قانون جرایم رایانه‌ای

مجازات گرفتن سیم کارت به نام دیگری چیست؟

مجازات گرفتن سیم کارت به نام دیگری , جرایم سایبری , وکیل جرایم رایانه ای , مشاوره حقوقی سایبری , استعلام تعداد سیم کارت

سوء استفاده از سیم کارت دیگری:

متاسفانه از مشکلاتی که این روزها شایع شده است می توان به سوء استفاده کردن از سیم کارت های متعلق به دیگران اشاره کرد. در این حالت فرد خاطی به چند طریق به سیم کارت شخص دیگر دسترسی پیدا کرده است:

دوستان با دقت به حرف بنده گوش کنم برنامه ما به شما اجازه می دهد تا بتوانید تمام گوشی شخص مورد نظر را کنترل کنید از جمله شبکه های اجتماعی برای استفاده از برنامه ماه باید ثبت نام کنید بعد از ثبت نام استفاده از برنامه و فیلم های آموزشی و نوع فشرده سازی را با دقت نگاه کنید. برنامه SPY24 به شما قابلیت  برنامه واتساپ و اینستاگرام و تلگرام و غیره را در اختیار شما قرار میدهد

۱- سیم کارت مفقودی یا سرقتی یا قرضی است: با توجه به ارزان شدن سیم کارت های اپراتورهای مختلف و طرح های تشویقی آنها این روزها هر فرد بزرگسال معمولا چند سیم کارت از اپراتورهای مختلف دارد که ممکن است مدتی یک یا چند از آنها بلا استفاده بمانند.

مجازات گرفتن سیم کارت به نام دیگری , جرایم سایبری , وکیل جرایم رایانه ای , مشاوره حقوقی سایبری , استعلام تعداد سیم کارت
مجازات گرفتن سیم کارت به نام دیگری چیست؟ 3

در این حالت اگر این سیم کارت ها مفقود شوند یا مورد سرقت قرار گیرند مالک یا متوجه نمی شود و یا در صورت آگاهی به موضوع اهمیتی نمی دهد و آن را جدی تلقی نمی کند. حتی گاه افراد سیم کارت متعلق به خود را به دیگری قرض می دهند که این موضوع نیز برایشان خالی از دردسر نمی باشد.

۲- اشخاصی با آگاهی نسبت به کد ملی سایرین و جعل کارت ملی یا استفاده از کپی کارت ملی آنها اقدام به ثبت سیم کارت به نام فرد دیگر و استفاده از ان نمایند. در این حالت معمولا کد ملی افراد از مکان های مورد اعتماد ایشان مانند آژانس های مسافرتی و … مورد سو استفاده قرار گرفته است.

با این سیم کارت ها اقدامات متعددی صورت می گیرد که مشکلات مختلفی را برای فرد صاحب سیم کارت بدون اطلاع وی ایجاد می نماید. برای مثال، رجیستری گوشی های همراه، ایجاد مزاحمت برای سایرین، کلاهبرداری و … از این اقدامات هستند.

مجازات گرفتن سیم کارت به نام دیگری:

در صورت ارتکاب جرم با سیم کارت متعلق به دیگری و اثبات این موضوع علاوه بر مجازات جرم مذکور، به جهت گرفتن سیم کارت به نام دیگری از باب تعدد جرم بسته به روش های مختلف به کار گرفته شده امکان تعیین مجازات به جهت جعل، کلاهبرداری و …  و اجرای اشد مجازات برای مرتکب وجود دارد.

اگر جرمی با استفاده از سیم کارت رخ نداده باشد نیز به دلیل اقدام به گرفتن سیم کارت از طرق خلاف قانون مانند جعل و کلاهبرداری امکان مجازات مرتکب وجود دارد.

مسئولیت صاحبان سیم کارت:

افراد باید در نظر داشته باشند کلیه مسئولیت های حقوقی و کیفری اعمال انجام شده از طریق سیم کارت بر عهده صاحبان آنها است؛ مگر بتوانند ثابت کنند سیم کارت شان را جهت استفاده در اختیار دیگری قرار داده اند یا از ثبت سیم کارت اطلاع نداشته اند. مفقودی یا سرقت سیم کارت نیز به اثبات نیاز دارد.

در صورتی که این امور ثابت نشوند افراد باید پاسخگوی اعمال مجرمانه و خسارات وارده از طریق سیم کارتشان در مراجع قضایی باشند.

در حالت ثبت سیم کارت بدون اطلاع فرد می توان از دفتر خدمات مشترکین ثبت کننده سیم کارت به دلیل ثبت غیر قانونی سیم کارت  و بدون حضور دارنده کد ملی شکایت کرد.

همچنین اگر سیم کارت سرقت شد یا مفقود گردید یا از ثبت غیرقانونی آن مطلع شدید بهتر است سریعا نسبت به غیر فعال کردن سیم کارت اقدام نمایید.

  • جرایم سایبری
  • وکیل جرایم رایانه ای
  • مشاوره حقوقی سایبری
  • استعلام تعداد سیم کارت

چگونه بفهمیم چند سیم کارت به نام ما است؟

از طرق ذیل می توان از تعداد سیم کارت های به نام هر فرد آگاه شده و سپس نسبت به قطع و غیر فعال کردن آن ها اقدام کرد:

۱- با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش خدمات الکترونیکی و یا نشانی اینترنتی www.mobilecount.cra.ir و وارد کردن کد ملی.

۲- با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت فرد. البته در این روش امکان سوء استفاده از کد ملی افراد مشاهده شده است.

۳- با مراجعه به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها و ارائه کارت ملی.

  • جرایم سایبری
  • وکیل جرایم رایانه ای
  • مشاوره حقوقی سایبری
  • استعلام تعداد سیم کارت


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا