برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

جیلبریک چیست ؟ Jailbreak معایب و مزیت های آیفون و آیپد

– جیلبریک آی او اس یک فرایند برروی آیدیوایس می باشد که باعث می شود قفل نرم افزاری آن باز شود.شما با جیلبریک کردن دیوایس خود می توانید تمامی نرم افزارهایی خارج از اپ استور و برنامه های کرک شده را نصب کنید حتی برنامه های پولی و یا رایگان.شما با جیلبریک می توانید به فایل های سیستم عامل دسترسی داشته باشید و تمامی محدودیت های اپل برای دسترسی به فایل ها و نصب برنامه ها را از بین ببرید. زمان عرضه جیلبریک برای هر فریمور، ابتدا جیلبریک بصورت ناپایدار Tethered  عرضه خواهد شد وسپس جیلبریک پایدار Untethered  عرضه می شود. 

_ آموزش نصب جیلبریک :

– شما برای جیلبریک کردن باید دیوایس خود را توسط کابل USB به PC/Mac وصل کنید و به کمک برنامه ای که هکرها منتشر کرده اند آیدیوایس خود را جیلبریک کنید.

_ جیلبریک  Tethered    

– جیلبریک ناپایداار یعنی با هربار خاموش روشن شدن دستگاهتون پس از جیلبریک کردن، تمامی نرم افزارهای مربوط به جیلبریک از روی دستگاه شما حذف خواهند شد و دوباره باید عملیات جیلبریک کردن را انجام دهید. پس اگر جیلبریک شما Tethered می باشد سعی کنید دستگاهتان را خاموش نکنید.

_ جیلبریک Untethered

– جیلبریک پایدار به این معناست که شما یا یکبار جیلبریک کردن دستگاه،دیگر محدودیتی در خاموش و روشن کردن ندارید و براحتی می توانید دستگاهتان را خاموش و روشن کنید بدون آنکه جیلبریک از روی دستگاه شما حذف شود.

_ نکات مثبت جیلبریک :

۱ فعال سازی بلوتوث ( ارسال و دریافت فایل از هر دیوایسی ) : شما با جیلبریک کردن دستگاه ، میتوانید با استفاده از توییک هایی مانند Air Blue Sharing ، Celeste ، iBluetooth و .. براحتی هر فایلی رو که میخواهید ارسال کنید و دریافت کنید و هیچ محدودیتی هم ندارید .

۲ نصب نرم افزار و بازی کرک شده : شما با جیلبریک کردن نصب توییک های مربوطه  ، میتوانید بهترین بازی ها و برنامه های روز را با بیشترین سرعت ممکن و به طور مستقیم از SPY24 و یا هر سایت دیگری دانلود کنید و بدون هیچ سختی و اروری بر روی دیوایستان نصب کنید . درضمن سینک آیتیونز را از دست نمیدهید و همچنان میتوانید به طور کامل از تمام قابلیت های آیتیونز استفاده کنید .

۳ تغییر تم و ظاهر ios  : شما بعد از جیلبریک کردن و با نصب توییک هایی مانند DreamBoard و WinterBoard میتوانید هر بلایی که دوست دارید بر سر ظاهر iOS خود بیاورید ! مثلا میتوانید کاری کنید که صفحه ی قفل ، به جای اینکه به صورت معمولی باز شود ، مثل شیشه خورد شود و ناپدید شود ، یا مثلا میتوانید ظاهر آی او اس های قدیمی را به دیوایستان بدهید .

۴ نصب توییک های کاربردی : شما میتوانید با جستجو در آن تعداد زیادی از توییک های مختلف و بدردبخور پیدا کنید که قابلیتهای ویژه ای را به گوشی شما اضافه میکنند . مثلا توییک هایی وجود دارند که به مالتی تسکینگ شما مجموعه ای از میانبرهای مفید را اضافه میکنند ؛ یا توییکی که هنگام خاموش کردن دیوایس ، مانند کامپیوتر به شما چند گزینه را ارائه میکنند .

۵ دسترسی به فایلهای سیستمی : شاید این مورد برای خیلی از افراد مهم نباشد ، اما افرادی نیز هستند که از این قابلیت استفاده ی زیادی میکنند و نیاز زیادی به این دسترسی دارند که دراینصورت ، جیلبریک خیلی برایشان مهم است .

❌ نکات منفی جیلبریک : حذف آیکلود یا اپل ایدی

۱  امنیت دیوایس به خطر می افتد :  با جیلبریک کردن ، تعدادی از دیوارهای محافظی که اپل دور دیوایس کشیده است ، از بین میرود و شما درمعرض خطر بیشتری قرار خواهید گرفت .

۲کاهش سرعت دیوایس :  این موضوع بعد از جیلبریک و نصب توییک های مختلف اتفاق میفتد . کاهش سرعت حتما اتفاق خواهد افتاد اما مقدار آن به دیوایس شما ، نسخه ی iOS شما و توییک هایی که نصب میکنید بستگی دارد .

۳ افزایش مصرف باتری : این مورد به طور حتمی نیست و شما تغییر آشکاری را مشاهده نخواهید کرد . اما ممکن است توییکهایی نصب کنید که آنها باعث این افزایش مصرف بشوند . البته بازهم به دیوایس و نوع استفاده ی شما بستگی دارد .

– سیدیا cydia :  سیدیا یک منبع و آرشیوی از هزاران توییک و برنامه های کاربردی می باشد که سورس تمامی آنها در سیدیا برای نصب قرار دارد.بطور مثال شما برای نصب برنامه های کرک شده، باید توییک appsync را از سیدیا نصب کنید تا بتوانید براحتی کرک شده هارا اجرا کنید.

– توییک tweak  :  توییک ها همان برنامه های خاص موجود در سیدیا می باشند که با نصب آنها دیوایس خود را به خاص ترین آیفون تبدیل می کنید.البته دقت داشته باشید که تمامی توییک ها امن نیستند و قبل از نصب مطمئن شوید که توییک شما سازگار با دیوایستان هست یا خیر.

– سورس  source  : سورس به آدرسهایی موجود در سیدیا گفته میشود که درواقع محل قرارگیری توییکها هستند .

جیلبریک چیست ؟ Jailbreak معایب و مزیت های آیفون و آیپد
جیلبریک چیست ؟ Jailbreak معایب و مزیت های آیفون و آیپد 4

جیلبریک کنیم یا نکنیم

همین چندروز پیش بود که جیلبریک iOS 7 آمد و خیال همه ی جلبریک بازها رو راحت کرد ! اما این تازه شروع ماجرا بود و تازه سوالات شروع شد ، سوالاتی که دو چیز را نشان میداد : ۱- تردید کاربران برای جیلبریک کردن ۲- اضافه شدن تعداد زیادی از افراد به جمع کاربران اپل و SPY24 . شاید اگر نظرات رو خوانده باشید ، با این موارد زیاد برخورد کرده اید : آیفونمو جیلبریک کنم ؟ جیلبریک مصرف باتری رو بالا نمیبره ؟ جیلبریک دیوایسو خراب نمیکنه ؟ و …

ما هم تصمیم گرفتیم تا با یک بررسی کامل ، به شما کمک کنیم تا تصمیم خود را مبنی بر جیلبریک کردن یا جیلبریک نکردن با اطمینان بیشتری انجام دهید . در ضمن باید به شما بگم که من تمام دیوایس های خودم را بلافاصله بعد از خریدن جیلبریک کرده ام و تاکنون هم بدون جیلبریک از دیوایس های خودم استفاده نکردم ! این مطالب نیز از تجربیات کار چندین ساله در زمینه ی iOS و به طور اختصاصی برای کاربران عزیز سایت SPY24 تهیه شده است .

ابتدا لازم است تا چند عبارت و موضوع مختلف را توضیح دهیم تا ادامه ی متن را بهتر متوجه شوید :

سایدیا ( سیدیا – Cydia ) : درواقع رابط کاربری اصلی و به نوعی یک اپ استور برای دیوایسهای جیلبریک شده است .

توییک (Tweak) : به برنامه هایی گفته میشود که شما از Cydia نصب میکنید و هرکدام قابلیتهای جدیدی را به دیوایس شما اضافه میکنند .

Appsync : توییکی که برای نصب برنامه ها و بازی های کرک شده به آن نیاز دارید .

MobileSubstrate : توییکی که تقریبا اکثر توییک های دیگر برای اجرا شدن به آن نیاز دارند .

سورس ( Source ) : سورس به آدرسهایی مانند AppleApps.ir/repo گفته میشود که درواقع محل قرارگیری توییکها هستند .

ما توضیحات خودمان را در سه بخش ارائه میدهیم :

۱- قابلیتهایی که جیلبریک کردن به دیوایس شما اضافه میکند ( نکات مثبت جیلبریک )

۲- قابلیت هایی که جیلبریک کردن از شما میگیرد ( نکات منفی جیلبریک )

۳- جمع بندی نهایی


قابلیت هایی که جیلبریک به شما اضافه میکند ( نکات مثبت جیلبریک )

۱- فعال سازی بلوتوث ( ارسال و دریافت فایل از هر دیوایسی )  : شاید یکی از مسائلی که همواره برای دارندگان دیوایسهای اپل آزاردهنده بوده است ، نداشتن قابلیت بلوتوث به طور کامل است . اپل تاکنون توضیح قانع کننده ای برای این ضعف ارائه نداده است و همچنان هم قصد ندارد آنرا برطرف کند . بله شما نمیتوانید با آیفون ۳ میلیون تومانی خود ، یک بلوتوث ساده ارسال کنید و بعد از آنهم باید تا دو ساعت به دوستانتان توضیح بدهید که گوشیتان خراب نیست و کلاس هم نمیذارید ، فقط بلوتوث آن محدود است !

ولی وقتی جیلبریک کنید ، میتوانید با استفاده از توییک هایی مانند Air Blue Sharing ، Celeste ، iBluetooth و .. براحتی هر فایلی رو که میخواهید ارسال کنید و دریافت کنید و هیچ محدودیتی هم ندارید .

۲- نصب نرم افزار و بازی کرک شده : در این جا کاربران به دو دسته تبدیل میشوند ، آنهایی که کاملا فرهنگ کپی رایت توی خونشان است و اصلا زیربار نرم افزار کرک شده نمیروند ! ایندسته اعتقاد دارند که باید بازی و برنامه را از اپ استور بخرید و حقوق برنامه نویس را ضایع نکنید ، که البته حرفشان هم درست است .

اما خب دسته ی دوم هم هستند که اصلا اگر سری کامل برنامه ی iLife را بر روی دیوایسشان نداشته باشند شب خوابشان نمیبرد ! خب مطمئنا این افراد ترجیح میدهند تا برنامه ها را به طور رایگان و کرک شده بر روی دیوایسشان داشته باشند .

شاید بگویید که میشود از سرویس های چینی و بدون جیلبریک استفاده کرد ، اما آیا تاکنون از کلکسیون ارورها و کمبود سرعت که در قالب یک برنامه به زبان چینی عرضه شده اند ، خسته نشده اید ؟ آیا تاکنون سرعت دانلود مستقیم ازSPY24 و ۲۵pp را باهم مقایسه نکرده اید ؟ آیا تاکنون مجبور نشده اید برای بدست آوردن سینک آیتیونز ، کل برنامه های خود را پاک کنید و دوباره …؟

اما به محض اینکه دیوایس خود را جیلبریک کنید و توییک های مربوطه را نصب کنید ، میتوانید بهترین بازی ها و برنامه های روز را با بیشترین سرعت ممکن و به طور مستقیم از SPY24 و یا هر سایت دیگری دانلود کنید و بدون هیچ سختی و اروری بر روی دیوایستان نصب کنید . درضمن سینک آیتیونز را از دست نمیدهید و همچنان میتوانید به طور کامل از تمام قابلیت های آیتیونز استفاده کنید .

۳- تغییر تم و ظاهر iOS : حتما شما هم دوستان اندرویدی ای دارید که تم جدیدترین نسخه ی آی او اس را روی دیوایس خودشون نصب کردند و به شما هم طعنه میزنند ! بله این هم یکی از امکاناتی است که اپل به شما اجازه نمیدهد داشته باشید . ظاهر آی او اس هرچقدر هم که زیبا و حرفه ای باشد ، اما بازهم بعد از مدتی تکراری میشود و شاید دلتان بخواهد برای تنوع هم که شده ، آنرا تغییر دهید و به سلیقه ی خودتان تبدیلش کنید .

شما بعد از جیلبریک کردن و با نصب توییک هایی مانند DreamBoard و WinterBoard میتوانید هر بلایی که دوست دارید بر سر ظاهر iOS خود بیاورید ! مثلا میتوانید کاری کنید که صفحه ی قفل ، به جای اینکه به صورت معمولی باز شود ، مثل شیشه خورد شود و ناپدید شود ، یا مثلا میتوانید تم بازیگران و یا فیلم مورد علاقه ی خودتان را انتخاب کنید و مانند کامپیوتر ، به صورت یکجا تمام صداها و رنگها را تغییر دهید . یا مثلا میتوانید ظاهر آی او اس های قدیمی را به دیوایستان بدهید .

۴- نصب توییک های کاربردی : اپل به شما اجازه نمیدهد با سه بار فشار دادن دکمه ی پاور ، موزیک پخش کنید ! یا با دوبار زدن به پشت آیفونتان اس ام اس بفرستید ! اما جیلبریک برای شما این کار را میکند . همانطور که گفتم سایدیا مانند یک اپ استور برای دیوایس های جیلبریک شده است . شما میتوانید با جستجو در آن تعداد زیادی از توییک های مختلف و بدردبخور پیدا کنید که قابلیتهای ویژه ای را به گوشی شما اضافه میکنند . قابلیتهایی که اپل حتی بعضی از آنها را بدلیل کاربردی بودنشان ، در نسخه های بعدی iOS به کار میگیرد ! مثلا توییک هایی وجود دارند که به مالتی تسکینگ شما مجموعه ای از میانبرهای مفید را اضافه میکنند ؛ یا توییکی که هنگام خاموش کردن دیوایس ، مانند کامپیوتر به شما چند گزینه را ارائه میکنند . تعداد زیادی توییکهای سرگرم کننده و حتی بازی های جالب در سایدیا وجود دارد که شما میتوانید مدت زیادی با آنها سرگرم شوید . حتی میتوانید تعداد زیادی موزیک و عکس جالب و زیبا نیز از سایدیا دریافت کنید .

۵- دسترسی به فایلهای سیستمی : شاید این مورد برای خیلی از افراد مهم نباشد ، اما افرادی نیز هستند که از این قابلیت استفاده ی زیادی میکنند و نیاز زیادی به این دسترسی دارند که دراینصورت ، جیلبریک خیلی برایشان مهم است .

  • دانلود نرم افزار آی تولز iTools – مدیریت کامل آیفون آیپاد آیپد

قابلیتهایی که جیلبریک از شما میگیرد ( نکات منفی جیلبریک ) :

۱- قابلیت آپدیت iOS از خود دیوایس ( آپدیت OTA ) : اگر شما دیوایستان را جیلبریک کنید ، دیگر نمیتوانید آپدیت iOS را به صورت اتوماتیک از خود دیوایس انجام دهید و اگر بخواهید دیوایستان را آپدیت کنید ، باید آنرا از طریق نرم افزار آیتیونز کامپیوتر ، ریستور و سپس آپدیت کنید .

۲- امنیت : البته اینطور نیست که به محض جیلبریک کردن ، تمام ویروسها و هکرها به شما هجوم بیاورند و دیوایستان آسیب ببیند ، اما با جیلبریک کردن ، تعدادی از دیوارهای محافظی که اپل دور دیوایس کشیده است ، از بین میرود و شما درمعرض خطر بیشتری قرار خواهید گرفت .

۳- کاهش سرعت : این موضوع بعد از جیلبریک و نصب توییک های مختلف اتفاق میفتد . کاهش سرعت حتما اتفاق خواهد افتاد اما مقدار آن به دیوایس شما ، نسخه ی iOS شما و توییک هایی که نصب میکنید بستگی دارد .

۴- افزایش مصرف باتری(؟) : این مورد به طور حتمی نیست و شما تغییر آشکاری را مشاهده نخواهید کرد . اما ممکن است توییکهایی نصب کنید که آنها باعث این افزایش مصرف بشوند . البته بازهم به دیوایس و نوع استفاده ی شما بستگی دارد .

۵- کاهش پایداری : شما با جیلبریک کردن ، تعداد زیادی از قفل ها را میشکنید و تغییر زیادی بر روی سیستم عامل ایجاد میکنید ، پس طبیعی است که تعداد هنگ کردنها و ریستارت شدن های گوشی از حالت عادی بیشتر شود که البته بازهم به توییک هایی که نصب میکنید بستگی دارد .

در ضمن میتوانید برای اینکه جیلبریک کردن به دیوایس شما آسیب نزند ، موارد زیر را رعایت کنید :

  •  از نصب تعداد زیادی توییک بپرهیزید .
  •  توییکهایی که نمیشناسید و در سورسهای غیر معتبری هستند ، نصب نکنید .
  •  توییکهای خود را تنها از سورس های مطمئن نصب کنید .
  • هنگامی یک توییک درحال نصب است ، از سایدیا خارج نشوید .
  • قبل از وارد شدن به سایدیا ، مالتی تسکینگ خود را خالی کنید .

جمع بندی :

این موارد مهمترین و قابل بحث ترین نکات مثبت و منفی جیلبریک هستند که شما باید براساس آنها تصمیم خود را بگیرید که جیلبریک کنید یا نه . شما اگر یک استفاده ی حرفه ای انجام دهید و کارهای عجیب و غریب و غیرعاقلانه انجام ندهید ، میتوانید در کنار جیلبریک به خوبی و خوشی زندگی کنید !

اگر هم دیوایس خود را به صورت اورجینال استفاده کنید و جیلبرک نکنید هم میتوانید همیشه جلوی در اپل مدعی شوید و اگر دیوایستان ایرادی پیدا کرد ، از اپل شکایت کنید !

همچنین شما نباید مشکلات پیش آمده در جیلبریک iOS 7 را به کل جیلبریک نسبت دهید . خیلی از این اتفاقات برای اولین بار در تاریخ رخ داده است و احتمالا با عرضه ی آپدیت نهایی جیلبریک ، این مشکلات حل خواهد شد . پس این نکته را هم در نظر بگیرید .

احتمالا با دانستن نکات بالا ، شما خواهید توانست بسیاری از تردید های خود را کنار بگذارید . این مطلب به طور اختصاصی و برای اولین بار در SPY24 و برای کاربران عزیز SPY24 تهیه شده است .

اگر شما عزیزان نیز تجربه و یا نکته ی دیگری میدانید که من آنرا فراموش کرده ام ، در قسمت نظرات مطرح کنید تا دوستانی که تردید دارند و یا تازه کار هستند ، اطلاعات بیشتری بدست بیاورند . در قسمت نظرات این مطلب ، سوالات مربوط به مشکلات جیلبریک iOS 7 و نصب توییک ها و .. تایید نمیشوند . لطفا تنها تجربیات و نظرات خود در مورد جیلبریک کردن یا نکردن و دلایل آن را مطرح کنید . ممنون

۱- جیلبریک باعث ابطال گارانتی و خدمات پس از فروش میشود

بله گارانتی محصولات اپل در ایران معنی ندارد اما درهر صورت ممکن است که بخواهید برای تعمیرات یا سرویس قطعات، به یک اپل استور مراجعه کنید. حتما شنیده اید که خدمات پس از فروش برای دیوایس های جیلبریک شده انجام نمیشود؛ این موضوع صحت دارد اما شما براحتی میتوانید با ریستور کردن دیوایس تان یا با استفاده از Cydia Impactor، جیلبریک را از بین ببرید و دیوایس را مانند روز اول تحویل اپل استور بدهید. اگر ریستور کامل انجام شود، هیچ متخصصی قادر نخواهد بود که تشخیص دهد دیوایس شما جیلبریک شده است.

۲- جیلبریک باعث کاهش شدید سرعت دیوایس میشود

این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد. اگر شما تعداد توییک های نصب شده را تحت کنترل خود درآورید و از نصب توییک های نامعتبر و غیرضروری پرهیز کنید، به هیچ وجه دیوایس شما کند نخواهد شد. حتی بعضی از توییک ها برای افزایش سرعت و اجرای روانتر انیمیشن های آی او اس عرضه شده‌اند.

۳- جیلبریک باعث کاهش امنیت دیوایس میشود

این نکته تاحدودی درست است، اما باید دید بهتری نسبت به موضوع امنیت داشته باشید. همین الان هم توییک های مختلفی وجود دارند که برای افزایش امنیت آی او اس و نرم افزارهای آن عرضه شده اند. درضمن همواره توجه داشته باشید که اگر از توییک های نامطمئن، سورس های مشکوک و لینک های نامعتبر استفاده نکنید، امنیت شما مانند قبل خواهد بود، نه بیشتر و نه کمتر. اما اگر بازهم به این حد قانع نمیشوید، کافی است تا از نصب دو توییک OpenSSH و AFC2 خودداری کنید تا درهای دیوایس تان به روی غریبه ها برای همیشه بسته بماند. مطالعه‌ی این مطلب میتواند کمک کند تا امنیت آیفون، آیپاد و آیپدتان را بسیار بالا ببرید.

۴- جیلبریک کردن غیر قانونی است

این نکته ۱۰۰ درصد غلط است. موضوع غیرقانونی بودن جیلبریک که البته بیشتر برای کاربران خارج از ایران مهم است، چند سال پیش توسط اپل کاملا تکذیب شده است و تنها مشکل بوجود آمده، عدم ارائه‌ی خدمات پس از فروش توسط اپل میباشد و نه بیشتر. حتی تصاویر مختلفی از کارکنان اپل استور منتشر شده که آنها از دیوایس های جیلبریک شده برای خودشان استفاده میکرده اند!

۵- جیلبریک کردن مخصوص شخصیت های ناقص است

شاید این موضوع برای خیلی از شما کاربران عزیز SPY24 کاملا عجیب به نظر برسد، اما افرادی هستند که فکر میکنند تنها کاربران ضعیف، با اطلاعات کم و شخصیت های ناقص اقدام به جیلبریک میکنند! این نکته کاملا در تضاد با واقعیت است، درواقع اکثر کاربرانی که دیوایس شان را جیلبریک میکنند، از گیک های خوره‌ی تکنولوژی هستند که اطلاعات بیشتر و استفاده‌ی حرفه‌ای تری از دیوایس شان دارند؛ شخصیت آنها هم بماند…

۶- جیلبریک کردن سخت است

ممکن است خیلی از کاربران تازه کار تصور کنند جیلبریک کردن کار بسیار دشواری است و آنها نمیتوانند خودشان، دیوایس‌شان را جیلبریک کنند. اما این تصور کاملا اشتباه است، فقط کافی است نکات گفته شده توسط تیم عرضه‌ی کننده‌ی جیلبریک را رعایت کنید و آموزش را به دقت دنبال کنید. بعد از چند دقیقه دیوایس جیلبریک میشود، به همین راحتی.

۷- جیلبریک کردن هزینه دارد

جیلبریک کردن کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. تمام نرم افزارها و آموزش های لازم را میتوانید در SPY24 دریافت کنید و بدون هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای اقدام به جیلبریک کنید. البته بعد از آن میتوانید برای خرید توییک های مورد علاقه‌تان اقدام کنید؛ یا حتی بعد از آن هم توییک خریداری نکنید و از توییک های رایگان استفاده کنید. بنابراین به یاد داشته باشید که لازم نیست برای جیلبریک کردن، به هیچ فردی هزینه‌ای پرداخت کنید.

۸- جیلبریک شارژ باتری را از بین میبرد

این مورد هم مانند مورد دوم، نسبی است. اگر شما بخواهید ده ها توییک مختلف نصب کنید، تم را تغییر دهید و چندین توییک هم دائما فعال باشند، نباید انتظار داشته باشید که بر روی مصرف باتری تاثیری نداشته باشند. بنابراین اگر همواره تعداد، نوع و معتبر بودن توییک های نصب شده را در نظر داشته باشید، هیچ جای نگرانی باقی نمیماند.

۹- جیلبریک برای سرقت اطلاعات کاربران ساخته شده است

به هیچ وجه صحت ندارد. هدف اصلی هکرهایی مانند Saurik، برطرف کردن نواقص و محدودیت های آی او اس بوده است و بوجود آورندگان و توسعه دهندگان Cydia و جیلبریک، همواره بدنبال این بوده اند که محدودیت های آی او اس را از بین ببرند و به کاربران تجربه‌ی جدیدی از کار کردن با آی او اس را اهدا کنند.

۱۰- دیگر نیازی به جیلبریک کردن نیست

با اضافه شدن ده ها امکان جدید به آی او اس ۹، خیلی از کاربران گمان میبرند که دیگر نیازی به جیلبریک کردن نیست، اما از ایندسته از کاربران باید پرسید آیا شما در آی او اس ۹ میتوانید تم آی دیوایس خود را تغییر دهید؟ آیا میتوانید به فایل های سیستمی دسترسی داشته باشید؟ آیا میتوانید آیتم های موجود در کنترل سنتر را تغییر دهید؟ مسلما جواب این سوالات و ده ها سوال مشابه دیگر، خیر میباشد. بنابراین هنوز هم تا برطرف شدن کامل محدودیت های آی او اس، راه درازی باقی مانده است و هنوز هم جیلبریک کردن کاربردهای بسیاری دارد.

این ۱۰ مورد مهمترین باورهای غلطی هستند که درباره‌ی جیلبریک وجود دارند. آیا شما نیز دلیل دیگری دارید تا آی او اس را جیلبریک نکنید؟ آیا نکات بالا به نظر شما درست هستند؟ نظرات خود را با دیگر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

نحوه جیلبریک آی او اس ۱۳( ۱۲.۳ تا ۱۳.۲.۲)

سرانجام جیلبریک ناپایدار برای آی او اس ۱۳ توسط Checkm8 که برای اولین بار توسط axi0mX به نمایش گذاشته شد به صورت بتا منتشر شد ، کهآخرین روش جیلبریک دستگاه های مختلف از آیفون ۵s تا آیفون X را پوشش می دهد.این روند بسیار ساده است ، اگرچه به یک کامپیوتر macOS نیاز دارید. هر چند پشتیبانی ویندوز و لینوکس به زودی قرار خواهند گرفت. همچنین باید بدانید که Checkra1n نیمه آنتدر (semi-untethered) است ، به این معنی که باید با استفاده از همان مراحل زیر هر بار دستگاه خاموش یا راه اندازی مجدد شود دوباره جیلبریک را فعال کنید. همچنین این ابزار فقط پشتیبانی از Cydia را انجام می دهد و خبری از Sileo نیست .
همچنین برای آموزش جیلبریک آیفون با ابزار Unc0ver در آی او اس ۱۱ تا ۱۲.۴ بر روی اینجا کلیک کنید

با SPY24 همراه باشید

نحوه جیلبیرک آی او اس ۱۲.۳ تا ۱۳.۲.۲ در آیفون با ابزار Checkra1n

  • الزامات برای انجام جیلبریک

  1.  مک
  2. کابل لایتنینگ
  3. آیفون با پردازنده A7 ، A8 ، A9 یا A10

  • پشتیبانی از مدل های آیفون

  1. iPhone X (iOS 12.3–۱۳٫۲٫۲ کامل)
  2. آیفون ۸ / پلاس (IOS 12.3–۱۳٫۲٫۲ کامل)
  3. iPhone 7 / Plus(IOS 12.3–۱۳٫۲٫۲ کامل)
  4. iPhone 6S / Plus(iOS 12.3–۱۳٫۲٫۲ کامل)
  5. iPhone SE (iOS 12.3–۱۳٫۲٫۲ کامل)
  6. iPhone 5S (هنوز پشتیبانی نمی شود)

  • مرحله اول : Checkra1n را در Mac خود نصب کنید

ابتدا باید ابزار جیلبریک Checkra1n را در مک خود نصب کنید
برای اطمینان از اجرای صحیح برنامه ، FileVault را با رفتن به System Preferences و سپس Security & Privacy غیرفعال کنید
روی زبانه FileVault کلیک کنید ، سپس اگر این ویژگی فعال است ، روی نماد قفل در سمت چپ کلیک کرده و رمز عبور خود را وارد کنید ، سپس روی“خاموش کردن FileVault” کلیک کنید

اکنون ، به checkra.in بروید و روی “Get the beta now” ، کلیک کنید و سپس “Download for macOS” را انتخاب کنید
پس از بارگیری پرونده ، بر روی آن دوبار کلیک کنید تا آن را راه اندازی کنید ، سپس آیکون “checkra1n” را بکشید و آن را روی پوشه “Applications” رها کنید تا برنامه نصب شود

آی او اس
جیلبریک چیست ؟ Jailbreak معایب و مزیت های آیفون و آیپد 5

Finder را باز کنید و به پوشه برنامه های خود بروید. checkra1n را در لیست پیدا کنید. از آنجا که از “توسعه دهنده ناشناس” است ، برنامه تا زمانی که کمی ترفند انجام ندهید اجرا نخواهد شد.
کلید کنترل (^) را روی صفحه کلید خود نگه دارید و سپس بر روی برنامه checkra1n کلیک چپ کنید. از “فهرست” ظاهر شده ، “Open” را انتخاب کنید ، سپس روی “باز کردن” روی اعلان “prompt” کلیک کنید. از این پس ، می توانید برنامه را به طور عادی باز کنید.

  • مرحله دوم : حذف بروزرسانی iOS از ذخیره سازی (در صورت لزوم)

هنگامی که Checkra1n بر روی مک نصب کردید ، به آیفون خود بروید و هرگونه به روزرسانی نرم افزار iOS را که احتمالاً ذخیره کرده اید ، حذف کنید ، زیرا آنها از اجرای موفقیت آمیز جیلبریک جلوگیری می کنند. برای این کار به مسیر زیر بروید :

Settings –> General –> iPhone Storage

در صفحه “iPhone Storage” ، به دنبال هر پرونده ای با نام “iOS 13.x.x.” باشید. اگر یک مورد را پیدا کردید ، روی آن ضربه بزنید ، سپس بر روی“Delete Update” ضربه بزنید

  • مرحله سوم : آیفون خود را به مک وصل و Checkra1n را اجرا کنید :

پس از باز کردن Checkra1n منتظر بمانید تا ابزار دستگاهتان را تشخیص دهد پس از انجام این کار ، مدل آیفون شما به همراه نسخه فعلی iOS و ECID ظاهر می شود. وقتی برای شروع جیلبریک آماده بودید ، روی “شروع” کلیک کنید

با ضربه زدن به “شروع” ، بلافاصله از شما خواسته می شود که آیفون خود را در حالت DFU بوت کنید. اما هنوز تلفن خود را لمس نکنید ، لحظه ای صبر کنید تا Checkra1n خود را دوباره به حالت ریکاوری راه اندازی کند

  • مرحله چهارم : وارد حالت DFU و اجرای Jailbreak شوید

هنگامی که آیفون را به حالت بازیابی بوت می کنید Checkra1n شما را از طریق دستورالعمل های راهنمایی می کند ، اما اگر با مراحل آن آشنایی داشته باشید می توانید به تنهایی وارد DFU شوید. اگر می خواهید رفتن به حالت DFU  آیفونتان را یاد بگیرید اینجا را کلیک کنید

با ورود به حالت DFU ، ابزار Checkra1n به طور خودکار به جیلبریک کردن دستگاه شما ادامه خواهد داد. در حالی که این کار را انجام می دهد ، در آیفون شما آرم  Checkra1n به صورت نامحسوس دیده میشود سپس به صورت عادی بوت می شود ، بنابراین بنشینید و صبر کنید تا مراحل کامل شود.

  • مرحله پنجم : Checkra1n را در آیفون خود باز کنید و Cydia را نصب کنید

پس از راه اندازی مجدد آیفون ، اکنون نمادی از Checkra1n در صفحه اصلی خود خواهید داشت. برنامه را باز کنید و روی “Cydia” ضربه بزنید تا جیلبریک در دستگاه شما نصب شود

اکنون با ضربه زدن به “Install”  ، نصب را تأیید کنید و منتظر بمانید تا روند کار تمام شود. اکنون می توانید از Cydia برای سفارشی سازی کامل آیفون خود از طریق توییک های مختلف استفاده کنید

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، Checkra1n یک جیلبریک semi-untethered است ، به این معنی که هر بار که آیفون شما خاموش یا راه اندازی می شود باید بار دیگر جیلبریک را همانطور که در مرحله ۳ نشان داده شده است دوباره فعال کنید پس از اتمام ، همه توییک هایی که فعال کرده اید به طور خودکار دوباره کار خواهند کرد
در آخر ، ذکر این نکته حائز اهمیت است که Checkra1n در حال حاضر فقط از Cydia پشتیبانی می کند و هیچ حرف محکمی مبنی بر اینکه آیا در آینده از Sileo پشتیبانی می کند یا خیر نیست

امیدواریم مطلب بالا برای شما مفید واقع شده باشد

نظر سنجی شرکت کنید

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا