آموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهامنیت سایبری (Cyber Security)

زبان برنامه نویسی هکرها چیست؟ در سال ۱۳۹۹

آیا می‌دانید هکرها از چه زبان‌های برنامه نویسی ای برای ساخت ویروس ها،باج افزارها و کدهای مخرب خود استفاده می‌کنند. زبان برنامه نویسی هکرها هک

در این مقاله به بررسی شیوه‌ها و زبان‌های برنامه نویسی آنها می پردازیم. زبان‌های برنامه نویسی کامپیوتر که در ساختار بلاک‌های موجود در دنیای فناوری و یا در گوشی‌های هوشمند، چراغ راهنما، و یا اسکنرهای خودکار MRI در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاملا اساسی و بنیادی هستند.

آنها توانایی اعجاز تکنولوژی و تمامی کارهایی که ما می‌توانیم انجام دهیم مانند، گرفتن پول نقد از دستگاه‌های خود پرداز ATM ، و یا دسترسی به اینترنت در حال حرکت را دارند.

به لحاظ فنی، یک زبان برنامه نویسی یک واژگان و یا مجموعه‌ایی از قواعد دستوری برای آموزش رایانه و دستگاه‌های محاسباتی است تا به انجام وظایف خاصی بپردازد.

زبان‌های مختلفی وجود دارند، اما هریک از آنها دارای Keywords  ها و یا Syntax های خاصی برای سازماندهی دستورالعمل های برنامه هستند.

سطح زبان برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی هکرها هک

زبان برنامه نویسی هکرها

سطوح مختلفی برای زبان برنامه نویسی وجود دارد. این سطوح برنامه نویسی از سطح پایین و سطح بالا طبقه بندی می‌شوند. سطح پایین: زبان برنامه نویسی سطح پایین به طور مستقیم با پردازنده‌ی کامپیوتری و یا CPU ارتباط برقرار می کند. و دستورالعمل های بسیار اساسی و پایه ایی را اجرا می کند و معمولاَ غیر قابل خواندن هستند. به عنوان مثال Machine Code یک مثال از زبان برنامه نویسی سطح پایین است که تنها از ۲ عدد برای کدنویسی خود استفاده می کند. ۰ و ۱٫سطح بالا: زبان برنامه نویسی سطح بالا از زبان طبیعی استفاده می‌کند و افراد معمولی نیز قابلیت خواندن و نوشتن آن را دارند. تقریباَ تمامی آنها به زبان انگلیسی نوشته شده است. در اکثر زبان‌های برنامه نویسی اسکریپت‌ها مانند HTML ، جاوا اسکریپت و یا Python، برنامه نویسان در سراسر جهان از همان Keywords ها  و Syntax های انگلیسی در کد نویسی استفاده می کنند. هنگامیکه کد در زبان برنامه نویسی سطح بالا نوشته شود، مترجم و یا کامپایلر به راحتی می‌تواند زبان برنامه نویسی سطح بالا را برای درک بیشتر کامپیوتر، به زبان برنامه نویسی سطح پایین تبدیل کند.

با توجه به نظر کارشناسان مجله‌ایی که توسط موسسه‌ی IEEE Spectrum منتشر شده است، ۱۰ زبان برنامه نویسی مهم و مورد استفاده در سال گذشته به ترتیب نزولی به شکل زیر هستند؛

۱- Python۲- C۳- Java۴- C++۵- C#۶- R۷- Java Script۸- Go۹- Swift۱۰- Ruby

گفته می‌شود که زبان‌های برنامه نویسی دیگری نیز مانند BASIC – COBOL – FORTRAN – Ada – Pascal وجود دارند.

هنر مرموز یا علم و دانش؟

برنامه نویسی کامپیوتر هم مربوط به علم و دانش است و هم ریاضیات، و به طور غیر قابل باوری می‌تواند یک هنر مرموز به نظر برسد. اما هکر زبان برنامه نویسی با سطح بالا، به طور کلی شناخت بهتری روی این زبان‌ها دارند و به این خاطر است که اغلب به همان اندازه موفق هستند.

آنها از زبان‌های مختلف برای ایجاد انواع مختلف بدافزارهای مخرب، استفاده می‌ کنند. این بدافزار مخرب و یا ویروس می‌تواند بخشی از تروجان‌ها و یا کرم‌های تکثیری باشند، ویروسی که می‌تواند سخت افزار رایانه را آلوده و یا حافظه‌ی رایانه را دچار اختلال کند و هر فایلی را باز کند. گاهی اوقات این ویروس‌ها با توابع مختلفی ترکیب می شود. به عنوان مثال باج افزار Wannacry که باعث ایجاد چنین خرابکاری در سال گذشته شد، دارای ویژگی کد رمزنگاری فایل است که می تواند فایل‌ها را قفل کند و همانند کرم‌ها در تمامی اجزای رایانه خود را تکثیر کند.

هکرها کدام زبان برنامه نویسی را ترجیح می دهند؟

زبانهای برنامه نویسی که هکرها انتخاب می کنند، به اهدافشان بستگی دارد.

زبان برنامه نویسی C:

 یک زبان برنامه نویسی عمومی است. این زبان عمومی می تواند برای نوشتن انواع بدافزارهای مخرب در محیط های محاسباتی مانند دسکتاپ، سرور و محاسبات شبکه استفاده می‌شود.

زبان‌های جاوا، جاوا اسکریپت، اکشن اسکریپت و VB اسکریپت:

زبان‌هایی هستند که اغلب برای سوء استفاده از رایانه استفاده می‌شوند. سوء استفاده آنها از ضعف موجود در سیستم عامل، برنامه و یا هرکدام از نرم افزارهای دیگری با افزونه‌های برنامه‌های کاربردی است. این سوء استفاده‌ها در اشکال و اندازه‌های متنوع وجود دارد اما برخی از آنها از رایج ترین حملات برای تزریق SQL (روش تزریق کد) و تزریق اسکریپت به وبسایت (اسکریپت‌های مخربی که وب سایت‌های معتبر تزریق می شود.) استفاده می‌شود.

– برای حملات از راه دور بر روی سرورها، زبان برنامه نویسی Python در بین هکرها محبوب تر است. این زبان برنامه نویسی از زبان C ساده تر است و نیازی به ترجمه کد منبع به کد دیگری نیست.

– برای برنامه نویسی بدافزارهای مخرب در سطح بالا از زبان برنامه نویسیC# و C++ استفاده می کنند. این نوع از بدافزار پیچیده تر از ویروس است و می‌تواند مقدار قابل توجهی از زمان را صرف توسعه‌ی خود کند. به عنوان مثال، بدافزار مخرب Point Of Sale در سال ۲۰۱۳ حملات هدفمند خود را بر روی خرده فروشان در ایالات متحده ایجاد کرد. حدود ۱۱۰ میلیون از شماره حساب، تاریخ انقضا و کد CVV را به سرقت برده است.

– اکثر برنامه‌های تلفن همراه از زبان برنامه نویسیJava  و گاهی اوقات از زبان C و C++ استفاده می کنند، در نتیجه هکرها زمانیکه تلفن‌های همراه را مورد هدف قرار می‌دهند  به سمت زبان برنامه نویسی جاوا گرایش پیدا می کنند.

فروش در دارک وب

تمامی هکرها برنامه نویس نیستند، بسیاری از آنها به سادگی وارد دارک وب می شوند و بدافزارهای مخرب مورد نظر خود را که توسط شخص دیگری طراحی شده است را خریداری می کنند. به عنوان مثال Ransomware-as-a-Service در دارک وب در ۱۸ ماه گذشته بوجود آمده است.

  • هکرهای زبان برنامه نویسی سطح بالا، از کدهای مورد علاقه‌ی خود برای ساخت باج افزار استفاده می کنند.
  • Affiliate (وابسته)، یک هکر سطح پایین زبان برنامه نویسی است که برای استفاده از باج افزار عضو شده است.
  • فروش در دارک وب
  • زبان‌های جاوا
  • برخی از پکیج‌ها کد باج افزار را برای استفاده از یک مدل اشتراک گذاری سود، رایگان هستند. برنامه نویس کد به صورت بازاریابی پورسانتی کار می‌کند.

هنگامیکه قربانیان باج را از طریق بیت کوین برای رمزگشایی داده‌های خود پرداخت می کنند، اغلب این پرداخت را به حساب برنامه نویسان ارسال می کنند.

و سپس برنامه نویسان سهام را بین وابسته‌ها توزیع می کند. این میتواند گاهی تا ۸۰ درصد باشد.

بهترین زبان های برنامه نویسی برای هکرها

هک اخلاقی علمی است که برای تست نفوذ قانونی در شبکه های سازمانی به منظور کشف آسیب پذیری های آن انجام می شود. هدف از این اقدامات شناسایی هر گونه آسیب پذیری است که زودتر از مهاجمان کشف شده و برطرف می شود.

هکرهای اخلاقی برای انجام این کار از مجموعه های متنوعی از ابزارهای هکینگ و زبان های برنامه نویسی استفاده می کنند. امروز ما ۱۵ زبان برنامه نویسی برتر برای هکرهای اخلاقی را بررسی خواهیم کرد.

زبان برنامه نویسی پایتون (python)

پایتون به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای هک شناخته می شود. هکرها اغلب از این زبان برنامه نویسی برای کد نویسی ابزارهای هکینگ درخواستی خود استفاده می کنند.Python  با برخورداری از کتابخانه های متعددی که دارد به شما اجازه می دهد تا تقریبا هر نوع برنامه ای را اعم از تحت وب، دسکتاپی و طراحی سایت و… کد نویسی کنید.

نکات برجسته زبان برنامه نویسی پایتون

  • بدون نیاز به کامپایل، برنامه ها اجرا می شوند.
  • یک زبان برنامه نویسی آسان برای یادگیری می باشد.
  • دارای کتاب خانه های مختلف و مفید می باشد.
  • به راحتی می توان اسکریپت ها و اکسپلویت های خود را نوشت.

زبان برنامه نویسی اس کیو ال (SQL)

SQL مخفف Structured Query Language  است و یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی هک به شمار می آید. این زبان برنامه نویسی برای پرس و جو و استخراج اطلاعات از پایگاه داده ها استفاده می شود. همانطور که بسیاری از نرم افزارهای مبتنی بر وب اطلاعات ارزشمندی مانند نام های کاربری، رمزهای عبور، ایمیل ها و… را ذخیره می کنند، با استفاده از نفوذ در این پایگاه های داده می توان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد. بدون درک کاملSQL، شما قادر به مقابله با حملات پایگاه داده نخواهید بود.

نکات برجسته زبان برنامه نویسی اس کیو ال

  • SQL یک زبان برنامه نویسی سنتی نیست و فقط برای برقراری ارتباط با پایگاه داده ها استفاده می شود.
  • SQL اغلب توسط هکرها برای به دست آوردن اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده ها استفاده می شود.
  • پایگاه داده های محبوب SQL عبارتند از  MySQL، MS SQL و  PostgreSQL

زبان برنامه نویسی C

متخصصان امنیت زمانی که نیاز به دستکاری سخت افزار و منابع سیستم در سطح پایین تر داشته باشند به سراغ این زبان می آیند.  همچنین هکرها را قادر می سازد تا اسکریپت های سوکت خود را سریع تر طراحی کنند.

نکات برجسته زبان برنامه نویسی c

  • C یک زبان برنامه نویسی سطح پایین است.
  • اکثر سیستم های مدرن از جمله ویندوز و یونیکس با استفاده از C ساخته شده اند، لذا تسلط بر این زبان ضروری است.
  • C اغلب برای دستیابی به حافظه و فرایندهای سیستم استفاده می شود.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (JavaScript)

یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای هک کردن برنامه های وب می باشد. متخصصان امنیت اغلب از این زبان برای نوشتن اسکریپت های cross-site-script استفاده می کنند. این زبان برنامه نویسی می تواند بر روی اجزای front و back end سایت تاثیر بگذارد و باعث دستکاری آنها شود.

نکات برجسته زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

  • برای توسعه اسکریپت های متقابل سایت استفاده می شود .
  • جاوا اسکریپت می تواند DOM مرورگر را به راحتی دستکاری کند، بنابراین این یک راه حل مناسب برای ساخت کرم های اینترنتی است.
  • می تواند برای انجام حملات سمت سرور و سمت سرویس گیرنده نیز مورد استفاده قرار گیرد.
  • از آنجا که جاوا اسکریپت می تواند برای ساخت نرم افزار دسکتاپ متقابل استفاده شود، هکرها ممکن است آن را برای حملات مانند سرریز بافر و سرریز پشته استفاده کنند.

زبان برنامه نویسی PHP

پی اچ پی مخفف Hypertext PreProcessor است و یک زبان برنامه نویسی پویا که بر اساس آن CMS های مدرن امروز مانند وردپرس و دروپال ساخته شده اند می باشد. درک عمیق دانش پی اچ پی ضروری است زیرا اکثر مردم از آن برای طراحی سایت های خود استفاده می کنند. پس اگر شما تست نفوذ وب کار کنید، باید مهارت پی اچ پی خود را افزایش دهید.

نکات برجسته زبان برنامه نویسی پی اچ پی

  • پی اچ پی به طور گسترده در اسکریپت های سمت سرور استفاده می شود.
  • وب سایت های قدیمی تر PHP اغلب اسکریپت های نامعتبر دارند، به طور موثر آن ها می تواند دسترسی آسان به سرورها را به شما بدهد.
  • درک عمیق تر این زبان برنامه نویسی، به این معنی است که شما می توانید هر وب سایتی را مورد هدف خود قرار دهید.

زبان برنامه نویسی c++

یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای هک کردن نرم افزارهای شرکتی است. همانطور که اکثر نرم افزارهای تجاری تحت مجوز اختصاصی قرار میگیرند و اغلب نیازمند فعالسازی میشوند، هکرها معمولا با انجام مهندسی معکوس به شکستن لایسنس این نرم افزارها اقدام می کنند. C++ سطح پایین دسترسی را برای تجزیه و تحلیل کد ماشین و جلوگیری از چنین برنامه های فعال فراهم می کند. بنابراین، اگر می خواهید نرم افزار شرکتی را کرک کنید یا خودتان برنامه های هک اختصاصی ایجاد کنید، تسلط بر C ++ باید اولویت اصلی شما باشد.

نکات برجسته زبان برنامه نویسی c++

  • ماهیت شی گرا C ++ هکرها را قادر می سازد تا ابزارهای سریع و کارآمد را کدنویسی کنند.
  • C ++  به صورت استاتیک تایپ شده است، به این معنی که شما می توانید بلافاصله در زمان کامپایل از اشکالات جزئی بکاهید.
  • توانایی دسترسی به اجزای سیستم سطح پایین باعث می شود هکرها به راحتی بتوانند مهندسی نرم افزار سازمانی را با این زبان برنامه نویسی معکوس کنند.

زبان برنامه نویسی جاوا (java)

جاوا همچنان یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در صنعت است. جاوا قدرت خود را در Apache Tomcat و Android و … نشان میدهد. کد جاوا در حال حاضر در بیش از ۳ میلیارد دستگاه تلفن همراه اجرا می شود. بنابراین، این زبان با وجود اینکه قدیمی میباشد، همچنان مطرح است. اگر شما به دنبال بهترین زبان برنامه نویسی تست نفوذ دستگاه های تلفن همراه هستید، زبان جاوا بهترین گزینه است.

نکات برجسته زبان برنامه نویسی java

  • درست مانند  C ++، جاوا نیز به طور گسترده ای توسط هکرها برای مهندسی معکوس استفاده می شود.
  • جاوا امکان توسعه ابزارهای پیشرفته برای هکرها را فراهم می کند.
  • برخلاف C ++ جاوا پویا است. این به این معنی است که وقتی برنامه های خود را با جاوا نوشتید، می توانید آنها را روی هر پلتفرمی که از جاوا پشتیبانی می کنید اجرا کنید.

زبان برنامه نویسی روبی (ruby)

یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای هک کردن سیستم های چند منظوره می باشد. روبی شبیه به پایتون است اگر چه هر دو زبان در ابزارهای هکینگ بسیار عالی هستند، اما روبی بیشتر مبتنی بر وب است.همچنین به خاطر انعطاف پذیری زبان برنامه نویسی روبی، ابزار مشهور Metasploit را به عنوان زبان پایه خود انتخاب کرده است.

زبان برنامه نویسی پرل (perl)

بسیاری از سیستم های قدیمی هنوز از Perl استفاده می کنند.  یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای هک کردن سیستم های یونیکس قدیمی است.

نکات برجسته زبان برنامه نویسی perl

  • پرل هنوز بهترین زبان موجود برای دستکاری فایل های متنی در سیستم های یونیکس است.
  • ماهیت پراکسی Perl به هکرها اجازه می دهد طیف وسیعی از برنامه های هک را با این زبان ایجاد کنند.
  • اسکریپت های Perl را می توان در اکثر سیستم ها اجرا کرد.

زبان برنامه نویسی بش (bash)

اگر چه یک زبان برنامه نویسی تمام عیار نیست، اما مهارت داشتن در Bash لازم است. خط فرمان پیش فرض اکثر سیستم های یونیکس است. می توان بش را به عنوان چاقوی ارتش سوئیس ابزارهای هکینگ معرفی کرد و برای علاقه مندان به امنیت بسیار ضروری است.

نکات برجسته زبان برنامه نویسی  bash

  • Bash به شما امکان می دهد تا ابزارهای تست نفوذ خود را خودکار کنید.
  • اگر به دنبال ایجاد اسکریپت های پیچیده ای هستید که نیاز به اصلاح فایل های سیستم دارند،Bash  بهترین گزینه است.
  • درک عمیق این خط فرمان جهت استفاده از ابزار هایNMAP ، Armitage ، و Metasploit اجباری است.

زبان برنامه نویسی اسمبلی (Assembly)

یکی از مهمترین و قدرتمندترین زبان ها برای یادگیری علم هک می باشد. چه چیزی باعث می شود که اسمبلی برای توسعه برنامه های هکری سریع و موثر مناسب باشد؟ توانایی آن برای دستکاری در فرایندهای سیستم سطح پایین با سهولت است. همچنین مناسب ترین زبان برنامه نویسی برای ساخت نرم افزارهای مخرب مانند ویروس ها و تروجان ها است.

نکات برجسته زبان برنامه نویسی اسمبلی

  • هکرها را قادر می سازد تا سیستم ها را به طور مستقیم در سطح معماری دستکاری کنند.
  • شما به راحتی می توانید دسترسی پردازنده را تغییر دهید و دستورالعمل های سیستم های به خطر افتاده را با اسمبلی اجرا کنید.
  • این زبان برای توسعه ویروس های کامپیوتری و سایر نرم افزارهای مخرب مناسب است.

۱۵زبان برنامه نویسی برای هکر شدن در سال ۲۰۱۹

اگر قصد دارید یک هکر قانونمند و حرفه ای شوید باید ابتدایی ترین سوالتان این باشد که بهترین زبان برنامه نویسی برای هکر شدن چیست؟

شما برای ورود به دنیای هک و امنیت، لازم است تا دانش های مورد نیاز در این زمینه را یاد بگیرید.

بدون داشتن دانش کافی در زمینه های مختلف هک، ممکن است پیش از آن که بتوانید اولین تجربه خود را در این زمینه بدست آورید، هدف هک قرار گرفته و قربانی شوید.

مهمترین تخصص یک هکر و متخصص امنیت، داشتن دانش برنامه نویسی و آشنایی با زبان های برنامه نویسی است.

ما در این مقاله قصد داریم ۱۵ زبان برنامه نویسی برای هکر شدن و پیش نیازهای ورود به دنیای پر هیجان امنیت را به شما معرفی نماییم.

هترین زبان برنامه نویسی برای هکر شدن

تمامی هکر های حرفه ای و همه متخصصین امنیت، باید به زبان های مختلف برنامه نویسی، تسلط داشته باشند.

ما در کمپین آموزشی بی لرن به شما ۱۵ زبان برنامه نویسی برای هکر شدن را می گوییم که دانستن آن، برای شروع لازم است.بهترین زبان برنامه نویسیبهترین زبان برنامه نویسی برای هک کردن، صرفا به نوع حمله شما بستگی دارد.

۱- زبان پایتون

پایتون یکی از دوست داشتنی ترین زبان برنامه نویسی برای هکر شدن و امنیت است؛

و بنا به ویژگی های خاصی که دارد، افراد متخصص به آن علاقه زیادی دارند.

هکرها اغلب از این زبان برنامه نویسی پویا برای برنامه نویسی برنامه های هکینگ درخواستی خود استفاده می کنند.

زبان برنامه نویسی Python به شما اجازه می دهد تا تقریبا هر چیزی را با استفاده از راه درست آن انجام دهید؛

از تست یکپارچگی سرورهای شرکتی گرفته تا اتوماسیون بسیاری از برنامه های هکینگ…

نکات برجسته این زبان برنامه نویسی برای هک

  • اسکریپت هایی که توسط پایتون نوشته می شوند می توانند بدون نیاز به کامپایل شدن، اجرا شوند.
  • پایتون یک زبان برنامه نویسی متن باز بوده و علاوه بر آن مبتنی بر شی گرایی نیز هست.
  • یک زبان آسان برای خواندن که برای شروع هکرهای اخلاقی مفید است.
  • دارای کتابخانه های مختلف برای ساخت ابزار هک است که کار هکرها را بسیار ساده تر می کند.
  • یکی از بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کردن به سرورهای وب است.
  • به راحتی می توان با این زبان، اسکریپت های اتوماسیون نوشت.
  • با پایتون می توانید شبکه هدف‌تان را سریع شناسایی کرده و نمونه اولیه را بسیار سریعتر می کند.

۲- زبان SQL

SQL یک زبان برنامه نویسی پایگاه داده است که مخفف Structured Query Language می باشد.

یادگیری این زبان به شما کمک می کند تا بدانید که داده ها در پایگاه داده چگونه ذخیره و چگونه بازخوانی می شوند؛

همچنین مفهوم جداول و ارتباط آن ها را با یکدیگر درک کنید.

زبان SQL یکی از محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای هکر ها است.

زیرا تمامی سرویس ها و سایت های تحت وب، اطلاعات خود و کاربرانشان را در دیتابیس های مخصوص به خود ذخیره می کنند.

بدون درک کامل SQL، شما قادر به مقابله با حملات پایگاه داده نخواهید بود.

بنابراین بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کردن پایگاه های داده، SQL است.

نکات برجسته این زبان برنامه نویسی برای هک

  • SQL یک زبان برنامه نویسی مرسوم نیست و فقط برای برقراری ارتباط با پایگاه داده ها استفاده می شود.
  • هکرهای کلاه سیاه با استفاده از این زبان، برنامه های هکینگ مبتنی بر تزریق SQL را توسعه می دهند.
  • SQL اغلب توسط هکرها برای اجرای نمایشهای غیر مجاز برای به دست آوردن رمزهای عبور خسته استفاده می شود.
  • پایگاه داده های محبوب SQL عبارتند از MySQL، MS SQL و PostgreSQL.

۳- زبان C

اولین زبان های برنامه نویسی که در رشته های مختلف کامپیوتری در دانشگاه ها آموزش داده می شود، زبان C و ++C است.

بنابراین جای تعجب ندارد که زبان C نیز به طور گسترده در صنعت امنیت استفاده شود.

این دو زبان که پایه برنامه نویسی مدرن می باشند، جزو مهمترین زبان های برنامه نویسی هستند.

همه متخصصان هک و امنیت باید به آن ها تسلط داشته باشند.

تقریبا تمامی زبان های مدرن دیگر همچون جاوا، پایتون، PHP و … با زبان C نوشته شده اند.

این زبان پایه نوشتن سیستم عامل هایی نظیر مایکروسافت و لینوکس نیز می باشد.

متخصصین امنیت، بیشتر از این زبان برای دستکاری و هک کردن سخت افزارها و منابع سیستمی سطح پایین مانند RAM استفاده می کنند.

همچنین زبان C، تستهای نفوذ را قادر می سازد تا اسکریپت های برنامه نویسی سریع سوکت را بنویسند.

 

نکات برجسته این زبان برنامه نویسی برای هک

  • C یک زبان برنامه نویسی سطح پایین است.
  • اکثر سیستم های مدرن از جمله ویندوز و یونیکس با استفاده از C ساخته شده اند، لذا تسلط بر این زبان ضروری است.
  • C اغلب برای دستیابی به سطح دسترسی پایین به حافظه و فرایندهای سیستم پس از آسیب رساندن به یک سیستم استفاده می شود.
  • متخصصان امنیتی اغلب از C برای شبیه سازی حملات بالگردی کتابخانه استفاده می کنند.

۴- زبان جاوا اسکریپت

جاوا نیز مانند زبان های C و ++C دیگر زبان برنامه نویسی برای هکر شدن و امنیت است.

جاوا با خاصیت جادویی اجرا روی پلتفرم های مختلف، شناخته می شود.شعار جاوازبان Java با این شعار شناخته می شود: “یک بار بنویس و همه جا اجرا کن!“.

این بدان معنی است که بسیاری از پلتفرم های معروف، توانایی اجرای کدهای جاوا را دارند؛

لذا نیازی به تغییر کد برای اجرا در پلتفرم های مختلف نیست.

جاوا یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای ساخت ابزارهای هک است که روی تمامی سیستم عامل ها قابلیت اجرا دارد.

متخصصین امنیت اغلب روش های هکرهای کلاه سیاه را برای نوشتن اسکریپت های cross-site در جاوا اسکریپت تقلید می کنند.

با استفاده از JS هکر می تواند به راحتی آسیب پذیری های اپلیکیشن های تحت وب را شناسایی کرده؛

و حملاتی را همچون حمله XSS را روی وب سایت های مختلف، اجرا کند.

نکات برجسته این زبان برنامه نویسی برای هک

  • زبان جاوا برای توسعه برنامه های هک و اسکریپت های متقابل سایت بکار می رود.
  • جاوا اسکریپت می تواند مرورگر DOM را به راحتی دستکاری کند، بنابراین یک راه حل مناسب برای ساخت کرم های اینترنتی است.
  • این زبان می تواند برای تقلید حملات هم در سمت سرور و هم در سمت سرویس گیرنده مورد استفاده قرار گیرد.
  • جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی تبلیغاتی است که به تازگی افزایش یافته است.
  • از آنجا که جاوا اسکریپت می تواند برای ساخت نرم افزار دسکتاپ متقابل استفاده شود، هکرها ممکن است آن را برای حملات مانند سرریز بافر استفاده کنند.

۵- زبان PHP

PHP مخفف Hypertext PreProcessor می باشد.

پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی پویا است.

بر اساس این زبان CMS های مدرن امروز مانند وردپرس و دروپال ساخته شده اند.

بیشتر وب سایت های شخصی که در اینترنت می بینید، بر اساس این سیستم های مدیریت محتوا است.

بنابراین درک عمیق دانش زبان PHP ضروری است.

اگر هدف شما هک وب سایت ها باشد، قطعا یادگیری زبان PHP لازم است.

نکات برجسته این زبان برنامه نویسی برای هک

  • PHP به طور گسترده در اسکریپت های سمت سرور استفاده می شود، بنابراین برای هک یک سرور باید از این زبان مطلع باشید.
  • وب سایت های قدیمی تر که با php نوشته شده اند، اغلب اسکریپت های نامعتبر دارند، بنابراین دسترسی آسان به سرورهایشان را خواهید داشت.
  • درک عمیق تر این زبان، به این معنی است که به راحتی از حملات به سایت ها جلوگیری کنید.
  • PHP بدون شک بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کردن وب سایت های شخصی است.

۶- زبان ++C

شاید اغراق آمیز نباشد اگر بگوییم بهترین زبان برنامه نویسی برای هکر شدن و هک کردن نرم افزارها، زبان++C است.

اکثر نرم افزارهای تجاری با مجوز اختصاصی، اغلب نیازمند فعالسازی پرداخت هستند؛ بنابراین هکرها معمولا نیاز به انجام برخی از روش های مهندسی معکوس برای جلوگیری از آن دارند.

++C سطح پایین دسترسی را برای تجزیه و تحلیل کد ماشین و جلوگیری از چنین برنامه های فعال فراهم می کند.

اگر می خواهید نرم افزار شرکتی را هک کنید یا خودتان برنامه های هک اختصاصی ایجاد کنید، تسلط بر ++C باید اولویت اصلی شما باشد.

نکات برجسته این برنامه نویسی هک ایمیل

  • ماهیت شی گرایی ++C، هکرها را قادر می سازد تا برنامه های هک شده روزمره سریع و کارآمد را بنویسند.
  • ++C به صورت استاتیک تایپ شده است، به این معنی که شما می توانید بلافاصله در زمان کامپایل اشکالات جزئی را کاهش دهید.
  • توانایی دسترسی به اجزای سیستم سطح پایین باعث می شود هکرها به راحتی بتوانند مهندسی نرم افزار سازمانی را با این زبان معکوس کنند.
  • ویژگی های سطح بالای این زبان اجازه می دهد برنامه نویسان برای نوشتن ویروس های کامپیوتری دگرگون از ++C بهره ببرند.

۷- زبان جاوا

زبان جاوا همچنان پرکاربردترین زبان برنامه نویسی در صنعت است.

این زبان قدرت وب سایت های مدرن، مانند Apache Tomcat و Spring MVC. 

با آمدن اندروید، کد جاوا در حال حاضر در بیش از ۳ میلیارد دستگاه تلفن همراه اجرا می شود.This is box titleمطرح ترین زبان برنامه نویسی برای هکر شدن است.

اگر شما به دنبال بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کردن دستگاه های تلفن همراه هستید، زبان جاوا باید انتخاب شما باشد.

نکات برجسته این زبان برنامه نویسی برای هک

  • هکرها از جاوا نیز مانند ++C، به طور گسترده برای مهندسی معکوس نرم افزارهای پرداخت استفاده می کنند.
  • این زبان به شدت توسط آزمایش کنندگان نفوذ حرفه ای برای مرتب کردن سرورهای مقیاس پذیر برای تحویل بارها استفاده می شود.
  • جاوا امکان توسعه برنامه های پیشرفته هک برای هکرهای اخلاقی پیشرفته را فراهم می کند.
  • برخلاف ++C جاوا زبانی پویا است.با نوشتن برنامه های خود با این زبان، روی هر پلتفرمی اجرا می‌شوند.
  • درک عمیقتر از جاوا، برای توسعه برنامه های هک برای سیستم‌های اندروید، لازم است.

۸- زبان Ruby

دیگر زبان برنامه نویسی برای هکر ها و هک کردن سیستم های چند منظوره شرکت، زبان روبی است.

روبی به نحوی بسیار شبیه به پایتون است.

اگر چه هر دو زبان در برنامه های هکینگ معمولی بسیار عالی هستند، اما روبی بیشتر مبتنی بر وب است.

Ruby مسلما یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای هک کردن با توجه به انعطاف پذیری فوق العاده آن در هنگام نوشتن exploits است.

به این دلیل است که Metasploit ، روبی را به عنوان زبان پایه انتخاب کرد.

نکات برجسته این زبان برنامه نویسی برای هک

  • اگر می خواهید در نوشتن exploits، حرفه ای باشید، یادگیری زبان Ruby ضروری است.
  • این زبان اسکریپت، گزینه ای عالی برای نوشتن برنامه های هکینگ سریع است.
  • Ruby اغلب توسط هکرهای مجرم استفاده می شود تا اسکریپت های CGI را پس از به خطر انداختن یک شبکه، بنویسند.
  • بسیاری از برنامه های نسل بعدی وب با پلت فرم Rails ساخته شده است، بنابراین Ruby بهترین گزینه برای شکستن آنها است.

۹- زبان Perl

پرل یک زبان برنامه نویسی است که ترکیبی از دو زبان برنامه نویسی پرل۵ و پرل ۶ می باشد.

زبان برنامه نویسی پرل یک زبان همه منظوره، سطح بالا و دارای مفسر و دینامیک است.

بسیاری از سیستم های قدیمی هنوز از Perl استفاده می کنند.

بنابراین دیگر زبان برنامه نویسی برای هکر شدن و هک کردن دستگاه های قدیمی است.

یک هکر چندبعدی از Perl برای ساخت بخش های مختلف برنامه های هک خود استفاده می کند از جمله:

ساختن exploits و ساختن درهای پشتی.

نکات برجسته این زبان برنامه نویسی برای هک

  • Perl هنوز بهترین زبان موجود برای دستکاری فایل های متنی در سیستم های یونیکس است.
  • ماهیت پراکسی Perl به هکرها اجازه می دهد طیف وسیعی از برنامه های هک را با این زبان ایجاد کنند.
  • اسکریپت های Perl را می توان در سراسر مجموعه ای از سیستم ها اجرا کرد.
  • این زبان اغلب با پایگاه داده های محبوب وب ادغام شده است، بنابراین مدیریت پرل می تواند به راحتی این ذخیره سازی ها را از بین ببرد.

۱۰- زبان LISP

LISP دیگر زبان برنامه نویسی برای هکر شدن و شاید بزرگترین آن هاست.

زبان LISP راه حلی نوآورانه برای رفع مشکلات نرم افزاری در میان هکرهای قدیمی است.

چرا قدیمی؟

زیرا به علت سبک برنامه نویسی تقریبا پیچیده و ظهور زبان هایی چون پایتون و روبی، این زبان خواهان خود را از دست داده است.

اما کسانی که زبان LISP را می شناسند، بیشتر مورد احترام در جامعه هکرها هستند.

این بهترین زبان برنامه نویسی برای هک کردن شبکه های پیچیده است و شما را از هکرهای دیگر متمایز می کند.

نکات برجسته این زبان برنامه نویسی برای هک

  • LISP کاملا مستقل است و شما می توانید برنامه های هک شده شخصی را بدون هیچ گونه نگرانی در مورد معماری آن جستجو کنید.
  • قابلیت های اشکال زدایی سطح بالا توسط LISP در یافتن خطاهای زمان اجرا در برنامه های سازمانی سودمند است.
  • LISP یک پیاده سازی ساده از سیستم های ماکرو را فراهم می کند، در نتیجه توسعه سوء استفاده های قدرتمند را ایجاد می کند.
  • کتابخانه کامل I / O و ساختارهای کنترل گسترده ارائه شده توسط LISP به هکرهای اخلاقی کمک می کند تا ابزارهای هکینگ بسیار قانع کننده ای را در اختیار شما قرار دهند.

۱۱- زبان Bash

اگر چه دقیقا یک زبان برنامه نویسی تمام عیار نیست، اما داشتن مهارت در زبان Bash برای هکر شدن لازم است.

Bash پوسته فرمان پیش فرض در اکثر سیستم های یونیکس است و هر سرور اصلی در لابه بالای یونیکس ساخته شده است.

بنابراین، پس از اینکه شما با استفاده از ترکیبی از برنامه های هک شده دسترسی به یک شبکه را به دست آوردید ، Bash دستکاری خود سیستم را انجام خواهد داد.

این را می توان به عنوان چاقوی ارتش سوئیس از برنامه های هکینگ درنظر گرفت و برای علاقه مندان به امنیت ضروری است.

 

نکات برجسته این زبان برنامه نویسی برای هک

  • Bash به شما امکان می دهد تا بسیاری از برنامه های هکینگ را که برای نفوذ به شبکه استفاده می کنید، خودکار کنید.
  • اگر شما دنبال ایجاد اسکریپت های پیچیده ای هستید که نیاز به اصلاح سیستم فایل و درخت دایرکتوری دارند، Bash بهترین انتخاب است.
  • برای استفاده از برنامه های هکینگ مانند NMAP ، Armitage ، و Metasploit، درک عمیق از فرمان shell ضروری است.
  • این زبان قادر به نوشتن و درک اسکریپت های پیچیده پوسته است.
  • Bash به شما اجازه نفوذ و کنترل برای شکستن سیستم ها را می دهد.

۱۲- زبان Assembly

یکی از مهمترین و قدرتمندترین زبان ها برای یادگیری زبان برنامه نویسی در هک می باشد.

زبان Assembly به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای هکر ها و هک کردن سیستم های ابتدایی شناخته می شود.

علت مناسب بودن این زبان برای توسعه برنامه های هکری سریع و موثر، توانایی و سهولت آن برای دستکاری در فرآیندهای سیستم سطح پایین است.

اسمبلی نیز مناسب ترین زبان برنامه نویسی برای ساخت نرم افزارهای مخرب مانند ویروس ها و تروجان ها است.

نکات برجسته این زبان برنامه نویسی برای هک

  • این زبان مجارستانی، هکرها را قادر می سازد تا معماری سیستم ها را به طور مستقیم دستکاری کنند.
  • شما به راحتی می توانید دسترسی پردازنده را تغییر دهید و دستورالعمل های سیستم های به خطر افتاده را با اسمبلی اجرا کنید.
  • این زبان دفاعی برای توسعه ویروس های کامپیوتری و سایر نرم افزارهای مخرب است.
  • شما به راحتی می توانید برنامه های هکینگ پیچیده ای را ایجاد کنید که از خدمات با مجوز استفاده می کنند.
  • Assembly بهترین زبان برای مشاغل حیاتی است.

۱۳- زبان Scheme

Scheme یکی از دو گویش اصلی جریان LISP است که هنوز در صنعت به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

این یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای هکر شدن و هک کردن نرم افزار قدیمی LISP است.

Scheme یک زبان برنامه نویسی عمومی است که از چندین پارامتر برنامه نویسی هکینگ پشتیبانی می کند، از جمله :

برنامه نویسی کاربردی و برنامه نویسی ضروری.

بنابراین، اگر شما عجله دارید و می خواهید برنامه هک کردن خوب و منظم را برای بهره برداری از هدف بعدی خود هدایت کنید…

Scheme می تواند به طور جدی به تلاش های شما کمک کند.

نکات برجسته این زبان برنامه نویسی برای هک

  • این طرح تاکید زیادی بر برنامه نویسی کاربردی و الگوریتم های بازگشتی دارد.
  • انتخاب مناسبی برای جعل برنامه های هک شده با تکنولوژی پیشرفته است.
  • هسته کوچک این زبان بسیار قابل گسترش است.
  • Scheme، ارزیابی تاخیری را ارائه می دهد، به این معنی که شما می توانید نرم افزار ناهمزمان را به راحتی توسعه دهید.
  • ویژگی کلیدی که توسط Scheme ارائه می شود، به توسعه دهندگان اجازه می دهد این زبان را به راحتی بدون دخالت در نحو بومی خود گسترش دهد.

۱۴- زبان Lua

Lua یک زبان بسیار سبک وزن است که می تواند تقریبا در هر سیستم جاسازی شده اجرا شود.

زبانی سریع است؛

و با یک API نسبتا ساده و قدرتمند C که به هکرهای اخلاقی اجازه می دهد برنامه های هک شدن بالقوه را برای نفوذ به چنین سیستم هایی به ارمغان بیاورد، می آید.

بنابراین Lua می تواند بهترین زبان برنامه نویسی برای هکر شدن باشد.

از این زبان می توان در هک کردن سیستم هایی مانند ساعت ها و تلویزیون های هوشمند و بسیاری از دستگاه های IOT بهره برد.

به عنوان یک هکر حرفه ای و اخلاقی، لازم است که بتوانید این دستگاه ها را به خطر بیندازید.

نکات برجسته این زبان برنامه نویسی برای هک

  • این زبان برنامه نویسی بسیار سبک وزن و سریع است.
  • یک راه حل بسیار مناسب برای به خطر انداختن سیستم های جاسازی شده است.
  • Lua به شدت در صنعت برای توسعه سیستم های امنیتی مانند سیستم های تشخیص نفوذ (IDS) استفاده می شود.
  • اجرای بسیار سریع Lua و مجموعه های زباله پویا، آن را مناسب برای ساخت سوء استفاده سریع می کند.
  • ماهیت چند پلتفرم Lua به ویژه برای توسعه برنامه های هکینگ عمومی مناسب می باشد.

۱۵- زبان HTML

هیچ لیستی برای بهترین زبان برنامه نویسی برای هکر شدن بدون اشاره به HTML کامل نیست.

در دنیای هک و امنیت، نمی توان از جاوا اسکریپت سخن گفت اما اشاره به HTML نکرد.

این دو زبان، هسته اولیه وب نویسی هستند.

HTML یک زبان پایه است که هر کس که مایل به فعالیت در زمینه طراحی صفحات وب است، باید در رابطه با آن بداند.

پس از یادگیری HTML، یادگیری JavaScript نیز آغاز می شود که یک زبان سمت کاربر (client side) است.

یادگیری HTML اصلا سخت نیست.

بنابراین، ما پیشنهاد می کنیم تا اصول اولیه HTML در کمپین آموزشی بی لرن را حتما فرا گیرید.

 

نکات برجسته این زبان برنامه نویسی برای هک

  • HTML زبان وب است.
  • اگر می خواهید برنامه های وب را به خطر بیندازید، درک کامل از HTML ضروری است.
  • HTML همچنین در توسعه برنامه های کاربردی موبایل و دسکتاپ ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین اگر می خواهید تمامیت چنین برنامه هایی را آزمایش کنید، HTML کاربرد دارد.

دسته بندی زبان های برنامه نویسی برای هکرها

اگر می خواهید یک هکر حرفه ای باشید برای این حرفه، باید چندین زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید.

زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارند اما به علت وجود هدف های مختلف،فقط تعداد کمی از آنها برای هک کردن ضروری است.

زبان های برنامه نویسی مخصوص هکرها (هکرهای قانونی) به ۳ دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. هک وب و نفوذ( Web Hacking and Pentesitng )
  2. اکسپلویت نویسی (Exploit Writing )
  3. مهندسی معکوس (Reverse Engineering )
  4. زبان برنامه نویسی هکرها

هر کدام  از سه مورد بالا، کدنویسی مخصوص به خود را دارند.

زبان های برنامه نویسی به منظور هک وب و نفوذ

اگر به هک کردن وب و نفوذ علاقه دارید باید این زبان ها را حداقل در حد پایه و متوسط یاد بگیرید.

  1. HTML
  2. Java Script
  3. SQL
  4. PHP
  5. Perl
  6. زبان برنامه نویسی هکرها

زبان های برنامه نویسی مخصوص اکسپلویت نویسی

اکسپلویت نویسی بخش پیشرفته هک است که به زبان های سطح بالاتر نیاز دارد.

هر هکر حرفه ای باید با اکسپلویت نویسی آشنا باشد و زبان های زیر را فرا گیرد.

  1. C++/C
  2. Python
  3. Ruby
  4. Java
  5. LISP
  6. زبان برنامه نویسی هکرها
  7. برنامه نویسی هکرها

زبان های برنامه نویسی برای مهندسی معکوس

نام دیگر مهندسی معکوس Back Engineering است.

مهندسی معکوس فرآیندی است که اطلاعات و طراحی هر چیز که ساخته انسان باشد را استخراج می کند؛

و بر اساس آنها دوباره به تولید آن و هرچیز جدید دیگری می پردازد.

از این فرآیند برای جلوگیری از جرایم استفاده می شود؛

به این شکل که عملکرد بد افزار مورد نظر و روش شناسایی و از بین بردن آن را با مهندسی معکوس متوجه می شوند و به کامپیوتر ها و دستگاه ها اجازه همکاری را می دهند.

از این فرآیند میتوان برای کرک کردن نرم افزار و رسانه ها نیز استفاده کرد تا مانعی که از کپی جلوگیری می کند را از بین ببرد.

سخن پایانی

در این مقاله با ۱۵ زبان برنامه نویسی برای هکر شدن آشنا شدید که آگاهی از آن ها لازمه شروع یک هکر است.

انتخاب زبان و استراتژی مناسب، بستگی به هدف و نوع حملات شما دارد که در بالا گفته شد.

یک هکر حرفه ای کسی است که می تواند فراتر از زبان ها یا برنامه های هک شده را نگاه کند…

و تصویر بزرگتری را درک کند.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا