آموزش مرحله به مرحله کار با باکس هایاخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینهک وای فای

هک وای فای عوامل و راه ‌های جلوگیری از آن

امروزه هک وای فای مسئله‌ای است که ذهن افراد زیادی را درگیر کرده است. حال ممکن است این افراد صاحبان مودم بوده و بابت مصرف اینترنت، هزینه پرداخت می‌کنند و از تمام شدن بسته‌های اینترنتی خود با سرعت زیاد تعجب کرده‌اند و یا افرادی باشند که تمایلی به پرداخت هزینه‌های مصرف اینترنت خود نداشته و تمایل دارند همه چیز به صورت رایگان در اختیارشان قرار گیرد. جز هر دسته از استفاده‌کنندگان وای فای که باشید، نیاز دارید در مورد هک وای فای اطلاعاتی کسب کنید. زیرا هک وای فای می‌تواند شما را در معرض خطر سرقت اطلاعات و افزایش غیرمعقول هزینه‌ اینترنت قرار دهد. SPY24 در اینجا مطلبی درباره عوامل هک وای فای و راه‌های جلوگیری از آن ارائه خواهیم کرد.

کدام دسته از افراد قربانی هک وای فای می‌شوند؟

-افرادی که عادت به استفاده از رمز عبور ندارند.

-افرادی که از رمزگذاری قوی و پیچیده برای WPA2 استفاده می‌کنند اما توجه‌ای به فعال بودن WPS ندارند.

-برای WPA  و WPE خود از رمزهای قابل حدس و ساده استفاده می‌کنند.

این سه دسته قربانیان اصلی هک وای فای هستند.

کدام دسته از افراد قربانی هک وای فای می‌شوند؟

خلاصه‌ای از تفاوت‌های موجود در شیوه رمزنگاری وای فای

برای رمزنگاری وای فای از الگوریتم‌های متفاوتی استفاده می‌شود همانند WEP ، WPA  و WPA2 که در زیر به صورت خلاصه تفاوت آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

  Wired Equivalent Privacy یا به اختصار WEP

فراگیرترین  و نخستین گزینه انتخاب الگوریتم رمزنگاری برای Wi-Fi الگوریتم WEP است. این الگوریتم در سال 1999 به صورت الگوریتم استاندارد پذیرفته شد اما دیری نپایید که ضعف‌هایش نمایان شد و با وجود اینکه بسیار روی امنیت آن کار شد اما نتوانست در برابر هک شدن خود در عرض چند دقیقه توسط اپلیکیشن‌های رایگان کاری از پیش ببرد و رسماً کنار گذاشته شد.

Wi-Fi Protected Access و یا به اختصار WPA

یک سال قبل از آن که WEP از چرخه خارج شود WPA به عنوان الگوریتم استاندارد پذیرفته شد و یکی از فراگیرترین ترکیب‌های این الگوریتم WPA-PSK می‌باشد. اما با تمام توسعه‌هایی که از لحاظ امنیتی در این الگوریتم شکل گرفته بود اما از حملات هکرها در امان نماند.

 Wi-Fi Protected Access 2 و یا به اختصار WPA 2

در سال 2006 الگوریتم WPA 2 جایگزین WPA شد و مهم‌ترین تغییری که در این جایگزینی اِعمال شد این بود که در این الگوریتم AES جایگزین شد و به جای TKIP، CCMP استفاده شد.

WPA 2 از لحاظ آسیب‌پذیری امنیتی بررسی شده و متخصصین متوجه شده‌اند که هکر برای هک نیاز دارد داخل شبکه حضور داشته باشد. همین مسئله نشان می‌دهد این الگوریتم ممکن است فقط سازمان‌ها و موسسات بزرگ را دچار مشکل کند و تا میزان زیادی شبکه داخلی خانگی از این امر محفوظ است.

امن‌ترین الگوریتم‌ها برای جلوگیری از هک وای فای کدامند؟

اگر از لحاظ امنیت و هک پسورد وای فای بخواهیم الگوریتم‌های رمزنگاری را بررسی کنیم. می توانیم برای امن‌ترین الگوریتم WPA 2 + AES را نام ببریم. بعد از آن WPA + AES قرار می‌گیرد. در جایگاه سوم WPA + AES/TKIP و در جایگاه چهارم WPA + TKIP قرار دارند. جایگاه پنجم به WEP می‌رسد و در نهایت جایگاه ناامن‌ترین به Open Network  تعلق دارد. نصب برنامه هک وایفای

جلوگیری از هک وای فای
جلوگیری از هک وای فای

چگونه متوجه شویم وای فای ما هک شده است؟

برای اینکه متوجه شوید وای فای شما تنها مورد استفاده شماست و نه شخص دیگر، نرم‌افزارهایی وجود دارند. می‌توان از برنامه Home alert pro به عنوان یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهای تحلیل شبکه وای فای نام برد. این برنامه قادر است که تمام دستگاه‌هایی که به وای فای شما متصل هستند را شناسایی کند و در صورتی که نیاز داشته باشید از اتصال مجدد آن‌ها به وای فای شما جلوگیری می‌کند.

وای فای ما هک شده است

Home alert pro

کار با این نرم‌افزار بسیار راحت است. بعد از نصب و ورود به برنامه می‌توانید از طریق connection به مودم متصل شوید. بعد از اتصال تمام دستگاه‌های متصل به وای فای خود را خواهید دید. علاوه بر نام دستگاه‌ها می‌توانید “آی‌پی”های دستگاه‌ها را نیز مشاهده نمایید. این نرم‌افزار این امکان را به شما می‌دهد که در صورت تشخیص شما، یک “آی پی” در لیست سیاه مودم قرار بگیرد و حتی اگر به رمز شما هم دسترسی داشته باشد نتواند به وای فای شما متصل شود. از امکاناتی که این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توان از امکان اسکن کل شبکه وای فای،  نشان‌دادن آدرس مک و مشخصات کامل دستگاه‌های متصل به وای فای، انجام تست سرعت اینترنت نام برد.

هک وای فای عوامل و راه ‌های جلوگیری از آن

راه‌های جلوگیری از هک وای فای را بشناسیم

1-بسیاری از برنامه‌هایی که به عنوان نرم افزار هک وای فای شناخته شده‌اند نمی‌توانند بدون رمز به مودم‌ها متصل شوند. در اینجا شما به عنوان کاربر باید در بخش رمزگذاری مودم، آن را از حالت پیش‌فرض خارج کنید و طبق نکته‌های بالا از WPA 2-AES یا (WPA 2 – PSK) برای رمزگذاری استفاده نمایید.

2-از احراز هویت برای اتصال کاربران مختلف به وای فای خود استفاده کنید.

3- از روش MAC Address Filter بهره ببرید. این فیلتر عملا امکان نفوذ خارجی به شبکه وای فای شما را تقریبا به صفر می‌رساند. طبق این شیوه، شما دستگاه‌های موجود در خانه‌تان مثل گوشی، تبلت، لپ‌تاپ را برای مودم تعریف می‌کنید و هیچ دستگاه دیگری قادر نخواهد بود به مودم شما متصل شود. شیوه انجام این فیلتر به صورت زیر است.

192.168.1.1  را به عنوان آی پی در مرورگر خود کپی کنید. به تنظیمات مودم بروید.

Inter-face setup-Wireless-Wireless MAC address Filter- Active

بعد از active کردن فیلتر شما می‌توانید آدرس مک هر دستگاهی که می خواهید را وارد کنید.

چگونه MAC Address دستگاه خود را بیابید؟

در گوشی:

Setting-About Device-Status-Wi-Fi MAC Address

در لپ‌تاپ (سیستم عامل ویندوز):

دستور ipconfig/all را در بخش CMD وارد کنید و در بین اطلاعاتی که نشان داده می‌شود آدرس مک را بیابید.

راه‌های جلوگیری از هک وای فای را بشناسیم

راه‌هایی که هکرها برای هک وای فای شما استفاده می‌کنند

1-هکرها می‌توانند از روش Word List Attack برای هک وای فای شما استفاده کنند. در این روش پسوردهای زیادی را به صورت ترکیبی بر روی وای فای امتحان می‌کنند. تا به صورت احتمالی یکی از آن‌ها، پسورد شما باشد و وای فای شما به این طریق هک می‌شود. برای این کار نیاز است که هکر به وای فای شما نزدیک باشد تا سیگنال قوی دریافت کند.

2-روش دوم با نام Man in the Middle Attack شناخته می‌شود. در واقع هکر در این روش باعث قطع ارتباط دستگاه فرد با وای فای خود می‌شود و برای فرد قربانی یک پیج جدید باز می‌شود که باید پسورد وای فای خود را وارد کند. اگر قربانی این کار را انجام بدهد هکر به رمز او دسترسی خواهد یافت و اگر قربانی چنین کاری نکند قادر به استفاده از وای فای خود نیست.

3- از طریق یافتن آدرس مک دستگاه قربانی و جایگزین کردن آدرس مک خود هکر می‌تواند از وای فای قربانی استفاده نماید.

4- هکرها شبکه‌های پنهان وای فای را پیدا می‌کنند.

هکرها برای هک وای فای

در پایان باید این نکته یادآوری شود که هک وای فای افراد هرگز نه توجیه اخلاقی دارد و نه قانونی. در عین حال شما با افزایش آگاهی برای بالا بردن امنیت شبکه وای فای می‌توانید مانعی بزرگ بر سر راه افراد سودجو باشید. در واقع نه تنها نباید دست به هک بزنید بلکه باید با بالا بردن امنیت شبکه‌های مورد استفاده خود، مانعی بزرگ برای افراد سودجوی احتمالی ایجاد کنید.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا