امنیت سایبری (Cyber Security)

هک حساب بانکی با کد ملی

هک حساب بانکی با کد ملی

خطراتی که با لو رفتن کد ملی ما ممکن است که حسابهای بانکی ما را تهدید کند چه چیزی است . اصولا هک حساب بانکی با کد ملی امکان پذیر است ؟ برای پاسخ به این سوال ما را تعقیب کنید.

برای دانستن این موضوع به موارد زیر اشاره می کنیم:

کد ملی

احراز هویت در کشور ما با استفاده از کد ملی صورت می گیرد و برای گرفتن کلیه خدمات اجتماعی نیاز است که ما کد ملی را با ارایه کارت ملی در اختیار دستگاههای خدمات رسان مانند بانک ها دفاتر اسناد رسمی و … قرار دهیم . امروزه که انواع جدید کسب و کار و همچنین معاملات اینترنتی در دنیا رواج دارد نیاز است که از این شماره حفاظت کامل را به عمل بیاوریم تا از سوء استفاده احتمالی توسط افراد نا شناس جلوگیری به عمل بیاید.

هک را اگر بخواهیم تعریف کنیم اینگونه می شود که ورود بدون اجازه و مخفیانه به یک سیستم الکترونیکی که به منظورهای ابراز قدرت و یا سرگرمی و در انتها سوء استفاده از آن صورت می گیرد.

هک حساب های  بانکی ما به چند روش و شکل صورت می گیرد؟ 

به طور کلی برای هک حسابهای بانکی  5 شیوه و روش داریم که به اختصار آنن را کمی تشریح می کنیم.

  1.  یکی از عوامل هک حساب های بانکی تروجان های موبایل بانک است.

این روزها با پیشرفت فناوری می توانید تمام امور مالی و بانکی خود را از طریق گوشی های  هوشمند خود تان  انجام و مدیریت کنید.  در این حالت معمولاً بانک ها  یک برنامه رسمی ارائه می دهد که از طریق  آن می توانید وارد حساب کاربری خود در بانک شده و اقدمات  خود را بررسی نمایید . تروجانها همان اسبی هستند که به دست مردم تروا به داخل شهر برده شده و از داخل آن دشمن بیرون آمده و شهر را تسخیر کرده است، این عمل تروجان است بدافزارها با ظاهری غیر خطرناک توسط خود ما وارد سیستم بانکی ما شده و اقدامات خود ار برای هک انجام می دهد..

  1. فیشینگ راه دیگری برای ورود به حساب بانکی و یا بهتر بگوییم هک حساب بانکی است.

تکنیکی برای گول زدن کاربران حسابهای مختلف برای هک کردن و به یغما بردن سرمایه های مردم است از آنجایی که مردم نسبت به تاکتیک های فیشینگ هوشیار می شوند، هکرها تلاش های خود را برای فریب دادن و ایجاد روشهای نو و ابداعات جدید بر علیه  افراد برای کلیک کردن روی لینک های اهدایی آنها افزایش داده اند.

hacking 2
  1. کی لاگرها در واقع یک کار حرفه ای برای هک کردن اطلاعات شماست.

این روش حمله یکی از راه‌های آرام‌تر است که هکرها می‌توانند به حساب بانکی شما دسترسی پیدا کنند. کی لاگرها نوعی بدافزار هستند که آنچه را که تایپ می‌کنید ضبط می‌کند و اطلاعات را برای هکر ارسال می‌کند.ممکن است در ابتدا نامحسوس به نظر برسد. اما تصور کنید اگر آدرس وب بانک خود را وارد کنید و سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید چه اتفاقی می افتد. هکر تمام اطلاعات مورد نیاز خود را برای نفوذ به حساب شما در اختیار خواهد داشت! سیستم های وایر لس بیشترین خطر را برای درز این اطلاعات را دارند.

  1. حملات( Man-in-the-Middle MITM) این روش که به اسامی مرد میدان و… ترجمه شده که هیچکدام شاید منظور اصلی را نرساند لذا از اسم اصلی آن استفاده شده است.

گاهی اوقات، یک هکر با ورود در بین  ارتباطات شما و وب سایت بانک شما اطلاعات و پول شما را هدف قرار می دهد. این حملات، حملات ( Man-in-the-Middle MITM) نامیده می شوند واز اسم آن پیدا است که چه اتفاقی می افتد. این زمانی است که یک هکر ارتباطات بین شما و یک سرویس قانونی مثلا بانک را  را رهگیری می کند.معمولاً یک حمله MITM شامل نظارت بر سرور ناامن و تجزیه و تحلیل داده هایی است که از آن عبور می کند. هنگامی که جزئیات ورود خود را از طریق این شبکه ارسال می کنید، هکرها اطلاعات شما را بدست آورده و آنها را سرقت می کنند.

  1.  روش تعویض سیم کارت که این هم یک روش دیگر هک حساب بانکی است.

هکر ها معمولا با یک سد به نام کد احراز هویت رو برو هستند که به صورت پیامکی برای صاحبان حساب ارسال می گردد و هکرها برای رفع این مشکل با اقدام برای تهیه سیم کارت سعی در بدست آوردن اطلاعات می شوددر انجام این کار  حتی به گوشی شما هم نیاز ندارند!برای انجام تعویض سیم کارت، یک هکر با ارائه دهنده شبکه شما تماس می گیرد و ادعا می کند که شما هستید. آنها اظهار می کنند که تلفن خود را گم کرده اند و می خواهند شماره قدیمی خود را (که شماره فعلی شماست) به سیم کارت خود منتقل کنند.

چندی پیش برای یک کار بانکی به یکی از شعب بانک مراجعه کرده بودم و در انتظار رسیدن نوبتم بودم که یک خانم به نزدیک باجه رفته و با عنوان اینکه از همکاران هستم کارت ملی همراهم نیست و کارت بانکی ام گم شده تقاضای کارت بانکی را از آن بانک داشت البته اپراتور بانک سعی در همکاری و در ضمن رد نکردن تقاضای همکار را داشت لذا از وی کد ملی را خواست و با تطبیق چهره نامبرده و با عکس کارت ملی بر روی صفحه تمام تلاش را برای انجام اقدامات امنیتی انجام داد ولی من که یک فرد معمولی هستم می دانم که کیفیت عکسهای کارت ملی  چندان مطلوب نیست که به عنوان شناسایی مورد استفاده قرار بگیرد. به نظر شما اگر اون فرد مراجعه کننده یک فرد سواستفاده کننده بود امکان خطر برای صاحب حساب بود یا خیر؟

در این روش هک داشتن کد ملی به تنهایی قابلیت هک کردن را ندارد اما داشتن و دریافت سایر اطلاعات به همراه کد ملی در یکی از 5 قالب هک فوق شکل می گیرد و امکان هک را بوجود می آورد . خفظ کد ملی و سایر اطلاعات شخصی برای جلوگیری از روشهای مهندسی اجتماعی و  حمله بروت فورس (Brute Force)  را تسهیل می سازد .

با استفاده از نرم افزارهای SPY24  کنترل تماس ها و ارتباط فرزندانتان می تواند از درز اطلاعات به هکر ها جلوگیری می کند.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا