آیا اینستاگرام من هک شده است؟!

چگونه متوجه هک اینستاگرام خود شویم؟

هک اینستاگرام امروزه باعث شده تا برخی از افراد به امنیت این شبکه مجازی شک داشته باشند و سعی کنند تا در هر حالتی امنیت پیج خود را از راه های مختلف بالا ببرند. نکته ای که در رابطه با هک اینستاگرام وجود دارد این است که سرورهای قدرتمند این شبکه مجازی به گونه ای طراحی شده که از امنیت بالایی برخوردار است. اما شما برای جلوگیری از هک اینستاگرام خود باید امنیت صفحه شخصی خود را بالا ببرید. در ادامه SPY24 در رابطه با این که چگونه متوجه هک اینستاگرام خود شوید، صحبت می کنیم و نشانه های آن را بیان خواهیم کرد.

هک اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یکی از راه های ارتباط جمعی در فضای مجازی بسیار مورد توجه اقشار مختلف است و این روزها شاهد استفاده بیش از پیش در میان کاربران ایرانی از این شبکه مجازی پرمخاطب هستیم. اما موضوعی که فکر بسیاری از افراد را درگیر خود کرده، هک اینستاگرام و میزان حاشیه امنیت آن است.

در محافل مختلف زیاد می شنویم که پیج شخصی کسی هک شده و این باعث ترسیدن افراد و احساس عدم امنیت در این شبکه می شود. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا واقعا هکرها می توانند به سرورهای اصلی اینستاگرام مرتبط شده و آن را هک کنند و آیا تا این اندازه امنیت این سرورها پایین است؟

در پاسخ باید گفت که سرورها از حاشیه امنیت بالایی برخوردار هستند و نمی توان آنها را به همین سادگی هک کرد. امر هک و هک شدن مختص اکانت های شخصی است که یا در اثر بی مبالاتی این اتفاق افتاده و یا امنیت آنها پایین بوده است.

هک اینستاگرام

چگونه متوجه هک اینستاگرام خود شویم

حال ما یک پیج در اینستاگرام داریم و تمایل داریم تا بدانیم که آیا صفحه ما هک شده یا خیر و در صورت هک شدن باید چگونه از آن جلوگیری کرد. پس در قدم اول باید بفهمیم که اصلا اینستا ما هک شده یا نه. برای فهمیدن این موضوع می توانید چند نشانه را دنبال کنید.

اولین نشانه این است که باید پیج خود را بررسی کنید و ببینید که در صفحه چه نوع فعالیت هایی را انجام داده اید و آیا فعالیتی به چشم شما می خورد که توسط شما انجام نشده یا خیر؟ به طور مثال می دانید که چه کسانی را فالو کرده اید، حال اگر ببینید که افراد متفرقه ای که شناختی از آنها ندارید به این جمع اضافه شده، می تواند یکی از نشانه های هک اینستاگرام شما باشد.

نشانه دیگر که قطعا هک اینستاگرام شما را ثابت می کند و باید به سرعت به سراغ بازگردانی اینستاگرام خود بروید، این است که از اکانت خود خارج شده اید و به شما اروری برای تغییر پسورد داده می شود و یا می خواهید با همان رمز همیشگی وارد شوید و این اجازه به شما داده نشده و با پیام خطا و اشتباه بودن رمز مواجه می شوید. در این زمان است که مطمئن باشید پیج شما توسط هکری هک شده و رمز آن نیز تغییر پیدا کرده است.

هک اینستا

روش اساس و اصولی برای فهمیدن هک اینستاگرام

به غیر از نشانه های ساده ای که در بخش قبل به آنها اشاره کردیم، می توانید مستقیم از بخش تنظیمات اینستاگرام گوشی خود، متوجه هک اینستاگرام شوید که این راهی صحیح و اصولی برای این بررسی می باشد.

بدین منظور باید از بخش سه نقطه بالای صفحه وارد تنظیمات یا همان  Setting اینستاگرام شوید. سپس در این قسمت گزینه Security را انتخاب نمایید و بعد وارد آیتم Login Activity شوید. حال در این قسمت می توانید کلیه دستگاه های متصل به اینستاگرام خود را مشاهده نمایید. در صورتی که مشاهده کنید تا فرد و یا دستگاه دیگری به غیر از دستگاه خود شما به اکانت متصل شده، می توانید از راه های مربوط به این کار، هکر را بیرون انداخته و سپس اقدام به بالا بردن و بیشتر کردن امنیت صفحه خود کنید.

برای اطمینان از عدم هک  اینستا خود بهتر است به صورت هفتگی از طریق این روش، پیج خود را مورد بررسی قرار دهید.

چگونه متوجه هک اینستاگرام خود شویم

تایید دومرحله ای، یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از هک اینستا

برای جلوگیری از هک پیج خود می توانید از راهکارهای مختلفی در این زمینه استفاده نمایید. یکی از بهترین آنها، استفاده از تایید دومرحله ای می باشد که امنیت پیج شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. از این طریق، هر دستگاهی که وارد اکانت شما شود، در همان لحظه کدی به گوشی شما ارسال خواهد شد و باید برای ورود از آن استفاده نمایید. این روش باعث می شود تا هکر نتواند قفل ساده ورود به اکانت شما را شکسته و وارد شود و برای ورود نیاز به این کد ارسالی خواهد داشت.

چه کسی اینستا ما را هک کرده

علائم هک اینستا

برای اینکه متوجه هرگونه هک اینستا شوید، باید در قدم اول هرگونه علائم و تغییرات  مشکوک را کاملا جدی بگیرید. در ادامه چند نشانه به عنوان زنگ خطر برای هک اینستاگرام را برای شما می آوریم.

  • وجود گفتگوها و مراوداتی در دایرکت که به چشم شما ناآشنا هستند.
  • مشاهده کامنت از طرف شما در پایین پست های دیگران در صورتی که اقدم به این کار نکرده اید.
  • دریافت ایمیل از طرف اینستاگرام برای تغییر شماره تلفن و یا رمز
  • منتشر شدن پست ها و استوری هایی در پیج در صورتی که شما اقدام به این کار نکرده اید.
  • حتی با وارد کردن رمز و اطلاعات صحیح، باز هم نتوانید وارد اینستا خود شوید
  • دیدن پیج های متفرقه در صورتی که شما از تعقیب کنندگان آنها نباشید

علائم هک اینستا

آیا می توان فهمید چه کسی اینستا ما را هک کرده؟

متاسفانه برای فهمیدن این موضوع که چه کسی اینستا ما را هک کرده، راه مستقیم و ساده وجود ندارد اما با کمک و بررسی چند عامل و نشانه شاید بتوانیم اطلاعاتی از فرد هکر پیدا کنیم. (دانلود برنامه کنترل اینستاگرام spy24)

  • در صورتی که نشست های فعال را مورد بررسی قرار دهید، شاید بتوانید دیوایس هکر و یا حتی لوکیشن او را از این طریق بیابید.
  • شاید بتوانید از طریق بررسی ایمیل و شماره خود که به دست هکر تغییر کرده است و همچنین با کمک گرفتن از Personal information هکر را پیدا کنید.

تایید دومرحله

آیا می توان حساب هک شده اینستاگرام را برگرداند؟

از طریق برخی از راه ها می توانید اکانت هک شده اینستاگرام خود را باز گردانده و این بار امنیت آن را بالا ببرید.

1- اولین راه استفاده از گزینه فراموش کردن پسورد است زیرا از این طریق پسورد شما ریست می شود.

2- در صورتی که به ایمیل دسترسی ندارید و یا هک شده، می توانید از طریق ریکاوری بدون آی دی ایمیل استفاده نمایید.

یادتان باشد که برای این که مجدد این اتفاق برای اکانت شما نیفتد و دست هکرها کوتاه باشد، پس از بازیابی اکانت و پیج خود، تایید دومرحله ای را برای آن فعال نمایید.

راه های پیشنهادی برای جلوگیری از هک اینستا

1- انتخاب پسوردی قوی به گونه ای که ترکیبی از اعداد، حروف و حتی علامت ها باشد و حداقل 6 کاراکتر را در بر بگیرد، می تواند به میزان قابل توجهی هک اینستاگرام شما را کاهش دهد.

2- همیشه در بازه های زمانی نه چندان طولانی، باید پسورد خود را تغییر دهید.

3- هیچگاه پسورد پیج و اکانت خود را در اختیار کسی قرار ندهید.

4- برای اکانت خود تایید دومرحله ای داشته باشید.

5- از رمز عبور ایمیل خود مطمئن بوده و امنیت آن را بالا ببرید.

6- در صورتی که گوشی و یا کامپیوتر خود را در اختیار کسی قرار داده اید، از خروج از پیج اینستا و ایمیل خود و بسته بودن آنها مطمئن شوید.

7- در مکان های عمومی مانند کافی نت ها از عبارت Remember me به هیچ عنوان استفاده نکنید.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا