اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش کامل هک و امنیت شبکه رایگانفناوری

خدمات پشتیبانی و نگهداری از شبکه

پشتیبانی و نگهداری از شبکه های کامپیوتری مختلف به دلیل افزایش کیفیت و صرفه جویی در هزینه ها یکی از مهمترین کارها در مقایسه با نصب و راه اندازی آن به شمار می آید. در این بخش قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص مزایای پشتیبانی و نگهداری از انواع مختلف شبکه کامپیوتری با شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم؛ همراه ما باشید.

 خدمات پشتیبانی و نگهداری از شبکه
خدمات پشتیبانی و نگهداری از شبکه

پشتیبانی و نگهداری از شبکه 

یکی از ملزومات هر شرکت و سازمانی که بدون شک در طول فعالیت خود به آن نیاز جدی پیدا می کنند؛ نیروی متخصص در زمینه پشتیبانی و نگهداری شبکه های کامپیوتری خود می باشد. برخی از شرکتها با توجه به حجم و حساسیت کاری خود از نیروهای متخصص داخلی برای خدمات نگهداری، نصب و پشتیبانی شبکه و سخت افزار  استفاده می کنند و برخی دیگر از شرکت های کوچک در صورت نیاز این قبیل از کارهای خود را به نیروهای متخصص و فنی بیرونی سپرده و از خدمات ویژه آنها در این حوزه بهره کافی را می برند.
پشتیبانی و نگهداری از شبکه 
اگر بخواهیم یک تعریف کلی از خدمات نگهداری شبکه کامپیوتری ارائه دهیم میتوان گفت که با توجه به پیشرفت های حاصل در حوزه فناوری و نیاز مبرم شرکت ها به این قبیل از تجهیزات باید فردی باشد که از طریق دانش و مهارت خود برای به روز رسانی و همچنین اصلاح هر گونه ایرادات احتمالی شبکه های داخلی اقدام نماید.

انواع خدمات پشتیبانی و نگهداری از شبکه

یکی از مهره های اصلی و در واقع ستون فقرات هر شرکت و سازمانی بخش IT و فناوری اطلاعات آن به شمار می آید که از طریق یک شبکه کامپیوتری وظیفه ایجاد ارتباط بین تمامی دستگاه های مورد استفاده کاربران سازمان را برای انتقال و به اشتراک گذاری دیتا و اطلاعات در بستر این شبکه بر عهده دارد. بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکل یا اختلال در خطوط ارتباطی، سرور، سوئیچ ها، رایانه، چاپگرها و یا اتصال اینترنت باید از دانش و مهارت یک نیروی متخصص فنی برای نصب، پشتیبانی و نگهداری از شبکه کمک گرفت تا با مدیریت به موقع و با صرف هزینه اندک تمامی اختلالات کلی و یا جزئی شبکه را بر طرف نماید. از جمله خدمات ارائه شده در زمینه نگهداری از شبکه می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
انواع خدمات پشتیبانی و نگهداری از شبکه

– بازدید دوره ای و ماهانه از زیر ساخت های شبکه ای شرکت

حساسیت نسبت به عملکرد صحیح و بدون نقص اجزای شبکه کامپیوتری در یک شرکت یا سازمان بزرگ امری طبیعی به شمار آمده و از همین رو با توجه به نوع فعالیت شرکت یا موسسه و نوع شبکه کامپیوتری مورد استفاده در آن لازم است که کلیه شبکه ها و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری به کار گرفته شده در آن در طی فواصل زمانی معین توسط یک نیروی پشتیبانی و نگهداری از شبکه مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت وجود هر گونه ایراد یا مشکل احتمالی برای حل آن اقدام شود.
بازدید دوره ای و ماهانه از زیر ساخت های شبکه ای شرکت

– به روز رسانی شناسنامه های سخت افزاری

از دیگر خدمات ارائه شده در زمینه پشتیبانی و نگهداری از شبکه های کامپیوتری شرکت ها و موسسات مختلف کاری میتوان به ارتقا  نسخه های نرم افزاری سیستم و شبکه همزمان با پیشرفت دانش و تکنولوژی جهان اشاره کرد. در حقیقت امروزه در عصر (ICT) زیرساخت های سخت افزاری با سرعتی غیر قابل باور در حال دگرگونی و پیشرفت هستند؛ از همین رو سازمان ها برای بهبود کیفیت نتیجه و کاهش میزان خطای کار خود تلاش دارند تا از نسخه های جدید و به روز تر سخت افزار که با نرم افزارهای جدید نیز همخوانی داشته، استفاده نمایند.

– سرویس دهی به تمامی سیستم ها در هر بازدید نگهداری از شبکه

بر اساس قرارداد منعقده بین سازمان و نیروی متخصص در حوزه نصب، پشتیبانی و نگهداری از شبکه های کامپیوتری، بعد از بررسی شرایط تمامی سیستم ها به کار گرفته شده در شبکه کامپیوتری آن سازمان؛ این شخص وظیفه دارد تا در هر بازدید خود به شناسایی سرویس های مورد نیاز شرکت پرداخته و آنها را نصب و راه اندازی نماید.
سرویس دهی به تمامی سیستم ها در هر بازدید

– رفع ایرادات شبکه بر اساس نیاز شرکت و تایید کارفرما

از دیگر خدمات پشتیبانی و نگهداری از شبکه کامپیوتری یک شرکت را در انواع مختلف آن میتوان مربوط به رفع نواقص و ایرادات نرم افزاری یا سخت افزاری شبکه کامپیوتری مدنظر بنا بر دستور یا اعلام کارفرما دانست. بدین ترتیب که بنا بر درخواست و نیاز شرکت؛ نیروهای متخصص وظیفه دارند تا خود را به موقع به محل مورد نظر رسانده و به تعمیر و رفع نقص و مشکلات هر یک از بخش های مختلف شبکه و سیستم های آن بپردازند.

–  نصب نرم افزار های امنیتی ضروری و به روز رسانی آنتی ویروس سیستم های کامپیوتری

حفاظت از اطلاعات موجود در یک سازمان و عدم نفوذ و دسترسی افراد بیگانه به آنها همواره یکی از مهمترین معضلات امنیتی آن به شمار آمده و از همین رو متخصص پشتیبانی و نگهداری از شبکه وظیفه دارد که از بهترین و قوی ترین برنامه های امنیتی و آنتی ویروس برای شبکه کامپیوتری سازمان مد نظر استفاده کرده و برای جلوگیری از نفوذ و خلل افراد بیگانه در عملکرد و اطلاعات مهم یک سازمان به محض انتشار نسخه جدیدتری از آنتی ویروس و نرم افزار امنیتی نصب شده  آن را آپدیت و به روز رسانی کند.
صب نرم افزار های امنیتی ضروری

– تهیه نسخه پشتیبان یا بک آپ ماهانه از اطلاعات و نگهداری از آن ها

از دیگر خدمات این بخش می توان به گرفتن بک آپ و نسخه پشتیبانی از اطلاعات درون شبکه در بازدیدهای ماهانه اشاره کرد که در صورت بروز هر گونه مشکل یا خلل بتوان از این اطلاعات ذخیره شده مجدد استفاده کرده و به مدت یکسال از آن ها نگهداری می شود.

– ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم جهت ارتقا سیستم های رایانه ای

همانطور که اشاره شده نیروهای متخصص در شرکت های فعال در حوزه نصب، پشتیبانی و نگهداری از انواع مختلف شبکه کامپیوتری خدمات متنوعی را برای شرکت ها و سازمان های مختلف ارائه می دهند. آنها همچنین بهترین مشاوره و راهنمایی های لازم را به منظور بازدهی و کارایی بیشتر شبکه آن شرکت ارائه داده و در صورت نیاز و درخواست کارفرما آماده هستند که سیستم و شبکه شرکت مد نظر را به نسخه های جدید و به روزتری ارتقا دهند.

– نگهداری شبکه های کامپیوتری از راه دور

برخی از شرکت های فعال در حوزه نصب، پشتیبانی و نگهداری از شبکه قادر هستند که بدون نیاز به مراجعه حضوری و از راه دور وضعیت انواع مختلف شبکه های کامپیوتر را زیر نظر داشته و برای رفع ایرادات احتمالی آن ها به این طریق اقدام نمایند. البته که این موضوع با توجه به نوع شبکه ای که افراد با آن سروکار دارند، امکان پذیر بوده و در بیشتر مواقع به محض شناسایی مشکل نیاز به مراجعه حضوری برای رفع آن می باشد.

هزینه های لازم برای نگهداری از شبکه 

هزینه پشتیبانی و نگهداری از شبکه بر حسب وسعت و حساسیت کاری سازمان مورد نظر، نوع ایرادات و مشکلات؛ نوع شبکه و تعداد سیستم های مورد استفاده و همچنین خدمات که در قبال انجام این کار ارائه می شود؛ متغیر بوده و نمی توان به طور قطع و یقین گفت که چه هزینه ای را برای انجام این کار باید پرداخت. همچنین همانطور که اشاره شد برخی از شرکت ها به دلیل نیاز مبرم کار خود به بخش فناوری به استخدام یک نیروی متخصص با حقوق مشخص برای انجام این کار روی می آورند. بهتر است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و مشاوره های لازم در خصوص خدمات پشتیبانی و نگهداری از شبکه با کارشناسان ما در این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا