اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینامنیت سایبری (Cyber Security)مایکروسافت سیستم عامل ویندوز

تست سرعت اینترنت

اگر قصد نحوه تست سر عت اینترنت مورد استفاده خود را دارید لازم به ذکر است که در این مطلب روشها و سایت هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که بتواند میزان سرعت اینترنت را بدست آورید. برای اینکه بتوانید با دقت بالایی میزان سرعت اینترنت خود را بدانید می بایست یکسری موارد را انجام دهید که در ادامه مطرح خواهند شد.

ملاحظات قبل از تست سرعت اینترنت

  • اطمینان حاصل نمایید که هیچ استفاده ای از اینترنت نمی شود.
  • اطمینان حاصل نمایید که هیچ دستگاه دیگری از اینترنت استفاده نمی کند.
  • در صورت استفاده از وی پی ان و نظیر آنها در موقع تست آنها را قطع نمایید.

نحوه تست سر عت اینترنت

به طرق مختلفی می توانید تست سر عت اینترنت را انجام دهید که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. قبل از شروع کار می بایست توجه داشته باشید که تست سرعت با دو فاکتور اصلی سرعت دانلود و سرعت آپلود انجام می شود.

تست از طریق وب سایت ایرانسل

برای اینکار کافیست بر روی این لینک کلیک کرده و به صفحه تست سرعت اینترنت هدایت شوید. پس از مشاهده صفحه تست در سایت ایرانسل بر روی گزینه Start کلیک کرده و منتظر باشید تا تست صورت پذیرد. پس از اتمام تست نتایج بصورت آپلود و دانلود نمایش داده می شود. تصویر زیر نتیجه تست سر عت اینترنت یک خط ADSL را نمایش می دهد.

تست از طریق جستجو در گوگل

برای اینکار کافیست در گوگل عبارت Internet Speed Test را سرچ کنید. پس از اینکار در نتایج جستجوی گوگل بر روی گزینه RUN SPEED TEST کلیک کنید. بلافاصله باکسی باز و تست شروع می شود. پس از اتمام تست نتایج در اختیار شما قرار می گیرد. تصویر زیر نتیجه تست سر عت اینترنت یک خط ADSL را نمایش می دهد.

ملاحظات دیگر

اگر نتایج تست اعدادی کمتر از حد انتظار به شما داد احتمالا از اینترنت استفاده می شود. یکی از مواردی که می تواند باشد استفاده سیستم از اینترنت برای بروزرسانی سیستم عامل و نرم افزارهای مورد استفاده است. برای اینکه اطمینان خاطر داشته باشید می بایست بیشتر بررسی کنید تا هیچ استفاده از اینترنت در زمان تست نشود. در اینصورت نتیجه تست واقعی خواهد بود و می توانید سرعت دقیق دانلود و آپلود اینترنت خود را بدانید. در انتها لازم است بدانید نتایج بدست آمده در تست مربوط به همان لحظه بوده و ممکن است در زمان های دیگری نتایج متفاوتی بدست آید.

نوشته تست سرعت اینترنت اولین بار در spy24.ir . پدیدار شد.

تست سرعت اینترنت

تست سرعت اینترنت

تست سرعت اینترنت گوگل

لطفا به هنگام انجام این تست به نکات زیر توجه داشته باشید :

  • قبل از شروع تست، در صورتیکه به vpn اتصال دارید آن را قطع کنید. اتصال vpn تاثیر نامطلوب در نتیحه تست خواهد داشت.
  • پیش از انجام تست، از مناسب بودن پارامتر‌های فیزیکی خط DSL خود شامل نویز و سیگنال اطمینان حاصل کنید. در صفحه محتوای آموزشی سایت SPY24، در بخش “بررسی پارامتر‌های کیفی سرویس ADSL” توضیحات کاملی در این خصوص ارایه شده است. افزون بر این در صورت ابهام می‌توانید از طریق شماره واستاپ با کارشناسان پشتیبانی فنی SPY24 تماس برقرار کنید.
  • در هنگام تست، هیچ نرم‌افزار یا سیستم دیگری نباید به اینترنت متصل باشد، در غیر این‌صورت نتایج، دقیق و قابل استناد نخواهد بود چرا که پهنای باند آزاد شما به جای مجموع پهنای باند سرویس نمایش داده خواهد شد.
  • توصیه می‌شود به منظور اطمینان خاطر از نتیجه، این تست را از طریق اتصال سیستم به وسیله کابل شبکه به CPE انجام دهید. ممکن است به دلیل نویز محیطی، شبکه wireless استفاده شده در محل شما، تاثیر نامطلوب در نتیجه تست داشته باشد.
  • نحوه تست سرعت اینترنت

نحوه تست سرعت اینترنت :

ارایه‌دهندگان سرویس اینترنت یا همان شرکت‌های ISP تمایل دارند برای ترغیب کاربران به بستن قرارداد ادعاهای بزرگی در مورد سرعت دانلود و آپلود سرویس‌های خود بکنند. ولی آیا تابه‌حال کنجکاو شده‌اید که این اعداد را با سرعتی که پس از برقرار شدن اتصال در عمل به شما می‌رسد مقایسه کنید؟ سایت‌ها و ابزارهای تست سرعت اینترنت به شما کمک خواهند کرد تا علاوه بر محاسبه‌ی سرعت دانلود و آپلود، مشکلات دیگر شبکه‌ی خود نظیر «اتلاف اطلاعات» (Packet Loss)، مسائل مربوط به تاخیر یا مشکلات فیزیکی اتصال را شناسایی کنید.

چندین معیار وجود دارد که مشخص می‌کند نتایج کدام تست سرعت اینترنت را باید جدی بگیرید و نتایج کدام تست ممکن است نادرست باشد. سایت‌هایی که در این مقاله معرفی خواهند شد به‌طور مشخص عملکرد بهتری نسبت به سایت‌های تست سرعت اینترنت پرتعداد دیگر دارند. این سایت‌ها از سرورهای تست بیشتر در محل‌های مختلف، اطلاعات اتصال و ابزارهای مقایسه‌ای دقیق‌تر و رابط کاربری بهتری بهره می‌برند.

تست سرعت اینترنت Speedof.me

سایت Speedof.me یک تست سرعت اینترنت مبتنی بر HTML5 است. این ابزار سبک به‌گونه‌ای طراحی شده تا شرایط مرور و دانلود واقعی را با درخواست تعدادی فایل با حجم افزاینده و ثبت کردن سرعت دانلود آن‌ها بازسازی کند. این سایت نه‌تنها سرعت حاصل را به‌صورت زنده روی یک نمودار گرافیکی نمایش می‌دهد، بلکه همچنین به شما اجازه خواهد داد نتایج خود را با مقایسه کردن نسبت به تست‌های پیشین پیگیری کنید. این سایت به‌جای درخواست انتخاب مکان، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین سرور را به‌صورت خودکار از میان ۵۹ سرور موجود می‌یابد. همچنین برای پیروی کردن از شرایط واقعی مرور اینترنت تمام فایل‌ها به‌جای هم‌زمان به‌صورت ردیفی دانلود و آپلود می‌شوند.

تست سرعت اینترنت TestMy.net

اگر به دنبال یک تست سرعت اینترنت هستید که اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهد سایت TestMy.net با اجرا کردن مجموعه‌ای از آزمون‌ها حجم زیادی از اطلاعات مقایسه‌ای مفید در اختیار شما قرار خواهد داد. گزینه‌های جداگانه‌ای برای تست سرعت دانلود و آپلود وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم هر دوی آن‌ها را امتحان کنید.

زمانی که تست سرعت اینترنت به اتمام می‌رسد این سایت سرعت شما را در مقایسه با نتایج دیگر کاربرانی که به‌تازگی از آن استفاده کرده‌اند نمایش می‌دهد. بدین ترتیب می‌توانید تصور خوبی از کیفیت نسبی اتصال خود پیدا کنید. همچنین یک نمودار از عملکرد اتصال شما در طول زمان به نمایش درخواهد آمد تا نسبت به مشکلات مربوط به حفظ کیفیت خوب اتصال در گذر زمان آگاه شوید. اگر این اعداد اندکی برای شما نامانوس هستند نگران نباشید؛ تعداد زیادی مستندات و راهنماهای ساده در سایت وجود دارد که در تشخیص بهتر مشکل اتصال اینترنت به شما کمک خواهند کرد.

تست سرعت اینترنت Speedtest.net

نرم‌افزار تشخیص پهنای باند شرکت «اوکلا» (Ookla) در برخی از دیگر سایت‌های تست سرعت اینترنت موجود در این لیست هم استفاده شده است ولی بهترین و کامل‌ترین نسخه‌ی این تست را می‌تواند در سایت Speedtest.net‌ که متعلق به خود اوکلا است بیابید. تکنولوژی به‌کاررفته در این سایت هم هوشمند و هم سریع است. این تکنولوژی پنج سرور نزدیک به شما را (از میان لیست بیش از ۱۰۰۰ سرور) برگزیده، تست کاملی را اجرا کرده و نتایج را در قالب سرعت دانلود و آپلود، میزان تاخیر و میزان اتلاف اطلاعات به شما برمی‌گرداند.

پس از انجام تست می‌توانید یک فرم نظرسنجی را پر کرده و به سوالاتی در رابطه با سرعت اعلام‌شده از سوی ISP و هزینه‌های ماهانه‌ی اتصال پاسخ دهید. این نظرسنجی به اوکلا امکان داده تا پایگاه داده‌ای غنی از اطلاعات مربوط به اتصال اینترنت مشتریان شرکت‌های مختلف جمع‌آوری کند. اطلاعات این پایگاه داده را می‌توان در سایت NetIndex اوکلا مشاهده و برحسب مناطق مختلف خرد کرد. سایت Speedtest.net از یک اپلت مبتنی بر فلش استفاده می‌کند که البته سبک است و به نظر می‌رسد تاثیر قابل‌توجهی روی سرعت تست‌ها نداشته باشد.

تست سرعت اینترنت MySpeed VisualWare

تست سرعت اینترنت سایت VisualWare با نام MySpeed چندان ساده و کاربرپسند نیست ولی قدرتمند و سریع است و اطلاعات دقیقی فراتر از صرف سرعت دانلود و آپلود مهیا می‌کند.

این تست طیف گسترده‌ای از داده‌ها فراهم می‌کند که در هیچ‌کدام از تست‌های دیگر این لیست آن‌ها را نخواهید یافت؛ داده‌هایی شامل درصد ثبات شبکه، میزان تاخیر، آشفتگی سیگنال، زمان رفت‌وبرگشت، تنظیمات TCP و حتی خطاهای زمان‌بندی خود سایت که نشان می‌دهند آیا داده‌ها به‌درستی ثبت شده‌اند یا خیر.

همچنین سرویس MySpeed اجازه می‌دهد عملکرد شبکه را بر اساس وظایف مختلفی نظیر استفاده از تلفن‌های مبتنی بر آی‌پی (VOIP) و سرویس‌های ویدیویی بررسی کنید یا تنظیمات فایروال را چک کرده و مشکلات احتمالی را بیابید. هرچند این ابزار برای اجرای تست‌های حرفه‌ای در زمینه‌های خاص بسیار عالی است ولی سایت VisualWare قدری مسن شده و با برخی مرورگرها نظیر کروم سازگاری ندارد.

تست سرعت اینترنت Bandwidth Place

تست سرعت اینترنت Bandwidth Place یکی دیگر از سایت‌های مبتنی بر HTML5 است. این تست تمام موانع ممکن بر سر راه رسیدن به نتایج دقیق را کنار می‌زند و به‌قدری سبک است که می‌توان آن را روی تعداد بسیار زیادی از گجت‌های مختلف به کار برد. این سایت از سال ۲۰۰۲ میلادی فعال بوده ولی از اوایل ۲۰۱۳ پروتکل جدید HTML5 را به کار گرفته تا سازگاری خود را گسترش دهد و امکان دسترسی آسان را برای موبایل‌ها و تبلت‌ها فراهم کند.

امکان انتخاب خودکار سرور بر اساس پایین‌ترین زمان پینگ وجود دارد ولی همچنین می‌توانید برای مشاهده‌ی تاثیر افزایش مسافت بر سرعت و زمان تاخیر، از مکان و سرور خاص موردنظر خود استفاده کنید. سرویس Bandwidth Place علاوه بر ارایه کردن اطلاعات مربوط به سرعت اینترنت اخبار مرتبط با سرویس‌های پهنای باند و پیشنهادهای ویژه‌ی سرویس‌های اتصال به اینترنت را هم در اختیار شما قرار خواهد داد.

نحوه تست سرعت اینترنت Speakeasy

تست سرعت اینترنت Speakeasy سرویسی است که توسط MegaPath ساخته شده و عملکرد آن اندکی با سایر گزینه‌های این لیست تفاوت دارد. در این تست به‌جای این‌که تنها کشور یا ایالت را انتخاب کنید باید نام یک شهر بزرگ را از فهرست کشویی برگزینید. برای رسیدن به گزینه‌های مقایسه‌ای گسترده‌تر شهرهای واقع در حاشیه‌های ایالات متحده به‌صورت هدفمند پیشنهاد می‌شوند. البته Speakeasy بر پایه‌ی فلش اجرا می‌شود و به همین دلیل ممکن است بسته به تنظیمات شما با برخی از مرورگرها سازگار نباشد.

منبع: Digital Trends


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا