امنیت سایبری (Cyber Security)

چگونه وی چت را فعال کنیم؟

Messenger wechat یک اپلیکیشن چینی است که بر قابلیت های خاص تمرکز دارد و یکی از پرجمعیت ترین پیام رسان های جهان با بیش از 900 میلیون کاربر است.

مسنجر وی چت یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها در چین است که توسط Tencent در سال 2011 راه اندازی شد و در حال حاضر بیش از 900 میلیون کاربر فعال دارد. وی چت شبیه فیس‌بوک و واتس‌اپ است اما در مقایسه با این شبکه‌های اجتماعی ویژگی‌های برتر بسیاری را ارائه می‌دهد. ویژگی های برجسته وی چت شامل تماس ویدیویی رایگان، ملاقات با افراد جدید و امکان پرداخت از طریق این پیام رسان است تا بتوانید برای دوستان خود پول ارسال کنید یا با وی چت بلیط قطار خریداری کنید.

البته اکثر این ویژگی ها در حال حاضر در چین موجود است و همه نمی توانند از آنها استفاده کنند. در حالی که اکثر کاربران وی چت از چین هستند، هر کسی در سایر کشورها نیز می تواند از این شبکه استفاده کند.

این برنامه را می توانید از گوگل پلی اندروید و اپ استور برای آیفون دانلود و نصب کنید. پس از نصب باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. پس از ثبت نام، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. علاوه بر نام به رمز عبور نیاز دارید که با وارد کردن شماره تلفن خود از طریق پیامک می توانید آن را دریافت کنید. کل مراحل ثبت نام فقط چند دقیقه طول می کشد و بسیار ساده است.

WhatsApp Image 2022 05 04 at 12.51.12 AM

نحوه اضافه کردن دوستان و چت کردن با آنها

پس از دانلود برنامه و تکمیل اطلاعات خود و ایجاد حساب کاربری وارد برنامه می شوید. اکنون زمان برقراری ارتباط با دوستانتان است. افزودن دوستان به وی چت مانند افزودن آنها به فیس بوک است. باید تب People را در پایین صفحه انتخاب کنید و روی نماد Plus در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و Add Contact را انتخاب کنید. می توانید با شماره تلفن یا شناسه با افراد چت کنید، سپس با ضربه زدن روی دکمه Follow، آنها را به شبکه اضافه کنید.

WhatsApp Image 2022 05 04 at 12.51.12 AM 1

راه آسان دیگر برای افزودن دوستان اسکن کدهای QR است. Me را انتخاب کنید و روی نماد کد QR ضربه بزنید تا به کد QR خود دسترسی پیدا کنید. می توانید کد را با خواننده QR داخلی در برگه Discover اسکن کنید.

وی چت شما را با افراد جدیدی آشنا می کند

مسنجر وی چت اپلیکیشنی است که در آن می توانید با افراد جدیدی آشنا شوید. تلفن خود را تکان دهید تا با غریبه هایی که همزمان با شما در حال تکان دادن تلفن هستند ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید افرادی را که در یک منطقه با شما زندگی می کنند جستجو کنید. با ضربه زدن روی تب Explore می توانید به هر دو ویژگی دسترسی داشته باشید.

چگونه یک گفتگو را شروع کنیم؟

برای شروع مکالمه در پیام رسان وی چت، می توانید به سادگی روی فردی که می خواهید با او صحبت کنید در لیست مخاطبین خود ضربه بزنید. سپس می توانید یک متن تایپ کنید یا یک پیام صوتی تا 60 ثانیه برای او ارسال کنید یا برای شروع مکالمه با او تماس بگیرید.

نکته جالب دیگر در مورد وی چت این است که می توانید پیام های اشتباه ارسال شده را در 2 دقیقه اول حذف کنید. علاوه بر این، این برنامه می تواند خیلی سریع پیامی را که به زبان مورد نظر شما نیست ترجمه کند. می توانید با ضربه زدن و نگه داشتن پیامی که لیستی از گزینه های مختلف را در اختیار شما قرار می دهد، به این دو ویژگی دسترسی پیدا کنید.

WhatsApp Image 2022 05 04 at 12.51.13 AM

WeChat همچنین انواع مختلفی از استیکرها را ارائه می دهد که می توانید به راحتی آنها را دانلود کنید، اگرچه برخی از آنها پولی هستند.

شما همچنین می توانید در حالی که دوستان خود را با بازی هایی مانند “Dice”، “Rock”، “Paper” و “Scissors” به چالش می کشید، چت کنید. برای دسترسی به بازی ها، باید روی لوگوی ایموجی در پنجره چت ضربه بزنید و سپس نماد قلب را در پایین انتخاب کنید.

 (Moments) در وی چت چیست؟

مومنت در وی چت مانند صفحه اصلی فیس بوک است. در واقع قسمتی است که می توانید تمام پست های خود و دوستان ارسال کننده خود را در آن مشاهده کنید. برای دسترسی به این بخش، می توانید آن را در تب Explore پیدا کنید. 

چگونه در وی چت یک پست به اشتراک بگذاریم؟

برای اشتراک‌گذاری یک پست در وی چت، به Me  بروید، My posts را انتخاب کنید، سپس روی نماد دوربین ضربه بزنید تا تصویری را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. همچنین می توانید پست را در بخش مومنت به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید در این بخش یک پیام متنی به اشتراک بگذارید، اما برای انجام این کار، روی نماد دوربین ضربه بزنید و نگه دارید.

می توانید مانند فیس بوک به پست های خود کامنت و لایک اضافه کنید. همچنین گزینه ای برای اضافه کردن مکان و تگ کردن دوستان خود وجود دارد. 

از WeChat در رایانه شخصی استفاده کنید

مسنجر وی چت اپلیکیشنی است که می توانید آن را روی کامپیوتر و موبایل خود نصب کنید. اما روند ذخیره این برنامه در کامپیوتر کمی متفاوت است و مانند فیس بوک نیست. هنگامی که وارد وب سایت WeChat می شوید، یک کد QR بزرگ خواهید دید. گوشی خود را بردارید و برنامه WeChat را باز کنید، سپس QR reader را در برنامه ای که در بالا معرفی کردیم راه اندازی کنید. بگذارید کد را اسکن کند و ثبت نام را در تلفن تأیید کند.

WhatsApp Image 2022 05 04 at 12.51.13 AM 1

شما می توانید با نصب پیام رسان وی چت بر روی کامپیوتر خود از تمامی امکانات آن بهره مند شوید همچنین می توانید اسناد یا فایل های خود را از کامپیوتر به گوشی خود یا برعکس انتقال دهید.

برنامه SPY24 :

که اولین مورد از قوانین سایت و مهمترین آن مقابله با هک میباشد و هر گونه سو استفاده و استفاده نادرست از آموزش ها و برنامه های وبسایت SPY24 بر عهده کاربر می باشد.

سامانه مراقبت از خانواده (SPY24) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.

در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SPY24 را مشاهده نمایید:

  • نظارت بر تماس ها و پیامک ها به همراه تاریخ و زمان
  • گزارش پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و…
  • موقعیت لحظه مستمر و مسیر های پیموده شده
  • وب سایت های بازدید شده و برنامه های اجرا شده
  • با قابلیت پنهان سازی ۱۰۰ درصد برنامه و مدیرت راه دور
  • امکان مسدود سازی وب سایت ها، برنامه ها و مخاطبین از راه دور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا