضافه کنید استفاده از حالت جست و جوی امن و یا Private Browsing است. به منظور فعال سازی این حالت بصورت ساده می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+P استفاده کنید.

پس از فعال سازی جست و جوی امن زمانی که شما در اینترنت مواردی را جست و جو می‌کنید و یا در اینترنت مشغول گشت و گذار هستید، کوکی‌ها و فایل‌های موقت بر روی مرورگر شما ذخیره نخواهد شد. این ویژگی بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما کارهای موقت انجام دهید و نیاز به ذخیره اطلاعات در مرورگر برای مراجعه‌های بعدی نداشته باشید. برخی از کاربران به اشتباه تصور می‌کنند که با فعال سازی این ویژگی هویت آن‌ها در وب و جست و جوها مخفی خواهد ماند که این تصور اشتباه است.

امنیت موزیلا فایرفاکس در حین کار با سیستم‌های اشتراکی

در برخی از موارد از جمله در محیط‌های عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها، کافینت و… شاید مجبور باشد که از سیستم‌های اشتراکی استفاده کنید لذا در صورتی که در این سیستم‌ها از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید به منظور حفظ امنیت در موزیلا فایرفاکس نیازمند توجه به دو نکته بسیار مهم هستید:

  • اول این که به هیچ وجه برای ذخیره اطلاعات و پسورد خود از جمله پسورد ایمیل و مشخصات بانکی اقدام نکنید و در صورت پرسش مرورگر برای ذخیره اطلاعات حتماً گزینه عدم تأیید را بزنید.
  • دوم این که پس از استفاده از موزیلا فایرفاکس در سیستم‌های اشتراکی حتماً تاریخچه فعالیت خود را بصورت کامل حذف کنید که برای این منظور می‌توانید از کلید ترکیبی Ctrl+Shift+Delete در صفحه کیبورد استفاده کنید.

امنیت موزیلا فایرفاکس در حین کار با سیستم‌های اشتراکی

از افزونه‌های ناشناس استفاده نکنید

در مرورگر فایرفاکس نیز امکان استفاده از افزونه‌های مختلف مهیا است، هر چند افزونه‌هایی که برای این مرورگر در نظر گرفته شده است در مواردی کاربردی هستند و می‌توانند به نوعی تکمیل کننده امنیت فایرفاکس نیز باشند ولی در برخی موارد از سوی افراد کلاهبردار افزونه‌هایی ساخته می‌شود که ممکن است امنیت شما را به خطر بیندازد و تهدیدی جدی برای حریم خصوصی و اطلاعات شما باشد لذا به منظور در امان ماندن از این مشکلات توصیه می‌شود که از منابع ناشناس و نامعتبر افزونه‌های این مرورگر را نصب نکنید و در صورت نیاز به افزونهٔ خاص نیز توصیه می‌شود پیش از نصب حتماً در رابطه با آن اطلاعات لازم را از طریق جست و جو در وب دست بیاورید تا امنیت فایرفاکس تهدید نشود.

در هنگام خرید اینترنتی رعایت نکات امنیتی ضروری است

یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که بیشترین کلاهبرداری های اینترنتی انجام می‌شود مربوط به پرداخت‌های اینترنتی است، لذا زمانی که از مرورگر فایرفاکس برای پرداخت اینترنتی استفاده می‌کنید به منظور ارتقا امنیت فایرفاکس حتماً به موارد ذیل توجه داشته باشید و آن‌ها را رعایت کنید:

  • بجای استفاده از کلیدهای کیبورد از کلیدهای صفحه مجازی استفاده کنید در مکان عمومی و سیستم‌های اشتراک این مورد حتماً باید رعایت شود.
  • زمانی که از طریق سایتی برای پرداخت اینترنتی اقدام می‌کنید اعتبار صفحه پرداخت را بدقت بررسی کنید.
  • استفاده از آنتی ویروس فعال و به روز نیز می‌تواند در افزایش امنیت فایرفاکس در زمان پرداخت اینترنتی مؤثر عمل کند.

فایرفاکس را بصورت مداوم آپدیت کنید

شاید در بین مواردی که برای حفظ امنیت فایرفاکس مطرح شد به بروزرسانی مداوم این مرورگر توجه کم‌تری شود. با بروزرسانی مداوم این مرورگر قابلیت‌های امنیتی آن نیز با توجه به شرایط مختلف و شیوه‌های جدید کلاهبرداری و یا… بروز می‌شود لذا به دلیل فعال بودن، آپدیت فایرفاکس بصورت پیش فرض توصیه می‌شود که به هیچ وجه برای غیرفعالسازی آن اقدام نکنید تا امنیت فایرفاکس حفظ شود.


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا