اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینبرنامه های هک گوشی برای اندروید و ایفوندریافت رمز پویا (رمز یکبارمصرف)

رمز پویا بانک تجارت

رمز پویا بانک تجارت چیست , رمز دوم پویا بانک تجارت , دریافت رمز پویا بانک تجارت , فعال سازی رمز پویا بانک تجارت امروزه خریدهای حضوری جای خود را به خریدهای اینترنتی ازطریق درگاه های پرداخت اینترنتی داده اند و افزایش ضریب امنیت کارتها با توجه به تعدد این تراکنشها از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

بر همین اسـاس و بنا به الزامات نهادهای نظارتی، بانک تجارت نرم افزار همراز را به منظور صدور رمز دوم یکبار مصرف کـارت ایجــاد کرده است.

از ایـن پس مشتریان می‌توانند رمز دوم کارت را به صورت یکبار مصرف از طریق این اپلیکیشن موبایلی دریافت کنند.

برای آشنایی بیشتر با همراز تجارت مطالبـی که در ادامه آمده است را مطالعه کنید.

لینک دانلود مستقبم اندروید

لینک دانلود مستقبم ios

رمز پویا بانک تجارت
رمز پویا بانک تجارت

راهنمای نرم افزار پویاساز رمز (OTP)

مقدمه : امروزه به‌واسطه ﮔﺴﺘﺮش ﺷﯿﻮه ﻫﺎی ﭘﺮداﺧﺖ و رﺷﺪ روش‌های ﺳﻮء اﺳﺘﻔﺎده، افزایش اﻣﻨﯿﺖ تراکنش های ﺑﺎﻧﮑﯽ ﺑﻪ ﯾﮑﯽ از چالش های اﺻﻠﯽ بانک ها ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ.

با توجه ﺑﻪ ﺑﺎﻻ ﺑﻮدن ﻧﺮخ اﺳﺘﻔﺎده از ﮐﺎرت، به‌صورت ﺣﻀﻮری ﯾﺎ غیرحضوری ﻫﻤﭽﻮن درگاه‌های ﭘﺮداﺧﺖ اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ، ارتقای اﻣﻨﯿﺖ اﯾﻦ ﻧﻮع تراکنش ها از اهمیت به سزایی است.

بر همین اساس و بنا به الزامات نهادهای نظارتی، بانک تجارت در راستای افزایش ضریب امنیت و صیانت از اطلاعات مشتریان خود، قابلیت استفاده از رمزهای یکبار مصرف یا OTP را به منظور جایگزینی رمزدوم کارت فراهم کرد و از این پس مشتریانی که علاقه‌مند به استفاده از رمزهای یکبار مصرف باشند می‌توانند این خدمت را از طریق یک اپلیکیشن موبایلی که رمز پویا تولید می‌کند، دریافت کنند.

رمزیکبارمصرف(One Time Password)یک روش محافظت از اطلاعات برای جلوگیری از سرقت رمز عبور است. علاوه بر آن رمز یکبار مصرف برای مدت زمان ۶۰ ثانیه تولید می شود و پس از طی این مدت نامعتبر خواهد بود. مهم‌ترین مزیت استفاده از OTPیا رمز یکبار مصرف این است که سرقت اطلاعات با دانستن رمز غیر ممکن می‌شود. در واقع اگر مجرم سایبری رمز قبلی شما را داشته باشد با توجه به این که رمز باطل

شده نمی‌تواند از آن استفاده کند. می‌توان گفت گسترش استفاده از این قابلیت، کاهش بسیار زیاد جرائم سایبری مالی به‌خصوص در بحث برداشت‌های غیر مجاز، کلاهبرداری از طریق فیشینگ و برنامه‌های مخرب را به دنبال خواهد داشت.

نکته : در حال حاضر مشتریان بانک تجارت تنها از طریق دستگاه های خودپرداز بانک قادر به ثبت درخواست دریافت رمز یکبار مصرف هستند.

مراحل ثبت درخواست و دریافت رمز یکبار مصرف ۱-ثبت درخواست از طریق دستگاه های خودپرداز : – مراجعه به دستگاه های خودپرداز بانک تجارت – ورود کردن کارت به دستگاه و رمز ورود – ورود به منوی سایر خدمات – انتخاب منوی سایر خدمات و گزینه فعال سازی رمز پویا – دریافت برگ رسید حاوی شماره سریال و شماره تلفن همراه مشتری از دستگاه – دریافت یک پیامک حاوی کد فعالسازی رمز پویا به شماره تلفن همراه (شماره ثبت شده مربوط به کارت)

OTP1 spy24 min

نکته ۱ : جهت غیر فعالسازی رمز دوم پویا نیز کافی است مراحل

فوق را طی کرده و گزینه غیر فعالسازی رمز پویا را انتخاب کنید.

۲- دریافت نرم افزار تولید رمز یکبار مصرف : در حال حاضر برنامه در دو نسخه اندروید و IOS در دسترس است.

۳- نحوه کار با نرم افزار: ورود به برنامه : پس از دانلود برنامه و نصب و اجرای آن در گوشی تلفن همراه با

صفحه ای مطابق شکل زیر مواجه خواهید شد :

OTP2 min

– تعریف کلمه عبور برای ورود به برنامه .( رمز تعریف شده شما حداقل ۸ رقم باشد)

نحوه فعال سازی اثر انگشت ( برای گوشی های مجهز به اثر انگشت)

OTP3 spy24 min

– نمایان شدن صفحه مربوط به فعالسازی اثر انگشت – انتخاب دکمه تایید – لمس قسمت مربوط به اثر انگشت با این کار قابلیت اثر انگشت شما در برنامه تعریف می‌شود و در دفعات بعد قادر خواهید بود تنها با لمس اثر انگشت در قسمت مربوطه وارد برنامه شوید. در صورت عدم تمایل به تعریف اثر انگشت گزینه انصراف را برگزینید.

OTP4 spy24 min

افزودن کارت : – پس از مشاهده صفحه بالا انتخاب دکمه “افزودن کارت “

– ورود شماره کارتی که رمز پویای آن را از طریق دستگاه خودپرداز بانک فعال شده است

(می‌توانید به صورت اختیاری عنوانی را برای کارت خود در بخش عنوان کارت تعریف کنید) – ورود شماره سریالی که در رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز درج شده است در قسمت شماره سریال توکن
OTP6 spy24 min

– کد فعالسازی که به شماره تلفن همراهتان پیامک شده بود را در قسمت کلید فعالسازی توکن وارد کنید. – انتخاب دکمه تایید در صورت درج صحیح شماره ها در قسمت های مربوطه کارت شما در برنامه تعریف می شود.

رمز پویا بانک تجارت چیست
رمز پویا بانک تجارت چیست

دریافت رمز یکبار مصرف -انتخاب گزینه درخواست رمز یکبار مصرف و مشاهده صفحه زیر:

فعال سازی رمز پویا بانک تجارت
فعال سازی رمز پویا بانک تجارت

– در این صفحه کلمه عبور خود را وارد کنید و کلید تایید را برگزینید. با این کار رمز یکبار مصرف برای کارت مربوطه تعریف شده و به مدت ۳۰ ثانیه به شما نمایش داده می شود. رمز نمایش داده شده را به عنوان رمز دوم در تراکنشی که قصد انجام آن را دارید ، استفاده کنید.

– پس از گذشت ۳۰ ثانیه رمز نمایان شده مخفی خواهد شد و چنانچه به هر دلیل قصد دریافت مجدد رمز یکبار مصرف جدید را دارید کافی است مجدداً گزینه درخواست رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید و پس از آن کلمه عبور را در صفحه بعد وارد نمایید تا سامانه رمز یکبار مصرف جدیدی را برای شما تعریف کرده و نمایش دهد. – رمز دریافتی برای مدت ۶۰ ثانیه جهت انجام تراکنش قابل استفاده خواهد بود و پس از طی این مدت، آن رمز نامعتبر خواهد شد و می بایست رمز جدیدی از برنامه دریافت گردد. جهت حذف کارت یا ویرایش آن می‌توانید با انتخاب گزینه اقدام کنید.

فعال سازی رمز پویا بانک تجارت
فعال سازی رمز پویا بانک تجارت

تنظیمات : با انتخاب گزینه تنظیمات صفحه ای مطابق شکل زیر ظاهر می شود :

– انتخاب گزینه فعالسازی ورود با اثر انگشت برای فعالسازی و یا غیر فعال نمودن ورود با اثر انگشت – انتخاب گزینه کلمه عبور جدید برای تغییر رمز . مطابق شکل زیر کلمه عبور فعلی و جدید را در بخش های مرتبط وارد نموده و گزینه تایید را انتخاب کنید. با این کار کلمه عبور جدید در برنامه تعریف می شود.

رمز دوم پویا بانک تجارت
رمز دوم پویا بانک تجارت
مقدمه:
امروزه به واسطه گسترش شیوه‌ھای پرداخت و رشد روش‌‌ھای سوء استفاده، افزایش امنیت تراکنش‌ھای بانکی به یکی از چالش‌ھای اصلی بانک‌ھا تبدیل شده است. با توجه به بالا بودن نرخ استفاده از کارت به صورت حضوری یا غیرحضـوری در درگـاه ھای پرداخت اینتـرنتـی و سایر درگاه ها ارتقـای امنیت این نوع تراکنـش‌ھا از اھمیت به سزایی برخوردار است.
بر ھمین اسـاس و بنا به الزامات نھادھای نظارتی، بانک تجارت در راستای افزایش ضریب امنیت و صیانت از اطلاعات مشتریان خود، نرم افزار همراز را به منظور جایگزینی رمز دوم کـارت ایجــاد کرد و از ایـن پس مشتریانی که علاقه‌مند به استفاده از رمز یکبار مصرف (OTP) باشند، می‌توانند این خدمت را از طریق یک اپلیکیشن موبایلی که رمز پویا تولید می کنـد، دریافت کنند. علاوه بر آن رمز یکبار مصرف (One Time Password) برای مدت زمان ۶۰ ثانیه تولید می‌شـود و پس از سپری شدن ۶۰ ثانیه، رمز ایجاد شده نامعتبر خواھد بود.
مھم‌ترین مزیت استفاده از همراز این است که سرقت اطلاعات حتی با دانستن رمز نیز غیرممکن می‌شود. در واقع اگر مجرم سایبری رمز شما را داشته باشد با توجه به این که رمز پس از یکبار استفاده و یا ۶۰ ثانیه ابطال شده، نمی تواند از آن استفاده کند. گستـرش استفاده از این قابلیت، کاھش بسیار زیاد جرائم سایبری مالی به خصوص در بحث برداشت‌ھای غیر مجاز، کلاھبرداری از طریق فیشینگ و برنامه ھای مخرب را به دنبال خواھد داشت.
 نکتــه:در حال حاضر مشتریان بانک تجارت تنها از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک قادر به ثبت درخواست دریافت رمز یکبار مصرف هستند.
مراحل ثبت درخواست و دریافت رمز یکبار مصرف۱٫ ثبت درخواست از طریق دستگاه های خودپرداز:مراجعه به دستگاه های خودپرداز بانک تجارتوارد نمودن کارت در دستگاه خودپرداز و ثبت رمز ورودورود به گزینه سایر خدمات
انتخاب گزینه سایر خدمات و گزینه فعال سازی رمز همراز (پویا)دریافت برگ رسید حاوی شماره سریال و شماره تلفن ھمراه مشتری از دستگاه خودپردازدریافت یک پیامک حاوی کد فعالسازی رمز همراز (پویا) به شماره تلفن ھمراه (شماره همراه ثبت شده مربوط به کارت)
۲٫ دریافت نرم افزار تولید رمز یکبار مصرف از سایت بانک تجارت:فایل را می توانید از اینجا دانلود و نصب نمایید.در حال حاضـر برنامه در دو نسخه اندروید و آی او اس در دسترس است.
نحوه کار با نرم افزار
تعریف کلمه عبور برای ورود به برنامه( رمز تعریف شده شما حداقل ۸ رقم باشد)کلمه عبور نباید حاوی ۳ رقم تکراری باشد. مثال : ۱۱۱ و ۲۲۲ غیرمجاز ھستند.ارقام متوالی یا بیشتر به صورت افزایشی یا کاھشی به عنوان کلمه عبور انتخاب نشود. مثال: ۱۲۳ و ۹۸۷ غیر مجاز ھستند.در صورت فراموشی کلمه عبور لازم است نرم افزار را حذف و مجددا نصب کرده یا به جای کلمه عبور از اثر انگشت یا سایر مشخصه ھای زیست سنجی استفاده کنید.
نحوه فعال سازی اثر انگشت( برای گوشی های مجهز به اثر انگشت)نمایان شدن صفحه مربوط به فعالسازی اثر انگشتانتخاب دکمه تاییدلمس قسمت مربوط به اثر انگشتبا این کار قابلیت اثر انگشت شما در برنامه تعریف می‌شود و در دفعات بعد قادر خواهید بود تنها با لمس اثر انگشت در قسمت مربوطه وارد برنامه شوید. در صورت عدم تمایل به تعریف اثر انگشت کافی است گزینه انصراف را انتخاب کنید.
 *ورود به نرم‌افزار نیازی به ارتباط اینترنتی ندارد.*چنانچه پس از انتخاب کلمه عبور، در دفعات بعدی ورود به برنامه، رمز خود را بیش از ۵ بار اشتباه وارد کنید، برنامه برای مدت زمان ۳۰ ثانیه مسدود می‌شود. اگر بعد از ۳۰ ثانیه مجدداً رمز عبور را اشتباه وارد کنید برای مدت ۱ دقیقه و اگر مکرراً این امر رخ داد برای مدت ۳ دقیقه مسدود می شود. چنانچه این اتفاق به مرتبه دهم برسد رمز عبور شما منقضی شده و لازم است برنامه را از گوشی خود حذف کرده و مجدداً مراحل دریافت و نصب برنامه را طی کرده و رمز عبور جدیدی را تعریف کنید.
افزودن کارتپس از مشاهده صفحه روبرو “افزودن کارت” را انتخاب کنیدشماره کارتی که رمز پویای آن از طریق دستگاه خودپرداز بانک فعال شده است را وارد نمایید.(می‌توانید به صورت اختیاری عنوانی را برای کارت خود در بخش عنوان کارت تعریف کنید)در قسمت شماره سریال توکن شماره سریالی که در رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز درج شده است را ثبت کنید.کد فعالسازی که به شماره تلفن همراهتان پیامک شده بود را در قسمت کلید فعالسازی توکن وارد کنید.کلید تایید را انتخاب کنید.در صورت درج صحیح شماره‌ها در قسمت های مربوطه، کارتتان در برنامه تعریف می شود.
 *در صورت اضافه کردن یک کارت در یک دستگاه، امکان اضافه کردن آن کارت در دستگاه دیگری وجود ندارد.*محدودیتی در اضافه کردن کارت در نرم‌افزار وجود ندارد و هر تعداد کارت که در اختیار دارید را می ‌توانید در این نرم ‌افزار ثبت کنید.* برای اضافه کردن کارت نیاز به ارتباط اینترنتی وجود دارد.
دریافت رمز یکبار مصرفانتخاب گزینه درخواست رمز یکبار مصرف و مشاهده این صفحه
در این صفحه کلمه عبور خود را ثبت و کلید تایید را انتخاب کنید.با این کار رمز یکبـار مصرف برای کارت مربوطه تعریف شـده و به مدت ۳۰ ثانیه به شما نمایش داده می شود. رمز نمایش داده شده را به عنوان رمز دوم در تراکنشی که قصد انجام آن را دارید، استفاده کنید.درصورتی‌ که تلفن همراه دارای ویژگی اثر انگشت یا هر مشخصه زیست‌ سنجی دیگری باشد که در نرم ‌افزار فعال‌ شده به ‌جای واردکردن کلمه عبور می ‌توانید از مشخصه زیست ‌سنجی موردنظر خود برای شناسایی استفاده کنید.پس از گذشت ۳۰ ثانیه رمز نمایان شده، مخفی خواهد شد.چنانچه به هر دلیل قصد دریافت رمز یکبار مصرف جدید را دارید کافی است مجدداً گزینه درخواست رمز یکبار مصرف را انتخاب کرده و پس از آن کلمه عبور را در صفحه بعد وارد کنید تا سامانه رمز یکبار مصرف جدیدی را برای شما تعریف کرده و نمایش دهد.
رمز دریافتی برای مدت ۶۰ ثانیه برای انجام تراکنش قابل استفاده خواهد بود و پس از این مدت، رمز نامعتبر خواهد شد و لازم است رمز جدیدی از برنامه دریافت شود.برای حذف کارت یا ویرایش آن می ‌توانید با انتخاب گزینه  کارت مربوطه، خدمت موردنظر را از منوی نمایش داده شده انتخاب کنید.با انتخاب گزینه ویرایش قادر خواهید بود عنوانی برای کارت انتخاب و یا آن را ویرایش کنید.برای حذف کارت نیاز به ارتباط اینترنتی وجود دارد.پس از حذف یک کارت می‌توان اطلاعات آن کارت را مجدداً روی همان نرم ‌افزار یا نرم ‌افزار نصب ‌شده روی تلفن همراه دیگری اضافه کرد.
 * رمز تولید شده در تمامی درگاه ‌های غیر حضوری که امکان استفاده از رمز دوم کارت در آن ‌ها وجود دارد قابل ‌استفاده است.*برای تولید رمز یک ‌بارمصرف نیازی به ارتباط اینترنتی وجود ندارد.*می توانید یکی از کارتهای تعریف شده در برنامه را با انتخاب آیکون  به صورت پیش فرض تعریف کنید. با این کار برای هر بار ورود به برنامه، بلافاصله رمز یکبار   مصرف برای کارت پیش فرض، تولید و نمایش داده می شود.
تنظیماتبا انتخاب گزینه تنظیمات صفحه ای مطابق شکل ظاهر می شود
انتخاب گزینه فعالسازی ورود با اثر انگشت (برای فعالسازی و یا غیر فعال کردن ورود با اثر انگشت)انتخاب گزینه کلمه عبور جدید برای تغییر رمزمطابق شکل روبرو کلمه عبور فعلی و جدید را در بخش های مرتبط وارد کرده و گزینه تایید را انتخاب کنید. با این کار کلمه عبور جدید در برنامه تعریف می شود.تغییر تنظیمات نیازی به ارتباط اینترنتی ندارد.

بانک تجارت با هدف افزایش ضریب امنیت حساب مشتریان، با طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایلی #همراز، قابلیت استفاده از رمزهای یکبارمصرف یا OTP را به جایگزینی رمز ثابت دوم اینترنتی کارت فراهم کرد.

رمز دوم کارت بانکی از مهمترین رمزهای بانکی است؛ چراکه با داشتن این رمز و شماره کارت، می‌توان موجودی حساب را تا سقف برداشت تعیین شده خالی کرد. همانطور که می‌دانید برای دریافت رمز دوم کارت باید از خودپرداز استفاده کرده و رمز دلخواه را به عنوان رمز دوم تعریف کنیم. تا کنون زمان انقضای دقیقی برای این رمز در نظر گرفته نمی‌شد و این روش ریسک سوء استفاده را بسیار بالا برده بود تا اینکه اخیرا بانک مرکزی برای رفع این نقص تمام بانک‌های کشور را ملزم به ارائه سرویس رمز یکبار مصرف کرد.

حالا بانک تجارت با ساده‌ترین شکل ممکن از طریق اپلیکیشن #همراز این سرویس را در اختیار مشتریان دارای تلفن همراه با سیستم عامل اندروید و IOS قرار داده است.اما چگونه می‌توان رمز یکبار مصرف تجارت کارت را فعال کرد؟در گام اول به یکی از خودپردازهای بانک تجارت مراجعه کرده و از طریق ورود به منوی سایر خدمات و مجدد سایر خدمات، گزینه فعال‌سازی رمز پویا را انتخاب و رسید را که حاوی شماره سریال و شماره تلفن همراه شما که به حساب متصل شده است را دریافت می‌کنید. همزمان یک پیام کوتاه حاوی کد فعالسازی رمز پویا و لیک دانلود را برای شما ارسال می‌شود.حالا وقت دانلود نرم‌افزار #همراز تجارت از سایت بانک تجارت است.

بعد از نصب نرم‌افزار ابتدا رمز ورود دلخواه نرم‌افزار را وارد کرده و یا در صورت امکان خوانش اثر انگشت در موبایل‌تان از این روش برای ورود استفاده کنید. کارت‌های مورد نظر خود را اضافه کرده، شماره سریال توکن را از رسید دریافتی از خودپرداز وارد کنید. اکنون کلید فعالسازی توکن را از پیامک دریافت شده کپی کرده و در این بخش وارد کنید.حالا شما می‌توانید درخواست رمز یکبار مصرف کنید. این رمز به مدت ۶۰ ثانیه برای شما به نمایش درآمده و برای انجام تراکنش ۶۰ ثانیه فرصت استفاده از آن را دارید.

نکته قابل توجه اینکه برای استفاده از اپلیکیشن و دریافت رمز دوم پویا دیگر نیازی به اینترنت ندارید.مهم‌ترین مزیت استفاده از اپلیکیشن #همراز و رمز یکبار مصرف (OTP) این است که سرقت اطلاعات دارنده کارت با دانستن رمز کارت توسط افراد سودجو غیرممکن می‌شود و استفاده از این قابلیت، کاهش چشمگیر جرائم سایبری مالی به‌خصوص در زمینه برداشت‌های غیر مجاز، کلاهبرداری از طریق فیشینگ و برنامه‌های مخرب را به دنبال خواهد داشت.پرداخت قبض‌های خدمات عمومی مثل: آب و برق و گاز و …. به صورت تلفنی یا اینترنتی خریدهای اینترنتی، مثل خرید بلیط های مسافرتی، شارژ تلفن همراه و…نقل و انتقال وجه به کارت‌های دیگر از طریق اینترنت بانک از خدماتی است که با رمز دوم اینترنتی صورت می‌پذیرد.شما می‌توانید مراحل فوق را در فیلم آموزشی زیر که در صفحه رسمی بانک تجارت در اینستاگرام منتشر شده مشاهده کنید.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا