آسان ترین روش دریافت شماره شبا تمامی بانک ها کشور

دریافت شماره شبا همه بانک ها ایران

تاریخچه شماره شبا

قبل از IBAN ، استانداردهای ملی مختلف برای شناسایی حساب بانکی وجود داشت که برای برخی از کاربران گیج کننده بود. این امر اغلب منجر به از بین رفتن اطلاعات مسیر تراکنش در پرداخت ها می‌شد. همچنین این شماره حساب‌ها دارای ارقام چک (کنترل صحت ساختار) نبودند و این امر امکان بروز خطا در انتقال وجه‌ها را بالا میبرد.

در سال 1997، برای رفع این مشکلات، سازمان بین المللی استاندارد (ISO) استاندارد جدیدی تحت عنوان ISO 13616 را منتشر کرد. طبق این استاندارد شماره حساب‌های بین‌المللی تحت نام IBAN که مخفف International Bank Account Number است جهت انجام مبادلات بین‌الملل معرفی شد.

سازمان ISO در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ این استاندارد را بهبود بخشید. در سال ۲۰۰۷ استاندارد ISO 13616 را به دو بخش تقسیم کرد. در بخش دوم (ISO 13616-2:2007) بهبودهای زیادی صورت گرفته شد و تبدیل به استاندارد مورد پذیرش جهت انتقال وجه بین‌المللی شد. نام رسمی این بخش از استاندارد، سویفت (SWIFT) است که امروزه بخش اعظم مبادلات مالی بین‌المللی از طریق آن صورت می‌پذیرد.

در ایران از 11 دی ماه 1385 «اول ژانویه سال ۲۰۰۷ میلادی» بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، استفاده از شبا را برای حواله‌های ارزی اجباری کرده است. همچنین این شماره در مبادلات بین بانکی داخلی کشور نیز استفاده می‌شود.

چه زمانی به شماره شبا نیاز دارید؟

شمارهٔ «شبا» در انتقال وجه بین‌بانکی «پایا» و «ساتنا» نیاز است. همچنین هنگام گرفتن ابزارهای «دریافت پول» مانند دستگاه کارت‌خوان (POS) و یا درگاه اینترنتی باید شماره شبا خود را نیاز دارید.

از چه راهی می‌توانم شماره شبا حسابم را پیدا کنم؟

تمامی حساب‌ها شمارهٔ «شبا» دارند و آن را می‌توان به‌صورت حضوری یا اینترنتی از بانک دریافت کرد.

تفاوت شمارهٔ حساب، شمارهٔ شبا و شمارهٔ کارت چیست؟

شماره‌حساب

شماره شناسایی حساب شما در بانک شما است و برای انتقال وجه داخلی بین حساب‌های یک بانک کاربرد دارد. تمامی حساب‌ها شامل حقوقی و حقیقی و اعم از سپرده سرمایه‌گذاری و جاری یک شماره‌حساب دارند.

شماره شبا

هر شماره‌حساب یک شمارهٔ شبای یکتا دارد که برای انتقال وجه بین‌بانکی استفاده می‌شود.

شماره کارت

معمولاً به حساب‌های جاری و حقوقی کارت تعلق نمی‌گیرد و تنها برای حساب‌های سپرده کوتاه‌مدت شخصی کارت صادر می‌شود. شماره کارت نیز در سیستم بانکی ایران یکتا است و می‌توان برای جابجایی بین‌بانکی از آن نیز استفاده کرد. شماره کارت تاریخ انقضا دارد اما شماره‌حساب و شبا منقضی نمی‌شوند.

نکته امنیتی

ارائهٔ شمارهٔ شبا به دیگران، امنیت حساب شما را به خطر نمی‌اندازد؛ اما به دلیل اینکه شمارهٔ کارت، برای خرید اینترنتی استفاده می‌شود، ارسال آن به دیگران ازنظر امنیتی درست نیست.

مزایای انتقال وجه با استفاده از شبا

۱- خطر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی از طریق شماره شبا وجود ندارد، زیرا شماره شبا صرفاً جهت دریافت پول استفاده می‌شود و امکان برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وجود ندارد. در واقع جایگزینی امن برای کارت به کارت است.

۲- جهت پرداخت وجه بیش از ۳ میلیون تومان سقف کارت به کارت، می‌توانید با استفاده از شبا حساب بانکی شخص گیرنده، از طریق سامانه‌های حواله الکترونیکی «پایا» و «ساتنا» انتقال وجه را انجام دهید.

۳- در صورت اشتباه سهوی در وارد کردن یک یا چند رقم از شماره شبا، احتمال وجود حساب مشابه بسیار پایین بوده و بلافاصله خطا به اطلاع مشتری یا متصدی بانک می‌رسد. در نتیجه خطای واریز اشتباه وجه را بسیار کاهش می‌دهد.

۴- برای حواله هایی که از “شبا” در آنها استفاده می شود، نياز به دانستن، ذکر و کنترل هيچگونه اطلاعاتي نظير نام بانک، نام يا كد شعبه، شماره حساب، نوع حساب و درگيري با كدهاي مختلف و گوناگون نداريد. تمامي اين داده ها در “شبا” وجود دارند.

دریافت شماره شبا بانک سامان

شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار «شبا» نامیده می‌شود، شماره‌ای با 24 رقم و دو کاراکتر IR​ است که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می‌کند. برای دریافت شماره شبا بانک حکمت ایرانیان ادامه مطلب را بخوانید.

شماره شبا شماره‌ای است که به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد 13616-ISO، تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود. هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب “شبا” است .

برای دریافت شماره شبا بانک سامان روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت

دریافت شماره شبا بانک اقتصاد نوین

دریافت شماره شبا بانک اقتصاد نوین روش‌های دریافت شماره شبای مشتریان بانک اقتصادنوین اعلام شد پیرو دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم ارایه شماره شبا (شناسه حساب بانکی) برای انتقال وجه از طریق سیستم ساتنا، بانک اقتصادنوین اعلام کرد مشتریان این بانک می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی و شعب این بانک نسبت به دریافت شماره شبای خود اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، شبا یا شماره حساب بانکی ایران، بمنظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد 13616-ISO ، تعریف و تبیین شده است و بزودی در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود.

هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب شبا خواهد بود.

دریافت

دریافت شماره شبا بانک آینده

دریافت شماره شبا بانک آینده شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار «شبا» نامیده می‌شود، شماره‌ای با 24 رقم و دو کاراکتر IR​ است که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می‌کند. برای دریافت شماره شبا بانک پارسیان ادامه مطلب را بخوانید.

شماره شبا شماره‌ای است که به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد 13616-ISO، تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود. هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب “شبا” است .

برای دریافت شماره شبا بانک آینده روی لینک زیر کلیک کنید

دریافت

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی

شبا چیست ؟

“شبا” یا شماره حساب بانکی ایران، بمنظور تسهیل و استاندارد سازی مبادلات بین بانکی و بین المللی بانک های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد 13616-ISO ، تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می شود. هر شماره حساب بانکی ، قابل تبدیل به یک شماره حساب “شبا” خواهد بود. كاربران گرامی می توانند شماره شبا مرتبط با حساب خود در بانک کشاورزی را از طریق روشهای زیر دریافت کنند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد شماره حساب شبا اینجا كلیك كنید.
برای مشاهده شماره حساب شبا در سایر بانک ها می توانید اینجا كلیك كنید.

1- دریافت شناسه شبا از طریق پیامک

دریافت شماره شبا بانک کشاورزی با استفاده از ارسال شماره حساب مهرگستر از طریق SMS به شماره   ۹ ۸ ۹ ۸ ۰ ۰ ۰ ۳   نیز قابل دسترس هست.

دریافت

دریافت شماره شبا بانک سپه

شناسه شبا بانک سپه

با روی کار آمدن سامانه تسویه ناخالص آنی یا همان «ساتنا» و سامانه پایاپای الکترونیک یا همان «پایا» در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این امکان به‌وجود آمده تا بتوان از هر حسابی در هر بانکی به هر حساب دیگری در بانک دیگری الکترونیکی پول حواله کرد؛ به این ترتیب و با به راه افتادن این دو سامانه می‌توان گفت انتقال پول به حسابی در بانک دیگر، همان قدری ساده شد که دریافت نقدی و واریز به حساب در همان بانک ساده است. در نتیجه برای سرعت بخشیدن در واریز وجه به حساب مقصد، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ساختار یک شناسه منحصر به فرد را برای هر حسابی در هر شعبه از هر بانکی تبیین کرد.

حالا سریع‌ترین و امن‌ترین شیوه‌ برای هرگونه نقل و انتقالی از طریق شماره شبا خواهد بود که اگر هم یه هر ترتیبی اشتباهی در وارد کردن آن پیش‌ آید سامانه‌های بانکی از اشتباه مشتری در اعلام شبا و یا سهو متصدی بانک در ورود اطلاعات، آگاه شده و آن را گزارش می‌کنند.

یعنی اگر مشتری یا متصدی بانک یک یا چند رقم از شبا را به اشتباه وارد کند، سیستم با کنترل محتوای شبا به او اعلام خواهد کرد که اشتباهی رخ داده و باید شبا وارد شده را بار دیگر بررسی کند. این سازوکار شبا امکان خطای مشتری و متصدی بانک در ورود اطلاعات حساب و ارسال وجه به حساب‌های دیگر را به‌نحوی چشمگیر کاهش می‌دهد.

دریافت

دریافت شماره شبا بانک پاسارگاد

شناسه شبا بانک پاسارگاد

شبا یا شماره حساب بانکی ایران، کد شناخته‌شده‌ای است برای تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین‌بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تعریف و تبیین شده است و به‌زودی در تمام سامانه‌های پرداخت بین‌بانکی تنها و تنها از این نوع شماره استفاده خواهد شد. هر شماره حساب بانکی -گذشته از آنکه برای کدام‌یک از بانک‌ها باشد- به‌راحتی می‌تواند به یک شماره حساب شبا تبدیل شود. این راحتی از اصول مهم دریافت و محاسبه شماره شبا است. موارد کارآمدی این شماره روزبه‌روز در حال افزایش است و بسیار پیش می‌آید که در روند انجام کاری یا به‌ویژه پر کردن صفحه‌ای در فضای مجازی از اطلاعات شخصی و همچنین اطلاعات حسابمان به شماره شبا برمی‌خوریم که هرچه سریع‌تر و آسان‌تر به دست آوردن آن برایمان امر بسیار مهمی است که «رده» رفع این نیاز و احتیاج‌هایی مشابه این را وظیفه خود می‌داند.

ساختار شماره شبا

در این شماره هر کاراکتر تنها می‌تواند یکی از حروف بزرگ الفبای انگلیسی یا یک رقم انگلیسی باشد. استفاده از اعداد و حروف فارسی به هیچ وجهی در شبا امکان‌پذیر نیست. طول این شماره نیز به طور دقیق ۲۶ کاراکتر است و ترتیب خاصی دارد؛ دو کاراکتر نخست یا همان دو جایگاه سمت چپ شماره شبا که حروف بزرگ لاتین‌اند نشانگر اختصار بین‌المللی نام هر کشور است و باقی اجزای آن را تنها اعداد تشکیل می‌دهند که این اعداد نیز از دو بخش به این شرح تشکیل شده‌اند: دو رقم نخست، ارقام کنترلی یا چک دیجیت شناسه شبا است و از ۱۹ رقم باقیمانده، سه‌تای نخست آن کد ثبت‌شده هر بانک است و باقی خود شماره حساب که البته در صورتی که عدد شماره حساب کمتر از حد استاندارد بود، با گذاشتن صفر به میزان مشخص شده می‌رسد.

دریافت

دریافت شماره شبا بانک صادرات

شناسه شبا بانک صادرات

با داشتن شماره شبا بانک صادرات از طریق سامانه «پایا» امکان جابه‌جایی ۱۵ میلیون به وجود آمده و با استفاده از سامانه «ساتنا» می‌توان تا سقف ۵۰ میلیون تومان در هر روز به هر حسابی در هر بانکی حواله کرد.

شما می‌توانید شماره شبا هر یک از حساب‌های خود در بانک صادرات را به راحتی به دست آورید؛ البته با داشتن شماره حساب. چه بسیار پیش می‌آید که فرد تنها کارت بانکی خود را در دست دارد که بر روی آن نه اثری از شماره حساب است، نه اثری از شماره شبا. حال آنکه با هرچه کارآمدتر شدن این شماره نیاز مبرم به آن نیز روزبه‌‌روز افزایش پیدا می‌کند.

شبا در این سال‌ها این اطمینان را به وجود آورده که امکان رخ دادن اشتباه وجود ندارد. شماره شبا بانک صادرات نیز همین ویژگی را دارد و همچون شماره شبا سایر بانک‌های کشور شماره‌ای است منحصر به همان حساب که علاوه بر تراکنش‌ها و حواله‌های الکترونیکی داخلی، امکان نقل و انتقالات بین‌المللی را هم فراهم‌ کرده که مزیتی بسیار کارآمد است.

دریافت

دریافت شماره شبا بانک ملت

شناسه شبا بانک ملت

بانک مركزی جمهوری اسلامی ايران با راه انداختن دو سامانه ساتنا و پایا که به ترتیب اختصارهایی‌اند برای سامانه تسويه ناخالص آنی و سامانه پاياپای الكترونيک، این امكان‌ را به وجود آورده است تا بتوان از هر حسابی در هر بانکی به سادگی دريافت نقدی و واريز به يک حساب در همان بانک، مبالغ چشمگیری را به هر حسابی در هر بانک دیگری انتقال داد. عملیاتی شدن این شکل از نقل و انتقال‌های الکترونیکی دگرگونی‌ای بزرگ را در نظام بانکی کشور به وجود آورد. پس در ادامه همین روند و به منظور هر چه سریع‌تر شدن واریزها، بانک مرکزی در خردادماه ۸۸ ساختار يک شناسه منحصر به فرد را براي هر حساب بانکی اعلام كرد.

این شناسه که به اختصار شبا نامیده می‌شود، یک شماره ۲۴ رقمی است که يک حساب بانكی را به صورت منحصربه‌فرد و بی آنکه جایگزین شماره فعلی آن حساب‌ شود، در تمام نظام بانكی ايران مشخص می‌كند. از آن جایی که -گفتیم- هر دو سامانه حواله الکترونیکی کشور یعنی ساتنا و پایا براساس شماره شباست که فعاليت می‌کنند، امروزه دانستن شماره شبای حساب‌هایتان در بانک ملت یا دیگر حساب‌هایتان در هر بانکی برای انجام حواله بين بانک‌ها یک ضرورت است.

دریافت

دریافت شماره شبا بانک تجارت

شناسه شبا بانک تجارت

همان‌طور که می‌دانید شبا مخففی است برای شناسه حساب بانکی ایران. این کد، استانداردی ملی است با هدف یکپارچه ساختن تمامی حساب‌های بانکی ایران تجارت نیز همچون هر شماره شبا دیگری این‌گونه تعریف‌شده که به‌تمامی در چارچوب استاندارد شماره 13616 سازمان استاندارد جهانی یا همان ISO (International Standard Organization) ـ که در سال 1997 برای رفع چنین مشکلاتی به وجود آمده بگنجد.

این استاندارد جهانی بارها و بارها مورد بازبینی قرارگرفته و نخست به IBAN (International Bank Account Number) یا همان شماره حساب بین‌المللی هر بانک رسیده و سپس در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ بهبود چشمگیری پیداکرده است؛ به‌این‌ترتیب که در آخرین بازبینی این استاندارد به دو بخش مرتبط تقسیم شد و بخش دوم (ISO 13616-2:2007) آن‌چنان پیشرفت کرد و با به‌روزترین مفاهیم کدنویسی بهبود یافت که به بالاترین استاندارد موردپذیرش مجموع بانک‌ها و سازمان‌های بزرگ پولی و مالی تبدیل شد.

دریافت

دریافت شماره شبا بانک ملی ایران

شناسه شبا بانک ملی

چرا شبا به وجود آمد؟ از آنجا که هر کدام بانک‌ها برای شماره‌گذاری انواع حساب‌های مشتریان‌ و کاربران‌شان از شیوه یا شیوه‌ها‌یی به‌خصوص استفاده ‌می‌کنند این ناهماهنگی انتقال پول بین بانک‌های گوناگون را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده بود. تا اینکه برای رفع تمامی این مشکلات و همچنین  تسهیل و تسریع روند انواع نقل و انتقالات مالی و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، شماره شبا ملی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از یازدهم دی ماه ۸۵ (یعنی اول ژانویه ۲۰۰۷) برای حواله‌های ارزی اجباری شد؛ و همچنین این شماره در مبادلات بین بانکی داخلی کشور نیز از همان سال برای نخستین بار در سایت بانک ملی ایران به اجرا درآمد و کم‌کم شکلی عمومی به خود گرفت.

درباره شماره شبا

این شماره در ایران با IR شروع شده و پس از آن ۲۴ رقم دیگر قرار می‌گیرد که گذشته از ارقام کنترلی و شناسه معرف بانک ملی ایران 017 و همچنین شماره نوع حساب، از خود شماره حساب نیز تشکیل شده؛ و از آنجا که شماره حساب‌های بانک ملی 13 رقم هستند، کمی آن با گذاشتن صفر پیش از شماره‌ اصلی حساب جبران می‌شود. البته پیشتر همینجا در رده و در مطالب مرتبط به چگونگی و ساختار شماره شبا و شرح ماهیت آن پرداخته‌ایم.

چند سالی است که در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصراً از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود؛ چه برای جابجایی وجه بین بانک‌های کشور به یک قالب یکپارچه نیاز بود و اکنون هر حساب بانکی دارای یک شناسه یکتاست که در ایران با نام «شناسه حساب بانکی ایران» یا همانطورکه گفته شد به‌طور اختصار «شبا» شناخته می‌شود. یا به تعبیری دیگر هر شماره حساب بانکی، طی فرآیندی نه چندان پیچیده قابلت این را دارد تا به یک شماره حساب شبا تبدیل شود.

دریافت

دریافت شماره شبا بانک مسکن

شناسه شبا بانک مسکن

شبا یا همان شناسه حساب بانکی ایران، کدی بین‌المللی است که از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و برابر با استاندارد شماره سیزده ششصد و شانزده سازمان جهانی استاندارد تعریف و تبیین شده است تا علاوه بر استانداردسازی مبادلات بین‌بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، به هرچه ساده‌تر و ایمن‌تر شدن این نقل‌وانتقال‌ها بیانجامد. اکنون چند سالی است که تمامی سامانه‌های الکترونیکی پرداخت بین‌بانکی کشور برای انواع نقل و انتقالات خود از این نوع شماره حساب بهره می‌برند.

همچنین باید دانست که شماره شبا به‌هیچ‌عنوان جایگزینی برای شماره حساب شما نخواهد بود بلکه کدی است با بالاترین استاندارد ممکن که تمامی اطلاعات حساب شما را در خود جای داده و بر اساس همان اطلاعات -بخصوص شماره حساب شما- ساخته می‌شود. اما بانک مسکن از جمله مهم‌ترین بانک‌هایی است که راه‌های بسیار گوناگونی را برای دریافت شماره شبا انواع حساب‌هایش در اختیار مشتریان خود قرار داده است که در ادامه می‌خوانید.

دریافت

دریافت شماره شبا بانک انصار

شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار «شبا» نامیده می‌شود، شماره‌ای با 24 رقم و دو کاراکتر IR​ است که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می‌کند. برای دریافت شماره شبا بانک انصار ادامه مطلب را بخوانید.

شماره شبا شماره‌ای است که به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد 13616-ISO، تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود. هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب “شبا” است.

دریافت شماره شبا بانک انصار

برای دریافت شماره شبا بانک انصار روی لینک زیر کلیک کنید

دریافت شماره شبا بانک ایران زمین

دریافت شماره شبا بانک ایران زمین شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار «شبا» نامیده می‌شود، شماره‌ای با 24 رقم و دو کاراکتر IR است که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می‌کند. برای دریافت شماره شبا بانک ایران زمین ادامه مطلب را بخوانید.

شماره شبا شماره‌ای است که به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد 13616-ISO، تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود. هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب “شبا” است.

شناسه شبا بانک ایران زمین

شماره شبا در اصل چیزی نیست جز همان شماره شناسه حساب شما در ابعاد ملی و بین‌المللی؛ و این شماره به وجود نیامده مگر برای هرچه راحت‌تر شدن انواع نقل‌وانتقال‌های الکترونیکی از بانکی به بانکی دیگر و از حسابی به حسابی دیگر. این شماره همچنین در پی ساختارمند کردن و استاندارد ساختن مبادلات بین‌بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور بوده که از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی تعریف و تبیین شده است و اکنون در تمام سامانه‌های پرداخت بین‌بانکی اعتبار دارد. بانک ایران زمین هم از همان ابتدای راه‌اندازی سعی کرده به ساده‌ترین شیوه‌ها شماره شبا را در اختیار مشتریانش قرار دهد. برای همین روی کارت‌های این بانک و سایت بانک ایران زمین شماره شبا رو پیدا می‌کنید.

با داشتن شماره شبا بانک ایران‌زمین از طریق سامانه «پایا» امکان جابه‌جایی ۱۵ میلیون به وجود آمده است و با استفاده از سامانه «ساتنا» می‌توان تا سقف ۵۰ میلیون تومان در هر روز به هر حسابی در هر بانکی حواله کرد و مطمئن بود که امکان رخ دادن اشتباه تقریباً وجود ندارد؛ چه این شیوه نقل و انتقال مالی از امنیت بسیار بالاتری نسبت به حواله کردن‌های قدیمی برخوردار است.

برای دریافت شماره شبا بانک ایران زمین روی لینک زیر کلیک کنید

دریافت شماره شبا بانک پارسیان

شماره حساب بانکی ایران که به اختصار شبا نامیده می‌شود، شماره‌ای با 24 رقم و دو کاراکتر IR است که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می‌کند. برای دریافت شماره شبا بانک پارسیان ادامه مطلب را بخوانید.

شماره شبا شماره‌ای است که به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور،توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد ISO-13616، تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود. هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب “شبا” است.

برای دریافت شماره شبا بانک پارسیان روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت شماره شبا بانک توسعه تعاون

 

دریافت شماره شبا بانک توسعه تعاون شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار «شبا» نامیده می‌شود، شماره‌ای با 24 رقم و دو کاراکتر IR​ است که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می‌کند. برای دریافت شماره شبا بانک توسعه تعاون ادامه مطلب را بخوانید.

شماره شبا شماره‌ای است که به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد 13616-ISO، تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود. هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب “شبا” است .

مطالب پربازدید روز

  • چگونه قفل کامپیوتر ویندوزی را از روی اندروید یا آیفون باز کنیم
  • از کجا بفمیم که گوشی ما هک شده است؟
  • تفکر انتقادی؛ مهارتی نرم که سخت به‌دست می‌آید
  • گلچینی از بهترین نرم‌افزارهای کاربردی برای بررسی مشکلات سخت‌افزاری ویندوز 10
  • راهنمای گام به گام کپی کردن محتوای هارددیسک با نرم‌افزار CloneZilla

دریافت شماره شبا بانک توسعه تعاون

برای دریافت شماره شبا بانک توسعه تعاون روی لینک زیر کلیک کنید

کلید کنید

دریافت شماره شبا بانک حکمت ایرانیان

دریافت شماره شبا بانک حکمت ایرانیان شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار «شبا» نامیده می‌شود، شماره‌ای با 24 رقم و دو کاراکتر IR است که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می‌کند. برای دریافت شماره شبا بانک حکمت ایرانیان ادامه مطلب را بخوانید.

شماره شبا شماره‌ای است که به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد 13616-ISO، تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود. هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب “شبا” است .

برای دریافت شماره شبا بانک حکمت ایرانیان روی لینک زیر کلیک کنید
کلید کنید

انک حکمت ایرانیان، این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده تا بتوانند دو کار زیر را به راحتی انجام دهند:

  • دریافت شبا از طریق شماره حساب
  • دریافت شماره حساب از طریق شبا

جهت دریافت شماره شبا و یا شماره حساب بانک حکمت ایرانیان، بر روی کلید زیر کلیک کنید.

دریافت شماره شبا و شماره حساب بانک حکمت ایرانیان

هر شماره حساب بانکی صرف نظر از آنکه متعلق به کدام بانک باشد، قابل تبدیل به یک شماره حساب «شبا» خواهد بود.

دریافت شماره شبای همه بانک‌ها

دریافت شماره شبا بانک حکمت خاورمیانه

دریافت شماره شبا بانک حکمت خاورمیانه شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار «شبا» نامیده می‌شود، شماره‌ای با 24 رقم و دو کاراکتر IR​ است که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می‌کند. برای دریافت شماره شبا بانک حکمت ایرانیان ادامه مطلب را بخوانید.

شماره شبا شماره‌ای است که به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد 13616-ISO، تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود. هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب “شبا” است .

برای دریافت شماره شبا بانک خاورمیانه روی لینک زیر کلیک کنید

دریافت شماره شبا بانک خاورمیانه

دریافت شماره شبا بانک دی

دریافت شماره شبا بانک دی شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار «شبا» نامیده می‌شود، شماره‌ای با 24 رقم و دو کاراکتر IR​ است که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می‌کند. برای دریافت شماره شبا بانک حکمت ایرانیان ادامه مطلب را بخوانید.

شماره شبا شماره‌ای است که به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد 13616-ISO، تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود. هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب “شبا” است .

تبدیل شماره حساب به شبا بانک دی

برای تبدیل شماره حساب خود به شماره شبا در بانک دی روی لینک زیر کلیک کنید

دریافت شماره شبا بانک دی

دریافت شماره شبا بانک رفاه کارگران

دریافت شماره شبا بانک رفاه کارگران شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار «شبا» نامیده می‌شود، شماره‌ای با 24 رقم و دو کاراکتر IR​ است که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می‌کند. برای دریافت شماره شبا بانک حکمت ایرانیان ادامه مطلب را بخوانید.

شماره شبا شماره‌ای است که به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد 13616-ISO، تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود. هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب “شبا” است .

برای دریافت شماره شبا بانک رفاه کارگران روی لینک زیر کلیک کنید.

تبدیل شماره حساب به شماره شبا بانک رفاه کارگران

دریافت

شناسه شبا بانک رفاه کارگران

شماره شبا بانک رفاه کارگران با همگامی و پیروی از استانداردهای بانک مرکزی محاسبه و تولید می‌شود. تا قبل از این، به دلیل اینکه تا پیش از به وجود آمدن این شناسه انتقال پول بین بانک‌های مختلف با مشکلات و معضل‌های بسیاری همراه بود، هر بانکی طی روندی متفاوت با دیگر بانک‌ها برای حساب‌ها خود شماره شناسه تولید می‌کرد که هیچ کدام آن‌ها به کار نقل و انتقالات بین بانکی نمی‌آمد. پس اینگونه بود که برای رفع تمامی این مشکلات و همچنین تسهیل و تسریع روند انواع نقل و انتقالات مالی و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، شماره شبا از سوی بانک مرکزی مشخص شد.

ساختار شماره شبا

این شماره در کشور ما گذشته از این که حساب به کدام یک از بانک‌های دولتی یا خصوصی کشور متعلق است، با IR شروع شده که بیانگر نام اختصاری  بین‌المللی ایران است و پس از آن ۲۴ رقم دیگر قرار می‌گیرد که گذشته از ارقام کنترلی و شناسه معرف هر بانک که برای بانک رفاه 013 است، از شماره نوع حساب و همچنین خود شماره حساب تشکیل شده و کم بودن برخی شماره حساب‌ها با گذاشتن صفر پیش از شماره‌ اصلی حساب جبران می‌شود. پس به این ترتیب است که شماره شبا ریز تمامی اطلاعات یک حساب بانکی را در خود جای می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند تا با به حداقل رساندن هر گونه خطایی، با بالاترین سرعت ممکن به انواع نقل و انتقالات الکترونیکی میان بانک‌های کشور جامه عمل بپوشاند.

دریافت شماره شبا همه بانک‌ها با شماره حساب

شماره شبا بانک رفاه کارگران با شماره حساب

گذشته از دریافت شماره شبا بانک رفاه کارگران از همین درگاهی که سایت رده در اختیارتان قرار داده، راه‌های دیگری نیز برای دریافت آن وجود دارد که هر کدام هزینه‌ساز هستند و دردسازهای خاص خود را دارند. مراجعه به شعبه و دستگاه‌های خودپرداز بانک یکی از راه‌های گرفتن شماره شباست.

محاسبه شبا بانک رفاه با شماره کارت

هنوز امکان دریافت شماره حساب از طریق شماره کارت برای این بانک ارائه نشده و نمی‌توان با داشتن شماره کارت از ساتنا یا پایا استفاده کرد. دلیلش هم مشخص است. چون کارت می‌تواند به چندین حساب به طور همزمان وصل شود و امکان تشخیص اینکه شماره شبا کدام حساب را نیاز دارید، کار سختی است. از همین رو دریافت شماره شبا با شماره کارت تا مدتی قبل، کاری نشدنی بود و تنها راه دریافت شماره شبا این بود که شماره حساب همراه داشته باشیم. اما مدتی است بسیاری از بانک‌ها این امکان را به مشتری می‌دهند تا با شماره کارت هم شماره شبا بگیرند. ولی متأسفانه هنوز بانک رفاه کارگران نتوانسته این امکان را در اختیار عموم قرار دهد. شاید به زودی!

شماره شبا شماره‌ای است که به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد 13616-ISO، تعریف و تبیین شده است و در تمام سامانه‌های پرداخت بین بانکی منحصرا از این نوع شماره حساب استفاده می‌شود. هر شماره حساب بانکی، قابل تبدیل به یک شماره حساب “شبا” است .

آسان ترین روش دریافت شماره شبا تمامی بانک ها کشور انتقال پول از هر حساب ما در هر بانک به حساب دیگر در بانک دیگر به صورت الکترونیکی، با پیاده سازی سامانه تسویه ناخالص آنی ً ساتنا  ً و سامانه پایاپای الکترونیک ً پایا  ً در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر شده است .

به این ترتیب انتقال پول به حسابی در بانک دیگر، به سادگی دریافت نقدی و واریز به یک حساب در همان بانک قابل انجام است .

به گزارش بانکی دات آی آر به منظور تسریع در واریز وجه حساب مقصد ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۲ خرداد ماه ۱۳۸۸ ساختار یک شناسه منحصر به فرد برای هر حساب بانکی اعلام کرد .

شبا چیست ؟ – چیست شماره شبا 

شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار ً شبا  ً نامیده می شود ، شماره ای است ۲۴ رقمی که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می کند .

مزایای شبا :

ً شبا  ً جایگزین شماره حساب های فعلی نمی شود ، بلکه به عنوان یک شماره ی استاندارد در کنار آن ها قرار می گیرد .

برای هر حسابی که دارید ، می توانید یک ً شبا  ً ی مخصوص به آن حساب دریافت کنید .

ً شبا  ً برای انواع حساب ها مانند جاری ، سپرده ، تسهیلات ، و نظایر آن می تواند مورد استفاده قرار گیرد . وجود ً شبا  ً مزایای زیر را برای مشتریان و بانک دربر دارد :

۱-  ً شبا  ً تمام اطلاعات یک شماره حساب معمولی را دارد .

با دانستن شبا می توانید وجه را به آن منتقل کرده یا از طریق آن پول دریافت کنید ، دون این که نگران سایر جزئیات حساب باشید .

۲ – برای حواله هایی که از شبا در آنها استفاده می شود ، نیاز به دانستن ، ذکر و کنترل هیچگونه اطلاعاتی نظیر نام بانک ، نام یا کد شعبه ، شماره حساب ، نوع حساب و درگیری با کدهای مختلف و گوناگون ندارید . تمامی این داده ها در شبا وجود دارد .

۳ – اگر اشتباه یا سهوی در ورود شبا پیش آید ، سامانه های بانکی از اشتباه مشتری ( در اعلام شبا ) یا متصدی بانک ( در ورود اطلاعات شبا ) آگاه شده و آن را گزارش می کنند . به این معنی که اگر مشتری یا متصدی بانک یک یا چند رقم از شبا را به اشتباه وارد کند ، سیستم با کنترل محتوای شبا به او اعلام می کند که اشتباهی رخ داده است و باید ً شبا  ً ی وارد شده مجددا کنترل شود .این ساز و کار شبا امکان خطای مشتری و متصدی بانک در ورود اطلاعات حساب و ارسال وجه به حساب های دیگر را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد .

۴ – سامانه های حواله الکترونیکی کشور ً ساتنا  ً و ً پایا  ً بر اساس شبا فعالیت می نمایند، بنابراین دانستن ً شبا  ً ی حساب برای انجام حواله بین بانکها برای همه مشتریان بانک ها ضرورت دارد .یک شبا به صورت زیر دیده می شود : ۲۷ ۰۱۷۰ ۰۰۰۰ ۰۰۱۰ ۰۳۲۴ ۲۰۰۰ ۰۱

همانگونه که مشاهده می شود ، شبا از دو قسمت دو رقمی و پنج قسمت چهار رقمی تشکیل می شود که این قسمت ها با یک فاصله از هم جدا شده اند .

نوزده رقم سمت راست شبا شباهت زیادی به شماره حساب داخلی بانک ها داشته و در واقع از آن ساخته می شود .

سایر ارقام شامل انواع حساب ، کد بانک و ارقام کنترل کننده ی صحت ( Chek Digit ) شبا هستند . مطابق با دستور العمل بانک مرکزی بانک ها مکلف هستند شبا ی تمامی حساب های مشریان خود را محاسبه و در اختیار آنها قرار دهند .

شما هم می توانید با مراجعه به شعبه ، وب سایت اینترنتی یا خود پردازهای بانک خود ، شبای حساب یا حسابهای خود ار دریافت کنید .

شبای بین المللی : شبا در مبادلات بین المللی نیز کار برد مهمی دارد .

شبا بر اساس استاندارد IBAN ایجاد شده است که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان – شامل تمام کشورهای اروپایی – به عنوان استاندارد شماره ی حساب بانکی مورد استفاده قرار می گیرد . شبای بین المللی با افزودن IR به شبای داخلی ساخته می شود .

IR27 0170 0000 0010 0324 2000 01 شبا ی بین المللی می تواند در مبادلات بین المللی استفاده شود .

     بانک ملی ایران    بانک سپه    بانک ملت    بانک مسکن بانک صادرات ایران بانک کشاورزی
   بانک تجارت    بانک آینده بانک اقتصاد نوین    بانک توسعه صادرات ایران    بانک رفاه کارگران    بانک انصار
   بانک ایران زمین    بانک پارسیان    بانک پاسارگاد    بانک توسعه تعاون بانک حکمت ایرانیان    بانک خاورمیانه
   بانک دی    بانک سامان    بانک سرمایه    بانک سینا    بانک شهر    بانک صنعت و معدن
   بانک قرض الحسنه رسالت    بانک قرض الحسنه مهر ایران    بانک قوامین    بانک کارآفرین    بانک گردشگری    پست بانک ایران
   موسسه اعتباری کوثر    موسسه اعتباری ملل (عسکریه)    موسسه اعتباری کوثر    موسسه اعتباری نور    موسسه اعتباری کاسپین  

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

دکمه بازگشت به بالا