اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترین

در این مقاله با بیت کویین (ارز دیجیتال) بیشتر آشنا می شویم

شاید کلمه بیت کوین و یا همان ارز دیجیتال به گوش شما خورده باشد اما اطلاع دقیقی از آن نداشته باشید. در واقع بیت کوین یک رمز پول است. البته در قدم اول باید در مورد پول و رمز پول بیشتر بدانیم تا بتوانیم مفهوم ارز دیجیتال یا بیت کوین را بهتر درک کنیم. شاید بتوان گفت که ارز دیجیتال یک نوع از پول بدون پشتوانه است که در سیستم پرداخت جهانی مورد استفاده قرار گرفته است اما از دیدگاه قانونی هیچ کشوری آن را به رسمیت نمی شناسد.

توضیح خلاصه در مورد پول و رمز پول

امروزه می بینیم که هر کشوری پول مخصوص به خود را دارد مانند تومان در کشور ما که برای انجام معاملات استفاده می شود. در گذشته های دور معاملات به شکل پایاپای و یا کالا به کالا انجام می شد تا اینکه پول (از نوع سکه و سپس اسکناس) جایگاه ویژه ای پیدا کرد. امروزه به دلیل اینکه نمی توان به صورت دستی مقدار زیادی پول و یا طلا را جا به جا کرد کارت های بانکی وارد عرصه شدند. در قدم بعدی رمز پول مطرح شد. ارز دیجیتال یا همان بیت کوین به دلیل اینکه هنوز از دیدگاه قانون مورد پذیرش نبوده و وجهه قانونی ندارد، به عنوان پول قابل قبول نیست.

رمز پول ها مزایایی داشتند که از آن جمله می توان به کاهش فساد و کاهش و حتی حذف مشکل چاپ پول و همچنین جلوگیری از تورم در جامعه به دلیل ورود پول بیش از حد، حذف واسطه ها در این سیستم، ارائه هرگونه خدمات به افرادی که به سیستم بانکی دسترسی ندارند و همچنین مسئول بودن افراد در قبال پولشان اشاره کرد.

توضیح خلاصه در مورد پول و رمز پول
توضیح خلاصه در مورد پول و رمز پول

بیت کوین(ارز دیجیتال) به زبان ساده

حال که با پول و رمز آن کمی بیشتر آشنا شدیم باید بگوییم که بیت کوین خود یک رمز پول است و در واقع می توان گفت اولین رمز پول می باشد. اولین بار فردی به نام ساتوشی ناکاموتو آن را اختراع کرد. او در سال 2008 بیت کوین را به عنوان یک پول دیجیتال به سایرین معرفی کرد. البته تا سال 2011 همچنان بیت کوین یکه تاز بود تا اینکه ایراداتی توسط کاربران به آن گرفته شد و سکه های جدید به نام آلت کوین وارد بازار شد. بیت کوین و رمز پول های اینچنینی برای تولید یا به اصطلاح حرفه ای تر استخراج، نیاز به رایانه های بسیار قدرتمندی دارند. امروزه تعداد افراد و تاجرانی که برای کار خود از بیت کوین استفاده می کنند بیشتر شده است. باید بدانید که بیت کوین یا ارز دیجیتال هیچ مالک و یا سازمان تحت کنترل ندارد و مانند شبکه ایمیل خود کاربران آن را کنترل می کنند.

بیت کوین(ارز دیجیتال) به زبان ساده
بیت کوین(ارز دیجیتال) به زبان ساده

اهمیت بیت کوین یا به صورت کلی ارز دیجیتال

شاید بتوان بیشترین اهمیت آن را در این دانست که یک طلای دیجیتال است که تا پیش از این وجود نداشت. این دارایی دیجیتال فرصت های جدیدی را در اختیار شما قرار می دهد. اگر افرادی بخواهند سرمایه و یا حتی پس انداز خود را در حد زیاد از کشوری خارج کرده و به کشور دیگر منتقل کنند اما قوانین کشوری به آنها این اجازه را ندهد از این طریق و با کمک رمز عبور بیت کوین می توانند کار خود را انجام دهند. شاید بتوان گفت که ارزهای دیجیتال یا بیت کوین یک روش مفید و کم ضرر برای دور زدن قوانین دست و پا گیر مالی در جهان می باشد.

اهمیت بیت کوین یا به صورت کلی ارز دیجیتال

برخی خصوصیات ارز دیجیتال

پس می بینیم که ارز دیجیتال یا بیت کوین می تواند برای کاربران و حتی جوامع تجاری مختلف دارای مزایایی باشد. در ادامه به دو مورد از مهمترین مزایای آن می پردازیم:

  • بیت کوین یا همان ارز دیجیتال باعث حفظ ارزش پول می شود
  • حذف پول به شکل فیزیکی آن و در نتیجه کاهش تورم در جوامع
برخی خصوصیات ارز دیجیتال

سوء تفاهم های موجود در رابطه با بیت کوین

در رابطه با بیت کوین سوء تفاهم هایی در بازار وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم اما باید این را در نظر داشته باشید که در هر صورت این یک سیستم جدید و جایگزین است که در دنیای دیجیتال روز به روز جایگاه بیشتری برای خود می یابد.

  • برخی به دلیل نداشتن شناخت کامل و درست از این ارز دیجیتال، معتقد هستند که این رمز پول ها تنها برای مجرمان خوب و مورد استفاده است.
  • بسیاری بر این باور هستند که بلاکچین تنها برای بیت کوین است و این تنها نمونه ارائه شده می باشد که این نظر اشتباه است.
  • برخی معتقد هستند که فعالیت های بلاکچین تنها مختص اعضاء شبکه می باشد در صورتی که این اشتباه بوده و حتی افراد می توانند در یک شرکت و یا یک تجارت میان خود شبکه ایجاد کرده و به فعالیت با بیت کوین بپردازند.
  • تراکنش های بیت کوین از طریق بلاکچین عمومی می شود و این برخلاف نظر برخی از افراد است که معتقد هستند این رمز پول کاملا خصوصی است.
بیت کوین

آیا بیت کوین قابل کنترل است و توسط چه کسی 

بسیاری از افراد بر این باور هستند که ماینرها بیت کوین را تحت کنترل خود دارند اما باید گفت که کنترل بیت کوین بر عهده کاربران می باشد زیرا در واقع ماینرها وظیفه ایجاد بلوک ها را بر عهده دارند که از دیدگاه افراد ارزشمند باشد. پس اگر ماینرها قواعد کلی سیستم را تغییر دهند، باید این تغییر از طرف کاربران قابل قبول و پذیرش باشند. اما اگر مورد تایید و قبول آنها نباشد به همان سیستم قبل عمل کرده و تغییر ماینرها موفقیت آمیز نخواهد بود.

پس در این مسیر اگر ماینرها بلوک هایی را که مورد قبول کاربران نمی باشد و هیچ کاربری ندارد استخراج کنند، پاداشی به آنها تعلق نخواهد گرفت و در نتیجه کار برای آنها سوداور نخواهد بود. پس می بینید که در نهایت این کاربران هستند که بیت کوین و معاملات آن را کنترل می کنند. شما می توانید بیت کوین را از طریق خرید از شعب صرافی های ارز دیجیتال انجام دهید. در ایران نیز قرار است برای جلوگیری از هرگونه مشکل صرافی هایی تنها با کار خرید و فروش و معاملات بیت کوین داشته باشیم.

آیا بیت کوین قابل کنترل است و توسط چه کسی

در رابطه با مزرعه بیت کوین بیشتر بدانیم

همانطور که گفتیم بیت کوین یک ارز دیجیتال به صورت رمز گذاری شده است که از به اصطلاح مزرعه آن استخراج می شود و بانک مرکزی نیز هیچ دخالتی در آن ندارد و در یک شبکه میان کاربران منتقل و جا به جا می شود.

در واقع مزرعه های بیت کوین متشکل از کامپیوترهای فوق حرفه ای و بسیار قوی هستند که توسط محاسبات ریاضی کاملا حرفه ای و پیچیده کار می کنند. در واقع بیت کوین خطوطی از رمزهای رایانه ای است. امروزه ارزش یک مزرعه بیت کوین را معادل با ارزش طلا می دانند زیرا در برخی مشاغل از آن به عنوان یک وسیله پرداخت استفاده می کنند زیرا در آن کلاهبرداری و سوء استفاده به حداقل رسیده و می توان گفت اصلا وجود ندارد. 

در نتیجه:

با توجه به تغییراتی که در بازار جهانی و دنیای تجارت اتفاق افتاده است، برخی از افراد ترجیح می دهند از ارزهای دیجیتال برای معاملات خود استفاده کنند. این ارزها یا به زبان ساده بیت کوین روز به روز جایگاه خود را پیدا کرده و ارزش بیشتری می یابند. استفاده از بیت کوین می تواند باعث کاهش تورم در جوامعی باشند که با این مشکل دست به گریبان است زیرا حجم پول موجود در بازار را کم می کند اما هنوز جایگاه و ارزش واقعی را ندارد زیرا هنوز از دیدگاه قانونی مورد تایید نیست و قانونی برای آن تعریف نشده است.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا