فناوریهمه چیز درباره سیستم عامل اندروید

اجرای اپلیکیشن اندروید در ویندوز

سه شیوه برتر برای اجرای نرم افزار های اندروید در رایانه
امروزه با وجود شبیه‌سازهای گوناگون، نرم‌افزارهای اجرای نرم افزار (app player) و ابزارهای mirroring، اجرای نرم افزار‌ های اندروید در ویندوز از هر زمان دیگری آسان‌تر شده‌است. در‌این نوشته‌ی علمی به معرفی 3 شیوه برای اجرای نرم افزار های اندروید در ویندوز میپردازیم.
چه بخواهید بازی‌های اندروید را در محیط ویندوز اجرا فرمایید، چه بخواهید نرم افزار‌های خود را تست نمایید و توسعه دهید و یا این که بخواهید نرم افزار‌ها را با استفاده از رایانه از راه دور کنترل نمایید، در هر درحال حاضر سه ابزاری که در‌پی به آنها پرداخته‌ایم به شما برای اجرای نرم افزار های اندروید در ویندوز کمک می نمایند.

۲۳ نکته امنیتی برای جلوگیری از هک شدن گوشی موبایل

دوست دارید که اجرای یک برنامه اندروید در کامپیوتر خود را تجربه فرمائید؟ این روز ها به لطف نرم‌افزارهای شبیه‌ساز انجام این کار آسان‌تر از همیشه گردیده. البته به جز شبیه‌سازها که اصلی‌ترین شیوه اجرای یک برنامه اندروید در کامپیوتر میباشند، می توانید از اپ پلیرها و ابزار Mirroring هم برای رسیدن به‌این هدف استفاده فرمایید.

چه بخواهید یک بازی اندروید را با امکانات رایانه بازی فرمائید، چه اپی که کدنویسی کرده‌اید را تست کرده یا این که حتی برنامه‌هایتان را از راه دور کنترل فرمائید، به ابزار ویژه‌ای احتیاج خواهید داشت. در‌این نوشته‌ی علمی به ابزار برآورده کردن این نیازها پرداخته‌ایم؛ سه شیوه برتر اجرای برنامه اندروید در کامپیوتر که درپی با هم مرور خوا‌هیم کرد.

نرم افزار BlueStacks

بلواستکس مشهورترین اپ پلیر اندروید برای رایانه‌های فردی به شمار می آید که سال‌هاست نیاز طیف گسترده‌ای از مخاطبانش را برآورده کرده؛ از اجرای بازی‌ها که پرطرفدارترین آیتم استفاده این نرم‌افزار میباشد گرفته تا شبیه‌سازی کامل سیستم عامل اندروید برای برنامه‌نویسانی که نیازمند دریافت خروجی از حاصل دسترنج خود در محیط ویندوز میباشند.
بلواستکس رایگان میباشد، هر چند ورژن پرمیومی هم دارااست که قابلیت و امکان‌های بیشتری به شما ارائه می‌نماید. ولی در صورتیکه دلیل استفاده‌تان از این نرم‌افزار فقط اجرای یک برنامه یا این که بازی گوشی در رایانه میباشد، فکر‌میکنیم ورژن رایگان هم بتواند کارتان را شیوه بیندازد.
نصب بلواستکس بسیار ساده‌ و به دور از هر گونه پیچیدگی میباشد. بعداز نصب هم میتوانید محیط شبیه‌سازی گردیده مد نظرتان (برای مثال موبایل گلکسی اس 8 سامسونگ) را برگزینید و در نهایت، با اکانت کاربری گوگل خود وارد نرم‌افزار گردیده تا قادر به استعمال از پلی استور و سایر سرویس ها اندروید باشید.
استفاده از بلواستکس
نرم‌افزار بلواستکس پیکربندی متعددی برای بهینه‌سازی پرفرمنس اجرای اپ‌های اندروید در اختیارتان قرار می دهد. همینطور درصورتی که تصمیم به استریم کردن بازی‌ها از روی رایانه داشتید، بلواستکس در ورژن‌های تازه خود قابلیت و امکان‌هایی همچون ضبط صفحه و دریافت کردن اسکرین‌شات هم‌زمان را هم به شما ارائه می نماید.

ولی یکی‌از مزایای پهناور بلواستکس برای گیمرها، پشتیبانی از کنترلرهای خارجیست. همینطور جالب میباشد بدانید که موقع باز کردن یک بازی اندروید، بلواستکس راهنمایی‌هایی برای کنترل بازی هم به نمایش می گذارد. اما به خاطر داشته باشید که بسته به سیاست‌های توسعه‌دهندگان نرم افزار‌‌ها ممکن میباشد بعضی موردها از کنترلر پشتیبانی نکرده یا این که به هیچ عنوان روی بلواستکس اجرا نشوند که بازی پوکمون گو از نیانتیک را می‌قدرت یکی‌از این نمونه‌ها برشمرد.
دانلود و نصب بلواستکس

اجرای اپلیکیشن اندروید در ویندوز

شبیه‌ساز رسمی اندروید استودیو

در شرایطی‌که در ادامه یک شبیه‌ساز اندروید تمام و کمال میگردید، شایسته ترین چیزی که می توانید پیدا فرمائید شبیه‌سازی میباشد که در دل اندروید استودیو قرار گرفته؛ نرم‌افزاری که بخش اعظم نرم افزار‌هایی اندروید در آن توسعه پیدا میکنند.
اندروید استودیو پلتفرم رسمی گوگل برای توسعه نرم افزار‌هاست که به لطف داشتن یک شبیه‌ساز درون برنامه‌ای، قادر است نرم افزار‌های اندروید را در نهایی ورژن این سیستم عامل شبیه‌سازی نماید. در اصل ابزار شبیه‌ساز برای این طراحی گردیده که توسعه‌دهنده بعد از کدنویسی، بتواند ماحصل کارش را با شبیه‌ساز مشاهده کرده و در صورت نیاز روی خروجی APK تغییرات لازم را اعمال نماید.
طبیعتا این خصوصیت برای استفاده یوزرها معمولی طراحی نشده، ولی به‌این مفهوم وجود ندارد که یوزرها نتوانند از آن فایده لازم را ببرند. اندروید استودیو کاملا رایگان میباشد و تقریبا می‌توان بیان کرد که با هر پوشه APK که واردش نمائید سازگاری کامل داراست.
دانلود و نصب اندروید استودیو
راهنمای نصب و فعال سازی اندروید استودیو
موقع نصب اندروید استودیو، گوگل به شما پیشنهاد می نماید که از دربین SDK (کیت‌های توسعه و گسترش نرم‌افزاری) موردها دلخواهتان را برگزینید. یک کدام از این SDK های پیشنهادی Android Emulator (شبیه‌ساز اندروید) میباشد که برای اجرای برنامه اندروید روی کامپیوتر کاربرد داراست.

بعد از نصب اندروید استودیو و اجرای نرم‌افزار، در عوض باز کردن یک پروژه جدید میتوانید وارد منوی Configure گردیده و سپس روی AVD Manager (که مخفف اندروید ویرچوال دیوایس یا این که دیوایس مجازی اندروید میباشد) کلیک فرمایید.
در AVD Manager قابلیت و امکان ساخت یک دیوایس مجازی برایتان فراهم میگردد، که یا این که از میان گزینه‌های پیش فرض می توانید انتخابشان نمایید یا این که اینکه پروفایل دیوایس خودتان را به اندروید استودیو انتقال دهید. با این کار پنجره‌ای از دیوایس اندرویدی شبیه‌سازی گردیده نمایان میگردد.

در‌این محیط شبیه‌سازی گردیده، میتوانید نرم افزار خودتان را ساخته یا این که پوشه‌های APK نرم افزار‌های دیگر را بار گذاری کنید. شیوه دوم به سادگی کشیدن و رها کردن پوشه APK در محیط این پنجره خواهد بود. با این کار نرم افزار مد نظر شما در آغاز نصب و سپس اجرا میگردد.
جایگزین‌های اندروید استودیو
به غیر از اندروید استودیو که مختص یوزرها فن‌ای میباشد، شبیه‌سازهای دیگری از محیط اندروید هم وجود دارا هستند که قدرتمند به استفاده از آنها می باشید. با این وجود می بایست هنگام کار با آن ها انتظار مشکلاتی را هم داشته باشید. برای مثال بعضی از این شبیه‌سازها طبق آخری ورژن اندروید نیستند، یا برای اجرای بعضی بازی‌ها و نرم افزار‌ها مشکل سازگاری دارا هستند.
از دربین موارد مشهور می‌توان به VirtualBox اشاره نمود که یک دیوایس‌ اندرویدی را کاملا در رایانه شما شبیه‌سازی مینماید. هر چند برای انجام صحیح این کار به یک ورژن بوتیبل از سیستم عامل (به عنوان مثال Android -x86) احتیاج دارااست.
به غیر از ویرچوال باکس گزینه‌های دیگری همچون Genymotion و YouWave هم می توانند برای اجرای برنامه اندروید در کامپیوتر کاربرد داشته باشند ولی هر دو در سطح پایین‌تری از ویرچوال باکس قرار میگیرند.

 نرم افزار های اندروید در رایانه

 

سه شیوه برتر برای اجرای نرم افزار های اندروید در رایانه

نرم‌افزار AirDroid

شیوه کار AirDroid با دو شیوه قبلی مقداری تفاوت دارااست. این نرم‌افزار اندروید را در سیستم عامل شما «شبیه‌سازی» نمی‌نماید، بلکه آنچه در تلفن همراه اتفاق میفتد را به یک صفحه بزرگتر (مانیتور رایانه) منتقل کرده و قابلیت و امکان کنترل با موس و صفحه کلید را برایتان فراهم می‌نماید.
به‌این کار اصطلاحا آینه کردن (Mirroring) می گویند که AirDroid استادانه آن را انجام می دهد. جالب میباشد بدانید که به جز خود نرم‌افزار، ایردروید از محیط گوگل کروم هم اجرا می شود.
البته برای میرور کردن لازم میباشد نرم‌افزار اختصاصی پی سی را از وب سایت ایردروید دریافت کرده و ورژن اندروید را هم روی تلفن همراه نصب داشته باشید. در مرحله بعدی نیز باید یک حساب کاربری ایردروید نیز برای خودتان بسازید.

مرحله بعدی کار، برقراری اتصال در بین رایانه و تلفن همراه اندرویدی شماست. برای این کار کافیست وارد نرم‌افزار ایردروید روی رایانه گردیده و آن‌گاه با اسکن QR Code به نمایش درآمده روی صفحه با تلفن همراه، اتصال را برقرار فرمائید. دراین‌صورت هر چه در موبایل اجرا نمایید در رایانه هم اجرا می‌‍شود.
تنها مشکل ایردروید این میباشد که در میرور کردن، به میزان کمی تأخیر داراست. بدین ترتیب در صورتیکه برای اجرای برنامه اندروید در کامپیوتر سرعت برایتان بیشترین اهمیت را داراست، بهتر میباشد به سراغ شیوه‌های اول و دوم این نوشته ی علمی بروید.
معرفی و آموزش کار با AirMirror؛ راهکاری برای کنترل از راه دور گوشی های اندرویدی
دانلود ایردروید برای ویندوز | اندروید
سایر شیوه‌ها
به غیر از شیوه‌هایی که گفتیم، شیوه‌های توسعه یافته‌تری مثل دوال بوت کردن اندروید و ویندوز روی رایانه هم میتوانند کارگشا باشند، که در مقاله‌ها آینده به آن خوا هیم پرداخت.
البته اکثر مردم تنها در‌پی شیوه آسان و بی‌دردسری میباشند که بتوانند نرم افزار‌ها (به خصوص بازی‌های اندروید) را روی رایانه با کنترلر اجرا نمایند که در‌این‌صورت شیوه‌های گفته شده در‌این نوشته‌ی علمی شایسته ترین راهکارها خواهند بود.

نرم‌افزار AirDroid


شما چه شیوه‌های دیگری میشناسید؟ آنها را با ما در بین بگذارید
سخن آخری
با این که شیوه‌های معرفی گردیده در‌این نوشته‌ی علمی دربرگیرنده شایسته ترین ابزارها و شیوه‌ها برای اجرای نرم افزار‌های اندرویدی روی ویندوز بوده میباشد، البته شیوه‌های دیگری نیز وجود دارا هستند. این مورد ها دربرگیرنده بوت دوگانه یک سیستم عامل اندروید روی رایانه، انتخاب از میان تعداد بالای app player-ها و مواقعی از این دست میباشد.
با این حالا اکثر زمان ها افراد به یک برنامه ساده نیز دارا هستند که به آن ها قابلیت اجرای نرم افزار‌های اندرویدی را روی ویندوز بدهند. در شرایطی‌که هدف اصلی شما بازی کردن بازی‌های موبایلی روی رایانه میباشد، میتوانید از آیتم نخست معرفی گردیده در‌این راهنما استفاده فرمائید.
در صورتیکه این مطلب برای شما مفید بوده میباشد، آموزش‌های زیر نیز به شما توصیه می گردند:

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا