اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهآیا اینستاگرام من هک شده است؟!امنیت سایبری (Cyber Security)برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دوربرنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفونبهترین برنامه های هک گوشی اندرویدی آیفونکنترل گوشی از راه دور برنامه برای کنترل اعضای خانوادههک آیفونهک تلگرام و نظارت بر عملکرد

برنامه ضد شنود تلفن همراه و گوشی

برنامه ضد شنود تلفن همراه در حال حاظر تلفن های هوشمند همراه یکی از پیشرفته ترین کامپیوترهای جیبی و قابل حمل برای تمامی افراد جامعه می باشد. نفوذ این موبایل ها در بین عموم مردم به نحوی رشد و گسترش پیدا کرده است که تقریبا هر کسی همیشه یک گوشی هوشمند همراه خود دارد. در این بین ممکن است افراد و یا شرکت های خاصی قصد جاسوسی به طرُق مختلفی را داشته باشند. این جاسوسی می تواند به صورت ردیابی شما، دسترسی داشتن به دوربین، پیامک ها و تماس های شما، دسترسی به برنامه های شبکه مجازی، برنامه های نصب شده بر روی تلفن همراه و حتی شنود صدای شما باشد. که در این مقاله قصد داریم در مورد شنود و برنامه ضد شنود و راه هایی برای متوجه شدن این جاسوسی در تلفن های همراه صحبت کنیم.

راهکار هایی برای دریافت تیک آبی اینستاگرام ( Verified Badge )

برنامه ضد شنود تلفن همراه و گوشی
برنامه ضد شنود تلفن همراه و گوشی

دلیل جاسوسی و هدف از شنود چیست؟

اما دلیل این جاسوسی ها چیست و چرا باید گوشی همراه ما تحت جاسوسی یک نفر یا شرکت خاص دیگری دربیاید. جاسوسی تلفن های همراه ممکن است به قصد و نیت های مختلفی انجام شود. ممکن است یک زن و شوهر بد بین نسبت به هم اقدام به نصب برنامه جاسوسی بر روی گوشی یکدیگر کنند و بدون انکه طرف مقابل متوجه چیزی شود، تمام پیامک ها و تماس ها و مکالمات را شنود و ردیابی کند. و یا ممکن است یک شرکت برای تعامل بهتر با کاربران خود از این برنامه شنود و یا جاسوسی بر روی نرم افزار های خود تعبیه کند که گوگل نیز یکی از همین شرکت ها می باشد که هدف او از شنود صدا، سرچ صوتی و خدماتی صوتی برای کاربرانش می باشد. دلیل ذخیره شنود شما توسط گوگل فقط برای درک صدای شما و تعامل بهتر برای خدمات رسانی بهتر برای شما می باشد با این وجود این امکانات در گوگل وجود دارد که شما از طریق تنظیمات، دسترسی های گوگل از جمله شنود صدا را خاموش سازید. اما همیشه هدف از این شنود صدا خدمات رسانی نمی باشد و ممکن است برنامه های بد افزار و جاسوسی در موبایل شما نصب شده باشد که حتی خودتان هم خبر نداشته باشید و یک سری کمپانی ها و شرکت ها با شنود صدای شما و حتی دسترسی به پیامک ها و تماسهای شما، قصد و نیت بدی داشته باشند.  

از کجا بفهمیم که گوشی ما شنود می شود؟

راه های زیادی برای حدس احتمال شنود در موبایل ما وجود دارد که در ادامه به تک تک آنها می پردازیم. یکی از راه های کشف شنود گوشی این است که از خود بپرسید آیا موقع صحبت کردن با دیگران آیا صداهای نویز و غیر متعارف دیگری می شنوید؟ صداهایی مانند اکو شدن صدای شما، صدای خش خش و یا صدای کلیک و …؟! اگر صدای شما و طرف مقابلی که با آن در حال صحبت کردن هستید کاملا شفاف نیست، احتمال می رود که صدای شما در حال شنود و جاسوسی باشد. یکی دیگر از راه هایی که احتمال می رود یک برنامه جاسوسی در گوشی شما در حال فعالیت است، اعمال اتفاقات نامتعارف و عجیب و غریب در گوشی شما می باشد. ممکن است گوشی شما به صورت خودکار شروع به خاموش و دوباره روشن شدن بگیرد. یا صفحه گوشی شما روشن و سپس خاموش شود.و اتفاقاتی مشابه که انگار بدون دخالت شما دارد یک سری رفتارها را از خود نشان می دهد. در حالت بعدی ممکن است از زود خالی شدن باتری گوشی خود شاکی شده باشید. برنامه هایی زیادی همچون نور صفحه بیش از حد و یا استفاده از اینترنت داده و روشن بودن بلوتوث و … ممکن است شارژ باتری شما را زود تر از انچه که انتظار دارید خالی کنید. اما اگر هیچ برنامه خاصی در گوشی شما که احتمال می رود باتری زیادی مصرف کند وجود ندارد پس احتمال می رود که در پشت پرده یک برنامه جاسوسی در حال فعالیت و استفاده از شارژ باتری شما می باشد. پس همیشه پایین بودن باتری گوشی نیز یکی از راه های احتمال وجود برنامه شنود صدا و احتمال جاسوسی و هک گوشی شما می باشد. سعی کنید بعد از نصب هر برنامه و اپلیکیشنی از قسمت تنظیمات آنها، مواردی که احتمال می رود ممکن است از آن طریق جاسوسی و شنود صدا انجام شود را مسدود و غیر فعال کنید. بسیاری از برنامه هایی که بر روی گوشی خود نصب می کنید ممکن است دارای حالت روشن یا خاموش کردن میکروفون، روشن یا خاموش کردن موقعیت مکانی و … باشند که با دسترسی راحت به قسمت تنظیمات می توانید انها را در صورتی که نیازی به انها نیست را غیر فعال نمایید.   از دیگر نشانه های جاسوسی در گوشی می توان به دریافت پیامک های نامفهوم و ناخواسته اشاره کرد. ممکن است پیامی از شماره ایی که آن را نمی شناسید دریافت کنید و حتی با ارسال پیامک به آن شماره باز جوابی دریافت نکنید. و یا پیامک هایی حاوی اطلاعاتی همچون کد های دستوری نامفهوم. ممکن است این کد ها توسط برنامه جاسوسی به گوشی شما ارسال شده اند که و هر کد یک سری از اعمال های جاسوسی را فعال می کند که توصیه می شود حتما در صورت مواجهه شدن با چنین پیامک هایی بلافاصله اقدام به اسکن گوشی و حذف برنامه های مشکوک در گوشی خود شوید.  استفاده از آنتی ویروس خود یکی از بهترین روش های شناسایی بد افزار ها و ویروس ها می باشد که هر چند یکبار با اسکن گوشی شما می توانید لیستی از برنامه های غیر کاربردی، مشکوک و ناشناس را پیدا کرده و آنها را بدون تامل و درنگ کردن پاک کنید. سعی کنید که در صورت استفاده نکردن از بلوتوث و وای فای گوشی خود، حتما آنها را خاموش و غیر فعال نمایید، چرا که یکی از راه های نفوذ و شنود صدای شما توسط این موارد اتفاق می افتد. مگر در صورت لزوم وگرنه هرگز اجازه ندهید که نت داده اینترنت و موقعیت مکانی شما فعال باشد.
برنامه ضد شنود
برنامه ضد شنود

برنامه ضد شنود تلفن همراه چیست؟

یکی از چالش هایی که همیشه کاربران گوشی های آندروید با آن مواجه هستند، امکان و احتمال آلوده شدن گوشی همراه آن ها به بد افزار ها و برنامه های جاسوسی می باشد. این بد افزار ها معمولا به صورت یک برنامه کاربردی و مفید توسط خود کاربر ممکن است دانلود و بر روی گوشی نصب گردد و علاوه بر یک سری خدمات ظاهری، در پس پرده خود یک سری کارهای جاسوسی از جمله شنود صدا را انجام دهد و به اطلاعات دریافتی از گوشی شما را به سرورهای مخصوص شرکت سازنده و انتقال دهد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی این بد افزار ها بسیار توسعه یافته و پیشرفته می باشند و حتی ممکن است شرکت سازنده، آن را به نوعی طراحی کرده باشد که برای جلوگیری از پر شدن سرور با اطلاعات بی مصرف، فقط اطلاعات لازم شنیده شده از زبان شما را شنود و بر روی سرور خود ذخیره نماید. یعنی با استفاده از یک سری کد های دستوری و تعریف کلماتی خاص، فقط زمانی شروع به شنود و ارسال شنود شما به سرور خود می نماید که شما آن کلمه یا جمله خاص را دکلمه کرده باشید. این روش در گوگل و میکروفون گوگل برای سرچ و درخواست صوتی از گوگل اجرا شده است به این صورت که شما برای ارسال درخواست می بایست قبل از صحبت کردن از کلمه OK Google استفاده کنید. برای جلوگیری با این بد افزارها امروزه برنامه هایی با عنوان برنامه های ضد جاسوسی، ضد شنود و آنتی اسپای طراحی شده اند. برنامه ضد شنود یا آنتی اسپای به این گونه طراحی شده اند که با نصب آن بر روی گوشی موبایل خود و فعال کردن آن می تواند به جستو جوی تمامی بد افزارها و اپلیکیشن هایی که با هدف جاسوسی در گوشی شما فعالیت می کنند بپردازد. برنامه ضد شنود امکانات و قابلیت های بسیار پیشرفته و در عین حال ساده ایی دارند. این برنامه ها قابلیت شناسایی تمامی برنامه های جاسوسی احتمالی بر روی گوشی شما را شناسایی و در اختیار شما قرار می دهد که سپس خودتان تصمیم به نادیده گرفتن یا حذف کردن آن بگیرید. این برنامه تمامی برنامه هایی که مشکوک هستند و منبع نصب آنها نامشخص باشد را نیز برای شما شناسایی می کند. و از ویژگی های دیگر این برنامه ها، لیست سفید می باشد که شما می توانید برنامه هایی که از آنها مطمعن هستید را در آن لیست قرار دهید و به آنها اجازه فعالیت بدهید. و همچنین شما می توانید برنامه های غیر لازمه را از طریق این برنامه حذف و یا غیر فعال نمایید. برای استفاده از این برنامه ها کافیست که آنها را فعال و مانند انتی ویروس اجازه اسکن گوشی را به آنها بدهیم. این برنامه با سرعت و عملکردی بالا اقدام به اسکن تمامی حافظه داخلی و مموری گوشی شما می کند و همه بدافزار ها و یا برنامه های مشکوک را برای شما شناسایی می کند. البته همانطور که در بالا به ان اشاره کردیم ممکن است که یک سری از برنامه های با منبع نصب مشخص و قابل اعتماد را نیز در لیست برنامه های اسکن شده و مشکوک خود به شما معرفی کند که می توانید به راحتی و با چند کلیک انها را به لیست سفید خود انتقال دهید تا مانع عملکرد و استفاده از آنها نشوید. سایت spy24.org برنامه ضد شنود تلفن همراه

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا