برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دوردانلود برنامه شنود صداکنترل گوشی از راه دور برنامه برای کنترل اعضای خانواده

معرفی علائم شنود تلفن همراه نحوه جلوگیری از ضبط مکالمه گوشی

معرفی علائم شنود و استراق سمع مخفیانه ی تلفن همراه  : تا به حال به این فکر کرده اید که اگر تمامی اطلاعات موجود در تلفن همراه شما اعم از تماس ها، مکالمات و پیام های تصویری و نوشتاری با تاریخ و زمان مشخص به صورت لحظه به لحظه مورد شنود و استراق سمع واقع شود، چه باید بکنید و یا چگونه می توانید علائم مربوط به شنود و کنترل و نظارت گوشی تلفن همراه خود را ردیابی کرده و از حضور شخصی که به صورت کاملا مخفیانه شما را زیر نظر دارد، آگاه شوید. با ما همراه باشید، زیرا در این مطلب قصد داریم شما را با علائم شنود تلفن همراه آشنا کنیم.


در ابتدا باید بگویم، کنترل و نظارت بر روی تمامی فعالیت های شما در تلفن همراه در فضای مجازی و غیر مجازی کار بسیار راحت و ساده ای ست و هر کسی می تواند بدون داشتن دانش و اطلاعات خاص در این زمینه این کار را انجام دهد. البته از لحاظ قانونی این کار یعنی شنود تلفن یک فرد بدون کسب اجازه ی شخصی، عملی غیر قانونی و جرم محسوب می شود و شخص انجام دهنده ی این کار باید خساراتی را اعم از مادی و کیفری طبق صلاحدید قانون و ماده ی مدنی بپردازد. 

شنود تلفن همراه

با پیشرفت علم و تکنولوژی اپلیکیشن ها و برنامه های بسیار زیادی طراحی و تولید شده اند که حقیقتا بسیاری از آنها در سهل و آسان کردن شیوه ی زندگی نقش موثر و مهمی را ایفا کرده اند ولی در کنار این برنامه های مفید، همواره برنامه هایی هم وجود دارند که برای ما و نوع زندگی ما خطرناک بوده و تهدید به حساب می آیند. از جمله ی این برنامه ها می توان به برنامه مخصوص و منحصر به فرد شنود و استراق سمع غیر قانونی و غیر مجاز مخفیانه ی تلفن همراه اشار کرد. شنود در هر گوشی موبایلی که دارای سیم کارت و باطری باشد امکان پذیر است. از طریق سیم کارت شنود، رد یابی و کنترل صورت می گیرد و وجود باطری از این رو الزامی شت که هنگام شنود تلفن همراه باید روشن باشد. از این رو ایجاد محیطی امن در تلفن همراه و بدون حضور مخفیانه و نا محسوس شخص دیگر، تبدیل به دغدغه و نگرانی امروزی بسیاری از انسان ها شده است. هر چند که شخص انجام دهنده ی این کار معمولا از سلامت روحی و روانی برخوردار نمی باشد چرا که این کار هم از لحاظ قانونی کاری غیر مجاز است و هم از لحاظ اخلاقی نادرست و نامتعارف می باشد. 

بررسی و تحلیل شنود، نظارت  و کنترل تماس ها و مکالمات از نظر قانونی

در ماده ی 25 قانون قضائی جمهوری اسلامی در مورد شنود و استراق سمع غیر مجاز اینگونه بیان شده است که ” بررسی و کنترل پیام ها، ضبط و افشای مکالمات و تماس های تلفنی، شنود و استراق سمع و هر گونه تجسس و کنترل دیگری ممنوع  است مگر به حکم و اجازه ی قانون” ضبط ، کنترل، نظارت و شنود اطلاعات شخصی فرد اعم از تماس ها، مکالمات و پیام ها از لحاظ قانونی جرم محسوب می شود. تنها استثنائی که در این مورد وجود دارد، طبق ماده ی 25 قانون اساسی جمهوری اسلامی، شنود قانونی با اجازه و حکم قانون از سمت قوه ی قضائیه می باشد. 

در قانون کیفری جمهوری اسلامی ماده های زیادی در خصوص بحث بازرسی و تفتیش منازل به منظور جستجو در پیدا کردن آلات جرم، ذکر شده است. که از جمله ی آنها می توان به ماده ی 104 قانون کیفری اشاره کرد. در این ماده مختصرا اینگونه بیان شده است که ” در صورتی که تفتیش و بازرسی منزل متهم به منظور جستجو و پیدا کردن آلت جرم باشد، قانون اساسی بدین منظور به دستگاه ها زیر ربط ، اجازه توقیف شی ء مورد نظر را که در واقع آلت جرم محسوب می شود را صادر کرده و بعد از ارسال در حضور متهم مورد نظر، آن را ارائه می دهد و تمامی این مراتب را در صورت جلسه قید کرده و پس از گرفتن امضای شخص مورد نظر، ان را در پرونده ی شخص، ضبط و ثبت می نمایند.” اما در مورد شنود، کنترل و استراق سمع مخفیانه تلفن همراه در ماده ی مذکور اینگونه بیان شده است که ” کنترل، شنود و نظارت تلفن همراه، به غیر از استثناء هایی که در خصوص امنیت کشور است و حکم آن از طرف قانون اساسی، تایید می شود، در دیگر موارد ممنوع و غیر مجاز بوده و جرم محسوب می شود.”

در ماده و قانون نام برده شده صریحا اینگونه بیان شده است که شنود تلفن افراد تنها با تایید و کسب اجازه از قاضی در قوه ی قضائیه امکان پذیر است و تنها قاضی مربوطه می تواند به این امر رسیدگی کند. البته در این مورد باید خاطر نشان کرد که طبق محدودیت ها و ضوابط قانونی که در خصوص تبصره این ماده در مورد زندانیان محکوم به جرم استراق سمع و شنود غیر قانونی ذکر و مطرح شده است، دست قاضی مربوطه نیز به طور کامل باز نیست و قوانین و تبصره های قوه ی قضائیه و صلاحدید دیگر عوامر در رابطه با موضوع گفته شده، نقش بسیار حیاتی و منحصر به فردی دارند. طبق قانون 104، تمامی زندانیان مربوطه متهم به پرداخت جرائم مادی و کیفری هستند.

در ماده ی 528 قانون اساسی در خصوص شنود تلفن همراه  صریحا در مورد مجازات این افراد اینگونه بیان شده است که ” هر یک از ماموران و افراد دولتی، در صورتی که به غیر از موارد مذکری که طبق قانون اجازه ی شنود از طرف قاضی و قوه ی قضائیه صادر شده است، اقدام به شنود، استراق سمع و کنترل اطلاعات خصوصی  و مکالمات و تماس های یک فرد بزنند، از نظر قانونی مجرم محسوب شده از لحاظ کیفری به حبس یک تاسه سال و از نظر نقدی به پرداخت خسارت هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.” در این ماده فقط در مورد مستخدمین و مامورین دولتی صحبت شده است. در مورد افراد غیر دولتی دراین خصوص در ماده ی 730 قانون مجازات اسلامی بیان شده است که ” هر فرد، به صورت غیر قانونی در حال انتقال محتوای ارتباطات غیر عمومی در رسانه های جمعی باشد و یا امواج نوری و الکترومغناطیسی را مورد شنود قرار دهد، از لحاظ کیفری به شش ماه تا دو سال حبس و از لحاظ نقدی چهل میلیون ریال و یا هر دو خسارات محکوم خواهد شد.” طبق تبصره ها و مواد 729، 731، 732 و 733 هر گونه شنود و جاسوسی رایانه ای و هر گونه نظارت و استراق سمع از لحاظ قانونی و کیفری جرم به حساب می آید. 

مواد و تبصره های قانونی که مختصرا به شرح آنها پرداختیم، هم در مورد مامورین دولتی و در مورد افراد معمولی صدق می کند. 

بنابر این، با تصویب ماده ها تبصره های ذکر شده، در تاریخ پنج خرداد سال 1388 قانونا این تبصره ها ثبت شد که شنود، جاسوسی و تفتیس داده ها و اطلاعات شخصی یک فرد در سامانه های مخابراتی و رایانه ای در صورتی که مجوز آن از طرف شخص قاضی و قوه ی قضائیه صادر شنده باشد، شخص فاعل شنود و استراق سمع اعم از مامورین و مستخدمین دولتی و غیر دولتی، جرم محسوب شده و شخص مورد نظر محکوم به پرداخت جرائم و خسارات مادی و کیفری و در بعضی موارد هر دو خواهد شد. 

Stingray min

شنود و استراق سمع خط ثابت از طریق تلفن همراه

از انجا که راه ارتباطی خط های تلفن ثابت تا مخابرات از طریق کابل هست و اکثر تلفن های خط ثابت از طریق کابل به هم متصل می شوند( البته الان تلفن های بی سیم هم برای ارتباط و اتصال خط های ثابت موجود می باشد). از این رو شنود و استراق سمع مخفیانه خط های تلفن ثابت می تواند از طریق ارتباط و کانکت ان خط ثابت با یک گوشی موبایل میسر و امکان پذیر باشد. در واقع می توان گفت یکی از راحت ترین و رایج ترین روش های شنود تلفن همراه و خط ثابت همین روش می باشد. البته این روش معایب و نواقصی را هم به همراه دارد که به اختصار به بررسی آنها می پردازیم:

  • در روش ذکر شده یعنی شنود خط ثابت از طریق تلفن موبایل، این نکته وجود دارد که شخص مورد نظر ممکن از این شنود مطلع شود. 
  • باید به خط ثابت مورد نظر دسترسی کامل داشته باشیم در غیر این صورت امکان شنود وجود ندارد.
  • برای اینکه بتوانیم تماس ها و مکالمات شخص مورد نظر را به صورت دقیق شنود کنیم باید با خط تلفن ثابت حداقل فاصله را داشته باشیم.

تا اینجا عیوبی که در این روش بود را بررسی کردیم در ادامه می خواهیم به نشانه های شنود مخفیانه ی تلفن ثابت بپردازیم:

  • از جمله علائمی که ممکن این روش از شنود به همراه خود داشته باشد ایجاد صداهای غیر معمول و غیر متعارف در تماس های تلفنی ست.
  • اگر سیم کشی خط ثابت شما دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر و یا سیم کشی مجدد داشته باشد، امکان شنود گرفته می شود. 

در مورد اولین گزینه در این خصوص باید خاطر نشان کرد که در این شرایط اگر میکروفون گوشی خود را غیر فعال کنید، تا حد زیادی صداهای غیر معمول را حذف خواهید کرد. برای جلوگیری از شنود، خط تلفن خود را دائم چک و کنترل کنید، اگر کسی در صدد شنود خط تلفن ثابت شما باشد، در این صورت، قابل شناسایی می باشد. 

1 min 3

چگونگی شنود خط ثابت از طریق میکروفون 

از دیگر روش های شنود خط ثابت تلفن، نصب میکروفون در دستگاه تلفن ثابت مد نظر می باشد. معمولا بهترین جا برای نصب میکروفون مخفی خود گوشی تلفن ثابت است چرا که از این طریق بهتر می توانید صدا ها و مکالمات آنها را ضبط کنید. این روش نیز از جمله روش های بسیار قدیمی می باشد که در گذشته انجام می شد. عیوبی که در این روش از شنود با استفاده میکروفون مخفی وجود دارد عبارت اند از: 

  • دسترسی مستقیم به تلفن ثابت
  • داشتن حداقل فاصله با خط ثابت شخص مورد نظر
  • امکان نداشتن جای مناسب برای قرار دادن میکروفون مخفی دربعضی از  تلفن ها

علائمی که در رابطه با این روش از شنود وجود دارد، عبارت اند از: 

  • امواج فرستاده شده از طرف میکروفون تعبیه شده در تلفن، ممکن است باعث ایجاد صدا شود و شما متوجه شنود تلفن ثابت خود شوید. 
  • از دیگر علائم این است که ممکن است هنگام قرار دادن میکروفون در تلفن ثابت ممکن ایت در شکل ظاهری آن، تغییراتی به وجود آمده باشد که از این طریق بتوانید متوجه شنود شوید. 

هر تلفن همراهی دارای میکروفونی حساس است که می توانید آن را فعال کنید. با فعال کردن این میکروفن دیگر احتیاجی به برقراری تماس و فعال شدن سیم کارت نخواهید داشت.

در عصر حاضر، فروش دستگاه هایی که قادر به فعال کردن این میکروفن ها بوده و امکان شنود مخفیانه را برای شما فراهم می سازند، تبدیل به یکی از تولیدات و تجارت های ذینفع شرکت های تولید کننده ی گوشی موبایل شده است. از ویژگی های خاص و منحصر به فرا این دستگاه ها، امکان اتصال به تلفن همراه، فعال کردن میکروفون و شنود مکالمات و تماس های شخص مورد نظر می باشد. البته سازندگان و کمپانی های بزگ گوشی های موبایل، تنها تولید کنندگان ذینفع این دستگاه ها نیستند بلکه تمامی کمپانی های بزرگ تولید کننده ی اپلیکیشن های گوشی موبایل نیز در صورت در دسترس داشتن کد های امنیتی قادر به ساخت چنین برنامه ها و دستگاه هایی می باشند.

این شرکت ها، نرم افزار خاصی را برنامه نویسی، طراحی و تولید کره اند که با نصب آن بر روی گوشی تلفن موبایل می توانید به راحتی تمامی تماس ها، مکالمات و تمامی پیام های تصویری و نوشتاری فرد مورد نظر را شنود کنید. 

با پیشرفت علم و تکنولوژی در این زمینه، می توان گفت هر موبایلی حتی در صورت خاموش بودن، می تواند به راحتی مورد شنود و استراق سمع قرار بگیرد. باید به این نکته توجه نمود که این سیستم علاوه بر شنود تماس ها و مکالمات می تواند به تمامی اطلاعات شخصی موجود در تلفن همراه اعم از تمامی پیام ها و یادداشت های شخصی دسترسی داشته باشد. 

راه های تشخیص شنود در تلفن همراه

چگونه قادر به تشخیص و شناسایی شنود تلفن همراه خود باشیم؟ 

می توان گفت، در کل، دو نوع شنود وجود دارد. یک: شنود مربوط به مکالمات و تماس ها که به ان depend of call نیز گفته می شود یعنی مکالمات به صورت خودکار ضبط و ثبت می شود و بعدا مورد استفاده قرار می گیرد. دو: شنود call less، که این نوع شنود در هر جایی حتی با وجود خاموش بودن تلفن همراه نیز امکان پذیر می باشد. 

آیا می توان متوجه شنود ها شد؟ در مورد اولین گزینه این امکان به راحتی وجود ندارد، ولی در مورد دومین گزینه، دستور العمل هایی وجو دارد که طبق آنها می توان متوجه شنود شخص مقابل شد. از جمله دستور العمل هایی و علائمی که می توان به انها اشاره کرد عبارت اند از:

  • باطری موبایل شما بدون استفاده ی زیاد، مرتبا خالی می شود و شما مجبور خواهید بود چند بار در روز باطری موبایل خود را شارژ کنید. 
  • مرتبا آنتن گوشی مخفی می شود و بعد از هر بار آشکار شدن، پیام forbidden network بر روی صفحه ی گوشی موبایل شما ظاهر می شود. 
  • بدون استفاده از گوشی، موبایل شما به حال رومینگ می رود. 
  • در صورتی که از تلفن همراه استفاده چندانی نکرده باشید و همواره داغ باشد، امکان اینکه مورد شنود قرار گرفته باشید، زیاد است.
  • در صورتی که گوشی موبایل شما خرابی نشده باشد و نیاز به تعمیر نداشته باشد، اگر دیر تر از زمان معمول برنامه هارا اجرا کند، امکان شنود وجود دارد.

هر کدام از این برنامه ممکن است به تنهایی از علائم شنود تلفن همراه نباشند ولی در صورتی که چندین علامت را به صورت هم زمان با هم مشاهده کردید در صورت سالم بودن گوشی و رفع خرابی، ممکن است تلفن همراه شما مورد شنود واقع شده باشد. نکته ی بسیار مهم دیگری که باید به ان توجه کرد این است، زمانی که باطری تلفن همراه از موبایل بیرون اورده شود، یعنی حتی در صورت خاموشی مطلق هم قسمت مخابراتی تلفن همراه شما فعال و قابل شنود است. پس نتیجه می گیریم، بدون تردید تمامی تلفن های موبایل قابل ردیابی و شنود هستند . 

در خارج و داخل ایران در شرایطی که به حفظ امنیت دولت و جامعه بر می گردد، شنود وجود دارد. طبق اخباری که حدودا یک سال و نیم پیش در مجله های اروپایی منتشر شد مبنی بر اینکه یک ایرانی کشته شده بود و پلیس و نیروی امنیتی کشور مربوطه، توانستند از طریق شنود تلفن همراه شخص قاتل، او را پیدا کرده و دستگیر نمایند. این میزان پیشرفت در علم و تکنولوژی معایب و مزایای مربوط به خود را به همراه دارد که کمک به مسئله ی امنیتی کشور از جمله مزایای این نرم افزار های جدید محسوب می شوند. 

از جمله روش ها نظارت و شنود غیر مجاز، غیر قانونی و مخفیانه ی  گوشی موبایل عبارت اند از:

عده ای فکر می کنند که با خاموش کردن تلفن همراه خود و یا بیرون آوردن باطری راه شنود مکالمات را بر روی هر کسی می بندند در حالی که اینگونه نیست. اگر تنظیمات تلفن همراه شما توسط فرد جاسوس، دستکاری شده باشد، حتی در حالت خاموش نیز تلفن همراه شما می تواند قابل ردیابی، شنود و کنترل باشد. از این طریق تمامی اطلاعات شخصی موجود در گوشی موبایل به ایمیل شخص مذکور فرستاده می شود. حتی بیرون آوردن باطری هم کمکی برای جلوگیری از شنود نمی کند چرا که ممکن است در گوشی موبایل دو باطری قرار گرفته باشد در این صورت باطری دوم کار باطری بیرون آورده شده را انجام می دهد.

از روش دیگر شنود، تنظیم شماره ای خاص در تلفن موبایل شخص مورد نطر است بدین گونه که  فرد شنود کننده به شخص مورد نظر زنگ می زند ولی بدون اینکه گوشی موبایل شخص مورد نظر زنگ بخورد میکروفون کار گذاشته شده در تلفن، به صورت اتوماتیک فعال می شود و شنود بدون اینکه شخص، متوجه شود، صورت می گیرد. 

چه راه هایی برای جلوگیری از شنود گوشی موبایل وجود دارد؟

برای جلوگیری از شنود گوشی موبایل خود بهتر است یک سری نکات را رعایت کنید. 

یک: هنگام خرید موبایل، از خرید موبایل های دست دوم بپرهیزید. 

دو: تمامی قسمت های گوشی( باتری، هندزفری، قاب و غیره) را به دقت چک کنید. 

سه: لیست تمامی تماس ها و مکالمات خود را از طریق مرکز مخابرات تهیه کنید و کنترل و نظارت داشته باشید. 

چهار: پیامک های ناشناس را که حجمی بالاتر از یک صفحه دارند را قبل از باز کردن، پاک کنید. 

پنج: ایمیل های ناشناس را حذف کنید. 

شش:فایل هایی که از شبکه های اجتماعی دریافت می کنید و حجم بالایی دارند را حتی الامکان در گوشی و یا کامپیوتر شخصی خود، اجرا نکنید.

هفت: بلوتوث موبایل خود را در حالت غیر فعال قرار دهید.

هشت: اطلاعات محرمانه ی خود را از قبیل رمز کارت بانکی، شماره حساب و غیره را به هیچ عنوان در تلفن همراه خود ذخیره و ثبت نکنید. 

نه: هر چند وقت یک بار تلفن همراه خود را فرمت و راه اندازی مجدد کنید.

ده: سعی کنید نرم افزار ها و اپلیکیشن هایی را که می خواهید در گوشی موبایل خود نصب کنید را از جای مطمئن و قابل اعتماد دانلود کنید. 

یازده: بهتر است تلفن همراه خود در جلسات مهم و خصوصی به همراه نداشته باشید.

دوازده: به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی، تلفن همراه خود را به دست افراد ناشناس و نامطمئن نسپارید. 

سیزده: در صورت مفقود شدن گوشی و یا دزدیده شدن آن، تمامی سلسله مراتب امنیتی را در نظر بگیرید و محتوای گوشی خود را کنترل کنید.  چهارده: در تلفن همراه خود آنتی ویروس نصب کنید و هر چند وقت یک بار آن را فعال کنید. 

پونزده: در هنگام خرید کابل و شارژر به دقت تمامی نقاط آن را بررسی کنید. چرا که در بعضی از این کابل ها و شارژها محل مناسبی برای قرار گرفتن سیم کارت تعبیه شده است و تمامی اطلاعات شخصی حتی از طریق شارژر و کابل هم می تواند قابل ردیابی و شنود باشد.

تمامی موارد نام برده شده، در جهت ارتقاء آگاهی و اطلاعات شما در زمینه شنود، استراق سمع، کنترل و نظارت تلفن همراه می باشد.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

نقطه نارنجی و شنود گوشی‌های آیفون! + جزییات آی‌اواس ۱۴ (iOS 14)

آی‌اواس ۱۴، تغییرات ظاهری در سیستم عامل جدید اپل و ظاهر شدن یک علامت نارنجی در صفحه نمایش گوشی‌های آیفون موجب گمانه زنی‌هایی درباره امنیت آن و شنود مکالمات کاربران آن شده است.

به گزارش SPY24، شایعات جدید درباره «شنود گوشی» در پی آن قوت گرفت که کاربران پس از به روز رسانی سیستم عامل گوشی خود به نسخه ۱۴ مشاهده کردند گهگاه نقطه‌ای نارنجی در بالای سمت راست صفحه نمایش ظاهر می‌شود که با تغییر تنظیمات همچنان وجود دارد.

ماجرای نقطه نارنجی و شنود اپل ( orange dot)

ظاهر شدن نقطه روی صفحه نمایش معمولاً نشانگر آن است که اپلیکیشن موبایل در حال ضبط اطلاعات از طریق میکروفون یا دوربین گوشی است. در حالت عادی این برای کاربران امری عادی به شمار می‌رود چرا که اپلیکیشن‌ها به هنگام نصب از کاربر می‌خواهند اجازه استفاده از میکروفن یا دوربین را به آن‌ها بدهد و کاربران نیز خواسته یا ناخواسته چنین اجازه‌ای را می‌دهند.

با این وجود در مورد کاربران آیفون باید گفت که خطری آنان را تهدید نمی‌کند و نقطه نارنجی تنها یک تغییر ظاهری در سیستم عامل آی‌اواس ۱۴ است. این نقطه نارنجی خودبه‌خود ظاهر نمی‌شود و تنها در مواقعی قابل مشاهده است که میکروفن فعال باشد. در حقیقت اپل با این نشان جدید به کاربران گوشزد می‌کند که داده‌های صوتی از آنان در حال ضبط و ارسال است ظاهر شدن نقطه سبز نیز همین کاربرد را دارد، اما برای وبکم و دوربین. درواقع وقتی نقطه سبز در بالای صفحه نمایش ظاهر شد به این معنی است که تصویر در حال ضبط و ارسال است.

گفته می‌شود اپل که به وضع قوانین سخت برای حفظ حریم خصوصی شهرت دارد می‌خواهد با این سرویس جدید بر تمایز محصولات خود با رقیبانش همچون اندروید در حوزه امنیت تاکید کند. منتقدان سیستم عامل آن دروید می‌گویند که سطح کم امنیتی آن باعث شده تا هکرها بتوانند بدون اینکه کاربران متوجه شوند، نسبت به سرقت اطلاعات و داده‌های آنان اقدام کنند.

اپل در مورد نقطه نارنجی چه گفته است؟

اپل در بیانیه‌ای در مورد نقطه نارنجی و به روز رسانی iOS 14 گفت: هر زمان که برنامه‌ای از میکروفون یا دوربین شما استفاده می‌کند، یک نشانگر در بالای صفحه شما ظاهر می‌شود. و در مرکز کنترل، می‌توانید ببینید آیا به تازگی برنامه‌ای از آنها استفاده کرده است یا خیر؛ کاربران اپل می‌توانند مجوزهای برنامه را در بخش تنظیمات بررسی کنند و می‌توانند دسترسی برنامه‌ها به میکروفون یا دوربین شما را رد کنند و یا به طور کلی برنامه را حذف کنند. اپل افزود: حریم خصوصی حق اساسی هر انسان است و هسته اصلی هر کاری است که انجام می‌دهیم. به همین دلیل ما با iOS 14، به کاربران امکان کنترل بیشتر داده‌های به اشتراک گذاشته شده و شفافیت بیشتر درباره نحوه استفاده از آن را می‌دهیم.

تغییرات در ای او اس ۱۴

به دنبال راه اندازی نرم افزار جدید iOS 14 در iPhone و iPad ، کاربران اپل اکنون می‌توانند هنگام استفاده از برنامه دیگری ، به تماشای فیلم یا تماس FaceTime با دیگران ادامه دهند. این سیستم عامل جدید و به روز رسانی شده شامل ویژگی‌های جدید از جمله توانایی اضافه کردن ویجت‌ها به صفحه اصلی گوشی (هوم) است. همچنین در سیستم‌عامل جدید آیفون، تمام اپلیکیشن‌ها می‌توانند در قالب بخش جدیدی با نام اپ لایبرری (App Library) گردآوری شوند و تغییراتی نیز در آی‌مسیج (iMessage) دیده می‌شود.

از ویژگی‌های دیگر می‌توان به «پشت ضربه» (Back Tap) اشاره کرد که روشی سریع برای ایجاد حرکات، وظایف و میانبرها است، ، تشخیص زبان اشاره در Group FaceTime، VoiceOver ، خواننده برجسته صنعت برای جامعه نابینایان، ترانسلیت در میان ۱۱ زبان مختلف، گسترش اطلاعات سیری، برنامه Home با پیشنهادات اتوماسیون جدید، نورپردازی تطبیقی برای چراغ‌های سازگار با HomeKit، گزارش حفظ حریم خصوصی در, Safari و چک لیست بهداشتی جدید شامل SOS اضطراری، شناسه پزشکی، نوار قلب، تشخیص سقوط و موارد دیگر اشاره کرد.

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا