اخبار هک و امنیت - آخرین و جدیدترینآموزش شناخت انواع هک و روش های مقابلهآیا اینستاگرام من هک شده است؟!دانلود برنامه شنود صداروش عالی برای ردیابی گوشیهک تلگرام و نظارت بر عملکرد

روش های اقدام بعد از هک شدن ایمیل – هک ایمیل

چهار اقدام بعد از هک شدن ایمیل – هک ایمیل در این بخش با مقاله چهار اقدام بعد از هک شدن ایمیل تان در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

آن چه که باید در مورد امنیت اینستاگرام بدانید

اگر کسی از دوستان شما به شما بگوید که از سوی شما ایمیل هایی ناشناخته و عجیب و یا صفحات اجتماعی آنها توسط پست هایی که یقینا شما دوست ندارید ارسال کنید، ارسال شده است باید هوشیار باشید که حتما اتفاقی در سیستم شما رخ داده است.

آن اتفاق این است که : ایمیل شما هک شده است!!!

هک یک ایمیل به تنهایی می تواند به مشکلات زیادی منجر شود اعم از سرقت هویت مجازی افراد در اینترنت (Identity Theft)  و یا اینکه توسط دسترسی به ایمیل شما اقدام به سرقت اطلاعات کاربری شما و یا تغییر آنها در موارد حساس مالی شود مواردی همچون تغییر رمز عبور شما در درگاه خرید و فروش سهام شما در بازار بورس.

اما اگر روزی این اتفاق در زندگی شما رخ داد قبل از اینکه ناگهان وحشت زده شوید ابتدا با حفظ خونسردی و آرامش اقدامات زیر را انجام دهید . ( هک شدن ایمیل )

۱- رمز عبور خود را تعویض کنید

هک ایمیل

هک ایمیل

هکرها معمولا وقت ندارند که مداوم تمامی رمزهای عبور شما در بخش های مختلف همچون ایمیل و شبکه های مختلف اجتماعی را تعویض کنند بنابراین به احتمال زیاد شما کماکان به تمامی حسابهای کاربری خود دسترسی دارید لذا با تغییر رمز عبور خود می توانید نسبت به وقوع حملات سایبری آینده پیشگیری کنید.

برای تغییر رمز خود ابتدا بر روی گزینه “Forget Password ” یا فراموشی روز عبور در سایت ها و برنامه ها در صفحه ورود به برنامه یا وبسایت کلیک کنید قدم به قدم برای تغییر رمز خود اقدام کنید این اقدام را برای تغییر رمز تمامی اکانت های خود استفاده کنید. ( هک شدن ایمیل )

 چه چیزهایی را نیاز دارید تا بخاطر بسپارید :

  • از رمزهای طولانی (دارای حروف زیاد) غیرتکراری و دارای حروف کوچک و بزرگ و اعداد و علائم که به آنها اصطلاحا رمزهای complex میگویند استفاده کنید – ترجیحا برای هر اکانت یک رمز با ویژگی های گفته شده قرار دهید و برای همه اکانت ها یک رمز یکسان قرار ندهید در صورتی که در به یاد آوردن رمز مشکل دارید می توانید از نرم افزارهای مدیریت رمز (Password Manager) نیز استفاده نمایید. ( هک کردن ایمیل )
  • سیستم ورود دو مرحله ای را بر روی حساب های خود فعال کنید در این روش سرور مقصد قبل از اینکه به شما اجازه دسترسی دهد اقدام به ارسال یک کد در قالب پیامک بر روی شماره موبایلی که خود شما از قبل در هنگام ثبت نام معرفی کرده اید می نماید و دراین حالت هیچکس بجز خود شما نمیتواند به کد لازم برای ورود به پنل کاربری شما دسترسی داشته باشد مگر اینکه موبایل شما نیز در اختیار هکر باشد. ( هک ایمیل )

۲- تنظیمات کاربری خود را بررسی کنید

تنظیمات حساب خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هکر تغییر که در راستای اقدامات او باشد در سیستم شما انجام نداده باشد. ممکن است هکر با تغییر در تنظیمات ایمیل شما باعث شده باشد که ایمیل های شما به طور اتوماتیک به سمت مقصدی که او میخوهد ارسال شوند و  یا اینکه توسط روش های مخصوص به خود او باعث شود که اطلاعات کاربری و رمز عبور شما به طور اتوماتیک برای او ارسال شود همچنین اگر از امضای دیجیتالی جهت صحت اطمینان گیرنده ایمیل استفاده کرده اید مطمعن شوید که این امضای دیجیتالی دچار تغییر نشده باشد. ( هک ایمیل )

چه چیزهایی را نیاز دارید تا به خاطر بسپارید:

  • ابتدا به تمامی مخاطبین (Contacts) های خود پیام دهید که ایمیل شما هک شده است و در صورتیکه ایمیلی ناشناخته از سوی شما دریافت کرده اند علاوه بر اطلاع دادن به شما از باز نمودن ایمیل مذکور خودداری نمایند و از مخاطبین خود بخواهید که از دریافت ایمیل از کسی که حتی ایمیل آنها شبیه به ایمیل شما می باشد، نیز خودداری کنند زیرا این تشابه اسمی ممکن است از سوی هکر باشد و در نهایت باعث هک سیستم آنها بشود. ( هک شدن ایمیل )

۳-  سیستم خود را برای اطمینان از وجود یا عدم وجود Malware ها و یا بدافزارها اسکن کنید:

به طور دوره ای اقدام به اسکن سیستم خود با اسکنرهای بدافزار (Malware scanner) نمایید. زمانی که هر سیستم شما به بدافزارها آلوده شد فورا اقدام به چک کردن سیستم خود با اسکنرها جهت یافتن بدافزار و یا بقایای بدافزار باقی مانده در سیستم خود که ممکن است هنوز فعال باشید، نمایید. ( هک ایمیل )

چه چیزهایی بایستی به خاطر بسپارید

  • اگر مجددا در سیستم خود بدافزاری یافتید دوباره اقدام به تعویض رمز عبور خود نمایید و سپس دوباره سیستم را اسکن کنید. اگر شما رمز خود را عوض کنید در حالیکه هنوز اقدام به اسکن سیستم خود نکرده اید، باعث جلوگیری از دسترسی هکر به سیستم شما نخواد شد زیرا که هکر باز هم میتوانید با تنضیماتی که از قبل انجام داده است اقدام به بدست آوردن رمز جدید شما نماید. ( هک کردن ایمیل )

۴- از متدهای مختلفی جهت جلوگیری از هک سیستم خود استفاده کنید

ممانعت از دسترسی هکرها به سیستم شما بسیار می تواند در پیشگیری از هک شدن سیستم شما موثر باشد. شما می توانید با این متدها اقدام به این پیشگیری ها نمایید . باز نکردن ایمیل های مهندسی اجتماعی (phishing) و یا لینک های درون ایمیل که در واقع هدف آنها هدایت شما به صفحات مختلف و به سرقت بردن اطلاعات حساس شما می باشد. این اتفاق برای شبکه های اجتماعی نیز رخ می دهد. کلیک بر روی لینک صفحاتی که شما را به صفحات دیگر می برد، حتی میتواند باعث شود که به طور پنهانی نرم افزارهایی که مورد نیاز هکر می باشند و به هکر اجازه گرفتن دسترسی از سیستم شما را می دهند، نصب شوند. ( هک کردن ایمیل )

چه مواردی را بایستی به خاطر بسپارید

  • بجای استفاده از شبکه اینترنت که شبکه ای عمومی می باشد از شبکه های امن و خصوصی جهت گشت و گذارهای اینترنتی استفاده کنید این کار باعث می شود تا هکرها نتوانند به راحتی شما را در دنیای اینترنت پیدا کنند. ( هک شدن ایمیل )
  • مطالب و اطلاعاتی را که در دنیای نت و شبکه ای اجتماعی به اشتراک می گذارید را محدود کنید زیرا هکرها میتوانند با داشتن اطلاعات شما در شبکه های اجتماعی به شما صدمه بزنند. هکرها قبل از اقدام به هک کردن افراد به سرعت تمامی اطلاعات افراد را از شبکه های اجتماعی جمع آوری می کنند بنابراین جزئیات اطلاعات شخصی خود را در اینترنت برای عموم به اشتراک نگذارید. ( هک شدن ایمیل )
  • بدافزارها
  • ترجیحا وبسایت هایی را که از آنها به طور مداوم بازدید می کنید و یا از آنها مداوم خرید میکنید را به عنوان Bookmark ذخیره کنید تا بدین طریق بتوانید از خرید از سایت های مشابه آنچه که هکر ایجاد نموده و جهت فریب شما و بدست آوردن اطلاعات شما می باشد، جلوگیری کنید. ( هک شدن ایمیل )
  • بدافزارها

از محصولات امنیتی که در واقع جهت جلوگیری از هک شدن و از بین رفتن اطلاعات تجاری شرکتها موسسات و افراد میباشد یه به آنها BEC (Business Email compromise) می گویند و بوسیله هوش مصنوعی برنامه ریزی شده اند، استفاده نمایید. این کار باعث می شود تا بتوان از حدود ضررهای سالینه با مبلغ ۱۲٫۵ میلیارد دلار در سال جلوگیری نمود.

از راهکارهای افزایش امنیت همچون روش های AI و ML استفاده نمایید – در این روش ها از نرم افزارهایی استفاده می شوند که در آنها اقدام به تشخیص کاربر و تمیز دادن آنها از هم از طریق علایمی که بر اساس DNA هستند، استفاده می شود. علایمی همچون دست خط – امضا، اسکن قرنیه چشم و موارد دیگری که باعث می شود تا از دسترسی غیر قانونی هکرها جلوگیری بعمل آید.

بدافزارها :

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

مقدمه‌ای در رابطه با بازیابی اکانت جیمیل هک شده

در اغلب موارد فرد سودجویی که به اکانت جیمیل شما دسترسی پیدا می‌کند در واقع یک هکر واقعی نیست! او تنها توانسته از طریق روش‌های خاصی به رمز عبور یا همان پسورد اکانت جیمیل شما دسترسی پیدا کند و حال از آن استفاده نماید. بنابراین در این شرایط شما به راحتی می‌توانید با ریست کردن و تغییر پسورد اکانت جیمیل خود، دسترسی آن فرد به اکانتتان را متوقف سازید. توصیه می‌کنیم که همواره به منظور افزایش ضریب امنیت اکانت جیمیل خود حتما قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای را برای آن فعال کنید. به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با این قابلیت و نحوه فعال کردن آن از مقاله “فعال سازی تایید دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) گوگل” استفاده کنید.

اما چگونه می‌توانیم نسبت به ریست کردن پسورد جیمیل اقدام کرده و به این صورت اکانت جیمیل هک شده خود را بازیابی کنیم؟ در ادامه این مقاله به آموزش جدیدترین متد یا روش بازیابی اکانت جیمیل می‌پردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با SPY24 همراه باشید.

keleis andre

برنامه ردیابی و کنترل نامحسوس گوشی موبایل و تبلت از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا