فناوریکسب و کار

مزایا و معایب گوشی‌های طرح اصلی: آیا ارزش خرید دارند؟

 حتماً شما برای یک‌بار هم که شده درباره گوشی‌های طرح اصلی شنیده‌اید و وسوسه شدید آن را امتحان کنید اما صحبت‌ها و نظرات دوپهلوی افراد شما را سردرگم کرده است. حق هم دارید! زیرا در دنیای واقعی و فضای اینترنت، نظرات مختلفی درباره خوب یا بد بودن این گوشی‌ها ارائه می‌شود بنابراین ما از شما دعوت می‌کنیم که در این مقاله با ما همراه باشید تا واقع‌بینانه به مزایا و معایب گوشی‌های طرح اصلی بپردازیم.

گوشی طرح اصلی چیست؟ (۱.۵ نمره)

  گوشی‌های طرح اصلی، به گوشی‌های کپی و فول کپی شهرت داشته و دارای ظاهری شبیه به گوشی و برند اورجینال هستند اما تحت لیسانس برند اصلی نبوده و بیشتر توسط شرکت‌های چینی تولید و عرضه می‌شوند. شباهت گوشی‌های طرح اصلی به نسخه اورجینال به‌قدری زیاد است که تنها با دقت و تجربه زیاد می‌توان یک گوشی طرح اصلی باکیفیت را تشخیص داد. از شرکت‌های تولیدکننده این گوشی‌ها می‌توان به «کلون»، «کی اس» و «اس اچ» اشاره کرد. اگر شما قصد خرید یک گوشی طرح اصلی را دارید، بهتر است بدانید که گوشی‌های های کپی دارای قیمت بسیار ناچیزی نسبت به مدل اورجینال خود هستند بنابراین این حق را به آن‌ها بدهید که نسبت به مدل اورجینال چند ده‌میلیونی‌شان، کیفیت کمتری داشته باشند، در اصل، کیفیت این گوشی‌ها هم‌تراز با گوشی‌های هم‌رده و اورجینال رنج قیمتی خودشان است.

کیفیت گوشی‌های طرح: مزیت یا عیب؟

 اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که انتقادات و صحبت‌های زیادی درباره کیفیت و کارایی پایین گوشی‌های طرح اصلی شنیده‌اید و به این دلیل از خرید این گوشی‌ها اجتناب می‌کنید، باید بگویم که ترستان بی‌مورد نبوده و حق دارید چرا که با خرید از یک فروشگاه نامطمئن ممکن است ترستان به واقعیت محقق شود و نتوانید یک گوشی طرح اصلی باکیفیت بخرید. در اصل با قطعیت نمی‌توان گفت که کیفیت این گوشی‌ها مزیت محسوب می‌شوند یا عیب! زیرا گوشی‌های طرح اصلی با سه کیفیت در بازار موجود هستند و پاسخ این سول کاملاً بستگی به این دارد که شما کدام‌یک از این کیفیت‌ها را بخرید! در ادامه مقاله سه کیفیت گوشی‌های طرح و کارایی‌شان را برایتان آورده‌ایم: 

 دسته اول گوشی‌هایی هستند که کارایی بسیار پایینی داشته و می‌توان با لقب مرده متحرک آن‌ها را صدا زد! زیرا شما با داشتنشان تنها می‌توانید تصاویر را در گوشی حرکت دهید و از اینکه گوشی شما با لمس انگشتتان کار می‌کند، حسابی ذوق‌زده شوید! این دسته از گوشی‌های طرح اصلی شبیه به ماکت بوده و عملاً کارایی خاصی ندارند. فروشندگان از این گوشی‌ها برای نمایش مدل‌های اورجینال در پشت ویترین فروشگاه استفاده می‌کنند. احتمالاً بسیاری از گوشی‌هایی که پشت ویترین مغازه‌ها دیده‌اید و با هیجان به آن‌ها خیره شدید از همین گوشی‌های طرح اصلی بوده‌اند. شاید الان با خود بگویید دنیایی که تا این حد فریبنده است و بویی از صداقت نبرده، ارزش زیستن ندارد!

 دسته دوم، گوشی‌های طرح اصلی‌ای هستند که قیمت بالاتری نسبت به دسته اول داشته و طبیعتاً کارایی بیشتری هم دارند. اما نباید زیاد شما را امیدوار کنم زیرا این گوشی‌ها فقط در حد پاسخگویی به پیام و تماس‌ها کارایی دارند و نمی‌توان از آن انتظار داشت که یک بازی سنگین یا یک برنامه پیچیده را اجرا کنند. معمولاً افراد از این گوشی‌ها به‌عنوان گوشی دوم استفاده می‌کنند و برای کلاس کاری آن را به دست می‌گیرند در حالی که یک گوشی باکیفیت و مناسب دیگری برای انجام کارهای روزمره دارند. اگر شما می‌خواهید یک گوشی طرح اصلی بخرید که کیفیت معقول و مناسبی داشته باشد، بهتر است با اولین تاکسی به پاراگراف بعدی بروید.

 دسته سوم گوشی‌های طرح اصلی، باکیفیت‌ترین و بهترین نسخه موجود در بازارند که از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مثل؛ جنس بدنه، دوام باتری، کیفیت دوربین، کیفیت صفحه‌نمایش و رزولوشن، اجرای برنامه و بازی‌ها، حافظه و… کارایی بالاتری نسبت به دو دسته اول دارند. این گوشی‌ها قیمت بالاتری داشته و برای انجام کارهای روزمره مناسب‌اند و می‌توانند جایگزین گوشی اصلی شما شوند.

 هر شخص باتوجه‌به نیاز خود، یکی از این سه کیفیت گوشی‌های طرح اصلی را انتخاب می‌کند؛ یک نفر برای ماکت مغازه، دیگری برای پاسخگویی به تماس‌ها و شخصی هم برای استفاده و انجام تمامی امور! اما اگر شما قصد دارید باکیفیت‌ترین گوشی طرح اصلی موجود در بازار را خریداری کنید، به شما نوید می‌دهم که کارشناسان نیکا موبایل برای ارائه مشاوره به شما آماده هستند و شما می‌توانید بهترین کیفیت گوشی‌های طرح اصلی را به همراه ضمانت و گارانتی از نیکا موبایل خریداری کنید.

قیمت عالی نسبت به نسخه اورجینال

 سازندگان گوشی‌های طرح اصلی این امکان را برای همه افراد فراهم کرده‌اند تا بتوانند یک گوشی با ظاهر مدل‌های صدرنشین داشته باشند چرا که قیمت گوشی‌های طرح اصلی تقریباً یک‌دهم مبلغ گوشی اورجینال است.

 بسیاری از افراد علاقه‌مند به داشتن یک گوشی مدل‌بالا برای به دست آوردن جایگاه اجتماعی و کلاس کاری خود هستند اما نمی‌توانند با این قیمت‌های سرسام‌آور آن را خریداری کنند بنابراین به سراغ خرید گوشی‌های طرح اصلی می‌روند. البته اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، باید گفت که نباید از گوشی‌های طرح انتظار کارکرد و کیفیت یک گوشی اورجینال را داشت، چرا که بدیعی است متریال و سخت‌افزاری که در تهیه یک گوشی ۱۰ میلیونی به‌کاررفته قطعاً قابل مقایسه با گوشی اورجینال ۱۰۰ میلیونی نیست، بلکه در حد گوشی میان‌رده و اورجینال هم‌قیمت خود است.

شباهت زیاد به نسخه اصلی

 شباهت بسیار زیادی در طراحی گوشی طرح اصلی و گوشی اورجینال وجود دارد و این دقت در طراحی، گاهی کارشناسان این حوزه را هم به تعجب وامی‌دارد و باعث می‌شود که تنها با تبحر و مهارت زیاد بتوانند این دو نسخه را از یکدیگر تشخیص دهند.

 لنز دوربین، ساختار و بدنه، دکمه ولوم، محل سیم‌کارت، بلندگو، هنذفری همه‌وهمه مطابق با گوشی اورجینال طراحی شده اند و این باعث شده تمامی اجزای جانبی یک گوشی اورجینال با گوشی طرح اصلی آن مدل هم‌پوشانی و تطابق داشته باشد. فرقی نمی‌کند شما از شارژر و هنذفری اصلی برند اپل استفاده کنید یا یک برند متفرقه! در هر صورت این ابزار جانبی با گوشی طرح اصلی شما تطابق دارند.

ایجاد پرستیژ و کلاس کاری

 یکی از مزایای داشتن یک گوشی صدرنشین به دست آوردن جایگاه اجتماعی و ایجاد کلاس کاری است. دلیلی که برخی از افراد به خرید گوشی‌های آیفون رو می‌آورند، وجود تصویر سیب گاز زده در پشت این گوشی‌هاست که نشان می‌دهد صاحب این گوشی، فردی است که موقعیت مالی مناسبی دارد. اگر شما هم قصد دارید برای این دلیل یک گوشی طرح اصلی بخرید، ممکن است انتخاب درستی کرده باشید زیرا اگر هم از کیفیت پایین و عدم کارایی این گوشی‌ها می‌ترسید، کارایی و برخی قابلیت‌های گوشی‌های اورجینال هم به دلیل تحریم در ایران قابل‌استفاده نیست و بیشتر افرادی که گوشی اورجینال آیفون را هم می‌خرند، معمولاً از کلاس کاری و دوربین آن استفاده می‌کنند! چه‌بهتر که شما می‌توانید این کار را با خرید یک گوشی طرح اصلی انجام دهید و با بدست گرفتن این گوشی، کلاس کاری خود را بالا ببرید.

بروز برخی مشکلات نرم‌افزاری

  گوشی‌های طرح اصلی، با عنوان گوشی‌های تقلبی شناخته می‌شوند و آن‌ها را نقض‌کننده قوانین کپی رایت تلقی می‌کنند این باعث می‌شوند نتوانند لایسنس‌های برخی برنامه‌ها را داشته باشند بنابراین ممکن است هنگام کار با برخی نرم‌افزارها ایراد پیدا کنید.

 یکی دیگر از مشکلات مربوط به نرم‌افزار، کار نکردن حسگر اثر انگشت با خرید نسخه‌های بی‌کیفیت گوشی‌های طرح اصلی است. شما ممکن است با خرید یک گوشی طرح اصلی که از درجه کیفی پایینی برخوردار است با مشکل کار نکردن و ضعف در قابلیت حسگر اثر انگشت مواجه شوید و یا حتی با فیس آیدی هم به مشکل بخورید! قابلیت حسگر اثر انگشت و فیس آیدی در کل از گوشی‌های اورجینال ضعیف‌تر است و نمی‌توان انتظار داشت که امنیت زیادی را ایجاد کنند اما با خرید بهترین کیفیت گوشی طرح می‌توانید در حد معقولی از آن انتظار داشته باشید.

اطلاعات غیرواقعی روی جعبه!

  یکی از معایب گوشی‌های طرح این است که مشخصات و اطلاعاتش مانند مأموران «اِف بی آی» در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این باعث می‌شود نتوانید به مشخصات اصلی آن پی ببرید. درست است که اطلاعاتی روی جعبه این گوشی‌ها درج شده اما نمی‌توان تضمین کرد که تمام آن‌ها واقعی است!

امکان کلاهبرداری: فروش گوشی طرح به‌جای گوشی اصلی

 یکی دیگر از تله‌هایی که برای افراد ناآشنا هنگام خرید اتفاق می‌افتد، این است که در معرض افراد سودجو قرار می‌گیرند و این افراد گوشی‌های طرح اصلی را به جای گوشی‌های اصلی به ایشان می‌فروشند. می‌توان گفت که افرادی که تحت عنوان گوشی‌های طرح اصلی محصول خود را ارائه می‌دهند، منصفانه‌تر عمل می‌کنند زیرا صراحتاً اعلام می‌کنند که قرار است یک محصول غیراصلی در اختیار مشتری قرار دهند، بیشتر این افراد پول معقولی گرفته و مشتری را از معایب و مزایای آن آگاه می‌کنند.

حافظه پایین

  متأسفانه این مسئله وجود دارد که گوشی‌های طرح اصلی دارای حافظه پایینی بوده و این باعث می‌شود شما گاهی هنگ شدن گوشی را تجربه کنید. حافظه پایین یکی از جدی‌ترین معایب گوشی‌های طرح اصلی است.

نداشتن گارانتی و خدمات پس از فروش

  مشکل بزرگ گوشی‌های طرح این است که گارانتی و خدمات پس از فروش ندارند زیرا شرکت تولید کننده آن را ارائه نمی‌دهد اما نگران نباشبد! نیکا موبایل درک می‌کند که خرید گوشی بدون گارانتی، می‌تواند برای شما نگران‌کننده باشد به همین دلیل گوشی‌های طرح اصلی خود را به همراه ضمانت و گارانتی ارائه می‌دهد. همچنین شما با امکان مراجعه حضوری به فروشگاه نیکا موبایل، می‌توانید با خیال راحت و آسوده خرید کنید و نگران این نباشید که یک‌باره سرتان بی‌کلاه بماند!

کلام آخر

  گوشی‌های طرح اصلی سروصدای زیادی در دنیای تکنولوژی و تلفن همراه به پا کرده و افراد نظرات مختلفی درباره‌شان ارائه می‌دهند که این ممکن است باعث شده باشد ندانید گوشی‌های طرح اصلی ارزش خرید دارند یا خیر! ما در این مقاله سعی کردیم به مزایا و معایب گوشی‌های طرح اصلی بپردازیم تا شما بسته به نیاز خودتان و انتظاری که از یک گوشی طرح اصلی دارید، تصمیم بگیرید که یک گوشی طرح بخرید یا خیر! و یا اصلاً این گوشی‌ها ارزشش دارند یا نه!  درست است که ما پاسخ این سؤال را بر عهده خودتان گذاشته‌ایم اما این نمی‌تواند دلیل بر این باشد که شما را در حالت سردرگمی تنها می‌گذاریم! شما در صورت هرگونه ابهام یا سؤال می‌توانید با مشاوران نیکا موبایل ارتباط برقرار کنید. همچنین از شما دعوت می‌کنیم مقالات مرتبط با این موضوع را که در سایت SPY24 قرار دارد بخوانید و اطلاعاتتان را به وسعت صفحه‌نمایش شکیل آیفون ۱۴ پرومکس طرح اصلی گسترش دهید!

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا