اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینامنیت سایبری (Cyber Security)برنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفونقانون جرایم رایانه‌ای

آموزش استخراج بیت کوین Bitcoin Mining و ماینینگ (با صدای فارسی)

آموزش استخراج بیت کوین و ماینینگ (با صدای فارسی) با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز spy24 در این پکیج آموزشی قصد داریم آموزش بیت کوین از معرفی آن گرفته تا آموزش های ماینینگ و… را به شما آموزش دهیم این آموزش از صفر تا صد هست و برای تمامی دوستانی که حتی هیج آشنایی با بیتکوین ندارند قابل استفاده است.

این پکیج یکی از کامل ترین پکیج های آموزشی در رابطه با بیتکوین و ماینینگ هستش و آموزش های بسیار مفیدی داخل اون قرار داره و مطمن باشین بعد از تماشای ویدئو های آموزشی این پکیج میتونین ماینینگ انجام بدین و بیتکوین استخراج کنید.

آموزش صفر تا صد بیتکوین به صورت کامل

آموزش استخراج بیت کوین و ماینینگ (با صدای فارسی)
آموزش استخراج بیت کوین و ماینینگ (با صدای فارسی)

بیت‌کوین چیست؟

بیت کوین یک شبکه توافقی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول کاملاً یجیتال را بوجود آورده است. این اولین شبکه پرداخت نقطه به نقطه تمرکز زدایی شده است که توسط کاربرانش بدون هیچگونه اختیار مرکزی و یا واسطه ای، نیرومند شده است. از نقطه نظر یک کاربر، بیت کوین بسیار شبیه پول نقد اینترنتی است. بیت کوین همچنین می تواند به عنوان مهمترین سیستم دفترداری با سه ورودی موجود بشمار آید.

سرفصل های آموزشی این پکیج:
  1. آشنایی با بیتکوین و ارز های دیجیتال بیت کوین چیست؟
  2. محدودیت تولید بیتکوین و سایر ارزها به چه صورت است
  3. بلاکچین و ارزهای دیجیتال
  4. ماینینگ و ماینر ها؟
  5. صرافی های آنلاین دارای بیتکوین
  6. ولت چیست؟
  7. معرفی یک ولت تحت وب
  8. معرفی یک ولت تحت ویندوز
  9. چگونه کار با ولت ها
  10. استخراج ماینینگ و بیتکوین
  11. معرفی روش کار و اصطلاحات اولیه
  12. دانلود و نصب برنامه و آشنایی با آن
  13. شروع ماینینگ و استخراج بیتکوین
  14. امنیت در ماینینگ
  15. ماینینگ با سی ام دی
  16. نیاز به سرور مجازی و تهییه آن
  17. هش ریت
  18. مقابله با قطع شدن ماینینگ در سرور مجازی
  19. نکاتی درباره سایت ماینرگیت
  20. نکات پایانی

آموزش های دیگر در رابطه با بیتکوین و ماینینگ


بیت‌کوین چیست؟
بیت‌کوین چیست؟

 

شبکه بیت کوین این تلاش استخراج کنندگان را که قدرت محاسباتی مورد نیاز را تامین کرده اند، با دادن بیت کوین به ایشان جبران می کند. این پاداش به شکل بیت کوین های تازه صادر شده و نیز اجرت نقل و انتقالات پرداخت می شود. هرچه قدرت محاسباتی بیشتری داشته باشید، سهم شما از پاداش هم بیشتر می شود.با کوین ایران با آموزش استخراج بیت کوین همراه باشید.

استخراج بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

هدف بیتکوین (همانطور که توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق باهوش آن در نظر گرفته شده است) ارائه روشی برای مبادله “ارزهای رمزنگاری شده” یا “دیجی ارزهایی” است که دارای ارزش هستند و به صورت آنلاین و بدون اتکا به واسطه‌های متمرکز مانند بانک‌ها تبادل می شوند. در عوض، عمل ثبت و حفظ نقل و انتقالات، در یک بلاکچین (blockchain) به صورت نامتمرکز صورت می‌گیرد. بلاکچبن یک دفترکل است که همواره رو به گسترش بوده و تاریخ نقل و انتقالات مالی تمامی بیتکوین‌های در گردش را نگهداری می کند. این دفتر کل نه در یک جا، بلکه بر روی هزاران ماشین در شبکه بیتکوین سوار است. اما اگر هیچ قدرت مرکزی وجود ندارد، پس چه کسی معلوم می‌کند که نقل و انتقالات معتبر هستند و باید به بلاکچین اضافه شوند؟ و چگونه می‌توان تضمین کرد که با این سیستم بازی نشود (برای مثال یک بیتکوین دوبار خرج نشود)؟ پاسخ، “استخراج” یا “mining” است.

هر ده دقیقه کامپیوترهای استخراج چندصد نقل و انتقال بیتکوین را (در قالب یک بلاک) جمع‌آوری کرده و آن ها را به یک معمای ریاضی تبدیل می‌کنند. اولین استخراج کننده ای که راه حل را پیدا کند، آن را به دیگران در شبکه اعلام می‌کند. سپس سایر استخراج‌کنندگان کنترل می‌کنند که آیا فرستنده ی وجوهات مالی حق خرج کردن پول را دارد یا خیر و آیا راه حل معما درست است. اگر تعداد کافی از ایشان تایید کنند، بلاک به صورت رمزی به دفترکل اضافه شده و استخراج کنندگان به سراغ مجموعه بعدی نقل و انتقالات می‌روند. (اصطلاح بلاک‌چین یا زنجیره بلاک‌ها از همین‌جا می‌آید.)

استخراج‌کننده‌ای که راه حل را بیابد ۱۲٫۵ بیتکوین پاداش می‌گیرد (البته پاداش در زمان نوشته شدن این مقاله ۲۵بیتکوین بوده)، اما تنها بعد از اینکه ۹۹ بلاک دیگر به دفتر کل اضافه شده باشند. تمام اینها به استخراج‌کننده انگیزه می‌دهد تا در سیستم و اعتبار دادن به نقل و انتقالات مشارکت کند. اجبار استخراج‌کنندگان به حل معماها برای اضافه شدن به دفترکل، سیستم را در مقابل خرج دوباره یک بیتکوین (سارقین بانک دیجیتالی که نیاز به نوشتن دوباره بلاک‌چین‌ها دارند) مصون نگاه می‌دارد زیرا برای انجام چنین کاری آن ها باید بیشتر از نیمی از ظرفیت حل معمای شبکه (یا قدرت شبکه یا قدرت هش) را در کنترل خود داشته باشند. این حمله پنجاه و یک درصدی گران و ناممکن خواهد بود: استخراج‌کنندگان بیتکوین اکنون ۱۳۰۰۰ برابر بیشتر از پانصد ابرکامپیوتر بزرگ جهان قدرت محاسباتی (number-crunching) دارند.

این سیستم اگرچه هوشمندانه است اما ضعف‌هایی هم دارد. یکی از این ضعف‌ها امکان ایجاد اتحاد و تبانی است. امروزه اغلب استخراج‌های قدرتمند توسط «استخرها» انجام می‌شود و اکثرا برای استحراج بیت کوین به یک استخر استخراج ملحق می شوند؛ یعنی توسط گروه‌های بزرگی از استخراج‌کنندگان که قدرت محاسباتی خود را با هم ترکیب کرده تا شانس بردن پاداش را برای خود افزایش دهند. همچنانکه استخر‌های استخراج بزرگتر می‌شوند، ممکن است یکی از آنها بتواند توانمندی کافی برای حمله ی پنجاه و یک درصدی را پیدا کند. در واقع، در ماه ژوئن ۲۰۱۴، یک استخر به نامGHash.IO  آنچنان قدرتمند شد که نزدیک بود به این سطح برسد. این امر باعث شد برخی از افراد بطور داوطلبانه به استخر دیگری بروند تا قدرت این استخر کاهش یابد.

اگر بهای بیتکوین سقوط کند، یک تبانی آزادی عمل بیشتری می‌یابد: برخی از استخراج‌کنندگان کار را رها می‌کنند، چون پاداش استخراج دیگر هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد. برخی نگران هستند که استخراج در چند کشور معدود که در آنجا برق ارزان است مانند چین، متمرکز شود و اجازه دهد که یک حکومت خصمانه کنترل بیتکوین‌ها را به دست گیرد. دیگران پیش‌بینی می‌کنند که استخراج به یک شکل مونوپولی پایان یابد، یعنی نقطه مقابل سیستم نامتمرکزی که آقای ناکاموتو ایجاد کرده است.

بروزرسانی: اما امروزه بعد از گذشت بیش از ۲ سال از زمان نوشته شدن این مقاله می بینیم که نه تنها بیتکوین در انحصار کشور خاصی نیست، بلکه محبوبیت آن و در نتیجه قیمت آن بطور روزافزون در حال افزایش است.

گام اول- بهترین سخت افزار استخراج بیت کوین را تهیه کنید

در برخی موارد، ممکن است لازم شود که سخت افزار استخراج را خریداری کنید. امروزه، شما می توانید اغلب این سخت افزارها را از آمازون خریداری کنید. همچنین می تواند این را از چارت‌های بیت کوین چک کنید. bitcoin mining

چگونه استخراج بیت کوین (bitcoin mining) را شروع کنیم؟

برای شروع به استخراج باید اول سخت افزار استخراج بیت کوین داشته باشید. در روزهایی که بیت کوین تازه آمده بود، می شد با سی پی یوی کامپیوتر (CPU Mining) خودتان یا بایک کارت پردازشگر ویدئوی (GPU Mining) سرعت بالا استخراج کرد. اما امروزه این دیگر ممکن نیست. چیپ‌های ASIC مخصوص بیت کوین قدرت اجرای صدبرابر بیشتر از سیستم های قدیمی تر است و در صنعت استخراج بیت کوین حاکم هستند.

استخراج بیت کوین با دستگاه ضعیف تر باعث می شود هزینه برق شما بیشتر از درآمد حاصل از استخراج باشد. پس مهم است که بیت کوین را با بهترین سخت افزار بیت کوین که مخصوصا برای این منظور ساخته شده، استخراج کنید. چند شرکت مانند Avalon و Antminer سیستم های عالی برای استخراج بیت کوین ارائه می دهند.

خدمات استخراج ابری بیت کوین: bitcoin mining

راه حل دیگر این است که قرارداد استخراج ابری بیت کوین را خریداری کنید. این کار را برای شما بسیار آسان می سازد اما به این قیمت که کنترل واقعی روی سخت افزار نخواهید داشت.

اعتبار خدمات استخراج ابری که در اینجا فهرست شده است، تایید و تضمین نمی شود، زیرا تعداد زیادی از سرویس های استخراج ابری بیت کوین تقلبی وجود دارد.

Hashflare :  این سرویس قراردادهای استخراج SHA-256 با قیمت ۱٫۶۰ دلار در ازای گیگاهش بر ثانیه ارائه می دهد. پول های از نوع SHA-256 سودآورتری برای استخراج هستند با این حال، پرداخت همچنان به بیت کوین است. مشتریان باید دست کم ۱۰ گیگا هش بر ثانیه بخرند.

Genesis Mining: : این سرویس بزرگترین عرضه کننده استخراج ابری بیت کوین است. از کد mWpwy4  استفاده کنید تا ۲٫۵ درصد تخفیف بگیرید. این سرویس سه گزینه برای استخراج ابری بیت کوین به شما ارائه می دهد: ۱۰۰ گیگاهش بر ثانیه (۲۶ دلار  با قرارداد ادئمی)، ۲۰۰۰ گیگاهش بر ثانیه (۴۹۹ دلار با قرارداد دائمی)، و ۱۰۰۰۰ گیگا هش (۲۴۰۰ دلار با قرارداد دائمی). این گزینه ها به ترتیب ۰٫۲۶ دلار، ۰٫۲۵ دلار و .۲۴ دلار برای هر گیگاهش بر ثانیه هزینه خواهند داشت.

Minergate : هم استخر ارائه می دهد و استخراج ترکیبی و سرویس های استخراج ابری برای بیت کوین

Hashnest : این شرکت توسط Bitmain اداره می شود.

مقایسه سخت افزار استخراج بیت کوین:

چگونه با گوشی تلفن همراه بیت‌کوین ماینینگ کنیم؟

مثل بیت‌کوین ماینینگ یا آلت‌کوین ماینینگ با دستگاه‌های ASIC و کامپیوتر، ماینینگ با گوشی را هم می‌توان به دو صورت منفرد و استخرهای ماینینگ انجام داد.

بیت کوین ماینینگ منفرد روی گوشی‌ هوشمند اندرویدی

ماینینگ منفرد یعنی اینکه گوشی شما به‌صورت یک نود مستقل به شبکه آن ارز دیجیتال متصل شود، بلاک‌چین آن را دانلود کند (این بلاک‌چین معمولا در سرور خود ارائه‌دهنده اپلیکیشن ذخیره می‌شود)، تراکنش‌های تایید نشده را بردارد و تلاش کند با آن‌ها بلوک معتبری بسازد.

اینکه چقدر با بیت‌کوین ماینینگ منفرد روی گوشی هوشمند می‌توان پول درآورد بستگی به چیزهایی متعددی دارد.

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا