آموزش زبان رایگان

آموزش رایگان زبان روسی Russia

آموزش زبان روسی به طور کلی ممکن است احساسات مختلفی را در بین مردم ایجاد کند. شاید بعضی از آنها از این زبان خوششان بیاید و شاید هم آن را دوست نداشته باشند. ولی با این وجود تقریبا غیر ممکن است که نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

برگزاری بازی های المپیک و نیز تنش هایی که بین روسیه و اوکراین ایجاد شد نام این کشور را بیشتر از همیشه به عنوان یک کشور قدرتمند مطرح کرد. فارغ از مسائل سیاسی و تواناییهای بین المللی که این زبان خلق می کند  باید به این نکته نیز اذعان کرد که همواره بسیاری از علاقه مندان یادگیری زبان روسی پی گیر موارد مختلفی در مورد این کشور از قبیل فرهنگ و تاریخ این کشور بوده اند.


یکی از اساتید زبان روسی در این زمینه چنین اظهار نظر می کند: (( من ۴ سال در یکی از کالج های روسیه تحصیل کرده ام. حتی یک تابستان را هم در این کشور کار کردم. چندین بار هم به عنوان توریست به این کشور سفر کرده ام. نامزد من اهل روسیه است.

در واقع روسیه زندگی من را متحول کرده است. بنابراین لزومی ندارد که شما را نیز تغییر ندهد. من معتقدم که یادگیری زبان روسی می تواند می تواند فرصت تغییر را به شما نیز بدهد)).

درس آموزش مکالمات زبان روسی

چرا باید زبان روسی را انتخاب کنید؟

روسیه یکی از کشورهایی است که زبان انگلیسی در آن نمی تواند برای شما کارایی چندانی داشته باشد. به زبان خودمانی تر اگر بگوییم در روسیه زبان انگلیسی به درد شما نمی خورد. آیا تا به حال به این نکته فکر کرده اید که چرا روس ها اغلب به عنوان بخشی از تورهای بزرگ فقط از کشورهای خاصی بازدید می کنند؟

واقعیت این است که تکلم و سیر و سیاحت در کشورهای انگلیسی زبان برای روسها اصلا کار آسانی نیست. اگر به رتبه بندی کشورهایی که ضریب نفوذ زبان انگلیسی در آنها بیشتر است نگاهی بیندازید متوجه می شوید که روسیه در ردیف آخرین کشورهای این فهرست قرار گرفته است.

در این کشور فقط ۵٫۵ درصد از جمعیت را می توانید پیدا کنید که زبان انگلیسی به نوعی زبان اول یا دوم آنها محسوب می شود و بقیه اصلا با این زبان آشنایی ندارند. اروپاییها و کشورهای بلوک غرب بیشتر تمایل دارند تا به سمت فراگیری سایر زبان ها از قبیل فرانسوی و یا اسپانیایی بروند و گرایش چندانی به آموزش زبان روسی  ندارند.

به طور کلی بیشتر ساکنین این کشورها می توانند با زبان انگلیسی صحبت کنند در حالی که روسیه یک کشور پرجمعیت است که حدود ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد که اگر در این کشور زبان روسی بلد نباشید عملا کار چندانی از دستتان بر نمی آید و نمی توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. شاید هم دوست دارید به روش های ابداعی و ایما و اشاره پناه ببرید که در این صورت قضیه فرق می کند و اصلا لزومی ندارد به یادگیری زبان روسی بپردازید.

سفر به روسیه و کشورهای بلوک شرقی

روسیه از زمره کشورهایی محسوب می شود که دارای تاریخ، فرهنگ و سنت های غنی و پرباری می باشد. متاسفانه از آنجا که اغلب ما به دلیل تبلیغات سوء و تصویر نادرستی که از این کشور ارائه شده است تمایلی برای مسافرت به این کشور نداریم.

به عبارت دیگر آن را مقصد امنی برای خودمان نمی دانیم. کشور روسیه در مقایسه با کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا از جیث گردشگری و توریست پذیری حدود نیمی از آمار گردشگران به این کشور سفر می کنند. این آمار در مقایسه با کشور فرانسه به یک سوم جمعیت گردشگران کاهش پیدا می کند.

درست است که مسائلی از قبیل الفبای سیریلی، مشکلات مربوط به محدودیت ویزا برای این کشور و عدم استفاده از زبان انگلیسی در این زمینه موثر است ولی با این وجود عوامل متقاعدکننده ای نیز وجود دارند که یادگیری زبان روسی و همچنین سفر به این کشور را توجیه می کند.

مواردی از قبیل سیر و سیاحت از طریق خطوط آهن Trans-Siberian ، شرکت در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸، بازدید از میدان سرخ و کلیسای جامع سنت باسیل و دیدنی های بیشمار و زیباییهای بی نظیر شهر مسکو فقط بخشی از دیدنیها و جاذبه های این کشور به شمار می رود که می تواند انگیزه مناسبی برای آموزش زبان روسی باشد.

همچنین شما می توانید از این طریق با سایر کشورهای بلوک شرقی از قبیل لهستان و جمهوری چک نیز ارتباط برقرار کنید که تجربه لذت بخشی را برای شما در پی خواهد داشت.

برای یادگیری زبان روسی از غربی ها چندان انتظاری نمی رود

خبر خوبی که برای شما داریم این است که خوشبختانه مردم روسیه حتی اگر بفهمند که شما در حد بسیار کمی با زبان روسی آشنایی دارید یا در این زمینه به ابتکار عمل دست زده اید از شما استقبال می کنند. البته  باید خوشبینانه اظهار کنیم که به تدریج بر تعداد افرادی که قصد دارند به یادگیری زبان روسی بپردازند افزوده می شود.

حتی زمانی که از طریق پیام رسان ها یا سایر شبکه های اجتماعی با آنها تماس می گیرید یا چت می کنید اصلا از این که با شما به زبان روسی صحبت کنند یا در نوشتار شان از آن استفاده کنند ابایی ندارند. در واقع آنها از فرهنگ آسیایی غنی و ممتازی برخوردار هستند که از این نظر از زبان ریشه دار و اصیلی بهره مند هستند.

یکی از افرادی که مدتی است در این کشور زندگی می کند تجربه خودش را در مورد یادگیری زبان روسی اینطور بیان می کند که از وقتی وارد این کشور شده است با وجود آن که شناخت چندانی از این زبان نداشته و فقط در حد چند کلمه که بیشتر در خلال گفتگوهای روزمره مورد استفاده قرار می داد ولی با این وجود کسی او را مسخره و یا تحقیر نکرده و از همین رو ترجیح داده تا در این کشور بماند و ضمن تداوم  و تکمیل روند یادگیری زبان روسی از جاذبه های گردشگری روسیه نیز لذت ببرد.

سوء تفاهم های تاریخی و رابطه آن با یادگیری زبان روسی

متاسفانه غربی ها با اتکا بر چند استدلال ضعیف و بی اساس قصد دارند تا عدم تمایل خود با یادگیری زبان روسی را توجیه کنند که اصلا منطقی نیست. برخی از این استدلال ها از سرما و زمستان های دشوار این کشور حکایت دارد که نمی تواند چندان استدلال عقلانی و محکمی باشد از این رو که برعکس این استدلال واهی و تصور نادرستی که از این کشور دارند اتفاقا مردم روسیه بسیار خونگرم، مهمان نواز و مهربان هستند.

در واقع این سوء برداشت ها از سنت ها و آداب و رسوم غنی و پربار این کشور سرچشمه می گیرد که دارای گستره وسیع و دیرینه ای می باشد. در واقع بهترین راه برای درک فرهنگ این کشور یادگیری زبان روسی می باشد. در واقع از این طریق می توانیم به عمق و عظمت کشور روسیه پی ببریم.

در واقع اگر کسی نتواند از طریق زبان با مردم یک کشور ارتباط برقرار کند از فهم و مشارکت در بسیاری از زمینه های اجتماعی و آداب و رسوم آن نیز عاجز خواهد بود. روند یادگیری زبان روسی بیشتر به تست گروه کُر شبیه است که اگر یکی از همسرایان قطعه ای را ناهماهنگ اجرا کند و یا توانایی ایجاد هارمونی مناسب را نداشته باشد از گروه کنار گذاشته می شود.

بنابراین به جای نظاره از دور و عدم درک واقعیت زندگی در کشور روسیه و رسوم دیرپای این کشور نمی توان به قول قدیمیها یک تنه به قاضی رفت. اصلی ترین عنصر ارتباطی با مردم روسیه زبان روسی است و بنابراین یادگیری زبان روسی کمک شایان توجهی به فهم درست از این مطلب می کند.

منابع متعدد یادگیری زبان روسی

هر چند شاید در نگاه نخست یادگیری زبان روسی برای شما بسیار دشوار بوده و یا روند پیچیده ای به نظر برسد با این همه باید به شما وعده  بدهیم که منابع متعددی برای فراگیری این زبان وجود دارند. از بین جمعیت حدود ۱۵۰ میلیون نفری کشور روسیه ۲۷ میلیون نفر نیز در خارج از کشور زندگی می کنند.

بخش بزرگی از این جمعیت تمایل دارند تا زبان انگلیسی را نیز یاد بگیرند و از این طریق با سایر ملل جهان در ارتباط باشند. آنها همچنین از فرهنگ غرب خوششان می آید و دوست دارند تا با  زبان های دیگر جهان نیز آشنا شوند.

هر چند در مدرسه زبان انگلیسی را هم آموزش می بینند با این همه اغلب از آن استفاده نمی کنند. یکی از بهترین جاهایی که می توان سراغ یادگیری زبان روسی رفت شبکه ها و مسنجرهای اینترنتی از قبیل Italki ، Scrabbin و Papora می باشد که از این طریق می توان با افرادی که به زبان روسی صحبت می کنند ارتباط برقرار کنید.

همچنین مطالعه و مرور مطالبی که در سایت هایی مانند RussianForFree.com قرار می گیرد نیز می تواند به تقویت روند یادگیری زبان روسی کمک کند. گوش دادن به برنامه های رادیوی روسیه از قبیل  ListenLive نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.

همچنین در یوتیوب نیز فیلمهای ویدئویی مناسبی همراه با زیرنویس برای یادگیری زبان روسی به اشتراک گذاشته شده است که می تواند به علاقه مندان و زبان آموزان زبان روسی یاری برساند. البته پیشنهاد می کنیم به منظور یادگیری زبان روسی و درک بیشتر آن به خصوص برای زبان آموزان سطح مبتدی حتما فیلم های انیمیشنی را هم در یوتیوب مشاهده کنید.

یادگیری زبان روسی  و تاثیر آن بر زبان مادری زبان آموزان

بیشترین تاثیری که یادگیری زبان روسی بر علاقه مندان این زبان دارد این است که درک و تفهیم زبان مادری آنها را نیز عمیق تر کرده است. گرامر و قواعد دستوری برخی زبان ها می تواند در نوع خود دچار نواقص و معایبی باشد.

ولی یادگیری زبان روسی به شما این فرصت را می دهد تا همزمان که برای فراگیری قواعد دستوری و گرامر زبان روسی خیز بلندی بر می دارید به ساختارهای دستوری و نگارشی سایر زبان ها نیز بیشتر احاطه پیدا کنید. در واقع قواعد دستوری در زبان روسی با سایر زبان ها متفاوت است یعنی در حالی که این قواعد به عنوان مثال با زبان انگلیسی تفاوت زیادی دارد ولی می تواند به راحتی معانی و مفاهیم را به شنونده یا خواننده القا کند.

یکی از زبان آموزان پس از یادگیری زبان روسی می گوید که توانسته است پس از فراگیری این زبان بر زبان فرانسوی نیز تسلط بیشتری پیدا کند چرا که دستور زبان روسی درک او را از مفاهیم و ترکیب جملات و عبارات نیز افزایش داده است.

چرا فکر می کنید یادگیری زبان روسی دشوار است؟

گزارشات و تحقیقات انجام گرفته در خصوص سخت ترین زبان ها برای یادگیری حاکی از این مطلب است که خوشبختانه زبان روسی هنوز هم جزو ۱۰ کشور نخست این لیست قرار ندارد. یعنی یادگیری زبان روسی هنوز هم در مقایسه با زبان های دیگری از قبیل زبان عربی، چینی، ژاپنی و کره ای راحتتر است. بنابراین بهتر است برای روشن شدن بیشتر این موضوع بر روی مزیت ها و ویژگیهای زبان روسی تمرکز بیشتری داشته باشیم. این مزیت ها عبارتند از:

سهولت یادگیری الفبای روسی و آوایی بودن آن

یکی از نخستین مواردی که موجب تمایز یک زبان از سایر زبان ها می شود مجموعه ای از حروف و کاراکترها متفاوت می باشد. چیزی که مثلا از R معکوس روسی انتظار داریم و صدای این حرف با صدای انگلیسی متفاوت است مثلا صدای я از نظر آوایی به صورت [ja] ادا می شود.

بعضی ها با دیدن همین یک حرف قصد دارند از یادگیری زبان روسی دست بردازند و راهشان را عوض کنند. برخی از کارشناسان معتقد هستند که ویژگیهایی از قبیل تعداد حروف الفبا نباید به عنوان مانعی برای یادگیری یک زبان برشمرده شوند.

با این وجود نباید از دشواریهای یادگیری برخی زبان های دیگر نیز چشم پوشی کرد مثلا زبان چینی با الفبای بیشماری که دارد مطمئنا دشوارتر از یادگیری زبان روسی است که فقط ۳۳ حرف الفبا دارد. هر حرف بسامد و بار آوایی مشخصی دارد و مانند حروف انگلیسی از نظر شکل و ظاهر نیز با یکدیگر فرق دارند.

فقط تفاوت این است که زبا نروسی از واژگان طولانی تری در مقایسه با زبان انگلیسی برخوردار است. کلمات همانطور که تلفظ می شوند نوشته می شوند و این یک مزیت بی نظیر در زبان روسی به شمار می رود. در زبان روسی یا الفبای سیریلیک چندین حروف الفبا وجود دارند که مانند حروف انگلیسی به صورت مستقل و مشابه تلفظ می شوند از قبیل:   A, B, D, K, L, M, O, T همچنین برخی حروف الفبا نیز شکل خنده دار و معانی کاملا مشابهی دارند مانند حرف” г” که به صورت g تلفظ می شود یا حرف “ф” که به صورت f  تلفظ می شود.

هر چند هنوز هم الفبای سیریلی از نظر شکل ظاهری شباهت های زیادی با حروف انگلیسی دارد و مثل زبان عربی بافت نوشتاری کاملا متفاوتی ندارد.

زبان روسی
آموزش رایگان زبان روسی Russia 4

سازگاری با زبان انگلیسی

نباید فراموش کنید که زبان عامیانه صرفا به انگلیسی ها تعلق ندارد. در واقع زبان روسی از تعداد زیادی اصطلاحات و عبارات عامیانه برخوردار است که می تواند با برخی زبان های همجوار یا زبان انگلیسی مشترک باشد مثلا واژه врач – دکتر در زبان روسی به صورت vrach تلفظ می شود که شما به راحتی می توانید معادل دیگر آن یعنی کلمه доктор را نیز به جای کلمه ذکر شده جایگزین کنید. البته بخشی از افعال و اسامی نیز در زبان روسی وجود دارند که می توان گفت از زبان انگلیسی برگرفته شده اند. به عنوان مثال :

Парковать که به شکل parkovat تلفظ می شود و معادل to park است.

یا

Адаптировать که به شکل adoptirovat تلفظ می شود و معادل to adopt است.

شاید به اندازه کافی افعال ‘ова’ در زبان روسی وجود نداشته باشند ولی قطعا وجود آنها می تواند در بسیاری از موارد به شما کمک کند. نفوذ و ترویج زبان انگلیسی بیشتر به دلیل استفاده و کاربرد آن در رسانه های مختلف  و نیز فناوری های مرتبط می باشد کلماتی از قبیل computer, micro-chip, camera, و television از این دست هستند.

انعطاف پذیری در ساختمان جملات

برخلاف زبان انگلیسی که قوانین دستوری ان بسیار سختگیرانه است در زبان روسی از این قوانین غیر قابل عدول خبری نیست. مثلا اگر می خواهید بگویید

I am going to the park

نمی توانید بگویید که :

To the park, I go

یعنی ترکیب و معنی جمله و زمان آن را کاملا به هم بریزید. در زبان روسی می توانید از شیوه های مختلفی بدین منظور استفاده کنید مثلا می توانید بگویید:

я иду в парк در مقابل ““I am going to the park

в парк иду (بدون فاعل) در مقابل “To the park I go”

в парк я иду (با فاعل)  در مقابل “To the park I go”

همچنان که متوجه شدید در مثال دوم ما فاعل را کنار گذاشته ایم. در زبان انگلیسی معمولا این موارد با ضمائم و پیوست هایی همراه است که در زبان روسی این تفکیک پذیری مشاهده نمی شود. یعنی صرف فعل در زبان روسی زمانی که می گوییم I go to the park, they go to the park” هیچ محلی از اعراب ندارد.

قوانین بیشتر و چند استثناء

یکی از چیزهایی که اغلب زبان آموزان را به سمت یادگیری زبان روسی می کشاند قانونمند بودن زبان روسی است. همانطور که می دانید در بسیاری از زبان های معتبر از قبیل زبان فرانسوی با توجه به جنسیت، صفات و ضمایر کلکی نیز می توانند تغییر پیدا کنند. ولی در زبان روسی این قاعده جایی ندارد. در واقع یک قاعده کلی برای تمام جنسیت ها در نظر گرفته شده و اعمال می شود. البته با توجه به حروفی که در انتهای کلمه می چسبد می توان جنسیت فرد را نیز تعیین کرد. به عنوان مثال :

وجود حرف “й”، بیانگر این است که کلمه  اسم مذکر است.

وجود حرف   “а” یا “я”  بیانگر این است که کلمه  اسم مونث است.

وجود حرف “о” یا  “е” بیانگر این است که کلمه اسم خنثی است.

وجود حرف   “ь”  بیانگر این است که اسم مذکور باید با توجه به نوع جمله و کاربرد کلمه مذکور شناسایی شود.

هر چند و به ندرت اتفاق می افتد که مواردی به عنوان استثنا مطرح شوند با این وجود می توان به ۵ مورد اشاره کرد که می توان از روی اسامی جنسیت آنها را نیز مشخص کرد:

  • Папа – به معنای (Daddy, Papa) مذکر است
    Дядя –به معنای (Uncle)   مذکر است.
  • Дедушка -به معنای(Grandfather)  مذکر است.
  • Мужчина-به معنای (Man) مذکر است.
    Кофе- به معنای (Coffee) مذکر است.

در واقع زمانی که افعال در زمان های مختلف تغییر پیدا می کنند این اسامی نیز می توانند جنسیت خود را نشان دهند.

سایر قواعد و قوانین دستور زبان روسی

برای اسامی مذکر

اگر کلمه ای با یک p حرف صامت تمام شود در این صورت “ы” را اضافه کنید

همچنین:

“й” را جایگزین “и” کنید

“ь” را به جای “и” قرار دهید

برای اسامی مونث

“я” را جایگزین “и” کنید

“ь” را به جای حرف “и” قرار دهید

“а” را جایگزین “ы” کنید مگر آن که قبل از آن حروف Г, К, Х, Ж, Ч, Ш, Щ به کار رفته باشد که در این صورت می توانید “и” را بر اساس قواعد املایی جمله مورد نظر جایگزین کنید.

برای اسامی نکره یا ناشناس

“о” را جایگزین “а” کنید.

“е” را به جای “я” قرار دهید.  البته حتما قواعد املایی و نگارشی مربوطه را در نظر بگیرید.

مثال هایی برای موارد بالا:

Студент به معنای (student) تبدیل می شود به студенты یا اسم جمع (students)

газета  به معنای (newspaper) تبدیل می شود به газеты  یا اسم جمع (newspapers)

здание  به معنای (building)  تبدیل می شود به газеты  یا اسم جمع (buildings)

تنها مشکلی که می توان در مورد زبان روسی بیان کرد این است که زبان روسی دارای ۶ نوع لغتنامه می باشد که عبارتند از:

Nominative

Accusative

Prepositional

Genitive

Dative

Instrumental

یقینا اگر شما تاکنون در زمینه زبان هایی از قبیل لاتین، آلمانی یا سایر زبان هایی که به زبان اسلاوی پیوند خورده اند با این لغتنامه ها بیشتر آشنایی دارید. برای راهنمایی بیشتر می توانید به جدول زیر مراجعه کنید:

آموزش زبان روسی
آموزش رایگان زبان روسی Russia 5

این جدول گرچه در ظاهر کمی پیچیده به نظر می رسد ولی منبع بسیار موثقی در زمینه یادگیری دستور زبان روسی به شمار می روند. همچنین این جدول به ما کمک می کند تا ساختار جمله را دوباره به هم بریزیم و ارتباط کلمات را در عبارات و جملات مختلف به منظور یادگیری زبان روسی به بهترین شیوه دریابیم.


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا