برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

معرفی اندروید ۱۱ ویژگی ها، مشخصات و تاریخ انتشار Android 11/R

گمانه‌زنی‌ها درباره تاریخ انتشار اندروید ۱۱ آغاز شده و شاهد انتشار نسخه اولیه آن برای توسعه‌دهندگان هستیم. در این مطلب نگاهی به ویژگی‌های جدید داشته و درخواست‌ها و انتظارات کاربران از گوگل در Android 11 را مرور می‌کنیم.

سپتامبر سال گذشته بود که اندروید ۱۰ معرفی شد. نکات مثبت و منفی این نسخه نیز کاربران را به واکنش واداشت تا انتظارات و درخواست‌های خود را به گوش گوگل برسانند. این درخواست‌ها شامل اصلاحات و اضافه شدن ویژگی‌های جدید است. اکنون اولین نسخه پیش‌نمایش اندروید ۱۱ برای توسعه‌دهندگان منتشر شده است و اطلاعات جدیدی از آن به دست آورده‌ایم. اگر شما هم می‌خواهید از تاریخ انتشار اندروید ۱۱، آخرین اخبار و ویژگی‌های جدید، درخواست‌ها و ایده‌های کاربران برای این نسخه مطلع شوید، این مقاله را بخوانید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • تاریخ انتشار اندروید ۱۱
  • ویژگی های اندروید ۱۱
  • همه آنچه از اندروید ۱۱ انتظار داریم


تاریخ انتشار اندروید ۱۱


گوگل قصد دارد تا از برخی از ویژگی‌های جدیدترین سیستم عامل خود در کنفرانس گوگل آی/او پرده بردارد. این کنفرانس هر سال در ماه می و ژوئن در ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود. این زمان قبل از انتشار این سیستم عامل برای گوشی‌های پیکسل در ماه سپتامبر است.

مثلاً امسال اولین گوشی که اندروید ۱۰ را دریافت کرد، پیکسل ۴ بود. بعد از آن، دیگر برندهای تلفن همراه نیز کم کم مقدمات دریافت به‌روزرسانی جدید را برای گوشی‌های خود فراهم کردند. One Plus 7T و ۷T Pro اولین گوشی‌های ساخت کمپانی‌های دیگر بودند که با اندروید ۱۰ به بازار آمدند. سال بعد ممکن است آن‌ها اولین گوشی‌هایی نباشند که اندروید ۱۱ را دریافت می‌کنند. همه کمپانی‌های سازنده تلفن همراه بلافاصله پس از انتشار نسخه جدید اندروید، گوشی‌های خود را به‌روزرسانی نمی‌کنند. همه گوشی‌هایی که از نظر فنی می‌توانند این نسخه جدید را دریافت کنند، تا سال ۲۰۲۱ به اندروید جدید خواهند پیوست.

گوگل اولین نسخه پیش‌نمایش از اندروید ۱۱ را در اوایل اسفند عرضه کرد که این زودترین زمانی است که این شرکت تاکنون چنین پیش‌نمایشی را منتشر کرده است. البته این نسخه صرفا یک پیش‌نمایش برای توسعه‌دهندگان است و تنها برای پیکسل ۲، ۳، ۳A و ۴ عرضه شده است و تنها با یک فلش کامل گوشی که تمام اطلاعات شما را پاک می‌کند، کار خواهد کرد. به عبارت دیگر، شما نباید این نسخه را روی دستگاه اصلی خود نصب کنید.

معرفی اندروید 11 ویژگی ها، مشخصات و تاریخ انتشار Android 11/R
معرفی اندروید ۱۱ ویژگی ها، مشخصات و تاریخ انتشار Android 11/R 6


ویژگی های اندروید ۱۱


یکی از ویژگی‌هایی که از اندروید ۱۱ به طور قطع مشخص شده است؛ Scoped Storage نام دارد که در ابتدا قرار بود در اندروید ۱۰ معرفی شود. در عین حال گوگل به خاطر شکایاتی از طرف توسعه‌دهندگان اندروید، استفاده از آن را به تعویق انداخت.

ویژگی Scoped Storage راه جدیدی برای سازماندهی اطلاعات و فایل‌هایی است که برنامه‌ها می‌توانند آن‌ها را بخوانند. به طور خلاصه این قابلیت سرعت خواندن حافظه را بسیار سریع‌تر، امنیت را بهتر و شما را از شر مجوزهای مختلف برنامه‌های جدید راحت می‌کند؛ این تنها ویژگی اندروید ۱۱ است که ما از آن باخبریم. از آنجا که بسیاری از گوشی‌ها هنوز به اندروید ۱۰ به‌روزرسانی نشده‌اند، کمی طول می‌کشد تا بیشتر درباره این نسخه جدید اندروید بشنویم.

همان‌طور که گفتیم، اولین نسخه آزمایشی اندروید ۱۱ برای توسعه‌دهندگان منتشر شده است و برخی ویژگی‌های جدید را در آن مشاهده کرده‌ایم؛ اما گوگل قول‌های زیادی در این‌باره مانند پشتیبانی بهتر از ۵G، ویژگی‌های حریم خصوصی بهتر و رابط‌های کاربری پیام‌رسانی جدید داده است. در زیر به برخی از ویژگی‌های جدیدی که در نسخه آزمایشی اندروید ۱۱ مشاهده شده است، می‌پردازیم.

حباب های چت

با ویژگی جدید حباب‌ها برای نوتیفیکیشن‌ها، هر برنامه پیام‌رسان می‌تواند از آن‌ها استفاده کند تا دردسترس‌تر باشد. درست شبیه چیزی که سال‌هاست در پیام‌رسان فیسبوک می‌بینیم، حباب‌هایی در کنار صفحه برای ورود و خروج سریع به چت‌ها در برنامه‌های مختلف مشاهده می‌شود و نیازی نیست تمام برنامه را برای پاسخ به چت، اجرا کنید. وقتی روی حباب می‌زنید، پیام‌های قبلی و یک قسمت برای تایپ کردن پیام جدید را می‌بینید؛ البته برای دسترسی به تمامی ویژگی‌ها و تنظیمات، باید خود برنامه را باز کنید، ولی برای پاسخ سریع به پیام‌ها، این یک قابلیت بسیار خوب است.

مکالمات

یک بخش جدید در قسمت اعلان‌ها وجود دارد که پیام‌های جدید را در قسمت مخصوص خود و قبل از تمام ایمیل‌ها، لایک‌های اینستاگرام و بروزرسانی‌های برنامه‌ها نشان می‌دهد. هدف از این کار، در دسترس‌تر بودن امکان ارتباطات در گوشی است.

دسترسی‌های بهبودیافته برنامه‌ها

این ویژگی که از iOS برگرفته شده است، به شما اجازه می‌دهد تا دسترسی موقت به برنامه‌ها برای استفاده از دوربین، میکروفون و داده‌های مکانی بدهید. این قابلیت که ساده به نظر می‌رسد، یکی از قدم‌ها گوگل برای افزایش امنیت در اندروید ۱۱ محسوب می‌شود.

 ضبط ویدیو از صفحه

وقتی گوگل اندروید ۱۰ را منتشر کرد، به نظر می‌رسید که بالاخره قابلیت ضبط از صفحه را به سیستم عامل جدید خود اضافه کرده است. در قسمت Developer Options اندروید ۱۰ نسخه بتا، این قابلیت موجود بود؛ اما در نسخه عمومی این اندروید، این قابلیت حذف شده بود. قطعا این، قابلیتی نبود که هر روز به آن نیاز پیدا کنیم، ولی وقتی این اتفاق می‌افتاد، جستجو در پلی استور و یافتن برنامه‌ای که بتواند این کار را انجام دهد کاری خسته‌کننده بود. حال در اندروید ۱۱ بالاخره گوگل به این امر اهمیت داده و شاهد این قابلیت با یک رابط کاربری زیبا هستیم. امیدواریم این‌بار در نسخه نهایی اندروید ۱۱ این ویژگی باقی بماند.

سایر بهبودهای اندروید ۱۱

  • حالت تاریک خودکار
  • یک حرکت موشن سنس جدید پیکسل ۴ برای پخش یا توقف موسیقی
  • تنظیمات حساسیت لمسی بیشتر پیکسل ۴ برای استفاده با اسکرین سیورها
  • قابلیت وصل کردن اپلیکیشن‌ها به بالای صفحه به اشتراک‌گذراری از نسخه بتای اندروید ۱۰ بازگشته است
  • از این به بعد روشن کردن حالت هواپیما (Airplane Mode)، اتصالات بلوتوث صوتی را قطع نمی‌کند.
  • XDA Developers گزارش کرده‌ است که یک رابط کاربری جدید برای عکس گرفتن وجود دارد که به صورت پیش‌فرض، فعال نشده است.

تغییرات گسترده دیگری هم وجود دارند که شامل پشتیبانی بهتر از انواع صفحه نمایش تاشو، حفره درون نمایشگر و نمایشگرها آبشاری می‌شود و همچنین شاهد پشتیبانی بهتر از ۵G و حریم خصوصی و امنیت بهبودیافته هستیم.


همه آنچه از اندروید ۱۱ انتظار داریم


همه آنچه از اندروید 11 انتظار داریم
معرفی اندروید ۱۱ ویژگی ها، مشخصات و تاریخ انتشار Android 11/R 7

در این قسمت به اختصار به برخی درخواست‌ها و انتظاراتی که کاربران اندروید از گوگل دارند می‌پردازیم.

Improved dark mode (حالت تاریک بهبود یافته)

Dark mode یا حالت تاریک در اندروید ۱۰ مشکلات فراوانی دارد. اولاً، برنامه‌های زیادی دارای این قابلیت نیستند؛ حتی تمام برنامه‌های گوگل نیز این قابلیت را ندارند. پس از استفاده از آن بر گوشیتان نتیجه‌ای جز پریدن از برنامه‌های تاریک به برنامه‌های روشن و بالعکس کسب نخواهید کرد. دوما، در بعضی برنامه‌هایی که حالت تاریک دارند، رنگ بعضی از متن‌ها بدون تغییر باقی مانده و نامرئی می‌شوند.

این اتفاق در Google Search می‌افتد و به همین علت نتایج پیشنهادی دیده نمی‌شوند. برای اینکه حالت تاریک در گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده باشد، باید بتوان آن را برای بیشتر برنامه‌ها استفاده کرد. همچنین گوگل باید عکس‌های پس‌زمینه‌ خاصی طراحی کند که با حالت تاریک سازگاری داشته باشند. گوگل قبلا عکس‌های پس‌زمینه زیبا و زنده‌ای را طراحی کرده؛ پس نباید کار سختی باشد که این گونه عکس‌ها را با نور مناسب هر ساعت از شبانه‌روز هماهنگ کند.

جایگزین اندرویدی مناسبی برای قابلیت AirDrop مخصوص سیستم عامل iOS

قابلیت دیگری که مدت‌ها است منتظر آن هستیم، به‌اشتراک‌گذاری جهانی است. این قابلیت امکان به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها را با استفاده از وای فای و بلوتوث و از طریق ارتباط مستقیم میان دستگاه‌ها بدون نیاز به نصب هیچ گونه برنامه‌ واسطه‌ای فراهم می‌آورد. چند سالی است که اپل قابلیت AirDrop را معرفی کرده است. این قابلیت شایستگی خود را به عنوان راهی مناسب برای به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها میان گوشی‌های آیفون و مک بوک‌ها ثابت کرده است. در عین حال جایگزین اندرویدی این قابلیت، یعنی Android Beam که از NFC برای به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها استفاده می‌کرد، از دور خارج گشته است. تازه‌ترین شایعات نیز تایید می‌کنند که ساخت و طراحی چنین قابلیتی برای به‌اشتراک‌گذاری فایل میان دستگاه‌های اندرویدی در برنامه گوگل قرار داشته است. این قابلیت تحت عنوان Fast Share در حال طراحی است. ما نیز امیدواریم که در اندروید ۱۱ این امکان فراهم شود.

برنامه جامع سلامتی پیش فرض سیستم عامل اندروید

با اینکه برنامه‌های سلامتی بسیاری در مارکت اندرویدی گوگل، یعنی Google Store وجود دارند، امیدواریم که گوگل برنامه‌ای طراحی کند که تمام نیازهای ما در این زمینه را برطرف کرده و تمامی فاکتورهای سلامتی موردنیاز را بررسی کند.

اپل ثابت کرد که ساخت و طراحی برنامه‌ای که شامل سابقه داروهای مصرفی و بررسی فاکتورهای سلامتی باشد ممکن است. حالا تنها کاری که گوگل باید انجام دهد این است که برنامه‌ای مثل آن را در اندروید پیاده‌سازی کند؛ چون برنامه Google Fit در حال حاضر برنامه چندان جامعی نیست.

قابلیت Scrolling Screenshot

قابلیت عکس از صفحه اندروید بسیار کاربردی است. با این وجود اگر بتوانیم این عکس را گسترش دهیم تا فراتر از چیزی که در یک لحظه روی صفحه می‌بینیم را در این عکس جای دهیم، قابلیتی بسیار کاربردی‌تر می‌شود. این قابلیت هم اکنون در بعضی از نسخه‌های سفارشی رابط کاربری اندروید (Custom Interface) موجود است؛ Oxygen OS مثال مناسبی است. از گوشی OnePlus 7 Pro استفاده کردیم تا از صفحه مربوط به حساب کاربری عکس (Screenshot) بگیریم. این صفحه بسیار بلند است و زمان زیادی می‌برد تا به انتهای آن برسید. با این حال با این گوشی توانستیم کل صفحه را در یک عکس از صفحه جای دهیم. گوگل باید این قابلیت را در اندروید ۱۱ بکار گیرد.

 تغییر Open by default یا تنظیمات انتخاب برنامه‌ های پیش فرض

سال‌هاست که اندروید به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌هایی را برای باز کردن لینک‌های خاصی به صورت پیش‌فرض انتخاب کنید. اگر روی لینکی در توییتر ضربه بزنید، می‌توانید برای باز کردن آن به جای استفاده از مرورگر، از خود برنامه توییتر استفاده کنید. این فرآیند قبلا به صورتی ساده انجام می‌پذیرفت؛ مثلا همان برنامه توییتر را در نظر بگیرید.

وقتی برای اولین بار روی لینکی از توییتر ضربه می‌زنید، یک پنجره کوچک ظاهر می‌شود. این پنجره از شما می‌خواهد تا برنامه‌ای را که می‌خواهید لینک را در آن باز کنید انتخاب کنید. می‌توانید گزینه «فقط یکبار» (Once) را بزنید یا گزینه «همیشه» (Always) را انتخاب کنید. اندروید ۱۰ این مورد را تغییر داد و دلیل آن هنوز مشخص نیست. حالا در اندروید ۱۰ برای این تنظیمات ساده، دو مرحله اضافه شده که کاملا حرکت بی‌موردی است.

استفاده از دستیار گوگل بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی

Siri برای رسیدن به دستیار گوگل (Google Assistant)، راه درازی در پیش دارد. با این حال هنوز هم به کاربران آیفون غبطه می‌خوریم؛ چرا که می‌‌توانند تنها با نگهداشتن دکمه پاور گوشیشان، با آن صحبت کنند و برای رویداد موردنظرشان یادآور تنظیم کنند. روال این کار در این گوشی‌ها بسیار ساده است. در گوشی‌های اندرویدی به دلایلی هنوز هم باید برای هر فرمان صوتی، قفل گوشی خود را باز کنید که کاری بسیار بی‌مورد است. البته ممکن است دوست نداشته باشید که کسی با تقلید صدای شما با دستیار صوتیتان که از اطلاعات شخصی شما باخبر است صحبت کند. در عین حال این انتخاب نباید توسط سیستم انجام گیرد؛ این تصمیمی است که باید بر عهده کاربر گذاشته شده و روشن یا خاموش بودن آن قابل انتخاب باشد.

قابلیت System-wide Reachability

System-wide Reachability قابلیت دیگر iOS بوده که تاکنون در اندروید جایگزین مناسبی نداشته است. این قابلیت، میانبری (Shortcut) است که به کاربران کمک می‌کند تا با یک دست از گوشی‌های بزرگ استفاده کنند. مثلا در iOS می‌توانید با یک حرکت ساده در پایین صفحه، پنجره‌ای که روی صفحه گوشیتان باز است را تا نیمه صفحه گوشی پایین بیاورید تا بتوانید به راحتی به بالای پنجره دست یابید. چنین قابلیتی در اندروید ۱۱ بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

اندروید 11
معرفی اندروید ۱۱ ویژگی ها، مشخصات و تاریخ انتشار Android 11/R 8

نمایش وضعیت باتری AirPods

بیایید روراست باشیم؛ ایرپادها در میان مردم بسیار محبوب هستند. دلیل این امر راحتی و کیفیت صدای خوب آن‌هاست. آیا می‌دانستید که می‌توانید ایرپاد را با گوشی اندروید نیز استفاده کنید؟ ایرپادها تقریبا بدون هیچ مشکلی با گوشی‌های اندروید کار می‌کنند. تنها مشکل موجود، عدم نمایش میزان باتری ایرپادها در اندروید است. البته می‌توانید برنامه دیگری برای حل این مشکل دانلود کنید؛ اما تصور کنید که چقدر بهتر و ساده‌تر است که این قابلیت را به صورت آماده در اندروید داشته باشید.

قابلیت قفل کردن برنامه‌ ها

قابلیت قفل کردن برنامه‌ها یکی از قابلیت‌های موجود در رابط کاربری اندرویدهای سفارشی است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید برنامه‌های خود را روی صفحه قفل کنید. این کار به منظور ثابت کردن برنامه‌های خاصی روی مکان خاصی از صفحه انجام شده و از جابجایی تصادفی آن‌ها جلوگیری می‌کند. بعضی از کاربران ممکن است این ویژگی را بی‌فایده توصیف کنند. در عین حال وقتی گوشی اندرویدیتان را به دست بچه‌ها یا بعضی پدربزرگ و مادربزرگ‌ها می‌دهید، برنامه‌ها از جای اصلی خود جابجا می‌شوند. قابلیت قفل برنامه‌ها در جای خود، مانع از به وجود آمدن چنین مشکلی می‌شود.

شما هم می‌توانید درخواست‌ها و انتظارات خود را با ما و با بقیه کاربران به اشتراک بگذارید. درمورد هر یک از قابلیت‌های ذکر شده در این مقاله چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما وجود کدامیک ضروری‌تر است؟

اندروید ۱۱ تجربه استفاده از گلس‌های محافظ صفحه را بهتر خواهد کرد!

با ورود اندروید ۱۱ به گوشی‌های هوشمند، احتمالا آن دسته از گوشی‌هایی که بعد از چسباندن گلس محافظ صفحه کمی با تاخیر به لمس‌ها واکنش نشان می‌دهند، وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد چرا که در این سیستم‌ عامل گزینه‌ای برای افزایش حساسیت لمس اضافه خواهد شد.

در حالی که نسخه جدید اندروید چه از نظر امنیتی و چه از نظر ویژگی‌های ظاهری قابلیت‌های زیادی را به گوشی‌های اندرویدی اضافه می‌کند، اما بسیاری از این تغییرات آشنا هستند. در واقع برخی از آن‌ها بر اساس قابلیت‌های موجود در رابط کاربری دیگر محصولات طراحی می‌شوند.

برای مثال افزایش حساسیت لمس گوشی قابلیتی نیست که در همه گوشی‌ها وجود داشته باشد و احتمالا اندروید ۱۱ قرار است به آن مجهز شود. اما اگر از گوشی‌های جدید شرکت سامسونگ استفاده می‌کنید احتمالا افزایش حساسیت لمس، قابلیت جدیدی برایتان به حساب نمی‌آید چرا که این شرکت قبل‌ از گوگل آن را در گوشی‌های خود مورد استفاده قرار داده بود.

اما هدف اصلی این قابلیت چیست؟ با رفتن حسگر اثر انگشت به زیر نمایشگر گوشی‌های امروزی، دقت تشخیص انگشت کاربران به مراتب پایین‌تر آمد. در برخی موارد حتی کاربر مجبور است چندین بار انگشت خود را روی حسگر قرار دهد و یا پشیمان شده و از رمز عبور برای ورود به گوشی خود استفاده کند. این مسئله به خصوص زمانی که از یک گلس محافظ استفاده کنید بسیار بیشتر به چشم می‌آید. (البته مشکل حسگر اثر انگشت در درجه اول به دقت پایین خود سنسور بر می‌گردد.) سوا از کاهش دقت حسگر اثر انگشت، به طور کلی شاید شاهد ضعف در عملکرد لمس گوشی نیز باشیم. مخصوصا زمانی که گلس‌های ضخیم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: 

این تنظیمات می‌تواند برای آن دسته از کاربرانی که از دستکش مخصوص کار با گوشی استفاده می‌کنند نیز بسیار کاربردی باشد. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، برای دسترسی به این قابلیت کار دشواری نخواهید داشت و فقط باید بعد از ورود به تنظیمات، دسته نمایشگر و ورود به تنظیمات پیشرفته (Settings / Display / Advanced)، آن را فعال کرد.

متاسفانه این قابلیت هم اکنون فقط برای پیکسل ۴ در دسترس است و روی پیکسل ۲ و ۳ شاهد چنین تنظیماتی نخواهید بود. البته جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که فعال کردن آن روی گوشی‌های سامسونگ آنقدرها تفاوت ایجاد نکرد و در پیکسل ۴ هم شاهد تغییر خاصی نبودیم! با این اوصاف بسته به نوع گلکسی که استفاده می‌کنید ممکن است فرق ایجاد شده را متوجه شوید.

گوگل اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۱ را منتشر کرد

شب گذشته کمپانی گوگل اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۱ را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد. در جدیدترین نسخه اندروید مطابق معمول ویژگی‌های جدیدی ارائه می‌شود که فناوری ۵G مورد توجه گسترده گوگل قرار گرفته است. در اندروید ۱۱ توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها می‌توانند با توجه به دسترسی کاربران به اینترنت نامحدود یا اینترنت ۵G تجربه کاربری متفاوتی را ارائه کنند. همچنین باید به بهبود پشتیبانی از نمایشگرهای حفره‌دار و آبشاری، شبکه‌های عصبی و پخش ویدیو با تاخیر کم اشاره کنیم.

همانند اندروید ۱۰، در این نسخه جدید هم حریم خصوصی و امنیت نقش مهمی را ایفا می‌کند. کاربران حالا می‌توانند برای دسترسی‌های مختلف اپلیکیشن‌ها اجازه یک‌بار مصرف صادر کنند و در ضمن می‌توانیم به بهبود حفاظت از داده‌های موجود در حافظه خارجی اشاره کنیم. از دیگر امکانات آن نباید بهبود امکانات مربوط به تایید هویت بیومتریک را از قلم بیندازیم.

همانطور که از نام این نسخه پیداست، نسخه موردنظر در اصل برای توسعه‌دهندگان ارائه شده است و به همین خاطر برای نصب آن عجله نکنید. توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اپلیکیشن خود را برای جدیدترین اندروید آماده کنند، از چنین نسخه‌هایی بهره می‌برند. گوگل نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۱ را برای پیکسل ۲ به بعد عرضه کرده است و همین موضوع نشان می‌دهد که جدیدترین نسخه اندروید به احتمال زیاد برای نسل اول گوشی‌های پیکسل ارائه نخواهد شد. در نهایت باید بگوییم که در مطلبی جداگانه به صورت مفصل به ویژگی‌های جدید اندروید ۱۱ می‌پردازیم.

اندروید ۱۱ ؛ قرار است شاهد چه چیزی باشیم؟

به روزرسانی جدید اندروید چیست؟ احتمالا سوال مسخره‌ای است چرا که تقریبا همه ما می‌دانیم اندروید ۱۱ در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد. این حدس و گمان نیست، بلکه واقعیت است، زیرا گوگل آن را تأیید کرده است.
این به این دلیل است که با اندروید ۱۰ گوگل متعهد شده که از سیستم عددی سازماندهی سیستم عامل خود پیروی کند. با ما همراه باشید تا به بررسی اندورید ۱۱ بپردازیم.

اندروید 11 ؛ قرار است شاهد چه چیزی باشیم؟
معرفی اندروید ۱۱ ویژگی ها، مشخصات و تاریخ انتشار Android 11/R 9

تاریخ انتشار اندروید ۱۱

گوگل تمایل دارد تا قبل از انتشار سیستم عامل برای تلفن‌های پیکسل در ماه سپتامبر، از برخی از ویژگی‌های جدید سیستم عامل خود در Google IO در ماه مه رونمایی کند. خب طبیعی است که ابتدا گوشی‌های خود گوگل با این سیستم عامل عذضه شوند. پس از آن، برندهای مختلف گوشی‌های هوشمند دستگاه‌های خود را با گذشت زمان مطلب به روزرسانی می‌کنند. برای مثال OnePlus 7T و ۷T Pro اولین تلفن‌های هوشمند غیر گوگل بودند که با اندروید ۱۰ در جعبه قرار گرفتند.

با این حال همه تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند بلافاصله به روز نمی‌شوند و احتمالاً در سال ۲۰۲۱ ما شاهد این خواهیم بود که تمام اسمارت فون‌های جدید از این سیستم عامل بهره می‌گیرند.

بررسی ویژگی‌های اندروید ۱۱

تنها یک ویژگی اندروید ۱۱ وجود دارد که تاکنون از آن آگاه هستیم که واقعا وجود دارد. این ویژگی “Scoped Storage” است، که در ابتدا قرار بود در Android 10 موجود باشد، اما گوگل به دلیل شکایت توسعه دهندگان Android، آن را به تعویق انداخت.

Scoped Storage یک روش جدید برای سازماندهی اطلاعات و پرونده‌هایی است که برنامه‌های شما آن‌ها را می‌خوانند. به طور خلاصه، این باعث می‌شود سرعت خواندن حافظه بسیار سریع‌تر شود، امنیت شما را بهبود می‌بخشد و شما را مجبور به دادن مجوزهای جدید به برنامه‌ها می‌کند.

این تنها ویژگی Android 11 است که ما از آن آگاه هستیم، اما از آنجا که هنوز اندروید ۱۰ در اکثر دستگاه‌ها در دسترس نیست، باید مدتی متظر بمانیم تا اطلاعات جدیدی را بشنویم.

آنچه که انتظار داریم در Android 11 مشاهده کنیم

اینها پیشرفت‌هایی است که ما می‌خواهیم در Android 11 شاهد آن باشیم، چرا که ما هنوز در جدیدترین سیستم عامل Google این‌ها را مشاهده نمی‌کنیم.

۱- جایگزین جدید برای اشتراک فایل NFC

با اندروید ۱۰ Android Beam که به تلفن‌ها اجازه می‌داد فایل‌ها را از طریق NFC به اشتراک بگذارند، حذف شد. تنها کاری که باید انجام می‌دادید این بود که برای به اشتراک گذاشتن پرونده‌ها، تلفن‌ها را به هم وصل کنید، اما اکنون از بین رفته است.

این قابلیت یک گزینه‌ای Easy-to-use مفید است که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی یا فایل‌های دیگر را فقط با نزدیک کردن تلفن‌ها به یکدیگر به اشتراک بگذارید. اپل Airdrop یک ویژگی این‌چنینی است که در اندروید معادل آن وجود ندارد.

۲- Dark Mode بهبود یافته

حالت تاریک برای همه مناسب نیست، اما کسانی که از آن استفاده می‌کنند، آن را دوست دارند – یا حداقل آن را می‌خواهند، اما در اندروید ۱۰ این حالت مشکلات زیادی دارد. اولا، اینگونه نیست که بسیاری از برنامه‌ها از این حالت پشتیبانی کنند؛ حتی برنامه‌های Google! بنابراین با استفاده Dark Mode در تلفن هوشمندتان، اغلب می‌توانید شاهد پرش مستقیم از برنامه‌های تاریک به برنامه‌های روشن و بازگشت دوباره باشید.

دوما، در برنامه‌هایی که حالت تاریک دارند، برخی متن‌ها بدون تغییر رنگ باقی می‌مانند و خب طبیعتا نامرئی می‌شوند. این اتفاق معمولا در سرچ گوگل اتفاق می افتد. بنابراین نتیجه بی‌نتیجه!

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.

انتشار لیست گوشی‌های هواوی که آپدیت EMUI 11 را دریافت خواهند کرد

در حالی که بسیاری از دستگاه‌های برندهای مختلف منتظر دریافت به‌روزرسانی اندروید ۱۰ هستند، اخباری در رابطه با انتشار آپدیت EMUI 11 برای گوشی‌های هواوی بر پایه اندروید ۱۱ به گوش می‌رسد که در ادامه فهرست این مدل‌ها را می‌بینیم.

هنوز هم بسیاری از کاربران گوشی‌های هواوی منتظر دریافت به‌روزرسانی EMUI بر پایه اندروید ۱۰ هستند. اخیرا مدل‌هایی را دیده‌ایم که در ماه فوریه آپدیت خواهند شد، در حالی که برخی مدل‌های قدیمی‌تر هرگز نمی‌توانند تمام ویژگی‌های جدید نسخه بعدی رابط کاربری هواوی را تجربه کنند. بر اساس خبرهای منتشرشده، اکنون نگاهی به آینده داریم که کدام گوشی‌های هواویآپدیت EMUI 11 را دریافت خواهند کرد.

سپتامبر سال گذشته بود که گوگل اندروید ۱۰ را معرفی کرد. این سیستم عامل موبایل جدید دارای ویژگی‌های جالبی همچون حالت دارک مود (Dark Mode) در سطح سیستمی، کنترل‌های حرکتی جدید، بهبود‌های امنیتی و مجوزهای مدیریتی جدید است. علی‌رغم اینکه برخی مدل‌ها هنوز اندروید ۱۰ را دریافت نکرده‌اند، اما به تازگی شایعاتی پیرامون انتشار آپدیت EMUI 11 برای گوشی‌های هواوی منتشر شده است.

آپدیت EMUI 11 با اندروید ۱۱

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار داریم که گوگل نسخه بتای اندروید ۱۱ را برای گوشی‌های پیکسل در ماه مارس امسال عرضه کند. این فرآیند حدود ۴ یا ۵ ماه طول می‌کشد که در آن نسخه‌های مختلفی منتشر می‌شود، تا زمانی که نسخه پایدار دوباره در اواخر تابستان ۲۰۲۰ عرضه شود. این بدان معناست که تنها چند ماه دیگر شاهد اولین نسخه اندروید ۱۱ خواهیم بود.

تولیدکنندگانی مانند هواوی به طور موازی کار می‌کنند تا اندروید ۱۱ را با رابط‌ کاربری شخصی‌سازی‌شده خود سازگار کنند. این شرکت چینی رابط کاربری EMUI 10 را در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی معرفی کرد. تمام گوشی‌های که به‌روزرسانی EMUI 10 را دریافت کرده‌اند، شاید به اندازه کافی خوش‌شانس نباشد که بتوانند آپدیت EMUI 11 را دریافت کنند، زیرا برخی مدل‌ها به پایان چرخه به‌روزرسانی خود نزدیک می‌شوند. قاعده ثابتی در این رابطه وجود ندارد، اما معمولا این چرخه معمولا دو سال طول می‌کشد.

در زیر فهرستی از گوشی‌های هواوی آورده شده است که بر اساس خبرهای منتشرشده، آپدیت EMUI 11 را دریافت خواهند کرد. هواوی احتمالا نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی خود را در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان در نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی می‌کند.

سری میت (Mate Series)

  • هواوی میت ۳۰ پرو
  • هواوی میت ۳۰
  • هواوی میت ۳۰ آر اس پورشه دیزاین
  • هواوی میت ۲۰
  • هواوی میت ۲۰ پرو
  • هواوی میت ۲۰ ایکس
  • هواوی میت ۲۰ ایکس (نسخه ۵G)
  • هواوی میت ۲۰ ایکس (نسخه ۴G)
  • هواوی میت ۲۰ پورشه آر اس
  • هواوی میت ایکس

سری پی (P Series)

  • هواوی پی ۴۰
  • هواوی پی ۴۰ پرو
  • هواوی پی ۳۰
  • هواوی پی ۳۰ پرو

سری نوا (Nova Series)

  • هواوی نوا ۶
  • هواوی نوا ۶ (نسخه ۵G)
  • هواوی نوا ۵ تی
  • هواوی نوا ۵
  • هواوی ۵ پرو
  • هواوی نوا ۵ زد
  • هواوی نوا ۵ آی
  • هواوی نوا ۵ آی پرو

سری آنر (Honor Series)

  • آنر وی ۳۰
  • آنر وی ۳۰ پرو
  • آنر وی ۲۰
  • آنر وی ۲۰ پرو
  • آنر ۲۰ اس
  • آنر ۲۰ یوث ادیشن
  • آنر ۹ ایکس
  • آنر ۹ ایکس پرو

باید اشاره کرد که این لیست به صورت غیر رسمی و با توجه به سیاست‌های هواوی در زمینه به‌روزرسانی محصولات این شرکت در سال‌های گذشته، منتشر شده است. امسال نیز برای هواوی مهم تلقی می‌شود، زیرا این شرکت در تلاش است تا اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های خود را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا توسعه دهد. این بدان معناست که آپدیت EMUI 11 می‌تواند بزرگ‌ترین حرکت هواوی در این برهه از تاریخ و یکی از مهم‌ترین نقاط عطف برای آینده این شرکت باشد.

spy24.net


برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور


keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا