فناوریهک وای فای

بهترین راه های جلوگیری از هک شدن وای فای مودم های ایرانسل

همانگونه که می‌دانید Upstream مودم های 4G ایرانسل حدود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است که تقریباً سرعت دانلود آن ۱۸ مگابایت می گردد. اما دریافت چنین سرعتی بستگی به‌این موضوع دارد که آیا مکان شما نزدیک به یک کدام از دکل های 4G ایرانسل باشد یا این که نه. حال فرض فرمایید کسی بتواند با استفاده از برنامه‌های Wifi Hacker به شبکه وایرلس شما دست دارزی نماید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آری صحیح متوجه شدید دیگری چیزی به اسم ترافیک اینترنت برای شما باقی نخواهد ماند. جلوگیری از هک شدن وای فای …

در این آموزش خواهید آموخت که چه‌گونه وای فای مودم ایرانسل خود را در قبال انواع حملات وایرلس حفاظت نمائید تا ترافیک اینترنت تان را در عرض چند دقیقه به باد فنا نرود.

چه گونه به تنظیمات مودم های 4G یا این که TD-LTE ایرانسل دسترسی پیدا کنیم:


طریق دسترسی به تنظیمات مودم های 4G و TD-LTE ایرانسل دقیقاً همانند دیگر مودم های عادی میباشند برای دسترسی به تنظیمات کافیست آدرس 192.168.1.1 یا این که آدرس 192.168.8.1 را در یکی Web Browser های خود مثل Google Chrome یا این که Internet Explorer وارد فرمایید و بعداز ظاهر شدن صفحه Login مودم در قسمت اسم کاربری و رمز عبور کلمه و واژه admin را استفاده کنید.

هک شدن وای فای مودم های ایرانسل

جلوگیری از هک وای فای مودم GP-2101

نکته: دقت نمائید معمولاً آدرس IP پیشفرض مودم های ۴ جی 192.168.1.1 می باشد ولی آدرس IP پیشفرض مودم های TD-LTE یا این که 4.5 جی 192.168.8.1 میباشد.

قدم اول: غیر فعال سازی ویژگی WPS


او‌لین گام در ایمن سازی مودم های وای فای ایرانسل غیر فعال نمودن ویژگی WPS میباشد. همانگونه که متوجه شدید WPS یا این که Wifi Protected Setup یک از ویژگی‌های Access Point ها می باشد که برای افزایش سرعت در متصل شدن به وای فای استفاده می شود. ولی اکثر برنامه‌های Wifi Hacker از ضعف‌های این پروتوکل برای هک کردن وایرلس استفاده می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی WPS به پست علت هک شدن وای فای با WPS مراجعه کنید.

برای غیر فعال سازی ویژگی WPS در آغاز وارد تنظیمات مودم خود گردید بعد از آن از بخش Wi-Fi وارد گزینه WLAN Settings گردید. در صفحه WLAN Settings تیک گزینه Enabled را از جلوی WPS بردارید و روی Submit کلیک فرمایید تا تغیرات اعمال گردیده ذخیره شود.

جلوگیری از هک وای فای

قدم دوم: استفاده از پروتکل WPA2-PSK بجای WEP


دو‌مین گام در ایمن سازی مودم های وای فای ایرانسل استفاده از پروتکل های رمز گذاری بروز تر و (Encryption) قویتر بجای پروتکل های ضعیف‌تر می باشد. یعنی بجای اینکه از پروتکل های WEP یا این که WPA-PSK استفاده فرمایید بایستی از پروتکل WPA2-PSK استفاده نمائید.

برای انجام اینکار در همان صفحه WLAN Settings گزینه Security را روی WPA2-PSK بگذارید و گزینه WPA Encryption را روی AES (Recommended) قرار دهید. و در آخر روی گزینه Submit کلیک فرمایید.

 پروتکل WPA2-PSK بجای WEP

قدم سوم: استفاده از رمز عبور پیچیده (Complex)


از مهم‌ترین کارهای که باید برای ایمن سازی شبکه وایرلس خود انجام دهید استفاده از یک رمز عبور پیچیده یا این که Complex است. توجه فرمائید هرچه رمز عبور شما پیچیده‌تر باشد هکر ها سخت تر می توانند به شبکه وایرلس شما نفوذ نمایند. برای انتخاب یک رمز عبور پیچیده چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید.

حداقل کاراکتر های راز عبور شما می بایست بین ۸ تا ۱۲ کاراکتر باشد.
حتماً از حروف بزرگ و کوچک به صورت تصادفی در رمز عبورتان استفاده فرمائید.
صد در صد از علامت ها نیز در رمز عبور خود استفاده نمائید.
هر گز از شماره تماس یا این که اسم های مرتبط با خود استفاده نکنید.
تاریخ تولد خود یا این که کد ملی و یا این که هر شماره ای که در جایی ثبت دارید را استفاده نکنید.
از رمز های پیچیده عمومی مثل 12qw!@QW اصلاً استفاده نکنید.
در‌صورتی‌که موارد بالا را درک کرده باشید رمز عبور شما چیزی همانند 4h^$@h006Q خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رمز عبور پیچیده کلیک فرمائید.

برای تهیه و تنظیم رمز عبور شبکه Wireless خود از به عبارتی صفحه WLAN Settings گزینه Password را با رمز عبور پیچیده پر فرمایید و سپس روی گزینه Submit کلیک فرمایید تا رمز عبور شما ذخیره شود.

قدم چهارم: محدود سازی تعداد یوزرها


چهارمین کاری که بایستی برای ایمن سازی شبکه وای فای خود انجام دهید این میباشد که تعداد افرای که می توانند به صورت همزمان به شبکه وایرلس شما متصل شوند را محدود نمائید.

به نظر شما چه نیازی است که ۳۲ نفر بتوانند به طور به طور همزمان به وایرلس شما دسترسی داشته باشند؟ در صورتیکه شما تنها کاربر شبکه وایرلس خود میباشید پس فقط یک نفر باید به شبکه شما دسترسی داشته باشد خیر ۳۲ نفر، برای محدود سازی تعداد دستگاههای که می توانند به صورت همزمان به وایرلس متصل شوند باید از همان صفحه WLAN Settings وارد عمل گردید و مورد Maximum Number of Device را روی تعداد مورد نظر خود تهیه و تنظیم نمائید.

محدود سازی تعداد یوزرها

قدم پنجم: مخفی نمودن SSID


پنجمی گامی که می‌توانید با استفاده از آن شبکه وایرلس ایرانسل خود را ایمن فرمائید پنهان سازی یا این که پخش نکردن اسم وایرلس (SSID) می باشد. چه نیازی میباشد تا همگی از وجود شبکه وایرلس شما با خبر شوند؟ تا زمانیکه دارایی‌های خود را در ملا عام رونمایی نکنید سارقی هم به فکر سرقت از شما نخواهد افتاد.

برای پخش نشدن SSID در ملا عام می بایست تیک Enable گزینه Hide SSID Braodcast را در صفحه WLAN Settings بگذارید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پنهان سازی SSID به آموزش جلو گیری از هک شدن وایرلس مراجعه‌نمایید.

قدم ششم: جلوگیری از هک شدن وای فای فیلتر نمودن MAC Address


از دیگر کارهای که می توانید برای افزایش امنیت شبکه وایرلس ایرانسل خود انجام دهید فیلتر نمودن MAC Address ها می باشد. با فیلتر کردن MAC Address ها به مودم وای فای ایرانسل خود می‌گویید که فقط آدرسهای سخت افزای مشخص شده بتوانند به شبکه شما متصل شوند.

برای انجام اینکار ابتدا باید MAC Address دستگاههای وایرلس خود مثل موبایل تلفن همراه، تبلت و یا این که لپتاپ را از تنظیمات آن‌ها پیدا فرمائید. سپس در مودم ایرانسل خود به صفحه Security بروید و از آنجا گزینه MAC Filtering را انتخاب نمایید.

هک شدن وای فای مودم های ایرانسل

در صفحه MAC Filtering تیک آیتم Enable را بگذارید و از قسمت Add List آدرس سخت افزاری دستگاههای خود را یکی یکی‌از به‌این فهرست اضافه فرمائید. بعداز اضافه نمودن دستگاههای خود روی گزینه Submit کلیک نمایید تا تنظیمات انجام شده شما ذخیره شود.

چگونه از هک شدن وایرلس مودم ایرانسل جلوگیری کنیم

به طور کلی در صورتی‌که شما فقط چهار آیتم اولیه را به درستی انجام دهید دیگر نیازی به نگرانی در مورد هک شدن شبکه وایرلس خود نخواهید داشت.

در شرایطی‌که سوال یا این که انتقادی نسبت به نوشته‌علمی جلوگیری از هک شدن وای فای مودم های ایرانسل دارید SPY24 را از محبت خود محروم نکنید. Xspy.app

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا