چگونه از هک شدن گوشی موبایل

بهترین راه ها برای بالا بردن امنیت پسورد گوشی

امنیت پسورد گوشی

بهترین گذرواژه‌ها حملات brute force و فرهنگ لغت را خنثی می‌کنند، اما به خاطر سپردن آن‌ها نیز امکان‌پذیر است. این ایده های رمز عبور را امتحان کنید تا حساب های خود را غیرقابل شکستن کنید. برای بالابردن امنیت پسورد گوشی و یا هر وسیله دیگر ما را دنبال کنید.

رمز عبور قوی چیست؟

رمز عبور قوی رمزی است که نمی توانید با استفاده از حمله brute force آن را حدس بزنید یا آن را بشکنید. هکرها با استفاده از رایانه ترکیب های مختلفی از حروف، اعداد و نمادها را در جستجوی رمز عبور مناسب امتحان می کنند. رایانه های مدرن می توانند رمزهای عبور کوتاهی که فقط از حروف و اعداد تشکیل شده اند را در چند لحظه شکست دهند. به این ترتیب، رمزهای عبور قوی از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادهای خاص مانند علائم نگارشی تشکیل شده است. آنها باید حداقل 12 کاراکتر داشته باشند، اگرچه ما توصیه می کنیم به یکی از کاراکترهای طولانی تر بروید. به طور کلی،

ویژگی های اصلی یک رمز عبور خوب و ایمن 

حداقل 12 کاراکتر است. هر چه رمز عبور شما طولانی تر باشد – بهتر است.

از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و علائم خاص استفاده می کند. گذرواژه‌هایی که از کاراکترهای ترکیبی تشکیل شده‌اند سخت‌تر شکسته می‌شوند

. شامل مسیرهای به یاد ماندنی صفحه کلید نیست

. بر اساس اطلاعات شخصی شما نیست رمز عبور برای هر حسابی که دارید منحصر به فرد است.

وقتی در حال راه‌اندازی یک حساب آنلاین هستید، اغلب پیام‌هایی وجود دارد که به شما یادآوری می‌کند اعداد یا تعداد مشخصی کاراکتر را وارد کنید.

برخی حتی ممکن است شما را از تنظیم یک «گذرواژه ضعیف» که معمولاً یک کلمه یا ترکیب عددی است که به راحتی حدس می‌زند، منع کنند

. اما حتی اگر به شما یادآوری نشده است که یک رمز عبور قوی تنظیم کنید، بسیار مهم است که هر زمان که یک حساب آنلاین جدید راه‌اندازی می‌کنید یا گذرواژه‌های هر حساب موجود را تغییر می‌دهید، این کار را انجام دهید.

 تهیه رمز عبور قوی چگونه است؟

رمز عبور قوی واضح نیست یک رمز عبور خوب باید چیزی باشد که حدس زدن یا شکستن آن برای شخص دیگری واقعاً دشوار است، بنابراین به سراغ هیچ چیز واقعاً عمومی نروید، مانند «گذرواژه» یا «12345». دو گزینه آخر هنوز جزو محبوب ترین رمزهای عبور در جهان هستند و همچنین از کم استفاده ترین ها هستند

 گذرواژه های خوب نمی توانند شامل مسیرهای به یاد ماندنی صفحه کلید باشند از مسیرهای صفحه کلید متوالی، مانند “qwerty” استفاده نکنید، زیرا هکرها احتمالاً این مسیرها را شکست می دهند. اگر هیچ تلاشی برای فکر کردن به یک رمز عبور خوب صرف نکردید، این احتمال وجود دارد که هکرها برای شکستن نیازی به تلاش زیادی نداشته باشند.

قدرت رمز عبور شخصی نیست

واقعاً مهم است که از هیچ چیز شخصی مانند نام مستعار، تاریخ تولد یا نام حیوان خانگی خود استفاده نکنید. این اطلاعاتی است که برای یک هکر واقعاً آسان است که به سادگی با نگاه کردن به رسانه های اجتماعی شما، پیدا کردن نمایه کاری آنلاین شما یا حتی فقط با گوش دادن به مکالمه ای که با شخص دیگری دارید، پیدا کند.

یک رمز عبور خوب باید منحصر به فرد باشد هنگامی که یک رمز عبور قوی ایجاد کردید، ممکن است وسوسه شوید که از آن رمز عبور برای تمام حساب های آنلاین خود استفاده کنید. اما، اگر این کار را انجام دهید، شما را در برابر حملات متعدد آسیب پذیرتر می کند. از این گذشته، اگر یک هکر موفق به کشف رمز عبور شما شود، می‌تواند به هر حسابی که از آن رمز عبور استفاده می‌کنید، وارد شود، که ممکن است شامل ایمیل‌های شما، رسانه‌های اجتماعی و حساب‌های کاری شما باشد. بسیاری از افراد برای همه چیز از یک رمز عبور استفاده می کنند زیرا به خاطر سپردن آن آسان تر است. اما نگران نباشید زیرا ما نکات و ترفندهای زیادی داریم که به شما کمک می‌کند تا چند کلمه عبور را مدیریت کنید.

از رمزهای عبور گذشته خودداری کنید

همچنین بسیار مهم است که مطمئن شوید رمزهای عبور خود را بازیافت نمی کنید، به خصوص اگر قبلاً هک شده باشند. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما هنگامی که از یک رمز عبور استفاده کردید، نباید از آن دوباره استفاده کنید. حتی اگر سال‌ها است که از آن استفاده نکرده‌اید، بهتر است یک مورد جدید بیابید. به خصوص اگر در گذشته با هک شدن رمز عبور مشکل داشته اید.

امنیت پسورد گوشی

کاراکترهای خاص در پسوردها

اگرچه استفاده از کاراکترهای خاص در رمزهای عبور شما یک راه واقعاً خوب برای ایجاد امنیت بیشتر است، اما همه حساب‌های آنلاین به شما اجازه نمی‌دهند از هر نمادی که دوست دارید استفاده کنید. اما اکثر آنها به شما امکان استفاده از موارد زیر را می دهند

نمونه های رمز عبور خوب

X5j13$#eCM1cG@Kdc

PkxgbEM%@hdBnub4T

vUUN7E@!2v5TtJSyZ

همه آنها از مجموعه ای به ظاهر تصادفی و طولانی (بیش از 15 کاراکتر) از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص تشکیل شده اند. این رمزهای عبور عمومی نیستند و حاوی هیچ مسیر کلیدی به یاد ماندنی یا اطلاعات شخصی نیستند که هکرها بتوانند از آن استفاده کنند.

ایده هایی برای ایجاد یک رمز عبور خوب

خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای ایجاد رمزهای عبور منحصر به فرد و قوی برای هر یک از حساب های آنلاین خود انجام دهید. ما یک ابزار آماده تولید رمز عبور داریم که شکستن رمزهای عبور منحصر به فرد و تقریبا غیرممکن را تولید می کند. از طرف دیگر، باید نکات و ایده های برتر ما را در مورد نحوه تنظیم یک رمز عبور خوب دنبال کنید:

از یک تولید کننده رمز عبور استفاده کنید

اگر برای پیدا کردن رمزهای عبور قوی خود وقت ندارید، تولید کننده رمز عبور یک راه واقعا سریع و آسان برای به دست آوردن یک رمز عبور منحصر به فرد و قوی است. مولد رمز عبور ایمن ما دنباله ای از کاراکترهای تصادفی ایجاد می کند. آن را به عنوان رمز عبور برای دستگاه، ایمیل، حساب رسانه اجتماعی یا هر چیز دیگری که نیاز به دسترسی خصوصی دارد، کپی کرده و استفاده کنید.

عبارت عبور را انتخاب کنید

عبارات عبور بسیار ایمن تر از رمزهای عبور هستند زیرا معمولا طولانی تر هستند و حدس زدن آنها را دشوارتر می کند. بنابراین به جای انتخاب یک کلمه، یک عبارت را انتخاب کنید و اولین حروف، اعداد و علائم نگارشی را از آن عبارت بگیرید تا ترکیبی به ظاهر تصادفی از کاراکترها ایجاد کنید. حتی می‌توانید حرف اول یک کلمه را با یک عدد یا نماد جایگزین کنید تا امنیت آن بیشتر شود. یا سعی کنید کلمات را با علائم نگارشی جایگزین کنید، مانند آنچه در زمان های عامیانه متن استفاده می کردیم، اگر می توانید تا اینجا را به خاطر بسپارید. در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از روش عبارت عبور برای ایجاد رمزهای عبور قوی آورده شده است:

اولین بار وقتی 4 ساله بودم به دیزنی لند رفتم و من را خوشحال کرد I1stw2DLwIw8yrs&immJ

دوست من مت در کافه نانوایی شش دونات خورد و 10 پوند MfMa6d@tbc و 10 پوند برای او تمام شد

. برای اولین بار در تاریخ، منچستریونایتد با نتیجه 5 بر 0 مغلوب منچستر سیتی 4da1sttymevaMU5:02MC شد.

نسخه ایمن تر از روش فرهنگ لغت را انتخاب کنید یک روش محبوب برای انتخاب رمز عبور باز کردن یک فرهنگ لغت یا کتاب و انتخاب یک کلمه تصادفی است. اما، همانطور که ممکن است به نظر شما تصادفی باشد، حدس زدن یک کلمه در واقع برای یک هکر بسیار آسان است. بنابراین به جای انتخاب فقط یک کلمه از فرهنگ لغت، چند کلمه را انتخاب کنید و آنها را به همراه اعداد و نمادها در کنار هم قرار دهید تا تشخیص آن برای کسی دشوارتر شود.

در دنیای امروزه که کودکان ما نیز با گوشی های هوشمند سروکار دارند نیاز است که آنها کنترل شوند. چه تعداد کودکانی می شناسید که با استفاده از گوشی خودشان ضررهای زیادی را به والدین تحمیل کرده اند به همین خاطر توصیه می شود برای کودکان نیز نرم افزارهای SPY تهیه و نصب گردد ضمن کنترل رفت و آمد از بازیهای آنها نیز مظلع خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا