اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهبرنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفونفناوری

روش های هک گوشی و نفوذ به اطلاعات کامل موبایل

انواع روش های هک گوشی و نفوذ به اطلاعات تلفن همراه امروزه اطلاعات مهمترین نقش را در زندگی خصوصی هر فرد بازی می کند و مطمئنا هر چه این اطلاعات ارزشمندتر باشد، افراد بیشتری نیز برای دسترسی به آن، تطمیع می شوند.

یکی از روش های دسترسی غیر مجاز به اطلاعات خصوصی، استفاده از شیوه های مختلف هک می باشد که ممکن است توسط هکرهای حرفه ای و یا هکرهای آماتور، انجام شود.

همه ما اطلاعات زیادی را در تلفن های همراه خود نگاه داری می کنیم که اگر این اطلاعات به دست افراد خاصی بیفتد، ممکن است برای ما دردسر های زیادی ایجاد شود.پس یکی از هدف های ساده هک و دسترسی به اطلاعات خصوصی، دستگاه تلفن همراه فرد می باشد.

ما در ادامه قصد داریم تا انواع روش های هک گوشی و نفوذ غیر مجاز به دستگاه های تلفن همراه را بررسی کرده و توضیحات خلاصه ای را در این رابطه عنوان کنیم.

هک و ردیابی گوشی تلفن همراه هر فرد معمولا حاوی اطلاعات بسیار مهمی از آن فرد می باشد.

اطلاعاتی که اگر به دست فرد خاصی برسند و یا فاش شوند، می تواند زندگی فرد را دچار دگرگونی نماید. این اطلاعات شاید برای همه جالب توجه نباشد و همین موضوع سبب شود که شما نسبت به حفظ امنیت آن، سهل انگار باشید اما برای کسانی که ارزش اطلاعات را می دانند، می تواند بسیار مفید باشد.

هک گوشی به معنی دسترسی غیر مجاز به اطلاعات طبقه بندی گوشی، اعم از پیام ها، لاگ ها، موقعیت، گالری، تماس ها و هر نوع اطلاعات دیگری است که کاملا به صورت مخفی بوده و مالک گوشی از آن اطلاعی نداشته باشد. امروزه همانقدر که امنیت دستگاه های تلفن همراه افزایش پیدا کرده است، روش های نفوذ و هک نیز پیشرفت داشته است و روش های جدیدی برای هک گوشی افراد مختلف معرفی شده است که برخی از آن ها اصلا پیچیده نبوده و چند مرحله ساده دارند که هر کسی می تواند آن را انجام دهد.

تلفن های همراه از جمله اهداف هک برای هکرها محسوب می شوند که معمولا حاوی اطلاعات مهمی می باشد.

روش های هک گوشی

انواع مختلفی برای هک تلفن همراه دیگران وجود دارد که بسته به گوشی و لایه های امنیتی که خود فرد برای حفظ امنیت اطلاعاتش از آن ها استفاده می کند، ممکن است متفاوت باشد. یک نکته را همیشه باید در خاطر بسپارید: “همه دستگاه های کامپیوتری قابلیت هک شدن را دارند! تنها باید روش این کار را پیدا کرد.” پس به صرف اینکه شما از یک دستگاه ایمن استفاده می کنید و یا از نرم افزارهای محافظتی همچون آنتی ویروس استفاده می کنید، نباید شما را نسبت به امنیت اطلاعاتتان مغرور کند.

ما در اینجا چند مورد از شایع ترین و محبوب ترین روش هایی که هکرها برای نفوذ به گوشی دیگران از آن استفاده می کنند اشاره خواهیم داشت و با یکدیگر روش انجام آن را مورد بررسی قرار می دهیم. با SPY24 در ادامه همراه باشید.

1. هک گوشی از طریق بلوتوث

بلوتوث یکی از فناوری های بسیار کاربردی است که سال هاست در تلفن های همراه قرار داده شده است. در گذشته از بلوتوث برای انتقال فایل استفاده می شد اما امروزه از این فناوری بیشتر برای اتصال دستگاه های همجوار و گجت ها به تلفن همراه استفاده می شود. بلوتوث به همان اندازه که کاربردی است به همان اندازه نیز ناامن است. حملات مبتنی بر بلوتوث آنقدر زیاد هستند که خود دسته بندی های مختلفی را شامل می شوند و اخیرا یک روش خاص برای هک از طریق بلوتوث نیز کشف شده است.

  • Bluejacking: حمله ای که در آن حمله کننده فقط می تواند تعداد بی شمار درخواست به گوشی شما ارسال کند و در نقش اسپم ظاهر شود.
  • Bluesnarfing: در این حمله هکر با استفاده از نرم افزارهای خاص از Bluetooth OBEX به اطلاعاتی از دستگاه شما می تواند دسترسی پیدا کند.
  • Bluebugging: حمله ای خطرناک که امروزه اکثر دستگاه های تلفن همراه به روش مقابله با آن مجهز شده اند. در این حمله هکر می تواند کنترل همه یا قسمتی از گوشی را بدست بگیرد.

ارتباط بلوتوث از جمله مواردی است که هکرها علاقه مند به آن هستند.

2. حمله از طریق وای فای

یک روش بسیار محبوب دیگر برای هک گوشی های تلفن همراه از راه دور، استفاده از نقاط اتصال وای فای است. این حمله بیشتر در مکان هایی رخ می دهد که در آن نقطه اتصال وای فای رایگان یا عمومی وجود داشته باشد. در این روش هکر با استفاده از برنامه های خاص منظوره، در شبکه حضور می یابد و برای سایر نودها پیام هایی را ارسال می کند و در نهایت اگر آسیب پذیری مناسبی را کشف کند، به دستگاه هدف نفوذ پیدا می کند.

نرم افزارهایی شبیه به Droidsheep از جمله برنامه هایی هستند که منحصرا برای شنود ترافیک شبکه مورد استفاده قرار گرفته و معمولا در شبکه های وای فای رایگان، مورد استفاده هکرها قرار می گیرند تا بتوانند به تمامی پیام های ارسالی در کانال دسترسی پیدا کرده و در نهایت پیام های رمز نشده را دریافت کنند. ( برنامه اسپای24 )

وای فای های عمومی یکی از بهترین مکان ها برای هکرها هستند.

3. هک گوشی با بدافزار

یکی از راه های ساده، سریع و کارآمد برای هک گوشی دیگران، استفاده از بدافزار است. بدافزاری که در اینجا از آن صحبت می کنیم برنامه ای است که از هر طریق ممکن روی تلفن همراه فرد قربانی نصب شده و پس از آن اقدام به جاسوسی اطلاعات گوشی و ارسال آن برای هکر می کند. این برنامه ها می توانند خاص منظوره یا همه منطوره طراحی شوند. برنامه های خاص منظوره می توانند فقط برای هک اطلاعات برنامه ای خاص از گوشی، همچون هک تلگرام به کار برده شوند و برنامه های همه منظوره می توانند برای هک کل دستگاه تلفن همراه به کار روند و تمام اطلاعات گوشی را به هکر ارسال کنند.

رات اندروید، نمونه ای از این برنامه هاست که مخصوص همین کار طراحی می شده است. البته امروزه بسیاری از تلفن های همراه نسبت به این نفوذ ایمن شده اند اما باز هم نوآوری هایی در این زمینه دیده شده است که گوشی های با امنیت بالا نیز هدف قرار می دهد.

تروجان ها، جاسوس افزارها، ویروس ها و غیره از جمله بدافزارهایی هستند که منجر به نفوذ به گوشی افراد می شوند.


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا