برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

روش انتقال مالکیت گوشی چگونه است؟

طرح انتقال مالکیت گوشی در طی سال های اخیر برای گوشی و دستگاه های هوشمند اجرایی شده است. این طرح که با هدف جلوگیری از سرقت گوشی های همراه اجرایی گردیده شامل مراحلی است که در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش روش انتقال مالکیت گوشی بپردازیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

روش انتقال مالکیت گوشی چگونه است؟

همان طور که اشاره شد جهت بروز مشکلاتی از قبیل سرقت گوشی انتقال مالکیت گوشی دسته دوم و نو در طی سال های اخیر اجرایی شده است. اما ممکن است بعضی از افراد هنوز با این طرح آشنایی نداشته باشند و برای انتقال مالکیت دستگاه خود با مشکلاتی رو به رو شوند. به همین علت است که قصد داریم در این مطلب به آموزش انتقال مالکیت گوشی بپردازیم. برای اجرایی نمودن طرح رجیستری باید حتما از کد انتقال مالکیت گوشی استفاده نمایید. روش هایی برای دریافت کد و ورود آن وجود دارد که در ادامه به آنان اشاره می کنیم و با کارایی هر یک از روش ها آشنا خواهیم شد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

روش انتقال مالکیت گوشی

روش انتقال مالکیت گوشی های نو چگونه است؟

انتقال مالکیت گوشی‌ های نو و تازه خریداری‌ شده معمولاً پس‌ از تکمیل فرایند خرید انجام می‌ گیرد. به این صورت که فرد کد فعالسازی درج‌ شده بر روی گوشی را در سامانه همتا وارد کرده و پس‌ از آن با ورود یک شماره همراه، گوشی به مالکیت شماره‌ وارد شده خواهد رسید. در این روش از ابتدا گوشی خریداری‌ شده به مالکیت فرد خواهد رسید و از این‌ پس هر گونه سرقت یا ارتکاب جرم متوجه شماره وارد شده می‌ باشد. لازم به ذکر است که سیم‌ کارت وارد شده باید حتما در گوشی قرار گرفته‌ شده باشد و پس‌ از آن قادر خواهید بود که از امکانات گوشی استفاده کنید.

در غیر این صورت ممکن است که طی چند روز دسترسی شما برای استفاده از گوشی مسدود شود. بدیهی است که طرح رجیستری یا سامانه همتا به کاهش سرقت گوشی های همراه و ردیابی سریع گوشی های مفقودی یا به سرقت رفته کمک های بسیاری می کند. به همین علت است که این طرح الزامی و لازم الاجرا است. در غیر این صورت استفاده از گوشی همراه برای فرد یا دیگر افراد امکان پذیر نیست. در صورت سرقت گوشی دسترسی به امکانات گوشی غیر ممکن خواهد بود و فرد سارق سریعا شناسایی و عملیات ردیابی به سرعت انجام خواهد گرفت.

روش انتقال مالکیت گوشی

انتقال روش انتقال مالکیت گوشی‌ های دسته دوم

در این مقاله که قصد داریم درباره روش انتقال مالکیت گوشی با شما صحبت کنیم، لازم است که به نحوه انتقال مالکیت گوشی دسته دوم بپردازیم. زمانی‌ که شما گوشی را از فرد دیگری خریداری کرده‌ اید گوشی خریداری‌ شده به شماره فرد فروشنده رجیستری شده‌ است و لازم است که شما گوشی را به مالکیت خود درآورید در این‌ جا فرد فروشنده با دریافت یک کد فعالسازی که معمولاً پس‌ از ورود به سامانه همتا وارد دریافت می‌ کند گوشی موردنظر را به مالکیت سیم‌ کارت شما درخواهد آورد که البته برای انجام این انتقال مالکیت روش‌ هایی مطرح است که در ادامه مطلب به توضیح هر یک از روش انتقال مالکیت گوشی می‌ پردازیم. و به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

روش انتقال مالکیت گوشی

روش انتقال مالکیت گوشی با مراجعه به سایت سامانه همتا

یکی از روش انتقال مالکیت گوشی، ورود به سامانه همتا می باشد. لازم است در این روش انتقال مالکیت گوشی به وب سایت سامانه همتا به آدرس hamta مراجعه کرده و با شماره همراه یا کدملی ثبت نام و به سامانه وارد شوید. در این روش از انتقال مالکیت شما می توانید لیستی از دستگاه های دیجیتالی خود را مشاهده و به انتقال مالکیت هر یک از دستگاه ها بپردازید. پس از ثبت نام یا ورود رمز عبور موقت به شماره همراه شما ارسال می شود. با ورود رمز عبور شما قادر هستید به پنل کاربری خود وارد شوید.

بعد از انتخاب شماره IMEI بر روی گزینه انتقال مالکیت فروش کلیک کرده و در این قسمت باید شماره همراه فرد خریدار را برای انتقال قطعی مالکیت دستگاه خود وارد کنید. در حال حاضر انتقال مالکیت با کدملی فرد میسر نیست و ممکن است به زودی این امکانات فراهم شود تا از طریق ورود کدملی انتقال مالکیت دستگاه انجام شود.

روش انتقال مالکیت گوشی

انتقال مالکیت دستگاه با USSD کد

در این روش انتقال مالکیت گوشی تنها کافیست با شماره ای که دستگاه شما بر روی آن رجیستری شده است، شماره *7777# شماره گیری نمایید. بعد از آن با ارسال شماره 3 می توانید دستگاه هایی رجیستری شده بر روی شماره خود را مشاهده کنید. در صورتی که دستگاهی برای شما نمایش داده نمی شود می توانید شماره IMEI دستگاه خود را وارد و در این مرحله شماره فرد خریدار را وارد نمایید. اگر شماره IMEI دستگاه خود را نمیدانید با ورود به تنظیمات دستگاه می توانید آن را دریافت کنید و یا با شماره گیری کد *#06# شماره های IMEI برای شما ارسال خواهد شد.

در گام بعدی باید فرآیند انتقال مالکیت دستگاه را تایید و پس از آن کد فعالسازی برای شما ارسال خواهد شد. با ورود کد فعالسازی دستگاه شما برای شماره وارد شده رجیستری خواهد شد و از آن پس انتقال مالکیت به فرد و سیم کارت جدید با موفقیت انجام خواهد گرفت. انتقال مالکیت دستگاه به این معناست که پس از آن شما با شماره قبلی خود قادر نخواهید بود از دستگاه هوشمند استفاده کنید و برای دریافت سرویس دهی و استفاده از امکانات گوشی باید با شماره خریدار از گوشی فرد استفاده نمایید.

روش انتقال مالکیت گوشی

انتقال مالکیت گوشی با اپلیکیشن همتا

تا به حال به توضیح دو روش انتقال مالکیت گوشی پرداختیم. در این قسمت از مقاله قصد داریم درباره روش سوم انتقال مالکیت را برای شما معرفی کنیم. در این روش با نصب برنامه سامانه همتا از وب سایت همتا یا کافه بازار و نصب آن بر روی گوشی خود، قادر خواهید بود تا به انتقال مالکیت گوشی های رجیستری شده بپردازید. بعد از نصب این برنامه و ورود با شماره همراه خود در لیست منو اپلیکیشن می توانید شماره های رجیستری شده را مشاهده و در صورت نیاز اقدام به انتقال مالکیت نمایید. بعد از انتخاب گزینه انتقال مالکیت و انتخاب دستگاه مدنظر خود می توانید شماره فرد خریدار را وارد و سپس مراحل انتقال را تایید نمایید.

سامانه همتا سامانه رسمی کشور برای رجیستری و انتقال مالکیت دستگاه های هوشمند است. تمامی دستگاه های هوشمند باید از طریق این سامانه رجیستری شوند. روش های دیگری برای انتقال مالکیت دستگاه های هوشمند از جمله گوشی یا تبلت وجود ندارد و باید مراحل رجیستری از طریق سامانه همتا شناسایی شوند. همان طور که اشاره شد این سامانه در کاهش ارتکاب جرم سرقت گوشی نقش بسزایی دارد و منجر به کاهش سرقت یا مفقودی دستگاه می شود.

روش انتقال مالکیت گوشی

جمع بندی مطلب

نکته مهمی که درباره روش انتقال مالکیت گوشی باید به آن دقت داشته باشید این است که اگر قصد خرید دستگاه دسته دوم را باید در زمان خرید فرد فروشنده باید انتقال مالکیت را انجام دهد، در غیر این صورت انجام نشدن فرآیند انتقال مالکیت بر عهده شخص خریدار خواهد بود. ضرورت انجام آن به این علت است که فرد فروشنده در صورت انجام ندادن فرآیند مالکیت می تواند منکر شده و فرد خریدار را با پیگیری قضایی رو به رو کند، همچنین طرح رجیستری بعد از مفقودی یا سرقت گوشی همراه امکان ردیابی گوشی را خواهد شد و گوشی مسروقه یا مفقودی به سرعت قابل ردیابی خواهد بود.

در عین حال امکانات و دسترسی های گوشی همراه برای فرد سارق مسدود می شود و امکان استفاده از دستگاه هوشمند برای وی نخواهد بود. انتقال مالکیت به صورت کلی به سه روش سایت سامانه همتا، اپلیکیشن سامانه همتا، و استفاده از پیامک یا USSD میسر است و فرد فروشنده با هر یک از روش های بیان شده قادر خواهد بود تا دستگاه هوشمند خود را به مالکیت فرد خریدار دیگر درآورد. امیدواریم از مطلب روش انتقال مالکیت گوشی نهایت استفاده را برده باشید.


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا