برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

آموزش بک آپ یا خروجی گرفتن از تلگرام دسکتاپ (اندروید و iOS)

اگر به دنبال روشی کاربردی هستید که با استفاده از آن قادر به بک آپ گرفتن از اطلاعات اکانت تلگرام خود باشید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه بک آپ گرفتن از تلگرام دسکتاپ (اندروید و iOS) بپردازیم.

با spy24 همراه باشید.

مقدمه‌‌ای در رابطه با بک آپ گرفتن از تلگرام

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تمایل داشته باشید بنا به هر دلیل از اطلاعات اکانت تلگرام خود بکاپ تهیه کنید.

برای مثال شاید بخواهید پیام های تلگرام را ذخیره کنید یا مخاطبین تلگرام خود را ذخیره نمایید و بدین صورت مطمئن باشید که هیچ وقت این اطلاعات را از دست نمی‌دهید و حتی با پاک کردن تلگرام و چت هایتان هم بتوانید دوباره آن اطلاعات مور نظر را ریستور یا بازیابی نمایید.

تلگرام تا چند وقت پیش قابلیت بکاپ گرفتن از اطلاعات اکانت مخاطبین را ارائه نمی‌کرد، اما هم اکنون این ویژگی توسط تلگرام دسکتاپ پشتیبانی می‌شود! تلگرام دسکتاپ نسخه‌ای از تلگرام است که می‌توانید آن را روی کامپیوتر خود نصب و به طور مستقیم از کامپیوتر اجرا نمایید.

در آپدیت جدیدی که برای دسکتاپ تلگرام منتشر شد به صورت رسمی امکان بک آپ گرفتن از تلگرام فراهم آمده و آپشن های بسیار عالی هم برای ذخیره اطلاعات اکانت ارائه می‌شود که کاربر قبل از بکاپ گرفتن قادر به تنظیم و انتخاب آن ها خواهد بود.

در ادامه ابن مطلب به آموزش نحوه بک آپ گرفتن از تلگرام دسکتاپ (اندروید و iOS) می‌پردازیم.

با spy24 همراه باشید.

هرگونه سوال در رابطه با این مطلب و مشکلات نرم‌افزاری موبایل خود دارید، با همکاران ما در شرکت همراه‌رایانه تماس بگیرید

شماره تماس از سراسر کشور

(بدون پیش شماره و از تلفن ثابت)

آموزش بک آپ گرفتن از تلگرام دسکتاپ در کامپیوتر

بک آپ گرفتن از تلگرام در نسخه دسکتاپ به راحتی انجام می‌شود. بدین منظور کافیست ابتدا برنامه تلگرام را در کامپیوتر یا لپ تاپ خود اجرا کرده و وارد اکانتی شوید که می‌خواهید از چت ها و سایر محتوای آن بکاپ تهیه کنید.

بعد از ورود به اکانت مراحل زیر را طی کنید:

روی آیکون سه خطی گوشه سمت چپ و بالای صفحه کلیک کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان شود. از این قسمت گزینه Settings را انتخاب نمایید.

در پنجره شناور نمایان شده به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Export Telegram Data برسید.

روی این گزینه کلیک کنید. در این شرایط پنجره جدیدی نمایان می‌شود که تنظیمات زیادی در آن قابل انتخاب هستند. این پنجره در عکس زیر نمایش داده شده است.

با کلیک بر روی گزینه Export بک آپ گرفتن از تلگرام با تنظیمات پیش فرضی که خود این برنامه ارائه کرده است انجام خواهد شد. اما اگر بنا به هر دلیل تمایل دارید تنظیمات و آیتم های داخل این قسمت را برای بک آپ گرفتن از تلگرام شخصی سازی کنید، باید بدانید که گزینه های ارائه شده در این بخش به شرح زیر هستند:

  • گزینه Account Information: با زدن تیک این گزینه اطلاعاتی مثل اسمی که برای اکانت خود انتخاب کرده‌اید، عکس های پروفایلتان، شماره تماس و سایر اطلاعات پروفایل در بکاپ مورد نظر ذخیره خواهند شد. (تصویر شماره ۱)
  • گزینه Contacts List: با زدن تیک این گزینه تمام مخاطبین تلگرام شما در بکاپ ذخیره خواهند شد. (تصویر شماره ۱)
  • گزینه Personal Chats: با زدن تیک این گزینه تمام چت های خصوصی شما در بکاپ تلگرام ذخیره می‌شوند. (تصویر شماره ۱)
  • گزینه Bot Chats: با زدن تیک این گزینه پیام هایی که برای ربات های تلگرام ارسال کردید هم در بکاپ ذخیره خواهند شد. (تصویر شماره ۱)
  • گزینه Private Groups: با زدن تیک این گزینه از آرشیو چت های گروه های خصوصی که در آن ها عضو هستید هم در بکاپ نهایی ذخیره می‌شوند. (تصویر شماره ۱)
  • گزینه Only my Messages: این گزینه زیرشاخه‌ای برای گزینه Private Groups و با زدن تیک آن فقط پیام هایی که شما در گروه های خصوصی ارسال کرده‌اید در فایل بکاپ ذخیره خواهد شد و پیام های سایر کاربران گروه ذخیره نمی‌شود. (تصویر شماره ۲)
  • گزینه Private Channels: با زدن تیک این گزینه تمام پیام های ارسال شده در کانال های خصوصی در بکاپ ذخیره خواهند شد. (تصویر شماره ۲)
  • گزینه Public Groups: با زدن تیک این گزینه تمام پیام های ارسال و دریافت شده در گروه های عمومی در بکاپ نهایی ذخیره خواهند شد. (تصویر شماره ۲)
  • گزینه Public Channels: با زدن تیک این گزینه تمام پیام های ارسال شده در کانال های عمومی در بکاپ ذخیره خواهند شد. (تصویر شماره ۲)
  • گزینه Photos: با زدن تیک این گزینه تمام عکس هایی که ارسال و دریافت کرده‌اید در بکاپ نهایی ذخیره می‌شوند. (تصویر شماره ۲)
  • گزینه Video Files: با زدن تیک این گزینه تمام ویدئوها و کلیپ هایی که ارسال و دریافت کرده‌اید در بکاپ نهایی ذخیره می‌شوند. (تصویر شماره ۲)
  • گزینه Voice Messages: با زدن تیک این گزینه تمام ویس هایی که ارسال و دریافت کرده‌اید در بکاپ نهایی ذخیره می‌شوند. (تصویر شماره ۲)
  • گزینه Round Video Messages: با زدن تیک این گزینه تمام ویدئو مسیج هایی که ارسال و دریافت کرده‌اید در بکاپ نهایی ذخیره می‌شوند. (تصویر شماره ۳)
  • گزینه Stickers: با زدن تیک این گزینه تمام استیکر هایی که ارسال و دریافت کرده‌اید و در اکانت شما فعال هستند در بکاپ نهایی ذخیره می‌شوند. (تصویر شماره ۳)
  • گزینه Animated GIFs: با زدن تیک این گزینه تمام تصاویر متحرک یا گیف هایی که ارسال و دریافت کرده‌اید و برای دسترسی سریع در اکانت ذخیره نمودید در بکاپ نهایی ذخیره می‌شوند.
  • گزینه Files: با زدن تیک این گزینه تمام فایل هایی که ارسال و دریافت کرده‌اید در بکاپ نهایی ذخیره می‌شوند. در زیر این گزینه یک اسلایدر وجود دارد که می‌تواند محدودی حجمی برای فایل های مورد نظر تعیین کند. برای مثال اگر تیک گزینه Files بزنید و اسلایدر را روی ۸MB تنظیم کنید، تمام فایل هایی که زیر ۸ مگابایت حجم داشته باشند در بکاپ تلگرام ذخیره می‌شوند و فایل های با حجم بیشتر در بکاپ ذخیره نخواهند شد. (تصویر شماره ۳)
  • گزینه Active Sessions: این بخش مربوط به نشست های فعال یا سیستم هایی می‌شود که اکانت شما در آن ها فعال است. (تصویر شماره ۳)
  • گزینه Miscellaneous Data: با زدن تیک این گزینه تمام اطلاعاتی که در گزینه های قبل نبودند در بکاپ نهایی ذخیره می‌شوند. (تصویر شماره ۴)
  • گزینه Download Path: در این قسمت می‌توانید مسیر ذخیره بک آپ تلگرام را مشخص کنید. (تصویر شماره ۴)
  • گزینه های Human-readable HTML و Machine-readable JSON: این دو گزینه نوع ذخیره بک آپ تلگرام را مشخص می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم در این قسمت گزینه اول را انتخاب کنید. (تصویر شماره ۴)

بنابراین با تمام گزینه هایی که برای بک آپ گرفتن از تلگرام دسکتاپ با آن ها رو به رو خواهید شد آشنا شدید. با آگاهی از نحوه عملکرد این گزینه ها می‌توانید بک آپ گرفتن از تلگرام را طبق نیاز خودتان انجام دهید.

بک آپ گرفتن از تلگرام اندروید و بک آپ گرفتن از تلگرام آیفون

شاید این تفکر در ذهنتان ایجاد شده باشد که قابلیت شرح داده شده مربوط به تلگرام دسکتاپ است و برای اندروید iOS کاربردی ندارد! اگر اینطور فکر می‌کنید در اشتباه هستید، چون قابلیت ارائه شده به طور غیر مستقیم امکان بک آپ گرفتن از تلگرام اندروید و آیفون را فراهم می‌کند. بدین منظور فقط کافیست اکانت فعال در گوشی اندرویدی یا آیفون خود را در نسخه دسکتاپ تلگرام فعال کرده و مراحلی که شرح دادیم را طی کنید. در این حالت یک بک آپ جامع از اکانت تلگرام فعال در گوشی اندرویدی یا آیفون خواهید داشت. بنابراین قابلیت جدیدی که تلگرام در نسخه دسکتاپ برنامه خود ارائه کرده عملا به طور رسمی امکان بک آپ گرفتن از تلگرام اندروید و بک آپ گرفتن از تلگرام آیفون را هم فراهم کرده است.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه بک آپ گرفتن از تلگرام دسکتاپ (اندروید و iOS) پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی spy24 از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

نوشته آموزش بک آپ یا خروجی گرفتن از تلگرام دسکتاپ (اندروید و iOS) اولین بار در spy24. پدیدار شد.

نسخه جدید تلگرام با قابلیت بکاپ گیری از چت ها ارائه شد

آپدیت جدید تلگرام با شماره نسخه ۴٫۹٫۱ منتشر شد. در این نسخه شما امکان تهیه بکاپ از چت‌ ها یا فایل‌های خود را دارید. فایل خروجی و متن پیام‌ها، به صورت یک صفحه‌ HTML در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام به‌تازگی بروز‌رسانی شده است. نسخه بروزرسانی‌شده، به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی از محتوای برخی یا همه چت‌های خود، از جمله عکس‌ها و سایر انواع رسانه‌ها در کنار پیام‌های متنی، بکاپ بگیرید. چت‌های تلگرام را می‌توان در فرمت‌های JSON یا HTML پشتیبان‌گیری کرد. برای این کار شما به آخرین نسخه دسکتاپ این برنامه نیاز دارید. نکته قابل توجه اینکه، این امکان فعلا برای نسخه‌های اندروید و iOS فعال نیست.

قابلیت بکاپ گرفتن از محتوای تلگرام‌تان می‎تواند دسترسی شما را بسیار راحت‌تر کند. برای مثال در نظر بگیرید که با شخصی هزاران پیام رد و بدل کرده باشید؛ جستجو و پیدا کردن یک پیام خاص در متن گفتگو ممکن است دشوار باشد. با این امکان می‌توانید به راحتی با بکاپ گرفتن متن چت، به تمام تاریخچه‌ گفتگوی خود دسترسی داشته باشید.

اضافه شدن گزینه استثنائات (Exceptions) به نوتیفیکیشن‌ها هم، قابلیت جدیدی است که در این آپدیت به چشم می‌خورد. شما می‌توانید با استفاده از این گزینه نوتیفیکیشن‌های خود را شخصی‌سازی کنید؛ یعنی وقتی تنظیمات کلی را برای تمام مخاطبین انجام می‌دهید، می‌توانید در کنارش چند استثناء را به فهرست تنظیمات خود اضافه کنید. برای مثال، اگر در بخش نوتیفیکیشن انتخاب کرده‌اید که تمام چت‌ها در حالت خاموش (Mute) باشند، می‌توانید افرادی که برای شما مهم هستند را در فهرست «استثناها» بگذارید تا نوتیفیکیشن برای آن‌ها روشن باقی بماند.


آموزش بک آپ گرفتن از تلگرام


 برای استفاده از این قابلیت‌های جدید، شما باید آخرین نسخه  دسکتاپ برنامه را در رایانه خود داشته باشید. هنگامی که برنامه تلگرام به‌روز شده را در سیستم خود داشته باشید، می‌توانید با کلیک روی Settings > Export Telegram data، از داده‌های خود بکاپ بگیرید. شما همچنین می‌توانید به صورت تک تک از چت‌های مورد نظرتان بکاپ بگیرید، برای این کار منوی سه نقطه از گوشه سمت راست بالای صفحه چت مورد نظر خود را باز کنید و سپس گزینه Export Chat History را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید نوع محتوایی را که اکسپورت می‌کنید، انتخاب نمایید؛ مانند اینکه آن محتوا، عکس، فیلم، فایل یا تنها پیام‌های متنی باشد. علاوه بر این، فایل پشتیبان تهیه شده می‌تواند شامل تمام یا بخشی از چت‌ها در یک گروه عمومی یا خصوصی یا کانال‌ باشد و محتوای داخل آن می‌تواند متن، عکس و دیگر فایل‌های موجود باشد که طبیعتا در صورت انتخاب ویدیو یا موسیقی، حجم فایل پشتیبان نیز افزایش خواهد یافت. به لطف این قابلیت، می‌توانید مطالب کانال‌ها را هم برای خود به صورت آرشیو و ذخیره شده داشته باشید.

پس از اینکه پشتیبان‌گیری از محتوای مورد نظرتان را با موفقیت انجام دادید، می‌توانید به آن‌ها به صورت آفلاین دسترسی داشته باشید. اگر چت‌های اکسپورت شده در فرمت HTML باشند، می‌توانید از مرورگر خود برای مشاهده آن‌ها به راحتی استفاده کنید. در ویدیوی کوتاه زیر شما می‌توانید تغییرات جدید تلگرام را به صورت گویاتر مشاهده کنید.

همان‌طور که گفتیم گزینه اکسپورت چت فعلا محدود به کاربران نسخه دسکتاپ است، اما تلگرام برای کاربران اندروید و iOS گزینه «اکسپشن» (Exceptions) را در دسترس قرار داده. برای دسترسی به این گزینه در دستگاه اندروید یا iOS خود، مراحل Settings > Notification and Sounds > Exceptions را طی کنید. با این کار می‌توانید نوتیفیکیشن‌هایتان را شخصی‌سازی کنید. این قابلیت برای یک چت مخصوص در قالب پروفایل کاربر هم‌اکنون ارائه شده است.

تیم تلگرام همچنین تلگرام پاسپورت را بهبود داده است؛ تلگرام پاسپورت یک شیوه هویت‌یابی یکپارچه برای سرویس‌هایی است که شناسایی فرد به فرد اشخاص را در دستور کار خود دارند. ویژگی جدیدی در ماه گذشته برای پشتیبانی از اسامی به زبان اصلی‌شان و همچنین سایر مدارک در تلگرام پاسپورت ارائه شد. رمزگذاری فرد به فرد (End-to-End) نیز در این سرویس بهبود یافته است تا بهتر از داده‌های ذخیره شده در این سرویس محافظت شود.

تیم تلگرام در یک پست وبلاگی می‌نویسد:

تیم تلگرام علاوه بر این آپدیت، سرویس تلگرام پاسپورت را با پشتیبانی از اسامی به زبان اصلی‌شان و پشتیبانی از انواع دیگر مدارک افزوده، بهبود داده است. الگوریتم‌هایی که رمزگذاری داده‌های تلگرام پاسپورت را فعال می‌کنند نیز برای محافظت از اطلاعات شما بهبود یافته‌اند. به این ترتیب به شما اطمینان بیشتری می‌دهیم که فقط شما به داده‌های خصوصی خود دسترسی دارید.

توسعه‌دهندگان می‌توانند با رفتن به «گیت هاب» به تمام کدهای منبع برنامه‌های تلگرام با آخرین تغییرات دسترسی داشته باشند.


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا