اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهحذف آیکلود آیفون iCloud Activation Lockهک آیفون

تشخیص حجم فایل ها در آیفون با Shortcut کاربردی iOS

تشخیص حجم فایل ها در آیفون با Shortcut ، قابلیت تازه ای در اپل ها تشخیص حجم فایل ها در آیفون با Shortcut امکان دیگری است که برنامه Shortcut برای افرادی که سیستم عامل تلفن هایشان با iOS پاور می شود، فراهم کرده است.

  • گزارش تمامی پیام های واتس اپ

این برنامه Shortcutاز برنامه های کاربردی iOS محسوب می شود و قابلیت های این سیستم را افزایش می دهد.

این برنامه Shortcut مربوط به دستگاه های اپل قادر است فعالیت های زیادی را مدیریت و عملی کند.

حتما بخوانید: نصب نسخه بتای iOS 13

تشخیص حجم فایل ها در آیفون با Shortcut به واسطه برنامه Shortcut تعداد قابل توجهی از فعالیت های دستگاه های آیفون و همچنین دستگاه های آیپد خودکارسازی شده و شکل پیش فرض به خود می گیرند.

اما حالا با قابلیت تشخیص حجم فایل ها در آیفون با Shortcut مواجه هستیم که قابلیتی تحسین برانگیز و کاربردی تلقی می شود.

وجود چنین ویژگی خاصی امکان این را مهیا می سازد تا بتوانیم حجم فایل های موجود در حافظه دستگاه را چه در دستگاه های آیفون و چه در دستگاه های آیپد تشخیص دهیم.

یعنی اپلیکیشن Shortcut سبب می شود تا بفهمیم چه تعداد فایل و با چه حجم و میزانی دردستگاه ما وجود دارد.

البته لازم به ذکر است که تلفن های همراه و همچنین تبلت های تحت نظر برند اپل، این ویژگی را ندارند.

به منظور استفاده از این ویژگی و آگاهی از میزان حجم فایل های موجود در دستگاه، مستلزم به طی کردن مراحلی هستیم.

در اینجا به شرح انجام این اقدامات می پردازیم تا بتوان با انجام آن ها، از این نرم افزار Shortcut برای نمایان کردن حجم فایل ها استفاده نمود.

زمان مورد نیاز: ۲ دقیقه.

استفاده از Shortcut

  1. دانلود Shortcut برنامه میانبر یا Shortcut را از یکی از فروشگاه های اینترنتی آن لاین مانند
  2. App Store یاPlay Store دانلود کرده و آن را روی تلفن همراه خود نصب می کنیم.
  3. ورود به برنامه Shortcut وارد برنامه Shortcut شده و در بخش My Shortcut روی گزینه مثبت یا به علاوه (+)،
  4. ضربه می زنیم تا به این وسیله Shortcut یا میانبر جدیدی بسازیم.

نامگذاری Shortcut

سپس نوبت آن است که Shortcut جدیدی که ساختیم را نام گذاری کنیم؛ برای انجام چنین کاری باید از گزینه تنظیمات یا همان Setting استفاده کنیم؛ این گزینه را می توان از سمت راست و بالای صفحه یافت.

البته علاوه بر این اگر از شکل آیکون موجود نیز رضایت نداریم، قادر هستیم آن را با شکل دلخواه خود تعویض کنیم.

فعال سازی Show in Share Sheet

اجرایی شدن یا عملی شدن Shortcut ها به دو شکل صورت می پذیرد:
اول: اجرا شدن برنامه Shortcut در کنار بخش Share Sheet
دوم: اجرا شدن برنامه های Shortcut به شکل جدا از هم
برای اجرا شدن برنامه Shortcut در کنار بخش Share Sheet کافی است به فعال سازی قسمت Show in Share Sheet بپردازیم.
لازم به ذکر است که به موازات این کار می توانیم هر یک از داده ها و اطلاعاتی که به هر یک از میانبرها یا Shortcut ها افزوده ایم (اعم از فایل ها و پوشه های مختلف) را نشانه گذاری کنیم و به واسطه این کار فعالیت و عملکرد این Shortcut ها را سرعت و قوت ببخشیم.

تشخیص حجم فایل ها در آیفون با Shortcut

 

تشخیص حجم فایل ها در آیفون با Shortcut

  1. گزینش اطلاعات به منظور گزینش اطلاعات و داده های قابل قبول، می توانیم روی گزینه Share Sheet Types ضربه بزنیم؛ بنابراین اجرای Shortcut زمانی صورت می پذیرد که اطلاعات ذخیره شده، در قالب سندی با فرمت نوشتاری Pdf و یا مالتی مدیا هایی مانند فیلم (ویدئو) و عکس باشند.
  2. دریافت جزئیات داده ها بعد از آن می توانیم به منظور دریافت کلیه جزئیات داده های مرتبط با انواع فایل ها، نظیر Date و Time مثل زمان تولید و تاریخ نهایی ترین ایجاد حجم و دگرگونی های مختلف، الحاق نام و ضمیمه کردن پسوند و تعیین نوع این فایل های مذکور، عملکردی تحت عنوان Get Details Of Files راعملی کنیم.
  3. ورود به File Size سپس قادر خواهیم بود تا با کلیک کردن روی گزینه Detail روی بخش File Size ضربه بزنیم.
  4. ارسال نوتیفیکیشن ارسال نوتیفیکیشن از جمله شیوه های اطلاع رسانی تعبیه شده در سیستم آیفون است که می تواند ما را به این طریق، از میزان حجم فایل های موجود در دستگاه مطلع کند.
    به منظور بهره مندی از این قابلیت اطلاع رسانی، می توانیم برای دستگاه یک بخش Show Notification در نظر بگیریم و این عملکرد را به داده ها و اطلاعات خود متصل کنیم.
    البته برای تسهیل در اطلاع رسانی و بهتر متوجه شدن نوتیفیکیشن ها امکان این وجود دارد که بتوانیم چنین نوتیفیکیشن هایی را درمحدوده اعلان های خصوصی خود قرار دهیم.
  5. مرحله آخر حالا برای اطمینان حاصل کردن از طی شدن درست روند مذکور و اینکه بفهمیم آیا می توانیم بعد از انجام تمام این مراحل از میزان حجم فایل های خود به وسیله ی شورتکات ها مطلع شویم یا خیر، کافی است یکی از فایل های موجود در دستگاه خود را انتخاب کنیم و ببینیم آیا حجم آن مشخص است یا نه.
    بعد از آن می توانیم روی گزینه اشتراک یا Share ضربه بزنیم و در انتها نیز نام فایل شورتکاتی که ساختیم را انتخاب کنیم.
    وقتی تمام مراحل ذکر شده بی نقص و کامل انجام شود، نوتیفیکیشن ارسال خواهد شد و محتوای آن میزان حجم فایل انتخابی ما خواهد بود.

نوشته تشخیص حجم فایل ها در آیفون با Shortcut ، قابلیت تازه ای در اپل ها اولین بار در وبلاگ سامانه مراقبت از خانواده. پدیدار شد.

چگونه حجم فایل‌ها در آیفون را با استفاده از Shortcuts متوجه شویم؟

با در نظر گرفتن این نکته که پس از گذشت زمانی کوتاه از عرضه، چند بروز رسانی اساسی برای iOS 13 ارائه شده است نتیجه می گیریم  ایرادات و نقص های نرم افزاری فراوانی داشته است. iOS 12  در همین مورد می تواند مثال خوبی باشد. زیرا با تمام توان سعی در ارائه عملکرد بهتری داشت و از اینگونه نقص ها خبری نبود. در این راستا انتظار داریم که شرکت اپل زمان بیشتری برای  عرضه iOS 14 صرف کند و موفق به رفع قسمت زیادی از نقص های نرم افزاری این سیستم عامل شود و کمی هم عملکرد گجت های قدیمی خود را بهبود ببخشد. ولی به هر ترتیب حتی اگر کمپانی اپل تمام توان خود را هم صرف ثبات و بهبود عملکرد گجت های قدیمی نماید، باز هم برای جلب نظر کاربران سیستم عامل جدید باید از خصوصیات خاصی برخودار باشد که در ادامه بحث راجع به آن ها سخن خواهیم گفت.

پشتیبانی از Shortcuts

شرکت اپل در سال ۲۰۱۸ به معرفی نرم افزار Shortcuts پرداخت که بر اساس نرم افزار Workflow بهبود یافته است. توانایی های این نرم افزار در سیستم عامل iOS 13 افزایش یافته است که این قابلیت ها شامل آسان تر شدن روند برنامه ریزی و پشتیبانی از محرک های مختلف و کنترل پیچیده تر برای نرم افزار های ثالث می شود که به قسمت اتوماسیون نرم افزار Shortcuts کمک می کند به صورت خودکار برای کار های گوناگون فعال شود.

در مجموع نرم افزار Shortcuts قابلیت دارد که جذابیت سیستم عامل iOS را افزایش دهد. آپشن های فوق العاده ای در ۲ سال برای این نرم افزار ارائه شد ولی نیاز است شرکت این مسیر را برای iOS 14 نیز ادامه دهد. نرم افزار Shortcuts بجز این موارد می تواند به کاربران iOS در خصوص ترکیب کار های ساده که نیاز به انجام آن دارند هم موثر باشد. برای نمونه کاربر اگر قصد دارد صدای محیط پیرامون را بشنود باید با فعال کردن قابلیت Transparencyیا شفافیت ایرپاد پرو، میزان صدا را کم کند یا پخش موسیقی و سایر موارد را متوقف نماید. شرکت اپل در صورت رضایت کاربر  با استفاده از نرم افزار Shortcuts و فعال کردن حالت شفافیت می تواند قابلیت انجام کارها به صورت خودکار را ارائه دهد. به همین سبب کمپانی اپل اگر قصد پیشرفت iOS 14 را در سر دارد باید به شکل گسترده از افزایش توانایی های نرم افزار  Shortcuts حمایت کند.

بهبود نسل جدید ابزارهای توسعه‌ دهندگان

نسل تازه ای از ابزار ها در اختیار متخصصان توسعه نرم افزار های پلتفرم های اپل قرار دارد. شرکت اپل در کنار ارائه دو سیستم عامل iOS 13 وmacOS  کاتالینا دو روش تازه هم برای پیشبرد نرم افزار ها که با نام های  SwiftU و Mac Catalyst شناخته شدند، ارائه کرد.این مسئله به همراه به همراه ایرادات گوناگون سبب شد در پاییز امسال کاهش سرعت به روز آوری های مختص نرم افزارها را شاهد باشیم. در سالیان گذشته بعد از ارائه دو نسخه آزمایشی macOS وiOS ، سازندگان به سرعت استفاده از به روزترین قابلیت های این سیستم عامل ها را برای نرم افزار های خود در دستور کار قرار می دادند.اغلب سازندگان در طول تابستان امسال به کار بر روی نسخه های آزمایشی و ابزار های ناقص مشغول بودند و در استفاده از همه ی قابلیت های تازه ناکام ماندند. برای نمونه باید به استقبال نه چندان زیاد از به روز رسانی نرم افزار های مک بر نسخه آیپد آن ها با استفاده از ابزار Mac Catalyst اشاره کرد.

ابزار  Mac Catalyst از قابلیت های زیادی بهره می برد که فعلا استاد مربوط به طرز استفاده از این ابزار به شکل کامل وجود نداشته و همچنان ضعف های فراوانی مشاهده می شود. شرکت اپل قادر است بعد از بررسی پیشنهاد های ارائه شده از سوی توسعه دهندگان، در سریع ترین زمان نقص های این ابزار ها را برطرف نماید. یکی دیگر از قابلیت های جذاب  ابزار  SwiftUI این است که به توسعه دهندگان امکان می دهد تا فقط با استفاده از یک ابزار، برای گجت های مختلف کمپانی اپل رابط کاربری ایجاد کنند. بر اساس این که ابزار در حال حاضر در مراحل ابتدایی خود قرار داشته متخصصان توسعه چندان میلی به استفاده از آن ندارند.این احتمال وجود دارد که توسعه دهندگان SwiftUI به بررسی جدی فیدبک های دریافت شده متمرکز می باشند و انتظار داریم در   iOS 14 شاهد تعداد بسیار زیادی از قابلیت های جدید باشیم.

توجه بیشتر به iPadOS

شرکت اپل بعد از ارائه iPadOS  به نوعی قصد خود را برای توجه بیشتر از قبل به اپلیکیشن آیپدها نشان داد. مسئولان ارشد کمپانی اپل معتقد هستند که آیپد ها قابلیت دارند که جایگزین کامپیوترهای اصلی شوند و و در مسیر رسیدن به این نقطه حرکت می کنند. در مجموع انتظار داریم که تعدادی از قابلیت های موجود در iPadOS  ۱۳ ضمن بهبود در ورژن آینده هم قرار داشته باشد. برای نمونه شرکت اپل می تواند به پشتیبانی از ماوس به عنوان یک ویژگی دسترسی پذیری در iPadOS 13 که از قابلیت بالایی برای ارائه به عنوان یک مشخصه تاثیرگذار برخوردار است، توجه کند.

شرکت اپل با توجه به این که صفحه کلید هوشمند این شرکت توانسته محبوبیت زیادی کسب کند باید برای افزایش قابلیت های این صفحه کلید اقدام نموده و به طور مثال قابلیت شخصی سازی میانبر ها را در اختیار کاربران قرار دهد. شخصی سازی کیبورد به کاربران امکان می دهد تا با تعیین میانبر هایی در کیبورد آسان تر از ویژگی های گوناگون نرم افزار Shortcuts استفاده کنند. با این همه، انتظار داریم iOS 14 و همین طور iPadOS 14 از ویژگی پشتیبانی حقیقی از صفحه نمایش دوم برخوردار شوند.

ویژگی های نوین iOS 14

پیش بینی می شود که اپل در سیستم عامل آینده قابلیت پشتیبانی از ۵G را تعبیه کند ولی این موضوع فقط به سیستم عامل بر نمی گردد چون به یک مودم خاص برای پشتیبانی از ۵G نیاز است که بتواند ابتدا امواج را در یافت نماید و سپس به ایستگاه برگرداند.

در سال ۲۰۲۰ شرکت اپل احتمالا قابلیت پشتیبانی ازAR Glass را در اختیار کاربران قرارخواهد داد. در صورتی که این قابلیت به سیستم عاملiOS 14  این عینک های به روز می توانند به عنوان مهم ترین اکسسوری آینده آیفون ها معرفی شده و به کاربران امکان دهند تا بدون اینکه به نمایشگر گوشی نگاه کنند پیام های دریافت شده را بخوانند یا مسیر تعیین شده را روی عینک مشاهده نمایند. در هر صورت شرکت اپل باید یک قابلیت جذاب برای عینک های خود ارائه کند تا نظر مشتریان را به خود جلب نماید. چون کمپانی های رقیب مانند گوگل با ارائه ی Google Glass یا Snapchat Spectacles 2 یا حتی Amazon Echo Frames قادر هستند عرصه فعالیت را بیش از پیش تنگ کنند. با پیشرفت لحظه به لحظه تکنولوژی در حال حاضر می توان گفت که سال ۲۰۲۰ شاهد رقابت شدید در عرصه تکنولوژیAR  یا واقعیت افزوده خواهیم بود و به عصر عینک های واقعیت افزوده مشهور خواهد شد.

در عصر حاضر با رونق کسب و کار های مجازی اغلب افراد به وسیله گوشی خود مشغول فعالیت می باشند و ارائه قابلیت افزودن لینک به پیام ها خصوصیت خوبی است که توسط شرکت اپل به iOS 14 آیفون ها اضافه می شود تا بر گستره این بازار کسب و کار اضافه شود.

قابلیت بلاک کردن تماس های مزاحم یا اسپم ویژگی دیگر ارائه شده است که مشابه آن در سیستم عامل iOS 13  نیز وجود داشت که البته خیلی در سیستم عامل فعلی هوشمند نیست.این قابلیت تحت عنوانSilence Unknown Callers  در سیستم عامل جدید کمپانی اپل در اختیار کاربران قرار گرفته و به شکل اتوماتیک شماره هایی که در لیست مخاطبین فرد وجود نداشته باشد را به ویس میل انتقال می دهد که برای شروع گامی مثبت تلقی می شود اما اگر کاربر قصد پاسخ دادن به تماس هایی که شماره ذخیره نشده را داشته باشد این ویژگی مانع می شود. افزودن یک اخطار در صورت تماس های اسپم یا مزاحم به کاربر یا انتقال به ویس میل هم می تواند اقدام خوبی باشد. اگر این سیستم اندکی هوشمند تر باشد و از قابلیت تشخیص شماره های اسپم بهره مند شود بر جذابیتش اضافه خواهد شد.

سایر ویژگی ها

با معرفی ورژن های تازه از سیستم عامل ها به همراه آن ها چند قابلیت کوچک هم ارائه می شود. بنابراین امیدواریم آیفون های متکی بر صفحه نمایش اولد مثل اغلب گوشی های با سیستم عامل اندروید از مشخصه صفحه نمایش همیشه روشن برخوردار شوند. به وسیله این قابلیت کاربران می توانند بدون روشن کردن صفحه نمایش از ساعت و اعلان های دریافت شده مطلع شوند. گرچه نرم افزارPhotos  عملکرد مطلوب تری نسبت به قبل دارد اما هنوز از قابلیت هایی مانند حذف جوش صورت را ارائه نمی کند. در حال حاضر تعداد زیادی از نرم افزار های ویرایش عکس از این قابلیت بهره می برند و نرم افزار Photos در macOS نیز قابلیت ارائه این ویژگی را به کاربران دارد.

امیدواریم شرکت اپل خیلی بیشتر به نرم افزار Files  در سیستم عامل iOS 14  توجه کند. این نرم افزار هرچند که در سیستم عامل iOS 13 از ویژگی های تازه ای برخوردار شده اما به هر ترتیب ثبات بیشتری داشته باشد و  به طور مثال در منتقل شدن فایل های با حجم بالا یا هنگام اتصال به سرورها روش به روز شدن این پروسه را بهبود ببخشد.بهرحال این نرم افزار جای زیادی برای پیشرفت داشته و انتظار داریم قابلیت های بیشتری به کاربران در نرم افزارFiles سیستم عامل iOS 14  ارائه شود. در مجموع انتظار داریم شرکت اپل در iOS 14   ضمن بهبود قابلیت های معرفی شده در سال ۲۰۱۹، بر قابلیت ها افزوده و پیشرفت ابزار متخصصان امر توسعه را شاهد باشیم و برای این افراد فعالیت در زمینه توسعه نرم افزار های متکی به خدمات جدید آسان تر شود. درنهایت کاربران بتوانند با استفاده از نرم افزار Shortcuts به شکل اتوماتیک فعالیت های بیشتر را به انجام برسانند.


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا