آموزش شناخت انواع هک و روش های مقابله

نفوذ به گوشی دیگران از طریق اینترنت

نفوذ به گوشی دیگران از طریق اینترنت: امروزه گوشی همراه یکی از مهم ترین و اصلی ترین عناصر زندگی بشر به شمار می آید، و در طی سال های اخیر توانسته است تا در برخی موراد جای کامپیوترها را  بگیرد. در سالیان پیش که هنوز گوشی هی همراه مانند امروزه پیشرفته چندانی نداشتند و تکنولوژی بزرگ همان کامپیوترها به شمار می امدند بحث نفوذ به کامپیوترها به مبحثی داغ در حوزه فناوری اطلاعات تبدیل شده بود.

اما امروز این بحث به سمت گوشی های همراه تغییر مسیر داده است و از انجا که این گوشی ها پراستفاده ترین فناوری قرن قلمداد می شوند قطعا افراد داخل ان اطلاعات زیادی را نگهداری می کنند و از ان به عنوان یک منبع ذخیره استفاده می کنند، از این رو کاملا طبیعی است که هر فردی نگران نفوذ دیگران به گوشی خود باشد به خصوص که امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی و اینترنتی همه گیر شده است و برخی افراد از این طریق به راحتی می توانند به گوشی دیگران از طریق اینترنت نفوذ پیدا کنند. برای کسب اطلاعات در این زمینه با spy24 همراه باشید.

نفوذ به گوشی دیگران از طریق اینترنت

نفوذ به گوشی دیگران از طریق اینترنت شامل چه بخش هایی می شود؟

افرادی که از طریق اینترنت به گوشی دیگران نفوذ می کنند را هکر می نامند. هکرها از انجام این کار ممکن است اهداف مختلفی داشته باشند که بر اساس آن به اطلاعاتی که شامل حریم خصوصی فرد می شود دسترسی پیدا می کنند.

معمولا افرادی که از طریق اینترنت به گوشی دیگران نفوذ پیدا می کنند ابتدا شبکه های اجتماعی مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام (هک پیام های اینستاگرام) را هدف قرار می دهند ولیکن ممکن است برخی از این افراد اهداف بیشتری از این عمل داشته باشند و از طریق نفوذ به این شبکه های اجتماعی بخواهند از طریق ترفندهای ویژه ای به سایر بخش های گوشی همراه دسترسی پیدا کنند.

با توجه به مطلب فوق الذکر درباره نفوذ به گوشی دیگران از طریق اینترنت می توان گفت با نفوذ به گوشی، تمامی اطلاعاتی که در گوشی نگهداری می کنید در خطر قرار دارند و خطر دسترسی تنها برای شبکه های اجتماعی نیست بلکه هکر می تواند به راحتی به اطلاعات دیگری مانند پیامک ها- گالری- مخاطبین و… دسترسی پیدا کند.

اگر چنانچه شما بدون توجه به نکات امنیتی اقدام به نصب برنامه هایی که اعتباری قانونی ندارند کنید؛ شخص هکر به راحتی می تواند از طریق یک تروجان که شما تصور می کنید اپلیکیشنی کاربردی است به گوشی شما نفوذ کرده و به اطلاعات گوشی شما دسترسی پیدا می کند.

نفوذ به گوشی دیگران از طریق اینترنت به چه روش هایی انجام می شود؟

این سوال ممکن است برای تمامی افرادی که نگران نفوذ هکرها به گوشیشان هستند پیش بیاید، در این بخش از مقاله روش هایی را که ممکن است هکرها با استفاده از آن بتوانند به گوشی شما نفوذ پیدا کنند را مورد بررسی قرار می دهیم. (البته لازم است که بدانید که تمامی این روش ها که به آن اشاره می کنیم از طریق اینترنت برای هکرها امکان پذیر است).

هك كردن موبايل از طريق اینترنت

  • به کارگیری رت و تروجان در اپلیکیشن های تقلبی

یکی از روش های بسیار رایج برای نفوذ به گوشی دیگران از طریق اینترنت استفاده از هک اپلیکیشن است، به این صورت که فرد هکر با ساخت  اپلیکیشنی با فرمت apk اندروید، و از طریق تبلیغات افراد را برای نصب آن تشویق می کند.

به عنوان مثال در یکی از گروه های شبکه اجتماعی در حال چت و گفتگو هستید که پیامی با عنوان دانلود رایگان برنامه های گوشی همراه” با فایل نصبی آن از سوی فردی ناشناس برایتان ارسال می شود، بسیاری از افراد ممکن است به دلیل کنجکاوی و یا بهره مند شدن از برنامه ها آن هم به صورت رایگان برنامه را نصب کنند تا بتوانند به محتوای آن دسترسی داشته باشند بدون آن که بدانند برنامه مذکور تنها برای نفوذ به گوشی شما از طریق اینترنت ساخته شده است و تمامی کدهایی که برای ساخت این اپلیکیشن به کار رفته است برای دسترسی به اطلاعات گوشی شما می باشد و از این طریق هکرها می توانند به راحتی از طریق اینترنت به گوشی نفوذ پیدا کنند.

هنگامی که شما این اپلیکیشن را برای نفوذ به گوشی دیگران از طریق اینترنت نصب می کنید و با ورود به برنامه یک منوی ساده و یا چند عکس را مشاهده می کنید در صورتی که عملیات اصلی این برنامه در پشت پرده در حال اجرا است و از طریق کدهای مخربی که در آن وجود دارد (به این کدها رت یا تروجان می گویند) کل اطلاعات گوشی شما برای هکر ارسال می شود.

این یکی از روش هایی است که هکرها از طریق ان کاربران را فریب می دهند تا به خواسته خود برسند از این رو لازم است که در فضای مجازی حتما نکات امنیتی و اصولی را در زمان نصب هر گونه برنامه یا اپلیکیشنی مدنظر داشته باشید و از نصب برنامه های نامعتبر مانند هر کدام از شبکه های اجتماعی از سایت های نامعتبر خودداری کنید.

رت یا تروجان چیست؟

رت یا تروجان چیست؟

رت یا تروجان کدهای مخربی هستند که برای نفوذ به گوشی و دسترسی به اطلاعات در اپلیکیشن های نامعتبر وجود دارد، هکر از طریق رت می توانند هر کدام از موراد ذیل را انجام دهند:

  • به آسانی صفحه کیبورد گوشی شما را تحت نظر دارد و هر گونه اطلاعاتی که با آن تایپ می کنید را بررسی می کند و از این طریق به راحتی به پسورد برنامه هایی که در گوشی دارید دسترسی پیدا می کند.
  • از طریق رت می توان به صورت کامل دستگاه گوشی را در اختیار گرفت به گونه ای که می توان عمل نصب و حذف برنامه ها، مشاهده پیامک های دریافتی و یا مشاهده گالری و … را انجام داد.
  • از طریق رت امکان استفاده از وب کم تلفن همراه که به آن نفوذ پیدا کرده است نیز وجود دارد و هکر می تواند به راحتی عمل فیلمبرداری نیز انجام دهد.

مواد فوق الذکر تنها چند مورد از اهداف نفوذ به گوشی دیگران از طریق اینترنت است. لذا برای جلوگیری از چنین مواردی بهتر است در زمان نصب برنامه ها نکات امنیتی را در نظر داشته باشید.

  • نصب برنامه دسترسی به اطلاعات بر روی گوشی دیگران

در این روش هکر بدون این که شما بدانید گوشی همراه شما را برداشته و برنامه جاسوسی را بر روی آن نصب می کند، لازم است که بدانید این برنامه ها مخفی بوده و شما نمی توانید در منوی اصلی گوشیتان ان را مشاهده کنید  و هر زمان که شما به اینترنت متصل می شوید هکر به راحتی به تمامی اطلاعات گوشی شما دسترسی پیدا می کند بدون آن که خودتان متوجه شوید، البته برخی از این برنامه ها که به منظور کنترل کودکان و یا یکی از اعضای خانواده بر روی گوشی نصب می شود می تواند جنبه قانونی داشته باشد.

زیرا امروزه به دلیل این که استفاده از گوشی همراه همه گیر شده و  ممکن است کودکان و نوجوانان زیادی از این وسیله الکترونیکی استفاده کنند والدین می توانند از طریق برخی از این برنامه ها مانند نفوذ به گوشی دیگران از طریق اینترنت به راحتی به گوشی فرزندان خود نفوذ کرده و آن ها را تحت کنترل داشته باشند تا از این طریق بتوان از بروز برخی حوادث که فرزندان آن ها را تهدید می کند جلوگیری کنند.

رنامه دسترسی به اطلاعات بر روی گوشی دیگران
برنامه دسترسی به اطلاعات بر روی گوشی دیگران
  • نفوذ به گوشی از طریق اینترنت با برنامه SEP مخصوص والدین

بهتر این برنامه را نوعی برنامه نظارتی بدانیم زیرا که هدف از آن نظارت و کنترل فرزندان می باشد، این برنامه تنها کافی است یک بار بر روی گوشی فرزندانمان نصب شود سپس از طریق اینترنت اقدام به ارسال اطلاعات گوشی فرد می کند و از این طریق می توانید به راحتی به پیام های شبکه ها اجتماعی مانند تلگرام- اینستاگرام و…  نیز دسترسی داشته باشید، علاوه بر این می توانید پیامک ها و تماس ها را نیز چک کنید.

نفوذ به گوشی از طریق اینترنت با برنامه SEP مخصوص والدین
نفوذ به گوشی از طریق اینترنت با برنامه SEP مخصوص والدین

نکات امنیتی برای جلوگیری از نفوذ دیگران به گوشی از طریق اینترنت

  1. از نصب اپلیکیشن و برنامه ها از سایت ها نامعتبر خودداری کنید، بهتر است برای نصب هر گونه برنامه و اپلیکیشنی که نیاز دارید از منابعی مانند گوگل استور- بازار و مایکت اقدام کنید، زیرا این استورها معتبر می باشند.
  2. همانطور که در سطرها پیش گفتیم اپلیکیشن های مخرب دارای کدهای رت هستند و هنگامی که برنامه آن ها را باز می کنید هیچگونه محتوای خاصی را مشاهده نخواهید کرد در صورتی که چنین برنامه ای را بر روی گوشی خود نصب کردید فورا از طریق منوی تنظیمات آن را حذف کنید.
  3.   اگر در زمان استفاده از اینترنت گوشی متوجه ترافیک بیش از حد معمول آن شدید فورا دسترسی تلفن همراهتان را قطع کنید. زیرا این ترافیک ممکن است به دلیل ارسال اطلاعات تلفن همراه شما به منابعی ناشناس باشد، و تا زمانی که منبع دریافت و یا ارسال را پیدا نکردید به اینترنت وصل نشوید.
  4. اگرچه حذف برنامه ای که حاوی کدهای مخرب است می تواند در جلوگیری از هک شدن گوشی موثر باشد اما برخی از این برنامه ها ممکن است حتی بعد از حدف فایل هایی را از خود بر روی گوشی برجای بگذارند لذا حتما در این زمینه از یک فرد آگاه کمک بگیرید تا اثرات نفوذ به گوشی را کامل از روی دستگاه خود پاکسازی کنید.
  5. هک گوشی از راه دور

جان کلام

در این مقاله به طور کامل به شما توضیح داده شد که چگونه به گوشی فرد مورد نظر نفوذ پیدا کنیم و از طریق آن به تمامی اطلاعات گوشی طرف دسترسی پیدا کنیم. در این مطلب از سایت اسپای 24 در مورد نفوذ به گوشی دیگران از طریق اینترنت توضیح دادیم.

منبع: www.makeuseof.com

 

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا