آموزش تصویری کرک کردن

حذف کد حفاظتی نوکیا (کد ریست گوشی نوکیا ساده)

نحوه حذف کد حفاظتی نوکیا شاید برای هر کسی سوال باشد. پیدا کردن کد امنیتی مادر تقریبا تمام گوشی های نوکیا، یک  ترفند بسیار آسان و عملی و مفید قرار دادیم تا بدون استفاده از نرم افزار و ثبت نام در سایتی به راحتی و بدون هیچ دردسر کد امنیتی یا همون Security Code گوشی خود را پیدا کنید. معمولا گوشی های نوکیا به طور پیش فرض از کد امنیتی 12345 استفاده می کنند. طریقه پیدا کردن کد امنیتی مادر برای تمام گوشی های نوکیا را در ادامه مطلب سایت اسپای 24 مطالعه کنید.

جرم تغییر سریال گوشی |خصوص جعل شناسه IMEI تلفن همراه

بدست آوردن کد امنیتی گوشی های نوکیا برای حذف کد حفاظتی نوکیا

این روش 100% عملی بوده و نکته قابل توجه این است که باید گوشی شما سریال اصلی باشد. با ورود به سایتی که در پایین مطلب قرار دادیم و فقط وارد کردن IMEI گوشی موبایلتان که با زدن #06#* روی صفحه ظاهر می شود میتوانید کد مادر یا همان Security Code موبایلتان را پیدا کنید.

اگر پس از تعویض  کد امنیتی یا Security Code در گوشی تلفن همراه ،آن را فراموش کردید. برای خارج کردن گوشی از وضع قفل راه حل های ساده ای وجود دارد برای مثال گوشی  های نوکیا را می کنیم .معمولا گوشی های نوکیا به طور پیش فرض از کد امنیتی 12345 استفاده می کنند .این کد بیشتر برای محافظت از Keypad وغیر قابل دسترس بودن اطلاعات گوشی برای سایرین بکار می رود. حالا اگر به هر دلایلی این کد را فراموش کردی نگران نباشید زیرا فقط کافی استکه سریال گوشی خود را داشته باشید.

این سریال روی بسته گوشی درج شئه است ونیز می توانید با وارد کردن شماره کاراکتر #06#*به سریال گوشی دسترسی پیدا کنید. پس از اینکه سریال گوشی را به دست آورید می توانید به یکی از آدرس های اینترنتی زیر بروید وبا وارد کردن شماره سریال گوشی مشکل گوشی خود را بر طرف کنید.

 پس از وارد این سایت شدید ،در محل مورد نظر شماره سریال گوشی خود را وارد سپس روی گزینه Generate کلیک کنید حال یک کد 10رفمی که به عنوان کد مادر یا Master Cod است برای شما نشان داده می شود که به وسیله آن می توانید گوشی خود را از وضع قفل خارج کنید. اگر موفق نشدید ابتداد از درستی سریا ل گوشی خود مطمئن شوید واگر باز هم موفق نشدید می توانید در آدرس زیر نیز دوباره برای بدست آوردن کد مادر سعی کنید. با این حال احتمال بسیاری برای موفق شدن شما پس از این مراحل وجود دارد که گوشی شما به حالت فلاش در آمده باشد وشماره سریال گوشی عوض شده باشد.

اگر lock code گوشیتونو فراموش کردین…..

اگر روی گوشیتون لاک کد گذاشتید و یادتون رفته چند تا راه مختلف هست که میتونید برای باز کردن قفل گوشیتون استفاده کنید:

1- در صورتیکه گوشیتون جزو سر های Dct3 و Dct4 و BB5  هست ساده ترین راه پیدا کردن مستر کد گوشیه. این روش بیشتر روی گوشیهای خیلی قدیمی نوکیا جواب میده. توی تاپیک زیر میتونید ببنید گوشیتون جزو کدوم یکی از رده های امنیتی هست:

نوکیا گوشیهاش رو بر اساس سیستم سکیوریتیشون رده بندی میکنه که به ترتیب بالا رفتن سیستم امنیتی شامل dct-1، dct-2، dct-3، dct-4+، dct-l، dct-4 و bb5 هستند.
این هم لیست جهت مشخص کردن سری گوشیهای نوکیا

Nokia DCT and BB overview

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

بازیابی کد امنیتی گوشی های نوکیا بدون عملیات فلش!

شاید شما هم شنیده باشید که برای بازیابی کد امنبتی گوشی نیاز به فلش کردن است اما باید بگوییم راهی وجود دارد که بدون این کار می توانید بازیابی و حذف کد حفاظتی نوکیا را انجام دهید .برای این کار ابتدا Pc Suite را بر روی سیستم خود نصب کنید .برای دانستن چگونگی انجام این کار با SPY24 همراه باشید.

روش بازیابی کد امنیتی گوشی های نوکیا

اگر برای شما یا یکی از دوستانتان پیش آمده باشد که کد امنیتی گوشی نوکیا خود را فراموش کنید، چه خواهید کرد؟ چیزی که از همه خواهید شنید احتمالا فلش کردن گوشی است.

با استفاده از روشی که امروز برایتان شرح خواهیم داد می توانید خودتان اقدام به بازیابی کد امنیتی برای حذف کد حفاظتی نوکیا خود کنید .

آن هم بدون صرف هیچگونه هزینه ای یا هرگونه آشنایی با روش فلش کردن گوشی ! در حقیقت در این ترفند ما به معرفی روش هک کد امنیتی گوشی های نوکیا می پردازیم. برای این کار :

  1. Pc Suite باید بر روی کامپیوتر نصب باشد تا سیستم بتواند گوشی را بطور کامل شناسایی کند.
  2.  آخرین ور‌ژن برنامه NSS را از سایت آن در اینجا دانلود کنید. (لینک مستقیم دانلود – حجم ۷ مگابایت)
  3. برنامه را نصب کنید (در زمان نصب تنظیمات را عوض نکنید!)
  4. گوشی خود را به کامپیوتر وصل کرده و نوع ارتباط را pc suite انتخاب کنید.
  5. حالا برنامه NSS را اجرا کنید .
  6. بر روی دکمه Scan for new device کلیک کنید. (عکس ذره بین در سمت راست بالای صفحه!)
  7. در پنجره باز شده بر روی دکمه Phone info در سمت چپ بالای صفحه (تصویر موبایل) کلیک کنید.
  8. دکمه action واقع (ترفندسیتی) در وسط صفحه را بزنید.
  9. در پایین صفحه تب Parmanent Memory را انتخاب کنید.
  10. در تب باز شده دکمه Read را بزنید.
  11. وقتی کار خواندن تمام شد (۱۰۰ درصد شد) اطلاعات شما در یک فایل ذخیره میشود که اگر پنچره نرم افزار را اسکرول کنید آدرس آن در آخرین خط موجود می باشد.
  12. فایل ذکر شده را بوسیله نرم افزار Notepad ویندوز باز کنید.
  13. حالا عبارت [۳۰۸] را جستجو کنید.

بازیابی کد امنیتی گوشی های نوکیا بدون فلش کردن

۱۴- پس از یافتن عبارت مورد نظر، در زیر آن در سطری که نوشته شده است =۵ دقت کنید لاک کد کوشی بصورت یک در میان از عدد انتخاب شده می باشد.

مثلا : ۳۴۳۹۳۶۳۶۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰=۵ که کد امنیتی بدین صورت می باشد : Lock code=49660 15- کار تمام است .

بیشتر بدانید کدهای مخفی گوشی های نوکیا

  • #۰۶#*: سریال نامبر گوشی را نشان میدهد
  • #۹۲۷۰۲۶۸۹#*: نمایش : سریال نامبر گوشی ، تاریخ ساخت ، تاریخ فروش ، تاریخ آخرین تعمیرات ( ۰۰۰۰ به معنای نداشتن تعمیر قبلی) برای خروج از این صفحه باید گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید.
  • #۳۳۷۰*: با این کد شما از حالت EFR استفاده خواهید کرد که باعث میگردد از حداکثر کیفیت صدای گوشی برخوردار شوید اما در عوض مصرف باطری شما کمی بالاتر خواهد رفت ؛ بر روی گوشی نوکیا ۳۳۱۰ آزمایش شد و عمل کرد)
  • #۳۳۷۰#: حالت EFR را غیر فعال میسازد.
  • #۴۷۲۰#*: گوشی را در حالت کیفیت صدای پائین قرار میدهد و در عوض مصرف باطری شما درحدود ۳۰ درصد کاهش میابد.
  • #۴۷۲۰#*: حالت قبل را غیر فعال میسازد.
  • #۰۰۰۰#* و یا #۹۹۹۹#*: ورژن سیستم عامل گوشی ، تاریخ ساخت نرم افزار ، و نوع فشرده سازی را نشان میدهد.
  • #۳۰#*: شماره های محرمانه گوشی را نمایش میدهد.

کدهای فرمت و حذف کد حفاظتی نوکیا

در گوشی های نوکیا سری DCT-4 و DCT-3  مثل 2600 و 1100 از طریق منو و با استفاده از مسیر Setting>>Reset factory>>security Code  می توان گوشی را ریست کرد .

 کدهایی که برای فرمت کردن و ریست کردن گوشی ها به کار می رود عبارت اند از:

*#77# : این کد برای ریست کردن گوشی یا همان بازگست به حالت تنظیمات اولیه کارخانه ای کاربرد دارد . استفاده از این کد فقط تنظیمات اولیه را باز می گرداند و اطلاعات داخل گوشی را پاک نمی کند

*#7370# : این کد برای فرمت کرن گوشی به کار می رود . در واقع این کد ، درایو C  را که درایو اصلی گوشی است فرمت می کند . در صورت استفاده از این کد تمامی برنامه ها و فایل های موجود بر روی درایو C از بین خواهد رفت.

بعد از وارد کردن این کد ، گوشی تقاضای وارد کردن کد امنیتی را خواهد داشت که چنانچه آن را تغییر نداده با شیم ، در گوشی های نوکیا برابر با 12345 است . در صورت امکان بهتر است کارت حافظه را از گوشی خارج کنیم.


روش فرمت دستی ( بدون وارد شدن به منوی گوشی )

در گوشی های نوکیا سری WD2 و BB5 کلیه گوشی های جدید نوکیا که سیستم عامل

سیمبین می باشند) می توان به صورت دستی و بدون استفاده از کد یا منو ، گوشی را فرمت کرد . برای این کار ، به صورت زیر عمل می کنیم :

ابتدا گوشی را خاموش می کنیم ، سپس در حالی که سه دکمه سبز ، * و 3 را هم زمان نگه داشتیم ، کلید روشن/خاموش را فشار می دهیم  و گوشی را روشن می کنیم و دکمه ها را آنقدر نگه می داریم تا کار فرمت گوشی آغاز شود .


کد فرمت دستی گوشی نوکیا 5800

برای حذف کد حفاظتی نوکیا و فرمت کردن گوشی نوکیا 5800 همزمان کلید های سبز ، قرمز ، کلید دوربین ، و کلید خاموش / روشن را فشار می دهیم.

برای فرمت کردن گوشی نوکیا N97 با توجه به تصویر زیر کلید های مشخص شده را همزمان فشار دهید.


کد فرمت کارت حافظه

کارت حافظه جانبی را می توان در داخل گوشی و با استفاده از گزینه های منو ، از مسیر زیر ، زیر

فرمت کرد :

Menu >> Extras >> Memory >> Format memory cart

البته کارت حافظه را توسط کارت خوان و کامپیوتر نیز می توان فرمت نمود.

سريال نامبر گوشي را نشان ميدهد ( IMEI )

#92702689#*: نمايش : سريال نامبر گوشي ، تاريخ ساخت ، تاريخ فروش ، تاريخ آخرين تعميرات ( 0000 به معناي نداشتن تعمير قبلي) براي خروج از اين صفحه بايد گوشي را خاموش و دوباره روشن کنيد.

#3370*: با اين کد شما از حالت EFR استفاده خواهيد کرد که باعث ميگردد از حداکثر کيفيت صداي گوشي برخوردار شويد اما در عوض مصرف باطري شما کمي بالاتر خواهد رفت بر روي گوشي نوکيا 3310 آزمايش شد و عمل کرد.

#3370#: حالت EFR را غير فعال ميسازد.

#4720#*: گوشي را در حالت کيفيت صداي پائين قرار ميدهد و در عوض مصرف باطري شما درحدود 30 درصد کاهش ميابد.

#4720#*: حالت قبل را غير فعال ميسازد.

#0000#* و يا #9999#*: ورژن سيستم عامل گوشي ، تاريخ ساخت نرم افزار ، و نوع فشرده سازي را نشان ميدهد.

#30#*: شماره هاي محرمانه گوشي را نمايش ميدهد.

#67705646#*: در گوشيهاي مدل 3310 و 3330 لگوي شبکه را حذف ميکند ( IR-TCI )

#73#*: تايمر گوشي و همچنين تمام امتيازات بدست آمده در بازيها را Reset ميکند.

#746025625#*: نمايش وضعيت سرعت clock سيمکارت گوشي. اگر گوشي شما داراي حالت SIM Clock Stop Allowed باشد به اين معنا خواهد بود که گوشي شما ميتواند درحالت کمترين ميزان مصرف باطري درحالت Standby قرار بگيرد.

#2640#*:کد رمز فعلي گوشي را نشان ميدهد. کد رمز گوشي در حالت عادي 12345ميباشد.

#7780#*: حذف کد حفاظتی نوکیا يا همان بازگشت به حالت تنظيمات کارخانه اي. مناسب براي زمانيکه گوشي قاطي کرده است . درواقع درايو C گوشي را ريست ميکند (ريست گوشي بدون حذف برنامه ها) بعد از وارد کردن اين کد ، گوشي از شما تقاضاي وارد کردن security code را خواهد داشت که اگر آنرا قبلا تغيير نداده باشيد 12345 ميباشد.)

#7370#*: فرمت گوشي . مناسب براي زمانيکه گوشي خيلي خيلي قاطي کرده است. درواقع اين کد درايو C گوشي را فرمت ميکند و البته تمامي برنامه ها و فايلهاي موجود بر روي اين درايو از بين خواهند رفت . بعد از وارد کردن اين کد ، گوشي از شما تقاضاي وارد کردن security code را خواهد داشت که اگر آنرا قبلا تغيير نداده باشيد 12345 ميباشد.)

روش مستقيم فرمت گوشي هاي اسمارت فون بدون نياز به منوي گوشي:

اگر پسوورد ( security code ) گوشي قبلا تغيير داده شده است و آنرا نمي دانيد و همچنين گوشي شما از سيستم عامل سيمبين ورژن7 استفاده مي کند ( مثل 6600 و 7610 و 6620 و 6260 و 9500 و 9300 ) ابتدا گوشي را خاموش کرده و در حاليکه سه دگمه سبز ، * ، 3 را همزمان نگه داشته ايد گوشي را روشن کنيد و آنها را آنقدر نگه داريد تا کار فرمت آغاز بشود. دراين حالت از شما ديگر پسوورد خواسته نخواهد شد و مستقيما گوشي فرمت خواهد شد.

فرمت کارت حافظه گوشي:

به صورت safe mode گوشي را روشن کنيد ( براي اينکار درحاليکه دگمه pen (مداد) را نگه داشته ايد گوشي را روشن کنيد البته درظاهر تفاوتي را مشاهده نخواهيد کرد.) سپس اين مسير را در گوشي برويد: menu>>Extras>>Memory>>Format MEM.card

حالت safe mode بسيار به دردتان خواهد خورد و در مواقعيکه گوشي هنگ کرده و بالا نمي آيد احتمالا به دادتان خواهد رسيد و باعث مي شود گوشي بالا بيايد و بعد از آن بتوانيد گوشي را درصورت تمايلتان فورمت و يا کار ديگري بر روي آن بکنيد. درواقع کار آن همانند عمل safe mode ويندوز مي باشد و در اين حالت ديگر اکثر برنامه هاي کاربردي که در پشت صحنه هميشه در حال اجرا بودند، ديگر اجرا نخواهند شد.

به همين دليل گوشي اصطلاحا به راحتي بالا مي آيد. که در گوشي هاي مختلف کمي متفاوت مي باشد و در اسمارت فونها اکثرا بايد کليد خاصي را ( کليد ABC و يا PEN ) را نگه داشته و سپس گوشي را روشن کنيد.تاکيد مي کنم که در حالت safe mode شما تغييري در ظاهر منوي گوشي نخواهيد ديد و همه چيز در پشت صحنه اتفاق افتاده است و يا بهتر بگويم از اتفاق افتادن آنها ( برنامه ها ) جلوگيري کرده است.

#43#*: کنترل حالت call waiting ( انتظار) گوشي.

#61#*: کنترل شماره اي که به عنوان divert در صورتيکه به تلفن پاسخ داده نشود ، تعيين گرديده است.

#62#*: کنترل شماره اي که به عنوان divert درصورتيکه شبکه دچار اشکال باشد( آنتن نباشد) تعيين گرديده است.

#67#*: کنترل شماره اي که به عنوان divert درصورتيکه گوشي اشغال باشد ، تعيين گرديده است.

#شماره*21**: divert به شماره مورد نظر در هر حالتي.

#شماره*61**ک divert به شماره موردنظر در حالت عدم پاسخ گوئي (no Reply) به تلفن زده شده.

#شماره*67**: divert به شماره مورد نظر در حالت اشغال بودن گوشي ( on Busy).

می توانید تنظیمات کارخانه را در این تنظیم بازیابی کنید. اما، دقت کنید زیرا همه شخصی سازی ها و همه داده هایی که به تلفن خود اضافه کرده اید را از دست می دهید.

بازیابی تلفن شما

تصادف ممکن است رخ دهد و پاسخگویی تلفن شما ممکن است متوقف شود. شما می توانید تنظیمات اصلی کارخانه را بازیابی کنید، اما دقت کنید، زیرا این بازنشانی همه داده هایی که در حافظه تلفن ذخیره کرده اید و نیز همه شخصی سازی هایتان را حذف می کند.

توجه داشته باشید اگر می خواهید تلفنتان را دور بیندازید مسئولیت پاک کردن همه محتوای شخصی به عهده شماست.

برای بازیابی تنظیمات اولیه و حذف کد حفاظتی نوکیا به داشتن کد امنیتی نیاز دارید. برای بازنشانی تلفن خود به تنظیمات اصلی آن و حذف همه داده های خود، در صفحه اصلی *#7370# را وارد کنید.

  1. فهرست >  > بازیابی تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید.
  2. کد امنیتی را وارد کنید. پس از انتخاب تأیید نیاز به تأیید دیگری وجود ندارد، اما تلفن بازنشانی و همه داده ها حذف می شوند.

در این مطلب از سایت spy24 شما را با حذف کد حفاظتی نوکیا، شکستن کد حفاظتی نوکیا 106، باز كردن كد حفاظتي گوشي نوكيا 150 و چگونه رمز گوشی ساده را هک کنیم، آشنا کردیم. شما نیز اگر تجربه ای دارید در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع: itoolab.com

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

‫4 دیدگاه ها

  1. من گوشی نوکیا 6220 دارم متاسفانه سریال پشت گوشی با سریال اصلی یکی نیست و از مستر کد نتونستم استفاده کنم و ریست هم طبق چیزی که گفتین نشد. لطفا راهنمایی بفرمایید

  2. رمز مادر گوشی جیبی نوکیا mb10 چیه؟؟۱۲۳۴۵ و بقیه چیزا نبود هرچی زدم لطفا راهنمایی کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا